Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 30.04.2024 22:29

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.  [ 77 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 13.01.2009 00:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2008 12:31
Postitusi: 526
Asukoht: uugametsa
krss kirjutas:
part1 kirjutas:
Zombi kirjutas:
panen ka siis märgi maha :P 88a 2,5 diisel ja mootor on lihtsalt üle käidud ja pumpa näpitud lõpptulemus on suht uimane st umbes 1,3bensukaga võrreldav mootor üle 3200rpm ei lähe ja kulu on maks 4l 100km vot sulle vana diislit.

Tead, jäta valetamine, 90-ga sõites minimaalne kulu on sul 5,5 sellega.
4 suudavad võtta vaid uihuued ja tõelised väiksed ökodiislid ning seda ka väga stabiilsel sõidul kenasti.

Tead, jäta valetamine, uhiuued ja tõeliselt väikesed ökodiislid kaaluvad sama palju (turvavarustus) kui vanad suuremad keskklassi autod ja uute kütusekulu ajab suureks see, et neil on saastenormide pärast hing kinni pigistatud. Just selle pärast pakuvad nii mõnedki 20-30a vanad keskklassi diislid vägagi konkurentsi neile uutele ökopunnidele (erandid) - füüsikaseaduste vastu ei lihtsalt ei saa. Kogu probleemi võiks taandada pigem sellele, et uus auto on korras ja seda tahetakse võrrelda millegipärast vana ja mittekorras autoga (kulunud, sõidetud hooldamise asemel, vajab ülehäälestamist mis uuel autol äsja tehases tehtud, lisaks vanal autol odavad/kõvad rehvid, mingi pidur kergelt peal, põhja alt tuuletakistust vähendavad katted kaduma läinud jne).
Zombile: võiksid mainida, mis autoga tegemist, siis on lihtsam võtta seisukohta, et kas pigem udujutt või täiesti loogiline saavutus;). Muide, vanadel diislitel on ülevaatusel tahmahirmus hing alati väga kinnipigistatud, kuid olen märganud, et paljude mootorite puhul annab hea tulemuse ka segu sättimise nn normi piirile, kuna auto on siis võimsam ja on võimalik sõita kasutades madalamaid pöördeid, kiirendus ei eelda käigu allavahetamist jne


kõrgema käiguga kiirendus on kütust raiskav, kuna raskem vedu, kuid see kehtib rohkem suurema kiirenduse puhul, mitte väikse.
Üldiselt peab juht tundma oma autot ja teadma, millal mida teha.
Ega ainult kaal ei loe, loeb ka tuuletakistus, mis on uutel autodel väiksem.
Mootori tehnoloogia samuti.
Ega need säästunormid, sul küll suurt midagi maha ei kisu, aga mootoritehnoloogia on küll nii muutunud, et mootorid on hakanud vähem kütust tarbima, aga seda rohkem diislid, bensiinimootori areng on selles osas olnud kesine, selle küttekulu pole eriti langenud viimase 10 aastaga.

_________________
http://www.hot.ee/liikluspart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 13.01.2009 12:09 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.07.2003 11:11
Postitusi: 6480
Asukoht: Tallinn
part1, mis teema sul koguaeg nende kütusekuludega on? Algul sul valetasid automüüjad, nüüd juba valetavad omanikud ka :). Viimaste puhul ei näe küll nagu erilist põhjust.

