kalle kirjutas:
dellu kirjutas:
uuemad vist peaks suutma suht kiirelt ringi lülitada.
Samas sõbraga just ükspäev arutasime, et milleks osta endale mingi megasuure mootoriga aparaat ja siis hakkad otsima võimalusi gaasiseadmega säästa. Selle aruteluga jõudsime niikaugele, et arvutasin palju võtaks 1.8T 110kw golf 4 gaasi, kui seal selline seade oleks ja palju võtab täna mu chipitud 96kw TDI bora (chipitud 119kw peale). Km hind diisliga linnas on igatahes odavam. Ajaliselt vahet pole, ametlikel võistlustel sain chipitud bensukaga (141kw) 15.35 ja diisliga (119kw) 15.5. Kuna gaasiseadmega peaks võimsusekadu ka olema, siis tegelikult peaks isegi diisel kiirem olema. Seega tegelt küsimus, et miks jamada mingi gaasiseadmega, kui diisliga on tulemused paremad isegi.
Minu arvutus oli puhas km hind, siia ei ole arvestatud gaasiseadme kulu. Minu läbikäidud tee ühe auto peal ei andnud müües kopikatki juurde, ehk sisuliselt mahavisatud raha. Nagu olen aru saanud, siis tänaseks see sealt juba maha kistud ka.
see 1.8T linnas kaanib kuskil 10liitrit, liitri hind gaasil kuskil 0.77, st 100km 7.7 euri. Keskmine 1.9masuudikas võtab linnas igal juhul 6 ikka sajale st keskmine disla liiter kuskil 1.35 eurtsi st 100km kohra 8.1 euri. Loomulikult need arvutused võivad suts siia-sinna kõikuda aga mitte oluliselt. See väide et diisel on igatahes odavam, on palju pakutud. Minu teada kärutab Eesti Post ka oma nende pisikeste junnidega 1.4 bens/gaas mootoritega, ja pidavat tunduvalt soodsam tulema kui diisliga. Mine võta kinni. Minu kogemus gaasiga on 4.0 Grand Cheroga ja kannatas sõita samamoodi kui 2.8 diisel pajeroga. samas siin oli mugavus, kiirendus ja jõud chero kasuks
1.8T ei võta 10, pigem 12. Tehas annab juba 10.8 kui ma ei eksi, aga minul on neid 2 tükki olnud ja pigem oli kulu sinna 12 kanti. Arvestades et gaasiseade tõstab veel kütusekulu nii 10-20% (minu 7-sel oli kindlasti 20% aga esimene suvaline kalkulaator annab 10%).
Isegi kui võtta kodurahu huvides 11/100le saame gaasiga 12.1/100-le. Järelikult kui gaas masab 0,77, siis km hinnaks tuleb 0.932 (kuigi kui aus olla arvestaks pigem ikkagi oma tulemuste põhjal gaasile hinnaks 1.016, mõlemad ikkagi sama sõidustiiliga, kuigi jah, diisliga on nüüd rohkem lasnamäe kanalit ka sees, samas linna teedes sonkimine jällegi kesklinna ummikutes tõstab praegu)
Diisel võtab mul linnas 6.8 (see on viimaste paakide keskmine puhtal linnasõidul) ja kui võtta hinnaks 1.35, siis nagu sa välja pakkusid, siis saame 0.918.
Jah minu arvutus oli tehtud tegelikult Jaanipäeva ajal, siis oli ka diisel 1.20 euro kanti, seega siis oli vahe suurem. Ärme taaskord unusta, et see on teoreetiline kalkulatsioon, siis tuleb juurde arvutada bensukulu algsel sõitmisel ja see võib sõitmisviiside puhul väga erinev olla. Minul E38 peal asi oli, siis startisin kuskil 500m TTÜ ringist kaugemalt ja gaasile sain lülitada Magistrali ja Linnutee vahel, sihtpunkt oli kesklinn. Seega pool teest sõitsin bensuga. Pikemate otsade korral on loomulikult võit gaasi kasuks juba, aga seda ju ükski kalkulaator ei räägi). Lisaks peaks minuteada väike võimsusekadu ka veel gaasiga olema. Ei viitsi googeldada, aga vist oli nii, et väike kütusekulu kasv ja väike võimsuse langus. See võib ka täitsa tõele vastata, sest ma kunagi käisin isegi oma 7-sega kiirendustel (ametlikel) ja 400m aeg oli 15.0-15.2 kanti. Kuna ükskord gaasiga sõites suutsin bensupaagi tühjaks sõita ja see bensupumba ära tappis pidin 200m kiirendusel (Viljandis) sõitma gaasiga. Seal oli 200m aeg 10.0 kui õigesti mäletan, mis teatavate kalkulaatorite abil peaks tähendama 400m peale 15.5. Umbes sama asja kinnitavad ka mu praegused ajasõidud Boraga, kus umbes samad ajad on nii 200 kui 400m peal.
