Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 17.09.2019 03:50

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 99 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 12.03.2019 10:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 313
Asukoht: Tallinn
Viimases Autolehe numbris on põnev lugu sellest, et peatselt ehk leevendatakse mõningaid ümberehituse nõudeid.
Eks saab siis näha, kuid tundub, et mingi valguskiire poeg võibolla isegi hakkab paistma sellest lõputust pimedusest.
Täna õhtuni saab seda poodidest veel osta, homme tuleb uus number peale.

Pilt

_________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 18.03.2019 11:37 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 313
Asukoht: Tallinn
1956 Corvette "X-Sonic"

Ikooniline kustom, mille puhul saab rääkida päris mitmest "esimesest" - esimene auto, millel bubbletop katus ja esimene auto,
mille värvimisel legendaarne custom paint'i pioneer Larry Watson kasutas metalflake'i ning Larry jutu järgi ühtlasi ka esimene
metalfake'ga auto Californias.
Aastakümneid peeti seda ka esimeseks hüdraulilise reguleeritava vedrustusega autoks, kuid viimase kümnendi jooksul on selgunud,
et hüdraulika paigalduse ja dokumenteerimise poolest edestas X-Sonic'ut üsna napilt üks teine kustom, millest ehk ka tulevikus
juttu teen.

Auto omanik Ron Aguirre ostis 1957. aastal selle uuena ja kohe pärast ostu lasi auto madalamaks - esivedrusid lõigati ning taha
lehtvedrudele tehti puust madaldusklotsid. Küljele pandi ka lakes pipes'id, et masin veel madalam välja näeks. Pärast madaldamist
viidi masin Ed "Big Daddy" Roth'i kätte, kes värvis leegid ja scallopid peale.
Pilt


Selles versioonis madaldati autot hiljem veel nii palju, et esiots oli maast lõpuks vaid 2.5 sentimeetri kõrgusel.
Pilt


1957-58 võeti Californias vastu seadus, et ükski auto osa ei tohtinud olla madalamal kui velje alumine serv. Kuna Ron'i auto oli
tema elukohas (Rialto, CA) kõige madalam, siis kohalik politseinik Lester "Sandy" Groves kirjutas talle selle tõttu järjest trahve välja.
Millalgi nägi Ron ühes keretöökojas hüdraulilist mõlgieemaldamistööriista, sealt tekkis idee ning koos keevitajast isaga ehitati esisillale
reguleeritav vedrustus. Auto ostust oli möödunud kõigest kolm kuud.

Lisatriviaks - tol ajal oli moes ehitada reguleeritav vedrustus pigem esisillale, mitte tagasillale nagu tänapäeval loogilisem tundub.
Esiotsa madaldamine andis välimusele agressiivsust ja nimetati seda "California rake".

Igatahes - see hüdraulika versioon oli küll toimiv, kuid väga algeline, sest pumpamine toimus käsitsi istmete vahele asetatud pumbaga,
millest olid siis voolikud muude komponentideni veetud.

Väike lõik sellest, kuidas tolle süsteemiga politseid ninapidi veeti:
"I was going to drive "Sandy" THE COP crazy. We waited for him to ride his bike to his spot across the street from the local hangout in
Berdo "Ruby's Drive-in". I was parked on the lot with my car lowered way down. There were about 100 of my school friends at the
drive-in waiting to see what would happen. I left the car down and started to drive out and the side pipes were scraping the pavement
(It was way cool to have your car dragging on the pavement). I had my girlfriend get out and my buddy got in with the instructions to
pump hard on the handle of the pump as soon as I gave him the word. Well, knowing "Sandy" was across the street and waiting for me
to leave the restaurant so he could give me a ticket in front of all my friends and teach them that this punk was not going to get away
with breaking the law, again. I pulled out onto the street and watched Sandy start his bike, I told my buddy to start pumping. I didn't
get twenty feet and Sandy had his red lights on me. I got out of the car and everyone from the drive-in was standing on the sidewalk.
I greeted "Sandy" by name, as no one called him Sandy to his face - "Hi, Lester what seems to be the problem"? He stated "You know
your car's too low". "But Lester", I said," it isn't too low any more, I took your advise and raised it to legal height". He smiled at me and
took his ticket book. Back then, this is how the cops checked cars if their ticket book did not pass freely under your car you would get a
ticket, and he slid it under my car without hitting anything. Boy, was his face red and with all the witnesses yelling and screaming, he
didn't say a word, he gave me a confused look and got on his bike and left. OH... revenge was so sweet....
."

