Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 28.03.2024 17:50

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 101 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 24.08.2018 19:38 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
Pilt


Täna tehti rootsis ka 4 silindrise maailmarekord
4,3l HEMI peaks olema

6,26 @ 361km/h

https://www.facebook.com/strdragracing/?tn-str=k*F

Pilt

_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 25.08.2018 13:38 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
Meie poisid lähevad peale kohe. 3 ringi on täna

https://www.twitch.tv/nitrozplay

_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 25.08.2018 14:02 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
Arnover 6.0 376

_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 27.08.2018 13:56 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
See nädal oli Rootsis siis täiesti uskumatu. Isiklike, Euroopa ning ka Maailmarekordeid pritsis peale igas asendis.

Esimest maailmarekordit ma juba kirjeldasin ülal, 4 silindrilise oma.

Teised kaks ! tulid Soome rattameestelt.
Jaska Salakari ja Vesa Lipponen Super Twinidega.
Kõigepealt tõmbas Lipponen 5.920 @ 350 km/h Ja sinna otsa kohe Salakari 5.837.
Need on siis esimesed 5 sekundi sõidud selles klassis läbi ajaloo.
Pilt
Pilt

Andres Arnover võttis kahjuks Laupäeval kohe punase tule kui sõitma läks ning enam ei saanud sõita see nädalavahetus kuid see ei olegi selles valguses oluline, et viie sekundi aeg mis nii ihaldusväärne on juba väga lähedal

6,0648 @ 376,83km/h. Sealjuures 60 jalga oli 1,0011 ning 1/8 3,9773 !
Sellega tegi ta enda isikliku rekordi ning samuti small block fordi maailmas on ta kõige kiirem mees.
Kui ma ei eksi, siis see peaks olema ka Euroopa small blocki kõige kiirem aeg.
Igatahes väga väga kõva tulemus ning mitte, et see 60 jalga kuidagi kehva oleks aga seal on see 5 peidus küll ma tahaks uskuda.

Pilt
Pilt

PPF Racing Elik Andreas Arthursson tegi Pro Modi klassis Euroopa rekordi.
Terve nädalavahetuse ajad olid sellised, et see on juba NHRA tase

5,756 @ 415,07km/h
Pilt
Pilt
Pilt



VKM'i kimbutasid kahjuks terve võistlus tehnilised mured.
Masin toimis 5 silindriga ning peale pikki otsinguid avastati, et üks pihusti uputab silindrit.
Kuna seal lasti mitu R6 mootoriga masinat laiali ja sellise pihustit sobivad ka V6 mootorile, siis üks lahke võistleja andis VKM'ile enda pihustid. Sellepeale tuli kohe 6,9 aga sidur olevat ikka meeletult libisenud.

Järgmise sõiduga läks stages midagi lappama ja masin libises läbi mis on automaatselt punane paraku.
Mis juhtus ei ole kursis.


Edit:

Ka Anita Mäkelä tegi uue EU rekordi Top Fueliga
3,877

_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 03.09.2018 23:27 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
Kauhavas siis käidud.

Peale VKM'i ja FHRA tiimi Eestlaste olime usutavasti ainsad Eestlased.
Või noh, vähemalt ühte meest kes siin on sündinud aga vist viimased ma-ei-tea kui kaua seal elab nägin ka aga üldiselt none of them.

Eks üks põhjus on kindlasti see, et 400km on sinna Helsingist siiski sügada. Ei ole kõige vähem tegelikult.
Tampereni on mööda kiirteed lihtsalt lasta kuid sealt edasi (umbes poole maa peal on see) on kaks valikut.
Kas mööda suuremat teed läbi Seinäjoki või Alavuse. Läksime läbi esimese ja tulime läbi teise.
Seinäjoki otsal on kiiruskaameraid terve hunnik. Alavuse kaudu pole mitte ühtegi. Kilomeetrid ja aeg on samad.

Naised rääkisid saunas seda ka, et osad tiimid on sellepärast pidanud mehed välja vahetama, sest need kes täitsa all elavad ei viitsi sinna lihtsalt ronida.

Paljud samas on jälle sealt Vaasa kandist ning neil on selle arvelt pidu.