Eesti Posti kohta ma ei tea rääkida, aga kiire google andis sellise artikkli
http://www.post.ee/?id=8302Seal on juttu CNG gaasi autost, ehk see tuleb ju tehasest juba sellisena välja ja ongi ehitatud gaasile sõitma, väikeabipaak bensu peaks ka käima. Ma olen Saksamaalt ühe CNG gaasiga Opeli ise ka kliendile toonud. See oli gaasiga tõesti palju ökonoomsem (vähemalt rahalises arvestuses, gaasi ühikud oli teised ja sedasi kulusse ei arestanud). Paak oli vist 21kg, aga varssavis suudeti sinna kuidagi 25 tankida igatahes. Sellega sain vist mingi 600km sõita ja kuskil Leedus siis bensu peale ümber lülitas. Bensu läks vist 13l sisse. Ühesõnaga peale Leedut oli siis üks pidev tankla külastamine, kuna seal kuskil CNG tanklaid teele ei jäänud. Riias üks pidi olema, aga seda üles leida ei õnnestunudki. Riias panin ka paagi täis ja vaevu vedas Pärnus Kaubamaka Statoili välja. 7.7 pole teab mis hea kulu 1.6 kohta. Tulime pigem mingi 90 kanti, sest sõbra autol olid juba suvekad all Saksamaa omanikul ja ei tahtnud väga pingutada ka, sest siin oli Märtsis veel ikka lund maas. Aga noh selle CNG-ga on ju ka siin paras ikaldus. Kaks tanklat vist oli, üks Lennujaama taga ja teine Tarus. Selle omaniku töökoht oli õnneks lennuka lähedal, aga ise kül ei viitsiks kuskil taga lasnamäel tankimas käia kui sinu elu kulgeks muidu näiteks mustamäe-kesklinn-mustamäe piirkonnas. LPG gaasi tanklaid on õnneks jah paar tükki rohkem. CNG gaasi ei saanud isegi tankida, oli vaja mingi leping enne teha. Saksas said vabalt ise tankida. Poolas sõitsin ka suvalt mingi tankla õuele ja lükkasin püstoli külge. Putkast jooksis mingi vana Poola keeles lõuates välja, et mida sa teed

. Varssavi tanklas jällegi ei saanud üldse kaardiga maksta, pidin kuskil "kantoras" käima raha vahetamas.
Aga kokkuvõtvalt, mina samasvõimsa mootori korral (minu 119kw diisel vs 110 või chipitud 141 kw bensukas) eelistaks küll täna diislit, sest selle väändega tuleb liikumine juba palju varem, ei pea võimlema linnas mingite kõrgete pööretega. Enamus käiguvahetusi teen juba kuskil 2-2500 pealt ja isegi sellega olen "linna nobedamate" seas. Turbo lihtsalt sekkub juba alla 1500 pöörde. Kunagi kui mul 96kw audi automaatkastiga oli ja selle sõbra 108kw bensuka automaadi vahetasin, siis tundus ka et issand kui aeglane ja peab niipalju pöördesse laskma et sama liikumist saavutada, mis aga väljendas ennast keskmise kulu näidikul (sõbral oli vaja Lõuna-Eestis ots teha ja laenas minu oma raha kokkuhoiu eesmärgil). Gaasiseadmega vead sa veel lisamassina paaki gaasas ja muid vidinaid, mis tegelikult veel kütusekulu kasvatavad ju. Lisaks seadme kulu + lisahooldus veel. Ok diisel auto on ka kallim kui bensukas, 1.8T golfid on kuskil 3000 euro kanti, aga samavõimsad diislid pigem 4-4500, aga kui seade maksab ka 1000 euro kanti, siis pole nagu väga pointi.