1958 teises pooles läks järgmise versiooni ehitamiseks.
Pikendati esitiibasid ja ette pandi vertikaalselt 1958 Dodge'i topelttuled. Sheiviti ukselingid ja igasugused kroomliistud. Iluvõre võeti Opelilt.
Tagatiibadele lisati "uimed" ja tagatule klaasid tehti pleksist.
Pilt

Mootorikattele, katusele ja pagasiluugile tehti ka kaks viilu ning katusele lisati veel kaks Impala stiilis õhuava.
Corvettele omaste küljevormide sisse ning scoopide siseküljele tehti kuldsest kunstnahast (Naugahyde) polsterdus.
Pilt

Sama materjali kasutati ka interjööri tegemisel ning armatuur kaeti kunstkarvaga (kustomslängis "angel hair").
Pilt

Täpina i-le sai auto ka kaks Appletoni spotlight'i.
Et süsteemi käsitsipumpamine oli üsna puine ja toimis ebaühtlaselt, siis hangiti lennukitehnika ülejääkide müügikohast mõned pumbad,
rõhuregulaator ja muud vajalikku ning lõpuks valmiski nupuvajutuse peale toimiv süsteem.

1959 maikuus oli esimene näitus, kus Ron sai demonstreerida oma vedrustust: "The first time Ron used the hydraulics at a car show, was at
the first annual Custom Car Spectacle held May 30 - 31, 1959 by the Cut-Outs of Long Beach at the Veterans Stadium in Long Beach, California.
There was a concrete barrier around the track that had to be cleared to get your car onto the track. All of the car owners had to block their
cars up on wood to clear the barrier except Ron. Ron drove his car up to the barrier, pushed the button to raise the car and drove it over the
concrete. People attending the show were blown away seeing Ron's Corvette, and it didn't take long time before everyone wanted hydraulics."
"A highway patrolman on a motorcycle saw his car down low, so he turned around and came back. I honked my horn at Ron to get his attention
so he could raise the car up. When the highway patrolman came to the front, where Ron was at, the car was up, but they guy still pulled him
over, so we all stopped together. The highway patrolman said, "I would have sworn coming at you that your car was illegally low."
Ron's story was; "You know, that has happened more than once. I don't know why it looks that way when it's going down the road, but it is not
illegally low." Ron then told the highway patrolman to walk back across the road at an angle, and stand and look at the car again. So Ron lowered
the car down. He raised before the highway patrolman returned and he told Ron "Yeah you're right. I would have sworn that car was too low.
I don't understand why it does that
".

Sama aasta 5. septembril osales X-Sonic "Disneyland Car Club Day and Autocade" näitusel ning eriliseks teeb selle asjaolu, et eelmisel päeval oli
Ed Roth autole teinud punase ja kuldsega panel-paintjob'i, aga kuna Ronile see ei meeldinud, siis see versioon kestiski vaid ühe päeva, sest juba
järgmisel päeval viidi auto Larry Watsoni kätte ja too tegi pillile "Rainbow Pearl" paintjob'i. Kui ma nüüd õigesti aru olen saanud, siis tähendas
see seda, et autole värviti lihtsalt erinevad värvikihid üksteise otsa, mis siis kõik üksteise alt läbi kumasid ning kaeti veel pärla lakikihiga. Samas nagu
oleks ühtteist erinevate värvidega ka hajusalt triibutatud vms.