Ilm oli päris okei kuigi laupäeval siiski tuli mingi seenevihm kaks korda kimbutama. Äge oli see, et sellepärast tuli ka paljudel neil nightrace kes seda ei tahtnud :D Street klassi autodelt (ka neil mis kaheksaid sõidavad näiteks) nõutakse sedapuhku tulede põlemist näiteks.

Hetkel ei suuda mõelda kas ägedam oli Alastaros või seal. Pigem vist ikka Alastaros, kuidagi kodune oli.
Kauhaval on meeletu potentsiaal ja loodan, et see kasutatakse ära. hetkel veidi poolik kuna kiiruga tehti rada lihtsalt. Järgmiseks aastaks peaks parem olema.

Jõudsime millalgi öösel sinna ja siis oli vaja telki hakata timmima. Lõpuks platsile jõudes ikka mingi elu käis. Need mehed näiteks tuunisid relakaga tagasilda öösel kell 2
Pilt

Hommikul läksin kohe vaatama mis VKM'i poisid teevad
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Erhomäki Opel Ascona millega sõideti nüüd 7,2 / 315kmh- Sellel autol on ülevaatus !
Mootori plokk ja kaas on billet.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Peale eelmist võistlust oli Soome drag race foorum saanud märkimisväärselt mitmeid lehekülgi arutelu selle teema üle, et muidu on kõik nagu okei aga miks MAKKARAT EI OLE ?!?!
No seekord oli olemas, samad tegijad kes Alastaros. Tegin ikka südame külmaks ja võtsin nostalgiaks ühe kümne eurose portsu Soome rahvusrooga....
Pilt

Halb on siis see, et ei ole sellist head mäge nagu Alastaros. Põhimõtteliselt on nüüd nii, et kui normaalselt näha tahad, siis pead 10 eurot veel juurde maksma piletile ja siis saad tribüünidele minna. Seal ei pruugi olla ei kohta ning samas on seda vahet ka hirmus tüütu joosta, sest tihtilugu tahaks ainult kellegi konkreetse sõitu või mingit klassi vaadata.
Pilt
Pilt

Kõlab küll veidralt aga ma loodan, et nad teevad sinna kuidagi mäe :D

Suure osa ajast kämpisin Kenneth Mattfolki pit'is. 420cid small block valiant.
Peaaegu 10 aastat järjest tegi iga aasta uue Soome rekordi ning oli alati oma klassi kindel liider.
Olid ajad kui ta teistest üle poole sekundi kiirem oli. Ega ta praegugi võlgu jää. Sai näiteks käskkirja selle eest, et sõitis 8,4 kuigi indeks on 8.5. Lähimad mehed on nüüd kõrge 8.6-8.7 juurde tulnud kuid paljud tema klassis sõidavad ikka 9 kanti.
Tegemist on siis täiesti vabalthingava, kahte karburaatorit omava mootoriga. Autol on ülevaatus.
Pilt
Pilt
Pilt

Peale korraliku wheeliet
Pilt
Pilt

VKM säramas peale enda uut rekordit. 6.4. Kuni õhtuni said nad olla raja rekordi hoidjad, siis tuli top fuel ja tõmbas üle.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Viisin poistele sinna seakõrvu kuna tuli kunagi teemaks ning nemad ei ole seal keegi neid söönud. Pole nuriseda kuna neil see tüüpiline koeratoit tavalisel kujul :D No hädaga ikka prooviti ja jutt läks ikka liikuma, tuldi mujalt ka neid proovima aga emotsioonid jäid kahtlevaks. Jõuti järeldusele, et halb pole aga ilmselt mingi emotsionaalne side koeratoiduga ei lase seda nautida ka :D

Videoasja ei plaaninud teha kuna mul hetkel paarisotine redmi mis ei ole just kõige tugevama kaameraga kuid mingit suvalised random lõigud ikkagi tegin ja otsustasin need siis ikkagi kokku visata

Reaalselt seal siis pealtvaataja jaoks ringi kõndides ongi ikkagi see, et koguaeg on räige otsetorude V8 lörin, sinna mõned turbopaugud, pro modi räuskamised ja top fueli õhuväristamised vahele.
Super Twin muidugi on kõige omapärasema häälega vist üldse. Lihtsalt mingi ühtlane BRRRRRRRRT kajab üle maailma kui tühjaks vajutavad.


