Kuna autode valik on nö suht seinast-seina ja pole välja toodud milleks autot vaja on, siis julgen eeldada, et autot vajatakse igapäeva sõiduks, st aastaringselt, sh linnas ummikud, auklikud teed jne. Sellest lähetuvalt oleks soovitus järgnev...
1. M5- Kuigi sellest juba ca 4 aastat möödas, kui viimati sai M5 roolis oldud, siis mingi mälestus ikka on. Plussidest siis, et kvaliteetne ja meeldiv interjöör (vähemalt nahk- ja puitsisu korral), juhitavus väga hea, mugav ka, liigub eeskujulikult, mõnus käiguvahetus, mis ei ole tüütu ka linnas sõites jne. Samas kallis ülal pidada ning E39 kerega 5-seeriat näeb iga nurga peal.
2. GTO - Välimus üle keskmise ok, kuigi nö USAraualt vb ootaks rohkem (kuigi päritolult USArauaga tegu pole). Sisu ka ok, vb nati ilmetu näeb välja, kuid seeeest pole tehtud odavast salvo-kelgu plastikust. Mootorit on rohkem kui küll, juhitavuse ja mugavuse vahel on leitud hea kompromiss, kannatab ka talvel sõita, no lumehange muidugi ronida ei tasu, kuid sõidetud saab ilusti. No ja eks gaasijalaga tuleb ka ettevaatlik olla või noh õigemini öeldes siiski tuleb asja mõistusega võtta. Ülalpidamine sellist võimsust arvestades taskukohane. Suur + veel see, et on saada nii manuaali, kui automaadina. Kuigi eks see maitse asi ole ja eks manuaal on nati nobedam, siis endale istus automaadiga GTO rohkem, samas ka manuaal oli täiesti kasutatav, mingit ebamugavust see omaga kaasa ei toonud, kuid auto üldmuljega sobis automaat paremini kokku.
3. EVO - Evo 9-ga kogemus olemas (palju see Evo 7-8 erineb ei tea). Kuigi väga fun auto sõita, pole Evo minu arust küll mitte väga mõistlik valik igapäevasõidu autoks, vähemalt enamuse jaoks. Esiteks on auto nagu juba eelpoolgi mainitud jäik. Seest näeb suht ilmetu ja igav välja, olgugi et minu jaoks mitte midagi häirivat ja omamoodi tegelikult sobib antud auto iseloomuga kokku. Evo on eeskätt auto neile kes otsivad hardcore rallikat tänavale ja on nõus selle jaoks muudes omadustes ohvreid tooma, sõita kannatab sellega igapäevaselt tõesti, kuid see tahtmine peab olema. Kõigi muude inimeste jaoks on terve hulk inimlikumaid alternatiive. Hea näitena võib siinkohal tuua asjaolu, et kui EVO X vahetas välja Evo 9, siis paljud tulihingelised fännid kurtsid, et auto pole enam nii terav jne, et auto on kiirendamisel mõni kümnendik aeglasem, mitte vb enam nii nii täpse juhitavusega või mis iganes. Samas see kõik võis nii olla, kuid ülejäänule 99% juhtidest on EVO X tunduvalt parem valik, olles pm sama kiire ja hästi juhitav, kuid tunduvalt mugavam ja kergemini kasutatavam. Samas kõigide oma vigade juures on Evo IX ülimalt äge auto sõita ja tänu oma nelikveole sobib Eesti kliimasse paremini kui enamus muid autosi. M5 ja GTO õige nautimine sõltub vägagi palju ilmast, kuid Evo-ga saab täiega panna pm igal ajal ja igas kohas. Kui eesmärk oleks vaid sõitu nautida, siis oleks Evo kindlasti antud autodest valikult esimene ning tegelikult oleks see neist autodest ka minu jaoks esimene valik, kuid kuna antud juhul ei saa ju ainult enda peale mõelda vaid tuleb erapoolikut nõu anda, siis igapäevaseks sõitmiseks läheks enamus vast muud teed...
4. 350Z - Ainuke hea mälestus 350Z-ist on see, et kehval teel jättis 350Z üllatavalt mugava mulje. Kõik muu 350Z juures on sitt. Odav ja kole sisu, iseloomutu mootor, ebamugav käiguvahetus ja sidur, mitte mingit rõõmu pakkuvad sõiduomadused, jne. Ühesõnaga, tasuta ka ei tahaks.
Aga üldiselt kui tahad ENDALE sobivat autot osta, siis järgi kolme põhimõtet: Esiteks ära tee otsuseid mingite numbrite põhjal, st paberi peal võivad olla kiirendus või muud numbrid küll erinevad, kuid reaalselt võib see aeglasem auto hoopis kiirem tunduda (ja ka olla teatud käigu ja pöörete juures kiirem) ja rohkem rõõmu pakkuda. Teiseks ära osta autot pildi järgi, pildi peal on palju autod ilusad, kuid kas selles autos ka hea sees istuda on, saad Sa teada vaid selles autos istudes. Kas selle autoga ka hea sõita on, saad Sa teada vaid selle autoga sõites, jne. Kolmandaks ära osta auto kunagi selle järgi mis kellegile teisele hea on (ka minu poolt kirjutatu on Sulle vaid abiks), sest paratamatult on nii, et nt ühele meeldib jäik, teisele mugav, jne. Ja see mis Sulle meeldib, seda ei tea ei mina, ega mitte keegi teine, vaid Sina ise. Nii, et mine vaata, uuri ja proovi, sest silm, siinkohal vist oleks õigem öelda, et perse on kuningas.
_________________ S 600 L 5.8 W220 & SL 55 AMG W230 & tuhande eurone rannaauto...
|