Ed Roth'i panelpaint Disneyland'i näitusel:
Pilt

Pilt

Larry Watson'i "Rainbow Pearl":
Pilt

Mõned kuud hiljem ühel näitusel esitleti ka projekti nime, mis algselt oli hoopiski "Exsonic".
Pilt


Järgmise aasta jooksul eemaldas Ron auto külgedelt kunstnahast polstrid ning esitulesid uputati rohkem keresse ja auto alaservale ehitati ka
veidike väljapoole eenduvat uimetemaatikat, sest muidu ei olevat madaldus piisavalt hästi hoomatav olnud.
Pilt

Pilt




Kui siiani sõitis Ron autoga palju ja lisaks tänavale ka võistlustel, siis nüüd hakkas pill rohkem vaid näitusemasinaks saama, sest edasi läks asi
radikaalsemaks. Millalgi 1960. aasta jooksul otsustas Ron, et tahab ehitada futuristlikumaks ning katuse asendada bubbletopiga. Alguses proovis
erinevaid lennukijuppe, kuid need olid udused ja lisaks vale kujuga nagunii. Et ta oli tagatuled nagunii ise valmistanud pleksi soojendades, siis
otsustas ka katuse niimoodi teha. Muide, ühe Ed Roth'i showrod'i bubbletop olla tehtud pitsaahjus, sest sel hetkel polnud läheduses vist muud
piisavalt suurt ahju leida.

1961 suveks oli auto igatahes päris kõvasti muutunud ja tuuritas mööda näitusi. Esituled olid nüüd peidetud iluvõre taha ja esiotsa pikendatud.
Tagatiivad veel jõhkramate uimedega ning uute vaakumvormitud bubble-stiilis tuledega. Värviti pärla-meresiniseks ning värv oli tehtud 10 000
kala soomustest. Velgedeks nüüd kroomitud ja reversed plekkveljed, lege sixties custom'i stiil.
Nagu tol ajal radikaalsete kustomitega tihtipeale kombeks oli, siis kaotati ka sellest masinast rool ning autot juhiti nuppudest - rataste keeramine
lahendati elektrimootoritega. Nuppudest toimisid lisaks juhtimisele ka uste ning katuse avamine, mootori käivitamine, tuled ja vedrustus.
"A console was located between the front seats, the console contained remote-control buttons that operated the steering, doors, bubble top,
ignition, lights, and front suspension ground clearance. The X-Sonic used and electric motor operated by a toggle-switch to steer, and Ron points
out that it was hard to drive on the freeway. An elaborate panel of receivers and relays operated these components through a radio control unit
plugged to a socket inside the gas filler door. For shows, a recorder provided narrative sounds. Entry from the outside, by raising and lowing the
bubble top, was operated through pushbuttons found under the gas filler flap.
"

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt



Et bubbletopiga oli salongis jube palav ning nuppudest juhtimine olla suhteliselt ebamugav olnud, siis seetõttu liiga palju enam tänaval ei
kruiisitud ja masin jäi rohkem näitusepilliks.
Vahepealne kuldse metalflake'ga versioon:
Pilt

Mõne aja pärast oli kuldsest alles jäänud vaid scallopite sisu, sest värviskeem oli vahepeal jälle muutunud:
Pilt


1962 jooksul värviti auto valgeks ja lisati õrnroosad varjutused servadele. Interjöör oli ka tehtud uueks, custom made istmed kaetud musta kunstnaha
ning hõbedase laamanahaga, muud polsterdused olid musta kunstnahaga ning hõbedase kunstkarvaga. 1963 aga värviti jälle ja seekord plaatina-pärla
siniste varjunditega. Larry Watson on öelnud, et tema värvis seda autot kokku kuus korda, sest Ron pidevalt modifitseeris masinat.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt



1963. aastal Ron hakkas aga autoga näitustel tuuritamisest ära väsima, kuid Ed Roth'i ja mõndade muude abiga lasti siiski veel paar aastat edasi.
Seks ajaks oli bubbletop juba ära väsinud ja värv kulunud ning Ron pani auto mõneks aastaks töökotta hoiule enne kui ära müüs.