_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 04.09.2018 08:52 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
Pilte Kauhavast
https://www.facebook.com/timo.muilu/med ... 760&type=3
https://www.facebook.com/heikki.h.malin ... 718&type=3
Pildid

_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 07.09.2018 23:29 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
"Stock" Tuled põlevad ja värki. Ilmselt raadio ka sees
Vaadake kes sangas ka on

https://www.facebook.com/NHRA/videos/1997858496902240/

Pilt

_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 25.09.2018 20:35 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 7287408144


Facebooki link ühele puurita mustangi crashile. Kommentaarides on ka video sellest mis autost alles jäi.

_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 26.09.2018 21:43 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
Erinevatest kohtadest on tulnud üllataval kombel tagasisidet, et seda teemat ikkagi loetakse ja veel imelikumal kombel isegi inimeste poolt kellel pole siin kasutajatki.
Igatahes suvi on möödas, igasuguseid erinevaid asju on siit teada saadud ning nüüd oleks aeg peatuda võistlusklasside juures. See on nüüd selles suhtes veidi keeruline, et riigiti pisut erineb see asi kuid laias laastus ikkagi kasutakse NHRA / FIA reeglitele vastavaid klasse.

Minule meeldib näitena kasutada kõige rohkem Soomet, kõik on kuidagi loogiline minu jaoks ning sama nagu USA's kuid Eestist me ei pääse ju ometigi. Ka meie klassid ja reeglid osati kattuvad nendega aga on ka mingid sarjavälised klassid.
Kasutan edasises informaatsiooni allikateks FHRA ja EDRA kodulehekülgi

On olemas PRO- ehk profirühmad. Eestis ei ole neist haisugi, sest meil pole esiteks rada ning teiseks sõitjaid.
Klassid jagunevad:
Top Fuel
Funny Car
Top Methanol Dragster
Top Methanol Funny Car
Pro Stock
Pro Modified

Need on siis need klassid kus sõidavad tavaliselt sõitmisega ehk isegi elatist teenivad sõitjad ja tiimid kellele tuleb sponsoritelt ka raha majandamiseks ja palgaks. Nö. rajad peavad sellistele tiimidele tavaliselt maksma, et nood soostuks sõitma tulema või mingi etapp peetaks just nende rajal

Seejärel Sportsman rühmad ehk siis kaadrit äärest äärde. Eesti mõistes profiteema kuid dragiriikides siiski hobikorras sõitjate teema tavaliselt. Kiiremates klassides muidugi õnneks on ka sponsorlus levinud kuid üldiselt ehitatakse enda rahakoti pealt ja enda hobi korras. Kui näiteks toimub selline võistlus mis on a'la Euroopa meistrivõistluste raames nagu Soomes Nitro Nationals, siis seal sõidavad Pro ja Sportsmani rühmad koos ning nii nagu meil vahel kurdetakse, et avalaksul lastakse kiiremaid vahele, siis sellisel võistlusel peavad sportsmani klassid vahel ootama päeva või isegi kaks kuni nemad sõita saavad, sest Pro klassidel on alati eelis ning nemad peavad varem ära sõitma. Kui Pro modi masinad raja ka veel ära õlitavad, siis tekivadki tavaliselt viited.
Näiteks see suvi juhtus Soomes täpselt selline asi kus VKM'i ei lastud 2 päeva rajale.

