Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 30.04.2017 14:02

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 14.03.2017 14:06 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 104
Asukoht: Tallinn
Mõtlesin, et peaks siia foorumisse ka teema tegema, sest kindlasti on siingi inimesi kes neid stiile teavad ja neist huvituvad. Või siis inimesi kes ei tea, aga kelle jaoks on see täiesti uus ja põnev ning veel avastamata maailm.


Kustomiteema mul lihtsalt koguaeg kipitab ja mida aeg edasi, seda rohkem püüan Eestis sellekohast gospelit spreadida. Võiks öelda, et tekib juba tunne nagu oleks väikestviisi missioonil või ristiretkel. Võibolla mõni isegi peab mind veidike sõgedaks nende teemade tõttu, aga mis teha, sellised autod on mu kirg ja tahaks, et ka Eestis rohkem inimesi teaks neist stiilidest.

Kuna tegu on moditud autodega ning tegelikult üleüldse kogu automaailma modifitseerimise alustalad pärinevadki just rodi-kustomi skenest (ka näiteks rehvide stretch laias laastus oli olemas juba varajastel lowrideritel jne), siis vast ei pahandata kui ka siin esitlen mõningaid põnevamaid autosid-projekte jne.
Enda huvid on ajaga liikunud enim just traditional masinate suunas ja kohati isegi veel süvitsi lausa period correct liinil ja ilmselt vast enim tutvustakski just sääraseid. Kuigi mitte ainult.

Kui ikkagi üldse ei taheta seda teemat, siis nii on ja eks võetakse maha, aga loodan, et äkki pigem leitakse neist masinatest-teemadest inspiratsiooni.
Ka paljude modernse(ma)te autode omanikud tihtipeale ammutavad suunda just ajaloost ja seda on näha kasvõi ka Stancestil. Isegi kui inspiratsioon pole otsene, siis mingid kaudsed mõjud ikka (näidetena kasvõi Bedford, roostene VW-buss ja shakotani mõjudega Lada jne).




Alustaks seda teemat aga ühe kadunud kustomiga - LeRoy Goulart'i custom shoebox Ford 1951.
Auto ehitasid vennad Goulart'id (LeRoy ja Ray) ning Gene Winfield.

Auto varajane versioon ca 1957. paiku
Pilt

Pilt

Pilt


Keremodidest on näiteks flare'tud koopaservad '52 Fordilt; koopaservadega sobituv custom iluvõreavaus, kus sees 1956 Chrysleri iluvõrelt 2 centerbar'i, nö floating grille[/i;
esistange asemele Pontiaci kaheosaline stange; kapott sheivitud, [i]peaked
, kohandatud iluvõreavausega ning louversid sisse pressitud; tagatuled 1956 Oldsmobile 98 pealt ja nende ümber on ehitatud detailid 1946 Pontiaci stange küljest; taganumbri kohale fiibrist tehtud kuju; lingid sheivitud; originaalliistud eemaldati ja nende asemele pandi 1955 Dodge Lanceri liistud, kuid tunduvalt madalamale, et autole madalamat fiili anda. Madalamaks väljanägemiseks oli lisatud ka sidepipe'd.
Gene Winfield värvis auto kuldse alusvärviga laimiroheliseks, kulde alusvärviga ning Von Dutch tegi pinstripe'd.

Tolle ajastu stiilide kohta oli see auto väga radikaalselt madal, ühtlasi oli vedrustus ka staatiline.
The car was also heavily lowered by having the A arms reworked, reversed spindles, and C-d frame.


Pärast mõnda aega kasutamist ja mööda näituseid käimisi (ning paljusid auhindu) tuli isu autot jälle muuta ning seekord läks asi veel veidi radikaalsemaks.
Kuigi, tolleaegsete näitusereeglite ja muidu tunnetuse järgi oli auto veel siiski mild custom, kuigi siiski suhteliselt wild-mild custom.
Full custom või wild custom määratluse täitis auto siis, kui oli ka chopatud ja/või sectioned (auto kere igalt poolt madalamaks tegemine, horisontaalis vahelt tüki ära lõikamise näol).