1990 leiti X-Sonic'u jäänused ühest Corvettede taastamisega tegelevast töökojast. Mootor, bubbletop, sisustus, iluvõre ja tagatuled olid puudu,
kuid alusvanker koos enamuse hüdraulikasüsteemiga oli alles. Selle hetke omanik polnud auto ajalooga kursis ning tema jaoks oli see lihtsalt
varuosadoonor. Auto vahetas veel omanikke ning praegune omanik Emanuelle Benoit plaanib masina millalgi taastada mõnda selle hiilgeaegade
versiooni.
Pilt



Siit lingilt saab lisa lugeda:
https://kustomrama.com/wiki/X-Sonic

Väike video auto jäänustest praeguse omaniku käes ja videos on ka Ron Aguirre ise veidi lisaks rääkimas:
https://www.youtube.com/watch?v=hMsWomFcsd8

Siin teemas on aruteluga liitunud ka Ron ise:
https://www.jalopyjournal.com/forum/thr ... te.101467/

_________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 31.03.2019 17:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 313
Asukoht: Tallinn
Hirohata Merc - 1951 Mercury Club Coupe.

Bob Hirohata Mercury on üks ajalooliselt oluline kustom, mis kogu teemat kõvasti populariseerinud ja seda
tuntakse ka kui ühe tuntuima autona kustomite kuldajast - viiekümnendatest. Hirohata swappis autole
vahepeal Cadillaci uue mootori ja seetõttu kutsuti seda toona ka Mercillac’i nimega, kuid pärast mitmeid
omanikuvahetusi ja eri versioone on see endiselt teatud ikkagi kui Hirohata Merc.
2017 aprillis, samaaegselt koos ikoonilise Gypsy Rose lowrideriga ja McGee Roadsteriga, lisati auto järjekorras
seitsmeteistkümnendana ka Rahvuslikku Ajalooliste Autode Registrisse (National Historic Vehicle Register),
märkimaks selle tähtsust USA autokultuuri ajaloos.

Bob ostis auto 1952 pärast mereväest naasmist selge plaaniga, et tahab teha radikaalse kustomi. Kuna ta
eelmine auto oli George Barrise käe all kerge modifitseerimise läbinud, siis viis ka oma uue projekti vendade
Barriste töökotta.
Sam ja George Barris ning Frank Sonzogni tegid kogu projekti valmis 97 päevaga. Bobi jutu järgi tundus auto
küll esimesed 60 päeva niisama vedelevat, kuid 1952 Motorama oli lähenemas ja viimase kuu aja jooksul anti
nii Mercury kui kahe teise projekti kallal kõvasti minna.

Masinale jäi vähe kohti, mida poleks modifitseeritud, alljärgnevalt mõned neist:
B-piilarid eemaldati ning autost sai hardtop, piilarite asemele tehti ettepoole kaldu kujuga aknaraamid,
katus on madaldatud (chopped) eest 4 ja tagant 7 tolli; tagumine klaas jäi originaal, kuid kallutati sobiva
flow jaoks ja vihmarennid eemaldati.
Esitiibasid pikendati 10cm võrra ning tuled “uputati” (uputamise kohta paljud ütlevad küll ainult “frenched”
ja eesti keeles justkui olekski “uputamise” näol vaid üks sobiv nimetus, kuid tegelikult on sellel trikil veel
omakorda paar erinevat varianti - frenched, recessed ja tunneled, vastavalat sellele kui sügavale tuled paigutati.
Siinsel juhul on tegelikult tegu recessed ja tunneled vahepealse versiooniga, sest frenchimisel jäeti tuled
serva suhtes tasa, recessed ja tunneled puhul aga viidi tuled sügavamale keresse).
Et asi oleks tasakaalus, siis pikendati ka tagatiibasid ning sinna uputati 1952 Lincolni tagatuled.
Mootorikattelt, pagasiluugilt ja külgedelt sheiviti liistud, lingid ja muu kroom ning külgedele paigaldati
hoopis 1952 Buick Riviera “spear”-tüüpi liistud. Pagasiluugi nurgad ümardati ning mootorikatet pikendati
iluvõreni ja keskele tehti kõrgem hari elik “peak”. Iluvõre aga tehti kokku kolmest 1951 Fordi võrest ja
suunatulede ümbrised iluvõre ülejääkidest, suunatule klaasid on aga pleksist ise tehtud ja frenched, elik
ümbristega tasapinnas.
Tagaratastest eespoole külgedele tehti funktsionaalsed õhuvõtuavad, millega juhatati lisaõhku piduriteni
ja kummagi scoop’i sees oli ilustamiseks kolm “hammast” 1952 Chevy iluvõrest. Rattad kaeti aga custom-made fender skirtidega.