Klassid jagunevad:
Competition (ülemaailmselt laialt kasutatav klass)
Sportsman ET, Pro ET ja Super Pro ET (kaks esimest on ka Eestis kasutusel)
Super Pro Street
ProStreet (Endine OutLaw, Eestis ongi sama klass Outlaw nimetusega- OL)
Super Comp (Ka Eestis kasutatav klass, Soomes seda ei sõideta kuna pole sõitjaid)
Super Gas (Ka Eestis kasutatav klass, Soomes seda ei sõideta kuna pole sõitjaid)
Street (Soomes jaguneb kaheks, Real Street ja Top Street. Eestis on siis Street A, B ja Super Street)
Stock/Super Stock

Paljudel klassidel on siis ettemääratud indeks (Millest kiiremini ei tohi sõita, samas mille võimalikult ligilähedale sõites olete ilmselt favoriit) või siis Competition klass kus minuteada ei olegi indeksit mida ei tohi üle sõida kuid kus antakse sulle ette indeks millest sa pead kiirem olema ning mida kiirem oled, seda parem tulemus. Ning siis on Bracket elik ET klassid. Need on siis nö. reaktsiooniklassid kus eelis tekib sellest kui auto sõidab alati võimalikult stabiilset aega ning osades ET klassides starditakse handicap stiilis kus aeglasemal autol lastakse varem minema sõita. Toimib nö. Dial-in põhimõte kus sõitja määrab aja mida ta sõidab ning see eeldab väga head reaktsiooni. Kiiremini kui dial-in ei tohi sõita kuid aeg koos reaktsiooniga peab olema võimalikult täpne. Ka nendel klassidel on enda indeksid mille järgi siis neid jaotakse (Mingisse vahemiku sõitvad autod lastakse ühte klassi)

Toon markantse näite elust enesest. Soomes on nimelt need ET klassid üsnagi levinud ning seal on mehi kes on seda juba tuimalt mitukümmend aastat sõitnud. Hommikul vaadatakse tuult, temperatuuri ning tehakse siis vastavad korrektuurid. Andres Arnover sõitis samuti enda Turbo Taunusega seda klassi kuna see sobis talle indeksi tõttu. Samas turbomasin on tavaliselt üsna ebasõbralik sellise klassi auto, sest rohkem modifitseeritud masinad ei kipu just kõige täpsemalt sama aega sõitma. Igatahes, Andresel ka need ajad muudkui kõikusid 0,5 sekundiga paremale vasakule mis on selles klassis üsna katastroof ning siis ta läkski ühe eluaegse ET klassi mehega kokku. Andres küll sõitis 0,3 sekundit aeglasemalt kui indeks mille ta määras, ent võitis sõidu, sest vastane sõitis enda indeksi lõhki ei rohkem ega vähem kui 0,05 sekundiga ning "lõhki sõitmine" tähendab automaatselt kaotust :)

Järgmises postituses peatun klasside juures eraldi ning üritan näiteid tuua klassile iseloomulike autode põhjal.

_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 30.09.2018 21:47 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
Hakkan siis eelmises postituses välja toodud klassidega tagurpidi tagasi kerima

Stock/Super Stock S/SS (Eestis ei sõideta kuna ei ole võistlejaid)
Soomes ja Rootsis näiteks väga levinud klass

Kahe rühma kombinatsioon kuna autodele ettenähtud nõuded on pisut erinevad.
Handicap start, et oleks tasavägisem võistlus. Erineva võimsusega autod võivad siis koos sõita nii,et aeglasem lastakse enne minema.
Autod põhinevad seeriatootmises olevatel autodel ning sealt ka viide klassi nimele. Autode modifikatsioonid on ülimalt piiratud ning näiteks ploki seerianumber peab vastama auto väljalaske aastaga jne. Mitte mingit ülelaadimist ei tohi kasutada. Mootori kubatuur peab olema originaal, sisselase originaal rääkimate kaantest. Viimast võetakse näiteks sellega, et nukkvõll pannakse nõellaagrile jooksma. Vedrustust on timmitud peensusteni ning reaktsiooniajad on väga määravad. Üldiselt käib päris tihe rebimine.
Mulle meeldib naljatleda, et üks kõige aeglasemaid kuid samas lärmakaid klasse (vabalthingaval autodel pole mingit summutust kuna see piiraks hobujõudu) ning samuti näeb seal ka pea kõige rohkem wheeliesid kuna nii võidetakse stardis lahjema mootoripuhul maksimaalselt.
Üldiselt üks tehnilisemaid klasse. Arvestades aegasid mis sõidavad, siis tehnika on selle kohta reeglina väga väga kallis. Ma ei leidnud hetkel täpseid andmed klassirekordite kohta kuid Euroopa rekord peaks olema 8.4 mis tehti see aasta Kauhavas. Üldiselt on sellele klassile omapärased 9-10 sekundi ajad.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Street (Eesti)