Nüüd pandi originaalse kaheosalise esiklaasi asemele '52 mudelilt ümar ja ühes tükis klaas (koos enamvähem terve cowl'iga ning katuse esiosa ja A-piilaritega).
Suurimaks kohe nähtavaks muutuseks on aga canted esituled 1957 Chrysler Imperialilt ning tugevalt moditud rattakoopad. Ja uus värv - pearl white roheliste feididega.
Pilt

Pilt

Pilt


Siin näha kui madal see auto oli. Tollal (ja varem) suurem osa customeid olid tegelikult päris kõrged, kuigi originaalist siiski madalamad.
Pilt


Millalgi sai auto avariis kannatada ja korde tehes värviti jälle roheliseks
Pilt

Pilt

Pilt



1961 veebruaris sõitis LeRoy libeduse tõttu teelt välja ning käigukastipõhi sai augu.
"In February of 1961 LeRoy and fellow customizer Lanny Erickson decided to drive the Ford from Modesto‚ California to Lanny's hometown in Minnesota in the winter.
LeRoy raised the car before they took off. They slid off an icy road in Rawlins, Wyoming on the way home, and punched a hole in the hydro's trans pan. They left the car at a Chrysler dealership
in town because it had an indoor garage. LeRoy planned to come back for the car and loaded his tools and boarded a Greyhound bus. By the time he got back 24 hours later, his mom had 10 calls
from people in Rawlins that wanted to buy the car. In addition to the hole in the hydro trans pan, the freezing weather had started the lacquer paint to hairline crack in places, so he sold the car
to the shop manager for $950. He painted it in a cheap green enamel and gave it to his son as a graduation gift."

Ning mingi mitmenda järgmise omaniku käes sattus auto uuesti õnnetusse ja pärast seda on kadunud.
"... lost it on a tight curve around 1965 or 1966, flipping it into a ravine. Supposedly the smashed roof was cut off, and the interior ended up in a 1955 Ford.
The relatively undamaged customized front end was sold to someone with a 1949 - 1951 Ford in Las Cruces. No one has according to the book Lost Hot Rods ever reported seeing a shoebox
with that front end in that area."


Rohkem juttu ja pilte:
Varajane versioon autost: http://www.customcarchronicle.com/custom-cars/leroy-goulart-shoebox-1/
Hilisem versioon: http://www.customcarchronicle.com/custom-cars/goularts-shoebox-2/
Kustomrama: http://www.kustomrama.com/index.php?title=LeRoy_Goulart%27s_1951_Ford

Erinevatel allikatel on kohati veidike erinev info. Eks ajaga on palju infot kaduma ja segaseks läinud.

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 16.03.2017 11:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 104
Asukoht: Tallinn
Stocksucksinosis (lad. custom custom) - haigus, mis tekitab tungiva vajaduse autosid modifitseerida.



Richard Zocchi 1962 Pontiac Grand Prix.
Tuntud ka kui Richard Zocchi's Second 1962 Pontiac, sest see on laias laastus kloon autost, mille ta lasi Gene Winfield'il neli aastakümmet varem endale ehitada. Tahtis aga uut sarnast ning nii sündiski teine versioon.

Auto on madaldatud, uputatud ja eri suurusega esituled, 1962 Imperiali tuleklaase aluseks võttes custom tagatuled - keskel kroomtoru ja selle otstes Imperiali klaasid ning tipuks veel väiksed bullet-detailid; originaal tagatulede ümbruse plekki moditud, lingid-liistud sheivitud, custom iluvõre paljude bulletitega, chrome steelies veljed bulletitega keskel jne.
Lisaks on sellel versioonil ka kerge chop ja fadeaway paintjob.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt



Rohkem pilte: http://www.kustomrama.com/index.php?title=Richard_Zocchi%27s_Second_1962_Pontiac

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 20.03.2017 13:56 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 104
Asukoht: Tallinn
Pärast viimatist Jaapani kustomnäitusel käimist hakkas mul järjest enam küpsema mõte kustomajakirja tegemisest.

Eks sääraseid väljaandeid on maailmas palju, kuid kuna mu minu eriline huvi on suunatud veidike ebatavalisemast toorikust valmistatud pillide vastu,
siis saabki selle ajakirja põhiline fookus olema just sellistel masinatel. Läbiv nimetaja on siiski traditional, elik üldjuhul peab
auto olema ehitatud mingis osas traditional stiili silmas pidades. Küllaltki tunnetuslik küsimus muidugi ja päris rangeid reegleid endale
paika ei pane, usaldan oma sisetunnet ja teen ajakirja enda maitse järgi.
Sekka kindlasti ka mõni populaarsem toorik nagu Model A või '50 Merc ning miks mitte ka mõni põnevam stancemaailma esindaja.


Igatahes, täna toimus Yokohamas esimene ametlik Diskustom Magazine fotosessioon. Mul on seal üks kohalik sõber fotograaf ja tema
hoolitseb Jaapani autodest pildistamise eest.