Madaldamiseks lõigati esivedrudelt ära kaks ringi ning tagumistele lehtvedrudele paigutati kummalegi
poole kaks pooleteisetollist (3.81cm) madaldusklotsi. Taga sätiti veidike ka raami ning vedrusid
modifitseeriti de-arch’imise näol. Ühtlasi tuli ka kardaanitunneli kallal tööd teha, et kardaan selle madalduse
juures ilusti ära mahuks.

Sisu polsterdati valge ja rohelise Naugahyde’ga (kunstnahabränd) rolls-and-pleats stiilis ning nupud
armatuurlauale tegi Bob ise pleksiklaasist. Sellises stiilis nupud said hiljem väga populaarseks ja see on
siiani levinud võte. Samas stiilis käepidemed tegi Bob ka pagasiruumis olevatele tööriistadele. Lisaks oli autos
ka viieteistmeetrise pikendusjuhtmega kõlar, et piknikutel saaks muusika endale lähemale võtta.
Auto värviti ülevalt heleroheliseks ning küljeliistude sisse jäävas alas tumeroheliseks ja legendaarne Von Dutch
(mitte rõivabränd, vaid inimene, kelle järgi bränd tehti) pintseldas armatuurlauale ka mõned pinstraibid.
Ratastele laia valge küljega rehvid, Cadillac’i sombreero-tüüpi ilukilbid ja lisaaksessuaarina esiklaasi nurkadesse
kaks Appleton’i spotlight’i. Mingil lühikesel perioodil 1953. aastal olid tagatiibadel ka kaks futuristliku kujuga
antenni, millede kohta saab rohkem lugeda siit:
https://www.customcarchronicle.com/cc-b ... ry-antenna

Nagu toona suur enamus muid hotrode ja kustomeid, nii ka Bob’il oli see ainuke auto, mida kasutati igapäevaseks
liiklemiseks. 1953 maikuus võttis ta ette ca 8000 kilomeetrise reisi Kaliforniast Indianapolisesse “Indianapolis 500”
raames toimuvale autonäitusele.
Kaheksa päeva enne reisi otsustas Bob auto originaalse flathead’i vahetada välja 1953 Cadillac’i uue mootori
vastu ja sellest tuli ka ülalpool mainitud toonane nimi Mercillac.
Reis oli läinud hästi, kuid et teed olid tol ajal veel kehvad, siis oli nii madala autoga sõitmine paras kunsttükk
ning tagasiteel otsustati mugavuse mõttes tagasillast kummaltki poolt üks kahest pooleteisetollisest
madaldusklotsist eemaldada. Näitusel võideti aga esikoht.
Reisit saab veidi lugeda ja rohkem pilte näha siit:
https://www.customcarchronicle.com/cc-b ... n-a-kustom

Viiekümne viiendaks aastaks oli Merc võitnud Californias erinevatel näitustel juba 26 auhinda, mis oli tollel
hetkel rohkem kui ühelgi teisel autol. Kokku on Hirohata Merc võitnud väidetavalt 184 auhinda ning figureerinud
paljudes ajakirjades ja esikaantel ning lisaks osales ka filmis Running Wild.