Paljud kes hakkavad kiirendust sõitma alustavad suure tõenäosusega just mingisugusest street klassist. Nii mõnedki on meie igamehe üritusel näiteks proovimas käinud (Avalaksu üritus näiteks) ning kui meeldima hakkab, siis üritataksegi tavaliselt juba mõni street klass kaasa lüüa, sest üldiselt ei ole inimestel kohe väga kiireid autosid võtta.
EDRA kodulehel on hetkel veel kirjas, et Street B's on keelatud kasutada võistlusliku iseloomuga rehve kuid minuarust nüüdsest on lubatud kasutada lõpuks ometi 10,5" slikke.

STREET A (ST/A)

Indeksklass tänavautodele. Kiireim indeks 1/4 miilil on 13,500 sek. Auto peab olema täiesti tänavalegaalne. Ka on keelatud kasutada igasugust võistluslikku iseloomu omavaid rehve. Lubatud kasutada ainult jaemüügis saadavaid kütuseid. Tegemist pole EMV arvestusse kuuluva klassiga. Street A, Street B ja Super Street klassidel on oma karikasari, mille sõidud tavaliselt toimuvad koos EMV võistlustega.
Tänasel päeval sõidavad selliseid aegasid paljud poest ostetud autod.
Pilt


STREET B- (ST/B)

Indeksklass tänavautodele. Kiireim indeks 1/4 miilil on 11,900 sek. Auto peab olema täiesti tänavalegaalne. Ka on keelatud kasutada igasugust võistluslikku iseloomu omavaid rehve. Lubatud kasutada ainult jaemüügis saadavaid kütuseid. Tegemist pole EMV arvestusse kuuluva klassiga. Street A, Street B ja Super Street klassidel on oma karikasari, mille sõidud tavaliselt toimuvad koos EMV võistlustega.
Ehk siis klass kuhu on asja üle keskmise kiirel tänavaautol. Eeldab juba omajagu jõudu või väga hästi toimivat autot (sümbioos vedrustusest, käigukasti ja mootori koostööst). Sellises klassis hakkavad tavaliselt ka välja lööma sellised omapärased lööklaused nagu, et "Kurja, pidamist ei ole." Kuna vedrustus on üldiselt originaal ning minnakse sõitma tavaliste tänavarehvidega, siis selliste jõunumbrite juures kiputakse niisama rehve sahistama stardis. Eestis on mul selle klassi mõistes kaks lemmikut.

Üks auto on meie oma foorumist
Täismajaga ning igapäevaselt kasutuses olev BMW 540i millel on ka kerge modifikatsioon jõulisa näol. Sõidab ausaid madalaid 12 sekundi aegasid. 60 jala rekord slikiga on 1,6 mis on väga eeskujulik.
Pilt

Teine mees on minu jaoks selle aasta tulija. Ehk on kodanik kauem sõitnud kuid see aasta jäi ta minule silma peaaegu õpikunäitega tehnika ärakastaumisest. Nimelt vabalthingav 3 liitrise mootoriga BMW Z3
http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php? ... &start=600
Pilt
Pilt

12,1 @ 185km/h
Peaaegu õpiku näide minu arust sellepärast, sest 60 jalga on ruumi parandada ning seal on peidus ka 11,9. Ma olen foorumi teemal silma peal hoidnud ning ettevalmistused järgmiseks hooajaks käivad. Ma arvan, et sealt tuleb ka see aeg ära.

SUPER STREET- (SST)

Alates 2016 hooajast uus indeksklass tänavautodele. Kiireim indeks 1/4 miilil on 10,900 sek. Tegemist pole EMV arvestusse kuuluva klassiga. Street A, Street B ja Super Street klassidel on oma karikasari, mille sõidud tavaliselt toimuvad koos EMV võistlustega.
Eestis on sellises klassis tavaliselt võidutsenud erinevad 20v mootoritega audid. Nüüdsest kui lubatakse slikiga mängima, siis ilmselt on varsti ka rohkem konkurentsi mitte neliveoliste autode poolt.