Seega, siin väike teaser toredast kustom Ford Falconist - "Pantastic".
See aparaat on mulle juba aastaid väga meeldinud ja detsembris lõpuks nägin Yokohama näituse nö backstage's selle ka oma silmaga ära.
Foto autor on Hiroaki Kageyama (http://thekageblog.blogspot.com

Pilt


Kui õige aeg käes, siis tuleb ka rohkem sellekohaseid uudiseid.
Kena päeva jätku ja head kevade algust!

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 23.03.2017 11:47 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 104
Asukoht: Tallinn
Veel üks ilus Richard Zocchi kustom - 1960 Dodge Pioneer.
Tänasel päeval pesitseb auto Austraalias.

Chopatud katus, sheivitud lingid ja embleemid, mootorikattel ja tagaluugil ümardatud nurgad, ees on Cadillaci stange, custom iluvõre, frenched (uputatud) esituled, 1959 Buick'i tagatuled, numbrikohat viidud tagastangesse, stange sheivitud ja lisatud bulletid, tagasillal õhkvedrustus, pastelne kahetooniline värv jne.

Eriti meeldib mulle sisu. Eks see on muidugi maitseasi, kuid veluur on mõnus. Põnev üldse, et kuidas või miks just nahksisu on tänapäeval saanud niivõrd luksusliku staatuse. Vanasti olid just kangad hinnatuimad ja Jaapani luksusautode tööstuses on siiani veluursisu kõige tipus.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Rohkem juttu ja pilte:
http://fueltank.cc/blog/dream-dodge

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 03.04.2017 13:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 104
Asukoht: Tallinn
Huvitavaid masinaid ei pea loomulikult alati USA päritolu aparaatidest meisterdama ja siinkohal üks prantsuse toorikust valmistatud väga wild pill:
Andy Saunders'i 1976 Citroen CX 2200 "Indecision".

Valmis sai 1984, kõik keremodifikatsioonid on plekist väänatud.
Kaks aastat oli see Andy igapäevasõidukiks, siis müüs mingile kollektsionäärile ja kuskil üheksakümnendate lõpus uppus auto jõe üleujutuste tõttu.
2004. sai Andy selle tagasi ning taastas, kuid seekord veidike teistsuguse väljanägemisega.
Praegu on kuskil Londonis erakollektsioonis koos mõne George Barrise autoga.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Pärast taastamist:
Pilt


Andy Saunders'i koduleht:
http://www.andysaunders.net/car/indecision-1984/



EDIT:
väga veider, millegipärast on Andy Saunders'i koduleht järsku maas ja kõik pildid koos sellega. Eile veel kõik toimis. Panen siis ühe mujalt pärit foto samast autost siia lisaks, sest mine tea kas või millal originaalpildid tagasi ilmuvad.
Pilt

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 04.04.2017 14:39 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 104
Asukoht: Tallinn
Täiesti random lugu, aga kogemata avastasin mõned minutid tagasi ühe omapärase Eesti ja customimaailma seose.

Vaatasin nimelt videot ühest hiljutisest Jaapani customnäitusest, kui järsku tabas silm hetkeks sõna "Estonia".
Kerisin tagasi ja kassanäe - kaadris olid seinale kinnitatud värvinäidised, kus üheks värvi nimetuseks "Estonian Blue".
Polnud varem kuulnud, kuid tegu on DIVA Kandy värvidega.


Siin ka mingi müügisektsioon:
http://www.showup.jp/divaKandy.html


Pilt

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 07.04.2017 13:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 104
Asukoht: Tallinn
Viiekümnendate lõpul oli üsna populaarseks stiiliks mild kustom - mingite näitusekategooriate järgi autod, millel üldjuhul paar kergemat modifikatsiooni nagu näiteks sheivitud lingid või liistud vms. Kuid kuskile sinna liigitusid ka autod , mis olid võibolla vaid kergelt madaldatud ja põnevamate velgedega, kuid kere oli täiesti või peaaegu stock aga värvkate see-eest wild.

Larry Watson on kustomimaailmas üks legendaarne automaaler, kes leiutas palju tänapäeval populaarseid võtteid, kaasaarvatud lace paint, elik läbi pitskardina värvitud paneelid. Ja tema töökodadest tuli palju selliseid mild aparaate, millel värvkatte märksõnadeks metalflake, candy, panelpaint, lace jne.