Tundub et sa pole uute ökonoomsete autodega lihtsalt sõitnud ja seetõttu ei suuda uskuda. Toon siis ka paar näidet:
Audi A4 1.9 TDI 2003a 96kw automaat.
1) Saksast tulles Bahnil algul nii 130 km/h, hiljem kui hakkasin sadama lähedale jõudma ja aega üle jäi siis 100 km/h (GPS 90) keskmine kulu 5.2 - kogu distants ligi 600 kilomeetrit. Seda teab igaüks, et suurel kiirusel rüüpab.
2) Nädalavahetusel Tallinn->Riia->Tallinn keskmine 5.7, spido järgi siis Eestis 110 ja Lätis 100 (ehk siis reaalne kuskil -10). Kolm inimest autos, mingid kotid ka veel peal. Seda siis koos Tallinnas, Pärnus ja Riias sõitmisega. Riias sai üksjagu keerutatud. Linna sissesõit juba päris pikk ja läbi linna veel teisele poole ka. Rohelistest lainetest pole ka mingit juttu, pea iga foor läks nina all punaseks. Maanteepealsed katsed on näidanud, et kompuuter ja tegelik kulu kattuvad 99% täpsusega kui mitte isegi 100%. Linnas on jah nii 0,3L erinevus olnud. 90ga tiksudes saaksin kindlasti alla 5 ka (tehas annab 4.8 ).
3) Linnas olen ka saanud tehase lubatud 7.5 lähedased numbrid kätte küll. Enamasti sõidan ka kell 8 Mustamäe->Kesklinn ja 17 kesklinn->Mustamäe. Ehk siis palju ummikut. Jõulude ajal sain linna isegi näiduga 6.5, aga siis oli ka linn suht tühi.

Volkswagen Polo 1.4 TDI 2005a 59kw manuaal
1) Tallinnas raske jalaga ja hommikused/õhtused ummikud 6.2 (2 paagi keskmine arvutuslik), tehas lubab 5.8. Kusjuures 1000-2500 pööret liikus uskumatult hästi. Olen sõitnud 1.2 55kw Clioga, 1.3 65kw Hyundaiga jne, ükski neist ei saa liikumise poolelt kaugeltki vastu. Maanteel väga ei käinud, ühe korra 5 inimest autos, paar neist ikka tugevat kasvu, ehk suht täiskaalus oli ka 4 millegagi, ei jälginud nii täpselt. Tehas lubab muideks 3.8.

Volkswagen Golf 1.9 TDI 1998a 66kw manuaal
1) Saksamaa (Stuttgart) -> Tallinn. Saksamaal Bahnil jälle nii 140 (GPS 130) Bahni Berliinini kuskil 650 km keskmine 5 algus. Peale Poola piiri, kus kiirused juba lubatu piires kulu ka 4 millegagi. Tehas siis 4.1. Kõige parem oli see, et vahetasin kogematta 100 sloti vähem, kui olin kütusele arvestanud (nii 22-23 liitrit), aga poola-leedu piiri ületas see auto sellegipoolest. Leedus sai kohe Eesti Neste kaardiga paaki natuke sisse soristada (kuu lõpp ja kaart sai 35 liitri pealt tühjaks). Ka sealt tuli selle kogusega Tallinna ära.

Kusjuures Audi kütusekulu pole mõtet valetada väiksemaks, kuna Lätis käigu kohta sai arve esitatud ja klient võib seda tõestada :D

_________________
Signalisatsioonide, mugavusmoodulite, parkimisabide müük ja paigaldus - kõikide autode diagnostika, VAG immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 13.01.2009 12:34 

Liitunud: 27.09.2004 21:36
Postitusi: 857
Teema on läinud jälle suht OT-ks kätte ära. Inimene tahtis teada, kas väikese läbisõiduga aastas tasub osta diislit hinnavahemikus 35-45k.

_________________
Wanker (auto) - see on mehaaniline olend, mis koosneb kahest lahutamatust osast: masinast ja juhist. Mõlemal neist on iseloom, tahe ja nõrkused.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 13.01.2009 12:43 
Moderator

Liitunud: 03.06.2005 21:50
Postitusi: 2116
Hr. Part1,

Müügihinna vahe arvestamiseks auto jooksev kuluhinda peaks olema lausa kõrgematasemeline matemaatik ja majandusanalüütik, et arvesse võtta erinevaid muutujaid nagu majandusolukord (üldine ja isiklik), autoturu olukord (margi erisused, müügitulemused, ostusoovid) jne jne jne jne. Seega ei ole otstarbekas arvestada auto müügi ja ostuhinna vahet auto jooksevkuludesse. Üldiselt autoturul toimuvat ja hindade tendentsust jälgides on selge, et diiselmootoritega autod on pisut kõrgema hinnaga ja soositumad kui bensiinimootoriga (just uuemad autod) 10 aastat ja vanemate masinate puhul on trend pigem väiksemate bensiinimootorite poole.

