Olen ülihalb asjade lühidalt seletaja, aga proovin siin siiski ilma lõpukirjandit kirjutamata hakkama saada, nii et pidage vastu!
Auto siis Austraalias ja siin on tema nimi Mitsubishi Challenger. Eestis oleks ta nimi vist Pajero Sport, USAs Montero Sport jne.
Lugu siis järgmine: Jätan auto ühel viimase aja kuumeimal päeval (kuskil 36-38 C) seisma ja kuulen, et kapoti alt tuleb "mullitamise häält". No selge, mootor keeb. Keeran korraks süüte uuesti sisse ja vaatan, et temperatuuri näidik on täpselt seal keskel kus ta normaalselt olema peaks.
Järgmine päev läheb ilm jälle külmaks ja peale väikest testiringi tundub kõik jälle korras olema. Kuna paisupaagis oli jahutusvedeliku tase külmast peast juba suht alla miinimumi, siis valasin sinna liitri peale. Mõni päev edasi kuulen jälle auto seisma jättes tuttavat mullitamist. Kapoti avades vaatan, et paisupaak pilgeni täis ja pressib jahutusvedelikku väljagi. Vaikselt siis vahin seal kõrval ja näen kuidas mootori jahtudes jahutusvedelik jälle radikasse/mootorisse tagasi "imetakse". Lõpus reaalselt tõmbas suure lurinaga paisupaagi põhjast veel viimasegi jahutusvedeliku ära ja see hetk ka mullitamise hääl kadus.
Valasin jahutusvedelikku veel ühe liitri peale ja sõitsin lähedal asuvasse radiaatoriparandusse. 7 minutit linnasõitu ja mootor ei jõudnud piisavalt soojaks minna, et need anomaaliad esineks. Remondimees tegi pumbaga survetesti ja ühtegi leket ei leidnud. Kuna radiaatorisse sisse ja sealt välja jooksev toru on mõlemad kuumad, siis termostaadis asi ilmselt ei ole. Ventikas tundub ka korrapäraselt töötavat.
Seega jäigi üle ainult arvata, et plokikaan või selle tihend on vigane. Kahjuks vastavaid vahendeid selle 100% kinnitamiseks antud remondimehel ei olnud. Õli on muidu puhas ja jahutusvedelik ka.
Nonii, küsimused: - Esimene mõte oli muidugi, et mootori ülaosast tulev mullitamise hääl tähendab, et mootor on ülekuumenenud ja jahutusvedelik keeb (mis tähendaks, et normaalset temperatuuri näitav näidik on vigane). Samas peale natuke googeldamist lugesin väiteid, et rohelise jahutusvedeliku keemistemperatuur on nii kõrge, et arvatavasti see auto enam väga sellel hetkel edasi ei liiguks. Samas mina perfoormancis mingit langust ei ole täheldanud. Kas oleks targem arvata, et see mullitamise hääl tuleb pigem sellest, et radikas on õhumullid, mis temperatuuri kasvades liikuma hakkavad ja tegelikult mootori temperatuur ongi normaalsuse piires? - Kas keegi tuleb veel mõne odavama lahendusega põhjuse peale kui jamad plokikaanega?
Jama selles, et auto peab järgmise 8 päeva jooksul müüdud olema, seega pole väga aega remonditöökodade järjekordades oodata ja plokikaane vahetus ei mängi rahaliselt ka väga välja. Samas tahaks asja korda saada kui selleks vähegi võimalus on. Ilmselt ei oleks väga suur probleem mul ta praeguses seisus ka mõnele asiaadist ufole maha müüa, aga no ei tahaks päris rondiärika karmat ka endale saada.
|