Pilt
Pilt

-SUPER GAS- (SG) (Soomes selles klassis osalejate puudusel võistusli ei korraldata)

EMV arvestusse kuuluv klass. Autod, mis ei sõida kiiremini, kui 9,900 sek. Lubatud mootori piiramatu modifitseerimine. Tänavalegaalsed slikkrehvid lubatud.
Eestis siis viimane klass kuhu tänavalegaalse autoga asja on. Kuna turvakaarega tohib sõita kuni 10 sekundi aegasid ning sealt edasi on nõutav puur. Turvakaar on võimalik Eestis ametliku ümberehitusena passi saada kuid puur on meil keelatud. Umbes siit jookseb ka piir tehnikale, et mis autoga kannatab veel ka tänaval asju ajada ja millisega on äärmiselt ebamugav seda teha. On nii mõnigi 10 sekundi auto millega sõidetakse ka igapäevaselt ning on juba ka neid mis tuuakse võistlustele treileriga.
Ma loodan, et ma kedagi nüüd jälle ei solva kuid Eestis on selle klassi tüüpiline auto jällegi neliveoline audi. Ma loodan, et ikkagi tekib huvilisi juurde meil ja midagi juhtub, sest just see klass võiks olla meie riigis suurima potentsiaaliga näitamaks mida üks tõeline tänavaauto suudab.
Pilt
Pilt
Pilt

Street (Soome)

Soomes on veidi teine maailm. Kuna tänavaautol lubatud on 4- link vedrustus, puur ning erinevad ümberehitused, siis on ka street klassi autod teisest tubakast kui meile siin iseloomulik. Muidugi eksib ka sinna vahel mõni esivedune vectra sõitma kuid üldiselt siiski võimutsevad seal väiksemat sorti ameerika autod. Eks suuremalt osalt ikka sellepärast mida olen ka kirjeldanud siin teemas varasemalt, et know how'd mootoritele on palju ning kohati on tehnikat lihtsam ehitada kui mõnd muud päritolu mootorit.
Soome street klassi autod peavad siis täitma kõiki tänavasõiduautodele esitatavaid nõudmisi kuid ülevaatus ei ole kohustuslik. Paljudel on see siiski olemas kuid põhimõtteliselt tehakse neile see tehnilises kontrollis. Nõutud on siis tehasetoodanguks tehtud autod mis peavad olema olnud vabamüügis kõigile. Nii mõnelgi autol on salong üsna komplektne.
Soome street klass jaguneb kahte rühma. Real Street (vabalthingavad mootorid) ning Top Street (ülelaetud mootorid). Mootorite tuunimisele piiranguid ei seata. Minuteada puudub ka indeks mida ületada ei tohi.

Real Street klassis võidutsenud aastaid Kenneth Mattfolk. 10 aastat järjest suutis ta teha uue Soome rekordi oma klassis. Olid ajad kui ta oli oma klassis teistest peaaegu sekund kiirem, siis pool sekundit. Kuna temal on olnud juba väga raske kuhugi areneda, siis hakkavad teised talle järgi jõudma tasapisi.
Kennethil on 8.5s indeksi puur sees (ning üsna täpselt seda aega ta ka sõitnud on) mis ei luba tal ka kiiremini sõita kuid see aasta juhtus tal kaks korda ikkagi 8,4 kätte tulema mille eest talle ka uhke käskkiri kirjutati :D Ei teagi mis plaan tal edasi on. Lähim konkurent on hetkel 8,6 lõpp midagi sõitnud. Veel üleeelmine aasta ei suutnud naljalt alla 9 eriti keegi põrutada.
Autoks siis Plymouth Valiant ning mootoriks Mopari karburaatoritega small block. Kubatuuri umbes 420ci (kuskil seal 6,9 liitri kanti). Käigukastiks 2 käiguline automaatkast.
Enamus autot on oma kätega ehitatud (Ka kõik custom tükid) ning mootor on väga kvaliteetselt koostatud elik maksab võrkkestasid ning neerusid.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Top streetis siis on palju igasuguseid turbopunne
Pilt