_________________
SR.ORG @ FACEBOOK!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 13.01.2009 14:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2008 12:31
Postitusi: 526
Asukoht: uugametsa
antsa911 kirjutas:
Hr. Part1,

Müügihinna vahe arvestamiseks auto jooksev kuluhinda peaks olema lausa kõrgematasemeline matemaatik ja majandusanalüütik, et arvesse võtta erinevaid muutujaid nagu majandusolukord (üldine ja isiklik), autoturu olukord (margi erisused, müügitulemused, ostusoovid) jne jne jne jne. Seega ei ole otstarbekas arvestada auto müügi ja ostuhinna vahet auto jooksevkuludesse. Üldiselt autoturul toimuvat ja hindade tendentsust jälgides on selge, et diiselmootoritega autod on pisut kõrgema hinnaga ja soositumad kui bensiinimootoriga (just uuemad autod) 10 aastat ja vanemate masinate puhul on trend pigem väiksemate bensiinimootorite poole.

Just tuleb arvesse võtta ka müüghiinna vahet, sest mis asi see siis on kui mitte kulu? See kulu on ka sõltuv jällegi autost. samamoodi nagu sul veab mõne kasutatud autoga, et on paremas korras ja võidad nii km kulu pealt, siis kaotad km kulu pealt jälle nii, et müügiga kaotad rohkem raha kui tavaliselt mõnel juhul. Asjad on tasakaalus selle kohapealt.
See on lihtne esimese klassi matemaatika, lihtsalt ostuhinnast lahutad müügihinna ja saadki vahe teada.

_________________
http://www.hot.ee/liikluspart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 13.01.2009 15:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.07.2003 11:11
Postitusi: 6480
Asukoht: Tallinn
part1 kirjutas:
antsa911 kirjutas:
Hr. Part1,

Müügihinna vahe arvestamiseks auto jooksev kuluhinda peaks olema lausa kõrgematasemeline matemaatik ja majandusanalüütik, et arvesse võtta erinevaid muutujaid nagu majandusolukord (üldine ja isiklik), autoturu olukord (margi erisused, müügitulemused, ostusoovid) jne jne jne jne. Seega ei ole otstarbekas arvestada auto müügi ja ostuhinna vahet auto jooksevkuludesse. Üldiselt autoturul toimuvat ja hindade tendentsust jälgides on selge, et diiselmootoritega autod on pisut kõrgema hinnaga ja soositumad kui bensiinimootoriga (just uuemad autod) 10 aastat ja vanemate masinate puhul on trend pigem väiksemate bensiinimootorite poole.

Just tuleb arvesse võtta ka müüghiinna vahet, sest mis asi see siis on kui mitte kulu? See kulu on ka sõltuv jällegi autost. samamoodi nagu sul veab mõne kasutatud autoga, et on paremas korras ja võidad nii km kulu pealt, siis kaotad km kulu pealt jälle nii, et müügiga kaotad rohkem raha kui tavaliselt mõnel juhul. Asjad on tasakaalus selle kohapealt.
See on lihtne esimese klassi matemaatika, lihtsalt ostuhinnast lahutad müügihinna ja saadki vahe teada.


ja kust sa selle müügihinna võtad x aasta lõikes. Ansta911 tõi ju ilusti välja, et tänases turusituatsioonis ei tea keegi, mis homme toimub. Üldine majanduslangus sunnib järest enam inimesi loobuma oma üle võitemete soetatud liisinguautodest. Need on vaja nüüd kiirelt realiseerida, teeb seda siis kas omanik või liisingfirma, vahet pole. Lahti saamiseks müüakse igal juhul teistest odavamalt et oma raha kätte saada. See jälle avardab võimaluse neile, kes eile näiteks seda autot lubada ei saanud, aga täna juba saaks. Nüüd saavad nad selle kallima auto endale lubada ja panevad müüki oma natuke odavama sõiduki. Lõppkokkuvõttes avaldab see mõju hinnalangusena kogu autovaliku hinnaskaalas. Seega ma tähaks näha inimest, kes ütleb mis ta täna soetatav auto kolme aasta pärast maksab. Loomulikult on trend, et a la KIA ja muud sellised langevad kiiremini kui oma hinda hoidev Volkswagen jne. Samas on viimased jälle ka tihti kallimad ja lõppkokkuvõttes on langus suht sama. Vahe ainult selles, et kui kaotad samapalju saad ju mugavamat, muretumat jne autot omada.

