dellu kirjutas:
jan021 kirjutas:
dellu kirjutas:
Tegelikult oleks praegu kõige targem siiski ise kindlustusest uurida, kelle nimel see kindlustus üldse on kui on (vaata
http://www.lkf.ee avalikest päringutest). Kui kindlustust on endiselt sinu nimel tehtud, siis tõuseb sinu koefitsent. See on loll jutt, et juhil tõuseb. Siis ta peab ise paluma seda vist oma nimele vormistada. Vastasel juhul läheb ikka auto omaniku nimele. Sest kui sõiduk ei ole vahepeal ARK-s omanikku vahetanud, siis ei saa ju uus ostja kuidagi ka oma nimel kindlustust teha, küll aga foorumlaste väidete kohaselt saab ilusti seda pikendada suvaline isik. Kindlustus teeb kindlustuse siiski omaniku nimele või vastutava kasutaja nimele, kui viimane on tehnilisse passi kantud. Vaevalt aga ostja ARK-sse end vastutavaks kasutajaks läheb vormistama, aga mitte omanikku vahetama.
Ostu-Müügi leping ikka alles sul? Vaata et asi veel sellega ei päädi, et maksad politseile ka alkohoolijoobes isiku rooli lubamise eest. Kuna auto on niikuinii risuhunnik, siis "ostjal" lihtsam öelda et laenas sõbralt ja tema koefitsenti ei näpi keegi. Purjuspeaga kahju tekitades ei hüvitata ju ka kindlustuse poolt midagi, õigemini LKF maksab ja siis hakkab nõudma. Aga huvitav kellelt LKF nõudma hakkab, kas juhilt või kelle nimel kindlustus on.
1. Kindlustus tõuseb vaid konkreetsel autol, vähemalt IF kindlustuse puhul kus antud LÕ põhjustanud sõiduk kindlustatud oli. Või vähemalt 1,5a tagasi oli IF kindlustuses niimoodi ... samas kuna iga selts kujundab ise oma koefitsendi (enam ei ole ühtset süsteemi) ning hinnapoliitiga, võib antud asi seltsiti väga erineda.
2. Ei maksa LKF, vaid maksab IF, kes esitab sõiduki juhile pärast regressi. Peale vaadates saab vaene vitalik vanas rahas ikka kuuekohalise summa välja käia, ning esimene number ei pruugi enam ühega alata...
1) Sisuliselt jah konkreetsel autol, aga kokkuvõttes ikkagi inimesel. See on suhteliselt lahe süsteem, kui inimesel on mitu autot, siis võib olla ka miljon erinevat koefitsenti jah. Näiteks 3a tagasi sul oli auto 1 ja auto 2, mõlemad said algaja juhi tõttu 1.2. Autoga 1 sõitisid korralikult ja koefitsent langes 3a-ga 1.2->0.96->0.77->0.61 sama autog 2 tegid kohe esimene aasta avarii, mistõttu 1.2->1.8->1.44 (oletame et teisel/kolmandal aastal müüsid maha). Ajame asja veel keerulisemaks, teisel aastal ostsid veel kolmanda auto (auto 3), enne kui auto 2 müüdud sai. Auto 3 sai seetõttu koefitsendi (1.8+0,96)/2=1.38. Oletame et autot 3 jõudsid seetõttu kindlustada 2a ja täna oleks ta keofitsent 1.38->1.10->0.88. Kui san nüüd täna uue auto ostad nimetame ta auto 4 (lisaks sul olemasolevatele auto 1 ja auto 3), siis see saab endale õhku rippuma jäänud auto 2 koefitsenti, ehk 1.44. See ei ole langenud, kuna seda koefitsenti sa ju ei kindlustanud viimastel aastatel. Ja kui nüüd veel ühe auto peaksid ostma (koguselt 4-s, ehk auto 5), siis see saaks jälle keskmise pealt, ehk (0.61+1.38+1.44)/3=1.14. See siin oli veel "hea näide", kus enamus autosid oli pikemalt käes. Mina enamasti kippusin neid tihedamalt kui aastane periood vahetama ja peale 10a kindlustamist on mul ikka koefitsendid kõrgemad kui algajal. Samuti nn mitmeid fantoomkoefitsente on õhus rohkem kui üks, mis kunagi on tekitatud.
2) Kui on juht alkoholi joobes, siis kindlustus ei hüvita ja minuteada nii need kui ka kinldustuse puudumise cased käivad läbi LKFi, kes ära maksab ja siis nõudma hakkab. Võimalik jah et menetleb siiski see firma, kus viimati kindlustus oli või kannatajal on või mida iganes, aga summa peaks LKFst tulema.
1) See ühtne 0,4 - 1,2 - 3,0 koefitsendi süsteem on nüüdseks möödanik ning kõik seltsid seda enam ei kasuta. Osad seltsid on loonud oma loogika ning koefitsendisüsteemi. Vana süsteemi peaks kasutama minu teada ca pooled seltsid. St et kui sa 100 kw Opeliga Tartus IF's maksad 100 eur aasta, võid täiesti vabalt BTAs maksta 300 eur ja ERGOs 200 eurot. Ja 100kw BMW Tartus võib olla IF's 300 eur aasta ja ERGOs sada. Seega, hinnapoliitikast ja koefitsendisüsteemist enam aru saada võimalik ei ole ning alati on soovitatav võtta Iizi või mõne muu maaklerkanali kaudu hunnik võrdlevaid pakkumisi, et enda jaoks soodsaim pakkumine saada. Hind võib samade kilovattide ja asukohaga sõidukitel olla margipõhiselt seltsiti väga erinev.
Fakt on aga see, et kui toimub mingi LÕ kus sa süüdlane oled - mine ja vaheta kindlustusseltsi poliisi lõppedes ning summa sul uues seltsis enam nii oluliselt ei suurene, kui ta seda vana ja ühtse koefitsendi süsteemiga teinud seda oleks.
2)Kui juht on joobes, puuduvad load või puudub kehtiv poliis - korvab ikka kindlustusselts (eeldusel et tegu on Eesti registris oleva sõidukiga). Selts lihtsalt esitab regressi juhile.
LKF tuleb mängu siis, kui liikluskahju tekitatakse välismaise sõidukiga (ja antud seltsil ei ole Eestis korrespondenti), kui välismaisel sõidukil puudus kehtiv poliis või kui LÕ põhjustanud mootorsõiduk ei ole arvel (leitakse garaažist vanaisa Iž või nõukaajast pärit mosse ja kütetakse sellega kellelegi sisse). Ajutiselt arvelt maas oleva (st kuni 2a) sõiduki puhul korvab viimasena kindlustanud kindlustusfirma.