1955 müüs Bob auto maha ja uus omanik sattus kahe aasta pärast sellega õnnetusse, kus masinal sõideti
juhipoolne külg üsna loperguseks. Tehti muidugi korda, aga nüüd värviti terve auto kuldseks, sest maaler ei
suutnud match’ida avokaadorohelist värvi, millega George Barris oli auto vahepeal, ilmselt 1954, üle värvinud.
Avariist ja taastamisest saab lugeda siit:
https://www.customcarchronicle.com/cc-b ... sideswiped

Vahepeal vahetas masin veel mitmeid omanikke, kuni 1959 ostis selle kuueteistaastane Jim McNiel, kes
kasutas autot igapäevaselt ‘64. aastani, mil abiellus ja auto garaaži paigutas. Väidetavalt jäi ta pruudilegi
silma just tänu sellele autole :D

Kaheksakümnendatel peeti autot lõplikult kadunuks ja seetõttu lasi üks huviline, Jack Walker, omale ehitada
Hirohata Merc’i klooni. Tööga alustati 1983 ning projekt sai valmis 1985. Kloon tuli välja peaaegu samasugune,
ainsateks silmapaistvamateks erinevusteks on stange bumperguard’id ja puuduvad Von Dutch’i straibid.
1988. leiti siiski ka originaalne auto Jim’i garaažist üles (netti ju sel ajal polnud, et otsimist ja omavahelist
suhtlemist lihtustada). 1998 lasi Jim Mercury taastada oma hiilgeaja välimusse ning autot saab siiani aeg-ajalt
näitustel näha. 2011 käis Merc “Custom Motor Show” raames Rootsiski.

Bob Hirohata tapeti (shot and killed execution style) 14. mail 1981 kui ta oma vanemate maja ees parajasti
autol õli vahetas ning roima pole siiani lahendatud. Põhjuseid täpselt ei teata, aga ühe versioonina levib info,
et Bob nägi pealt mingit kuritegu ja oli kohtus tunnistajaks ning seetõttu “kahjutuks” tehti:
“It's reported that it's connected to working with his parents who owned an insurance company and parking
lots in downtown L A., he witnessed a crime of some type and testified against the criminals who ended up in jail.”
Tsitaat pärit siit lingilt: http://justacarguy.blogspot.com/2018/02 ... rcury.html

Hirohata Mercury kohta saab veel lisaks lugeda näiteks siit artiklist:
https://kustomrama.com/wiki/Bob_Hirohata's_1951_Mercury

Järgmiste kordadeni!
Jarmo
#kustomkool

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

_________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 03.05.2019 12:22 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 313
Asukoht: Tallinn
Pole küll just auto, kuid igas muus mõttes on kustomkultuuri osa igal juhul siiski.

Tegime Tommy Cashi ja Rick Owensi KUMUs avatud näituse jaoks seitsmekümndendate lowrideri stiilis
ratastooli. Tommy ütles idee, mina panin selle põhjal paika üldise disainikontseptsiooni, tegin custom paint'i ja
valmistasin ka biscuit tuck polsterduse ning meeskonna teine liige Tarvo Porroson valmistas raami
ning tegeles kogu muu hardware'ga.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

_________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 16.08.2019 16:46 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4192
Asukoht: Kalsarikännit
Interneedusest leitud

Pilt

_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 22.08.2019 22:39 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 313
Asukoht: Tallinn
Tundub, et kuupäeva 26.08.2019 võib kohalik kustomihuviline omale kalendrisse olulise tähtpäevana kirja panna - kui kõigest õigesti aru olen saanud, siis just sel päeval algab Eestis uus ajastu, sest kehtima hakkab kustomiseadus (nimetagem seda näiteks nii :D ).
https://www.riigiteataja.ee/ilmumised_t ... &rtOsaId=2