Teemasse tagasi tulles, aga ei saa ju nii üheselt võtta, et vähem sõites võidaks vähem, kuna diislid justkui rohkem raha remondina neelaks. Vähem sõites ju ka kulub vähem, mis teoreetiliselt peaks ka tähendama seda et vähem sõites remondid ka vähem. See et diisel ostes kallim on tähendab seda et ta on ka müües kallim, seda ostu/müügi hinda siin nagu küll eriti aluseks pole mõtet võtta.

_________________
Signalisatsioonide, mugavusmoodulite, parkimisabide müük ja paigaldus - kõikide autode diagnostika, VAG immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 13.01.2009 17:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2008 12:31
Postitusi: 526
Asukoht: uugametsa
dellu kirjutas:
part1 kirjutas:
antsa911 kirjutas:
Hr. Part1,

Müügihinna vahe arvestamiseks auto jooksev kuluhinda peaks olema lausa kõrgematasemeline matemaatik ja majandusanalüütik, et arvesse võtta erinevaid muutujaid nagu majandusolukord (üldine ja isiklik), autoturu olukord (margi erisused, müügitulemused, ostusoovid) jne jne jne jne. Seega ei ole otstarbekas arvestada auto müügi ja ostuhinna vahet auto jooksevkuludesse. Üldiselt autoturul toimuvat ja hindade tendentsust jälgides on selge, et diiselmootoritega autod on pisut kõrgema hinnaga ja soositumad kui bensiinimootoriga (just uuemad autod) 10 aastat ja vanemate masinate puhul on trend pigem väiksemate bensiinimootorite poole.

Just tuleb arvesse võtta ka müüghiinna vahet, sest mis asi see siis on kui mitte kulu? See kulu on ka sõltuv jällegi autost. samamoodi nagu sul veab mõne kasutatud autoga, et on paremas korras ja võidad nii km kulu pealt, siis kaotad km kulu pealt jälle nii, et müügiga kaotad rohkem raha kui tavaliselt mõnel juhul. Asjad on tasakaalus selle kohapealt.
See on lihtne esimese klassi matemaatika, lihtsalt ostuhinnast lahutad müügihinna ja saadki vahe teada.


ja kust sa selle müügihinna võtad x aasta lõikes. Ansta911 tõi ju ilusti välja, et tänases turusituatsioonis ei tea keegi, mis homme toimub. Üldine majanduslangus sunnib järest enam inimesi loobuma oma üle võitemete soetatud liisinguautodest. Need on vaja nüüd kiirelt realiseerida, teeb seda siis kas omanik või liisingfirma, vahet pole. Lahti saamiseks müüakse igal juhul teistest odavamalt et oma raha kätte saada. See jälle avardab võimaluse neile, kes eile näiteks seda autot lubada ei saanud, aga täna juba saaks. Nüüd saavad nad selle kallima auto endale lubada ja panevad müüki oma natuke odavama sõiduki. Lõppkokkuvõttes avaldab see mõju hinnalangusena kogu autovaliku hinnaskaalas. Seega ma tähaks näha inimest, kes ütleb mis ta täna soetatav auto kolme aasta pärast maksab. Loomulikult on trend, et a la KIA ja muud sellised langevad kiiremini kui oma hinda hoidev Volkswagen jne. Samas on viimased jälle ka tihti kallimad ja lõppkokkuvõttes on langus suht sama. Vahe ainult selles, et kui kaotad samapalju saad ju mugavamat, muretumat jne autot omada.