Erhomäki Opel. See masin tõmbas nüüd 7.2 ja 300km/h
Pilt
Pilt

SUPER COMP- (SC) (Soomes selles klassis osalejate puudusel võistusli ei korraldata)

EMV arvestuse olev klass. Taas rahvusvaheliselt tuntud võistlusklass, kus võivad lisaks kereautodele sõita ka „dragster“- ja „altered“-tüüpi sõidukeid, mis peavad vastama oma kiirusindeksi SFI nõuetele. Klassi kiiremaks ajaindeksiks on 8,900 sek.
Eestis läheb selles klassis selles mõttes peoks, et puuriklass ning tänavalegaalse autoga sinna enam asja pole. Seega ehitatakse autosid juba täiega ja ainult võistluseesmärgil. Polditav puur on keelatud. Selles klassis on siis lõpuks lubatud 4 link ja ladder bar vedrustus ning backhalfimine (tagumisest tulemüürist tagapoole kere kandev konstruktsiooni muutmine).
Miks ma kasutan sõna lõpuks on sellepärast, et minu isiklik arvamus näeks ette, et MNT putka võiks enda mugavustsoonist välja astuda ning teha sammud selleks, et ka Eestis oleks selline asi tänavalegaalne. Korralikult teostatud lahendus ei saa kuidagi ohtlikum olla kui tehaselahendus. Nii mõnigi mees saaks võistlustele sõita autoga omal jala ning jääks ära igasugune mässamine treileriga.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Pro Street (Soomes) / Outlaw (OL) Eestis
Eesti kõige võimsam ja kiirem klass. Loomulikult ka EMV arvestuses. Tegemist on toruraamil spetsiaalautodega, millel mootori modifitseerimine ei ole piiratud. Täis-slikkrehvid lubatud.
Soomes aga sellepärast Pro Street, et tehnoülevaatus ei ole nõutav kuid siiksi veel tänavaautosid meenutavad masinad mis vastavad tänavasõidu autode nõuetele. Indeks mida ei tohi ületada on 7.6. Vanasti oli Soomes samuti selle klassi nimi Outlaw.
Nagu nimigi ütleb, siis selles klassis ei ole mitte mingisuguseid piiranguid tuuningule. Ma julgeksin väita, et tegemist on lihtsale inimesele kõige kiirema hoomatava klassiga mis on nö. kättesaadav. Soomes sõidab selles klassis nii mõnigi auto mis on täiesti tänavakõlbulik. Näiteks Jyrki Plymouth VIP millega on 7.7 tõmmatud ning sellega käidi ka Ameerikas Drag Weekil. Seest täiesti komplektne auto millel on lihtsalt seitsme sekundi indeksi turvapuur.
Selles klassis ei ole ka kaalupiirangut autole.

Jyrki enda autoga startimas
Pilt
Kapotialune
Pilt

Ning jah, sellega saab ka treilat vedada. Muidugi mitte küll auto peal aga tavalist käru pidid nad ka USA's vedama nii nagu Arnovergi.
Pilt

Üks hästi legendaarne selle klassi mees on Kalle Mannerkoski - Plymouth valiant
Pilt

Jukka Panu Opel Omega
Pilt

Ning meie oma Lauri Kuriks
Pilt

Ja Veljo Einberg
Pilt

Eesti drag saab selle klassiga ka otsa. Edasi ei ole meil ei rada (eks tegelikult on ka neid aegasid sellel lennuväljal suht jama paugutada juba) ning sisulislet ka sõitjaid. Andrese ja viljari omavahelisi sõitusid ei oleks vist väga põnev jälgida aastast aastasse :D
Samas ilmselt kui tekiks lõpuks korralik rada, siis tekiks varem või hiljem ka sõitjaid

Kuna Soomes mingi hetk oli väga palju neid autosid mis muutusid üsna kiireks Pro Street klassi jaoks, siis tehti sinna juurde Super Pro Street klass (SPS). See aasta seal enam sõitjaid ei olnud kuid mõned aastad järjest oli see väga põnev klass mida jälgida.
Põhjus miks sõitjaid pole on see, et Pro street klassist ei ole uusid sõitjaid peale tulnud ning need kes SPS'i sõitsid on enamus ikkagi aina edasi arenenud ning on sunnitud mingit muud klassi sõitma, sest SPS indeks on 6,8

