ei ole neil mingit pihustiprobleemi, kui korralikku kütust tankida.
1.9 on mitu varianti - kas jaoturpumbaga 66 ja 81kW või pumppihustitega 74, 77, 85, 96, 110kW. Lisaks on ka veel B5.5 passatil 2.0 100kW .. head väändega ja väikese kuluga mootorid. Hooldamata mootor tasub valusalt arvetega, heaperemehelikult peetud masin kestab lõputult.
Volvo 850/V70 ehk siis see "esimene" põlvkond - R5 diisel, keskmine 5 kopikatega. Automaat tahab trassil 4.4, linnas 8, manuaaliga saab samad numbrid. Ise valiks Volvo.
VAG grupi manuaaldiislid vaevlevad lagunevate kahemassiliste hoorataste küüsis. Ka täitsa tuttuus ketas võib laiali minna, kuna omaniku sõidustiil on lihtsalt selline. Jaoturpumbaga variantidel on pumba pea kulumine nagu E34 TD/S'idel.. sama pump sisuliselt. Kui enam külmalt ka käima ei meelita, siis on aeg minna ja osta 320€ eest uus pea.. Olen enamus bemme siiski sõitma saanud ainult magnetite puhastamisega, kuid vahel juhtub ka kurvem stsenaarium... Automaat on WIN, kui käigud lülituvad ja nõksatusi ei esine.
Bemm on ilmselt mugavam, aga commonraili pihustid ei kannata meie kütust ja eelsüüde ning lagunev roostevabast väljalase. Lisaks on oht murda turbovõll, kui külmalt hakata kõvasti tallama. Õli kaotab kiirelt oma omadusi ja see 15 000km välp võiks olla pigem mingi 10 000km. Eelsüüte nöökimised on ka igapäevane teema.
Japsi diislid on üsna isikupäratud ja tundmatu maa, kuna keegi ei julge juba päritolu pärast osta.. Noh, tegelt enamik japse ostab siiski oma mootori mõne euro-tootja käest ja enamik japse kasutab kas PSA või Renault' diislit. HDi on hea kulgemispill, säästlik. Aga FAP mootorid on kübemefiltriga, mis lühikeste linnaotsadega üsna kiirelt täis tahmab. Kui auto enam ise põletada ei jõua, tuleb sumpa alt ära kruvida ja leeklambiga mõneks tunniks sõbraks saada.
2.2HDi on päris hea sitke, kuid peab jälgima, et välpadega üle ei lase. Rihma purunemise korral purunevad nookurid, riknevad klapid ja tüüpjuhtumi puhul puruneb ka nukkvõll. Sõbral läks õnneks, pääses nookurite ja klappidega.
Diisel on üldjuhul nagu diisel ikka. Peab teadma nikse ja nõkse mingi mootori puhul.
Hilux pole ka mingi väga röövel. Keskmine kulu 7-8 liitri kandis, pihusti otsaseibid kipuvad surema, sellest saad aru, kui käivitub natuke halvasti ja lonkab vahepeal, bensuka puhul nagu üks pütt ei tööta.

Santa Fe 2.2 diisel on ka üsna asjalik, ei küsi üleliigset raha sinu rahakotist, nelivedu ja keskmine kulu 7-8 vahel. Ainuke nõks, et kui rihma vahetada 120 000km pealt, tuleb ära vahetada ka pihustiotsad. Siis on jälle muretu.
Opel Astra G 1.7td on Isuzu oma, kui keema ei lase, on tipptopp ja maanteekulu 4L sajale. Sõida nagu Priusega.
Aga eks pead kalkuleerima, milline auto on soodne osta, soodne pidada ja mis kannatab ka tröökamist, et peale metsaskäiku ei peaks poolt alusvankrit välja vahetama