Teemasse tagasi tulles, aga ei saa ju nii üheselt võtta, et vähem sõites võidaks vähem, kuna diislid justkui rohkem raha remondina neelaks. Vähem sõites ju ka kulub vähem, mis teoreetiliselt peaks ka tähendama seda et vähem sõites remondid ka vähem. See et diisel ostes kallim on tähendab seda et ta on ka müües kallim, seda ostu/müügi hinda siin nagu küll eriti aluseks pole mõtet võtta.


selle saad teada siis, kui oled auto maha müünud.
Kallim ostuhind ei tähenda midagi eriti, seda rohkem sa summaarselt kaotad pärast raha.
No autode hinna määrab turg, praegu kisatakse, et turg viiakse alla, aga kui on suur pakkumine lähebki hind alla, kui pakkumine on väike ja nõudlus suur, siis ei kisa ükski müüja, miks ma oma autot nii kallilt saan maha müüa.
Endiselt jääb see ,et sa ei tea elusees kust solki kütust saad, isegi paljukiidetud statoil pakub solki.
Diisli pump selle kohapealt väga õrn eriti veel uuemad diislid.
Samuti kui sattub vett paaki, võib sellest pump minna, filter ei pea kõike siiski kinni, paraku vett sinna sattub ja ajapikku pumba ära kutustab, seda ikka tuleb aeg-ajalt ette diislitel.

Selle hinnalanguse pärast on kahjulik osta miljoniline auto, mis näiteks 3 aastaga kaotab poole oma hinnast ja maksab pool milli, see eest miski 400 000 maksnud auto kaotab poole oma hinnast on kõigest 200 000, see eest millisel autol oli kaotus pool miljonit, tegelikult kipuvad need kallid autod eriti veel oma hinda kaotama, kuna rikkurid ei osta vana tihti vaid uued ja vaesem inimene ei jõua seda osta ja nii lähebki hind alla eriti hästi neil kallitel masinatel.

_________________
http://www.hot.ee/liikluspart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 13.01.2009 19:07 

Liitunud: 14.03.2004 03:34
Postitusi: 169
Asukoht: Tallinn, mustamäe
antsa911 kirjutas:
Kunagi aastapäevad tagasi tegin tasuvusarvestuse 147kW 2,0 bensiinimootorile (turbo) ja 77kW 2,0 diiselmootorile (turbo). Hoolduste, ülevaatuste, kuluvosade ja muu pudi padi pluss kütusekulu toonaste 17 EEK/l hindadega oli bensiin 1,94 EEK/km diisel 1,69 EEK/km.

Mõlemad masinad 10+ aastat vanad.


NIng dislal endiselt umbes see number kilomeetrile.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 13.01.2009 22:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2008 12:31
Postitusi: 526
Asukoht: uugametsa
krss kirjutas:
Ma olen siinkohal part1-ga täiesti nõus, et hinnalangus tuleks arvestada auto kulu sisse. See pole raske, kuna tead ju ette, kas ostad auto omale paariks kuuks või aastakümneteks. Ja kui see osa autokulust on nii oluline, on alati võimalik osta piisavalt vana ja odav disla, mille hinnal enam kusagile kukkuda ei ole (mootori hind). Aga alates teatud hinnapiirist kõrgemal (ca 20K) ei näe ma eriti ökonoomse auto otsimisel mõtet, kuna selles hinnaklassis kasvavad hüppeliselt varuosade hinnad ja langeb töökindlus (erandid!) ja kui on nii palju raha võimalik auto alla panna, ei tohiks ka see kütusekulu enam eriti tähtsust omada (kogukulu arvestuses ju sääst puudub). Aga eks igaüks teab ise, mille peale oma raha kulutab.

Diisli suurima miinusena näen ma seda igaaastast suve- ja talvekütuse jama. Mõni aasta on tulnud juba varem mõni üksik külm enne, kui tanklatest talvekütust saabki. Õnneks on vanadel diislitel võimalik tankida ka päris kena ports bensiini diisliga segamini ja sõitmata pole jäänud, kuid kodust väljaminemata on küll jäänud, sest kütus ei ole lihtsalt vedelas olekus (oma diisleid tangin ainult Statoilist) ja pidanud võtma naise bensuka enda oma asemel. Ökomate diislitega võib kuluda paagi tühjakssõitmiseks 1500-2000km ja kui on suvine kütus sees, ei jäägi muud üle kui hakata kanistritega solgerdama ja paak tühjaks teha. Igal juhul tüütu probleem ja talve hakul tangin selle pärast väikesi koguseid korraga, et alles õiget talvekütust paak täis panna (tangin muidu alati paagitäite kaupa). Solgerdamine ongi peamine põhjus, kust vesi paaki võib pääseda, aga õnneks on võimalik panna igale autole vahele veepüüdja, maksab max 100kr (romulast ostes) aga ei pea muretsema pumba ja pihustite pärast. Samuti on enamikel filtritel all kraan, kust vett välja lasta ja mida enamik diisliomanikke käte määrimise hirmus teha ei viitsi...