Sellest klassist edasi tekib ka olukord kuis sa saad sõita
Competition klassi (Osadele sõitjatele ei sobi see näiteks enda reeglite ning handicap stardi pärast)
Doorslammer (Sportsman klassi Pro mod sisuliselt. reeglid küll pole samad kuid lähim asi Pro modini kuid sõita lubatakse ainult 200m ohutuse pärast)
Või siis hakkadki sõitma mingis PRO klassis juba, näiteks Pro modiga.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Competition (Hetkel soomes ei sõideta seda kuna pole võistlejaid. Rootsis väga levinud)
Selles klassis sõidavad segamini kõik eelpool mainitud masinad + rohkemgi.
Dragsterid, V8, R4, nitro, turbo, blower- kõik läbisegi.
Handicap start ning autode indeks määratakse minu jaoks üsna keerulise süsteemiga kus arvestakse siis kõike.
Kaalu, mootorit, ülelaadimise meetodit jms...

Andres Arnover enda mustangiga on ka hetkel Rootsis käinud seda klassi sõitmas. Enda klassi arvestuses on hetkel Euroopa teine

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Top Droorslammer

Nagu ennist ütlesingi, siis neil kellele ei sobi competition klass millegipärast on võimalus veel doorslammerit lasta.
1/8 miili ning klassiindeks on 3,66. Olgu öeldud,et see 3,66 oli ka pikalt üks Rootsis sõidetud EU rekord.
Arnoveri 6.0 ajaga tuli tema 1/8 aeg 3,97.
200m sõitmine ei sobi samuti paljudele kohe kuna eeldab veidi teist lähenemist asjale.
Üldiselt sõidavad seda klassi suurte ratastega masinad. See aasta proovis seda klassi ka VKM.
Paljud autod on reaalselt siis Pro Modid mis lihtsalt sõidavad seda klassi.
Reegliteks näiteks on, et uksed peavad olema avatavad ning juht istuma enda standartsel kohal. Funny car ei lubatud ka siis kui sinna uksed külge sobitatakse. Tegemist peab olema nö. autot meenutava masinaga siiski..
Kui arvate, et see 1/8 nüüd kuidagi mõttetu on, siis reaalselt tõmbavad kiiremad mehed julgelt üle 300km/h selle maa peale.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Ja Spordimeeste klassidega ongi nüüd kõik. Vaatan mingi päev nii palju kui teadmist jagub, et kajastan ka PRO klassid ära.

_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 11.10.2018 12:16 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
Pilt

_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 12.10.2018 23:46 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
Pilt

_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 31.10.2018 15:13 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
MOPAR Monster – 1,000 Horsepower Factory 426 HEMI Crate Engine Unleashed at the 2018 SEMA Show #MTSEMA18

https://www.hotrod.com/articles/mopar-m ... LxwNdzXLHg

_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 08.11.2018 22:20 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
Andres käis Saksamaal HUB dünos. Seal siis mitte ei ole rullidel peenestamine vaid otse rataste külge kinnitatakse.

Esimene katse 2100 ja sealt siis üles.
Peale seadistust tõmmati lõpiks 2920whp ja 2730nm @ 9200rpm ja 4bar rõhku


_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Drag Racing
PostitusPostitatud: 14.11.2018 23:53 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 4195
Asukoht: Kalsarikännit
Ausside drag week hakkas.
Minule meeldib isegi pisut nagu.... rohkem. Kuidagi redneckim ning igasugused opelid ja fordid :D

Autod on rohkem tänavaautod ning huvitavam valik. Meestel on enamustel täis salong isegi kiiretel autodel. Eetris on koni käes ja pühitakse ninast tatti. Ronitakse neljakesi puuriga autosse jne :D

Ainus asi, et ma ei saa aru täpselt sõitudest. Osadel on 300m ja osadel õige distants.



_________________
Jerry lee Lewis was the devil
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 101 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7