usku kirjutas:
körgsurvepumpa ei pea kohe uut ostma, neid remonditakse ka edukalt (ca 4500 krooni) ja pihustiotsad on samamoodi kuluosad kui bensiinimootoril on küünlad ja nende vahetus maksab ca 1500 krooni vanadel disladel.. ei ole see hull midagi, sitta kütet ei tohi lihtsalt panna. pealegi on turbodiislid lisaks ökonoomsusele ka vajalikus vahemikus äärmiselt suutlikud. 2.0 bensiinpassat on 80-120 kiirendamises suhteliselt kesine, 1,9 tdi aga suudab seda vaat et köige paremini kiirendad.
EDIT: see eelnev info on eelmisest suvest, kui töökaaslase Rootsis taksot sõitnud 1993 1.9 tdi passati pumpa remontisin ja pihusteid vahetasin (st lasin teha)... aga minu omegal läks see u 200 krooni vähem maksma, nii et hinnaklass sama. too passat on tänaseks läbinud kindlasti üle 500 000 km.
EDIT2: üks 2008.a 1.9 Tdi Passat on tänaseks sõitnud 58 000 km ning seda keskmise kütusekuluga (enamus maanteed) 5,2 l 100 km kohta. võrreldav oleks 2.0 bensiinimootor, mis ilmselt dünaamikas väheke alla jääb, kuid selle küttekulu (keskmist) ilmselt alla 7 ei saaks. kui alla 8-gi saab. seega, säästetud raha kütuselt on vähemalt 10 000 krooni aastaga... hooldus seevastu oli ainult 800 krooni kallim. Laupäeval just tulin sellesama Passatiga Tartust ning kompuuter näitas kuluks 4,3 l / 100 km, tankides arvutamine andis kuluks 4,6 l /100 km. kas mõni bensukas suudaks lähedasi numbreid toota sama suutlikkuse juures? oh ja käru vedamisest ei maksa üldse rääkidagi. diisel on nii palju mönusam käruga manööverdamiseks ja üldse käru vedamiseks.
ei ole ta saatanast midagi.
valeta vähem küttekulu kohta, alla 5 ei saa sa selle passatiga 90-ga sõites mitte mingi ime nipiga.Vana passat ei suuda vist sedagi, uuem võibolla suudab 5 ligi stabiilse 90-ga, seda ka väga heal juhul, kui palju maanteed läheb sul bensukas ka 7 peale, kui diisel passat 5 suudab võtta.
4,5 on diislil ökopunnide kulu.
bensumootoril on ka pihustid, selle küünlad aga ei maksa midagi ja diislil on ka küünlad, aga kallimad, kui bensul.
kui võrrelda nüüd vanemaid passati 1,9 diisleid tolle aegase 2,0 85kw passatiga, siis 1,9 diislid jäävad passatil ikka kõvasti alla sellele bensukale kiirenduses, ainuke, mis vist on enamvähem võrdväärne sellele kiirendusel on midagi 2000 välja tulnud 1,9 tdi 96kw passat.Aga see maksab ka juba kõvasti see auto.
aga nagu näha, mõned diislimehed ei saa aru, mis reaalsuses on.
BMW pumba remont läheb 10 000kr ikka rohkem, mootori remont rohkem 30 000- 40 000kr.
sa ei tea eluses, millal kehva kütet saad, mu sõprade ema vectral läks pump läbi 2004a vectra c diisel ja sellele maksis see 50 000kr.
üldiselt need, kes midagi ei tee ja palju sõidavad, need kas ajavad auto rondiks sõidavad vigase autoga või neil lihtsalt vedas, see on pigem erand, kui reegel iga vana autoga tekib probleeme, see on paratamatus ja ka uutega kipub ikka natsa tekkima eriti mõnega.