Nii ta selle suvise ja talvise kütusega on jah, vee jaoks on ka mingid vastavad kütuselisandid olemas, mis selle ära eemaldavad kuskile või mina ei tea, seovad vett vist kuidagi.
Kuid asi, mida ma ise teen talvehakul, kui vähegi hakkab külmemaks minema, mul olemas kütuselisand, mis ei lase kütusel hanguda, olen seda korduvalt kasutanud ja ühe korra oli ka juhus, kus tuli -13 küllaltki järsku, sõitsime sõbraga mõlemad sama kütusega, mis oli paraku suvine, aga me ei teadnud seda, mina igaks juhuks panin ikka vahendi sisse ja tulemus oligi käes, minu auto käis, kuid sõber ei saanudki käima, kuni lõpuks talvise kütte asemele pani.

_________________
http://www.hot.ee/liikluspart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 14.01.2009 02:05 

Liitunud: 27.06.2008 01:57
Postitusi: 17
part1 kirjutas:
Zombi kirjutas:
panen ka siis märgi maha :P 88a 2,5 diisel ja mootor on lihtsalt üle käidud ja pumpa näpitud lõpptulemus on suht uimane st umbes 1,3bensukaga võrreldav mootor üle 3200rpm ei lähe ja kulu on maks 4l 100km vot sulle vana diislit.


Tead, jäta valetamine, 90-ga sõites minimaalne kulu on sul 5,5 sellega.
4 suudavad võtta vaid uihuued ja tõelised väiksed ökodiislid ning seda ka väga stabiilsel sõidul kenasti.
teema algataja ütles, et teda ei huvita kütusekulu, miks siia ikka veel sellekohaseid poste tehakse?



aga muidu kui väites nii kindel oled siis mina olen seda kulu nõus tõestama kui sul piisavalt hea raha vehele on panna:P


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 14.01.2009 02:08 

Liitunud: 27.06.2008 01:57
Postitusi: 17
krss kirjutas:
part1 kirjutas:
Zombi kirjutas:
panen ka siis märgi maha :P 88a 2,5 diisel ja mootor on lihtsalt üle käidud ja pumpa näpitud lõpptulemus on suht uimane st umbes 1,3bensukaga võrreldav mootor üle 3200rpm ei lähe ja kulu on maks 4l 100km vot sulle vana diislit.

Tead, jäta valetamine, 90-ga sõites minimaalne kulu on sul 5,5 sellega.
4 suudavad võtta vaid uihuued ja tõelised väiksed ökodiislid ning seda ka väga stabiilsel sõidul kenasti.

Tead, jäta valetamine, uhiuued ja tõeliselt väikesed ökodiislid kaaluvad sama palju (turvavarustus) kui vanad suuremad keskklassi autod ja uute kütusekulu ajab suureks see, et neil on saastenormide pärast hing kinni pigistatud. Just selle pärast pakuvad nii mõnedki 20-30a vanad keskklassi diislid vägagi konkurentsi neile uutele ökopunnidele (erandid) - füüsikaseaduste vastu ei lihtsalt ei saa. Kogu probleemi võiks taandada pigem sellele, et uus auto on korras ja seda tahetakse võrrelda millegipärast vana ja mittekorras autoga (kulunud, sõidetud hooldamise asemel, vajab ülehäälestamist mis uuel autol äsja tehases tehtud, lisaks vanal autol odavad/kõvad rehvid, mingi pidur kergelt peal, põhja alt tuuletakistust vähendavad katted kaduma läinud jne). Muide, kui hakata vanal autol asju ükshaaval üle käima, on kasvõi pihustirõhud võimalik ajada paika ca komakoha võrra täpsemalt kui tehase normid (st uuel autol), ainuüksi see väike liigutus annab märgatava kulu kokkuhoiu, rääkimata paljudest muudest asjadest, mida iga vana puhul endast (autost) lugupidav autoomanik üle käib ja tehase lahendustest mingi kaasaegsema variandi selle asemel teeb. Õhupuudulikult projekteeritud vanadele diislitele annab hea efekti juba vabalthingav filter, eriti jahedamas kliimas (bensukatega vahet eriti ei märka).
Zombile: võiksid mainida, mis autoga tegemist, siis on lihtsam võtta seisukohta, et kas pigem udujutt või täiesti loogiline saavutus;). Muide, vanadel diislitel on ülevaatusel tahmahirmus hing alati väga kinnipigistatud, kuid olen märganud, et paljude mootorite puhul annab hea tulemuse ka segu sättimise nn normi piirile, kuna auto on siis võimsam ja on võimalik sõita kasutades madalamaid pöördeid, kiirendus ei eelda käigu allavahetamist jne