_________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 26.08.2019 13:02 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 313
Asukoht: Tallinn
Niiviisi, tänasest siis.
Osa infot saab siit kätte, kuid täpsemalt ja rohkem leiab igasuguseid nõudeid jne Riigi Teatajast:
https://www.tehnoulevaatus.ee/uudised-t ... mentaarid/

_________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 30.08.2019 16:02 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 313
Asukoht: Tallinn
Mitu teemat juba omale kirja pannud, millest kirjutada võiks, aga pole enam nii tihti arvuti taga olnud ning kui olen, siis see pikemale kustompostituse tegemisele keskmiselt
kuluv poolteist tundi läheb hoopis muude asjade peale ära. Teisalt aga vaatan oma kaustadesse kogutud pilte ja tahaks neid kõigiga jagada, sest need kõik on mu meelest
mingil moel insipreerivad ja tahaks, et meie kogukond ka neist kõigist osa saaks :)
Kehvemal juhul kasvõi selles mõttes, et mida mitte oma autoga teha, kuid asi seegi :D

Püüan siis vahepeal nii, et kui põhjalikumalt millestki kirjutada ei jõua, siis postitan vähemalt inspiratsiooniks piltegi erinevatest kustomitest ja customitest ja muudest
teemakohastest pillidest. Mõned kaasaegsemad, mõned traditsioonilisemad, mõned hoopis veidrikud....
Mu jaoks on nad kõik omal moel cool'id ja kuigi endale kindlasti päris igast suunda ei tahaks, siis põnev on vaadata ikka.

Et üle maailma on suur osa foorumitest kolinud Facebook'i gruppidesse, siis pean tõdema, et aeg-ajalt on sinna olnud telefoni kaudu lihtsam postitusi teha (näiteks Projektiautod Eestis gruppi
kasvõi lihtsalt ports piltegi postitada) ja foorumisse neid dubleerida on telefonis suhteliselt tüütu ning ses mõttes foorumiformaat paraku jääb aeg-ajalt veidi vaeslapse rolli, midagi pole teha.
Aga püüan ikka foorumites ka veidi sudida.

Aga hüva, tänased huviväärsused siis:
Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt

_________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 31.08.2019 15:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 313
Asukoht: Tallinn
Kui kellelgi on mu Jaapani teemade peale ehk veri vemmeldama hakanud, siis järjekordne (28) Yokohama Hot Rod Custom Show on lähenemas.
Eile avaldati plakat ja sellega koos ka selleaastased staarautod ja -tsiklid, mida igal aastal mõned ka USAst kohale veetakse sadade Jaapanis valmistatud projektide sekka.

Kohale tuuakse Ed Roth’i “Tweedy Pie” (Ed polnud küll selle autor, kuid autot tuntakse siiski paljuski just tema kaudu), Bob Reisner’i “Bathtub” showrod (praegune omanik Dave Shuten, kelle kollektsioonis on muljetavaldav kogus erinevaid kustomajaloo olulisi masinaid) ning Richard Zocchi 1962 Pontiac Grand Prix “Creamsicle” (selle aasta jaanuarist on omanikuks John D’Agostino).

Sel aastal on näituse peateemaks “Kustom with a K”. Kõiki muid žanre on loomulikult ka, nagu piltideltki olnud näha, kuid igal aastal on fookuses ka mingi konkreetne teema. Eelmisel aastal oli Pick-Up, millalgi Lowrider jne.

Kui kellelgi huvi minna, aga tundub pea ees tundmatusse hüppamisena, siis võib vabalt minuga sel teemal ühendust võtta ja jagan hea meelega me varasemate kogemuste põhist infot. Hinnad, transpordivahendid jne.

Ürituse koduleht:
http://yokohamahotrodcustomshow.com/


Pilt


“Tweedy Pie”. Oli Ed Roth’i oma paar aastat alates 1962. Ed modis autot veidike ka ise.
Pilt



“Batthtub”
Pilt



“Creamsicle”
Pilt

_________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 99 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7