autoks 94a 2,5D scorpa kw? (originaalis oli 51kw) tehtud on mootori remont ja natuke sisselaset näpitud, väljalase on nagunii otsast lõpuni isetehtud ja siis kuna see on nii vana mootor on pumbal segukruvi millest on segu väga väga lahjaks keeratud jõudu pole aga küttet ei võta...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 14.01.2009 10:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2008 12:31
Postitusi: 526
Asukoht: uugametsa
usku kirjutas:
qpi kirjutas:
usku kirjutas:

EDIT2: üks 2008.a 1.9 Tdi Passat on tänaseks sõitnud 58 000 km ning seda keskmise kütusekuluga (enamus maanteed) 5,2 l 100 km kohta. võrreldav oleks 2.0 bensiinimootor


Kas mõtled ikka tõsiselt, kui võrdled 1.9Tdi(77kw) Passatit 2.0(110kw) bensukaga? 1.9Tdi on tehniliste andmete järgi rohkem 1.6-ga võrreldav, millel on 75kw. Ka kiirendus ja lõppkiirus on neil võrdne.


sorri, ei märganud seda, aga mõtlen küll tõsiselt. lõppkiirus ja 0-100 ei näita absoluutset tõde. Oluline on kiirendus 80-120 (möödasõidukiirendus)... kui seda teha 4. käiguga, siis TDI teeb selle hüppe oluliselt mugavamalt ära, kulutades sealjuures vähem kütet :)


77kw tdi jääb110kw bensukale alla nii või naa, ka möödasõidul.
jätan siinkohal mainimata uuema 1.9 tdi 96kw.

_________________
http://www.hot.ee/liikluspart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 14.01.2009 10:22 

Liitunud: 18.06.2003 01:12
Postitusi: 164
Asukoht: tallinn
part1 kirjutas:
Täiesti jabur jutt, scorpa ei võta sul elusees 4 sajale. kui 6-ga hakkama saad oled õnnega koos.

tarkpea, soomes sõites sai 2,0 bensuka scorpa kütteks mntel 6. ja mitte väga tagasihoidlikult sõites.
ja penskari stiilis sõites sai ka keskmise 6,5.
kutsu mind jälle valetajaks, ilma mõistuseta inimene.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 14.01.2009 11:40 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2008 12:31
Postitusi: 526
Asukoht: uugametsa
usku kirjutas:
part1 kirjutas:
usku kirjutas:
qpi kirjutas:
usku kirjutas:

EDIT2: üks 2008.a 1.9 Tdi Passat on tänaseks sõitnud 58 000 km ning seda keskmise kütusekuluga (enamus maanteed) 5,2 l 100 km kohta. võrreldav oleks 2.0 bensiinimootor


Kas mõtled ikka tõsiselt, kui võrdled 1.9Tdi(77kw) Passatit 2.0(110kw) bensukaga? 1.9Tdi on tehniliste andmete järgi rohkem 1.6-ga võrreldav, millel on 75kw. Ka kiirendus ja lõppkiirus on neil võrdne.


sorri, ei märganud seda, aga mõtlen küll tõsiselt. lõppkiirus ja 0-100 ei näita absoluutset tõde. Oluline on kiirendus 80-120 (möödasõidukiirendus)... kui seda teha 4. käiguga, siis TDI teeb selle hüppe oluliselt mugavamalt ära, kulutades sealjuures vähem kütet :)


77kw tdi jääb110kw bensukale alla nii või naa, ka möödasõidul.
jätan siinkohal mainimata uuema 1.9 tdi 96kw.


objektiivsuse huvides teeks katse.. mina panen testiks välja 1.9 TDI Passati, keegi võiks tulla kõrvale oma 2.0 110 kw bensiinipassatiga ja valime tartu mnt kiirteelõigu. kumbagi autosse võtame sõltumatu vaatleja ja teeme just eluliste situatsioonide võrdlusi: kaks passatit kõrvuti, teine käik ja 40 km/h, kiirendus kuni 80 km/h; järgmine katse kolmas käik ja 80-120; järgmine katse neljas käik ja 80-120; järgmine katse 5. käik ja 80-120. tegelikult ei pea neid katseid koos tegema, ma proovin lähipäevil need ajad diislil reaalsuses ära mõõta, keegi võiks teha seda 2.0 bensiinipassatiga! nõus?

EDIT: Minu väide oleks see, et vahed on VÄGA VÄIKESED... möönan, et 0-100 on diisel aeglasem, aga seda seepärast (nagu ABE artikkelgi ütles), et diisel on pöörete alguses ja pöörete lõpus väga uimane, samuti peab 100 saamiseks kolmanda käigu panema, enamus uuemaid bensiinikaid saab 100 kätte teise käiguga. Aga reaalsuses kasutan vähemalt mina eeltoodud kiirendusi ja seepärast need ongi olulised. palju me ikka 0-100 kiirendame :)



Võid ju katsed ära teha. Kuid ole nii kena, kui asja teed, tee seda ausalt:)
Diisel on just pöörete alguses hea, tal avaldub pöördemoment madalast pöördest.
seevastu bensiinil on parim pöördemoment kõrgematel pööretel, aga sõltuvalt litraazist on ka bensiinid võimelised enne 3000 pööret päris hea kiirenduse välja võluma.
Selge on see, et igal autol on maksimaalse kiirenduse saavutamiseks omad nipid, mida tuleb niisiis selle saavutamiseks kasutada.
Diislil on ka veel see eelis, et tänu oma heale pöördemomendile sobib ta hästi suurte raskete kerede peale, kus bensiin võib isegi lahjemaks osutuda, kuigi kw on rohkem.
Kuid õige bensu mootori valikul, pole diislist talle siiski vastast, samas inimene kes ostab diisli ökonoomsuse eesmärgil, kas ta tavaliselt seda kiirendust niiväga tahabki?
Minul isiklikult on diisel ostetud ökonomoomsust ja kütuseliiki silmas pidades, mitte kiirendust, kiirendust vajan ma niipalju, et oleks võimalik vahele süstida ja natuke tihedama liiklusega ka mööda saada ilma nappe möödasõite tegematta.
Jään muidugi teste ootama, aga 2,0 110kw bensu passatiga konkureerib tõenäoliselt kõige paremini ikkagi passat 1.9 tdi 96kw võrreldes 1,9 77kw tdi passatiga niisiis.

_________________
http://www.hot.ee/liikluspart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: On siis diisel saatanast?
PostitusPostitatud: 14.01.2009 12:08 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.08.2005 18:23
Postitusi: 772
usku kirjutas:
Täna tulin Tartusse hoopis isendiga 2005 a Citroen C4 1.6 automaat. TERVE tee sõitsin cruisega @ 92 km/h, tegin kaks möödasõitu ning 1 kohvipausi, 70 alas lasin kiiruse korraks alla ja kiirendasin sujuvalt üles. ca 20 km sõitsin Sebe bussi taga. Keskmine kütusekulu tuli 7,2 l / 100 km kohta... kõik radarid näitasid täpselt sama kiirust, mida elektrooniline spidomeeter mu autos ning auto mõõtis läbisõitu 3 km vähem kui näitasid teetulbad.


Kas automaat käigukast annab Citroenile tõesti nii palju küttekulus juurde? Paar aastat tagasi sai võetud Citroen Xsara 1.6 keskmine kulu 880km kohta ja selleks oli 5.7, sisaldas ka natukene linnasõitu ning Soomes 110 km/h sõitu. Citroeni 1.6 on väga ökonoomne mootor.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.  [ 77 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7