Üks hea näide on näiteks see, Jerry Cohn'i 1950 Chevrolet - autol on kodarveljed ning väidetavalt esisillas ka hüdraulika (saavutamaks tolleaegset ja piirkonnapõhist stance'i mida kutsuti nimetusega "California rake").
Lisatud on veel dummy spotlight'id, kuid muus osas on kere stock.
Pilt

Pilt



Dennis Morgani 1958 Chevy Impala, mis juba järgmisel aastal sõidutati töökotta ülevõõpamisele.
Samuti - kere on muutmata, kuid on kerge madaldus ning põnev värviteema.
Pilt

Pilt


Kuuekümnendatel tehti sellest autost ka teine ja kolmaski variant. Neist saab lähemalt lugeda siit:
http://www.customcarchronicle.com/cc-builders/larry-watson-c-painter/watsons-dennis-morgan-58-chevy/



Vanasti oli suhteliselt tavaline, et müügisaalist ostetud uus auto viidi peaaegu otse mõnda kustom-töökotta ümberlõikusele.

Stance'i juttu veel lisaks - autosid on madaldatud (modifitseerimise) aegade algusest saati, kuid radikaalsed madaldused ei olnud algusaegadel üldse moes.
Näiteks a la 49-51 kustomitel oli levinud speedboat stance - esiots veidi kõrgemal kui taga, hiljem tuli ülalpool mainitud California rake, muskelautode ajastul arenes rake päris karmiks jne.
Elik, kui kellelgi on soov teha täiesti period correct auto, siis lisaks kõigele muudele ajastukohastele juppidele tuleks kindlasti jälgida ka ajastukohaseid trende.



Siin veel üks hea näide California rake'st. 1960 Ford, mis samuti Larry Watsoni värvitud.
Pilt




Erinevaid Larry Watsoni fotokollektsioonist pärinevaid pilte saab vaadata näiteks siit:
http://www.customcarchronicle.com/category/photo-archives/larry-watson-personal-collection/

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 11.04.2017 11:59 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 104
Asukoht: Tallinn
Minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt üks coolimaid custom van'e läbi aegade - Arlen Nessi "Harley Hauler", 1977 Ford E-100

Kuuetolline katusechop, kaheksatolline raami step, kuuetolline kere sectioning, louversid kapotil ja tagaustel, pinstraibitud ja sildid maalitud, custom sisu, sidepiped jne.



Siin veidi lugemist lisaks:
https://irishrichcustomcycles.blogspot.com.ee/2010/02/arlen-ness-harley-hauler.html


Pilt


Buss pidada endiselt Nessi valduses olema ning aeg-ajalt vist isegi sõidab sellega. Praegune väljanägemine on vist selline:
Pilt

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 12.04.2017 15:23 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 104
Asukoht: Tallinn
Mul on meelel kibelenud veel mõned pillid showrodide kuldajastust - kuue- ja seitsmekümnendatest. Väga psühhedeelne värk.
Pistan nad siis ühte postitusse siin praegu.


Ed Roth'i "Road Agent"
Chevy Corvair'i mootoriga bubbletop showrod.
Taastati millalgi vahemikus 1996-2005 ja 2009. aastal müüdi oksjonil 187 000 USD eest.
Pilt

Pilt

Pilt





ED Roth'i "Druid Princess"
Rohkem juttu siit:
http://www.kustomrama.com/index.php?title=Ed_Roth%27s_Druid_Princess
Pilt

Pilt

Pilt





Jack Keef'i "Stagefright" - 1849 Concord Stagecoach. Fordi 289 mootor ja C-4 kast, custom raam jne.
Pilt

Pilt

Pilt





Ray Fahrner'i "Boothill Express".
Põhimõtteliselt matusetõld, millel Hemi V8.
Rohkem juttu siit:
http://www.kustomrama.com/index.php?title=Ray_Farhner%27s_Boothill_Express
Pilt

Pilt

Pilt





Redd Foxx'i (näitleja, tuntud eelkõige sarjast "Sanford & Son") "Lil' Redd Wrecker".
George Barrise ehitatud. Supercharged 392cid Chrysleri V8.
Pilt

Pilt

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 12.04.2017 20:44 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 3710
Asukoht: Kilulinn
Varsti saab Eestis ka ühte väga põnevat apatsraati näha :D

_________________
"I'm Winston Wolf. I solve problems."
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 13.04.2017 17:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 104
Asukoht: Tallinn
Tanel kirjutas:
Varsti saab Eestis ka ühte väga põnevat apatsraati näha :D

Lahe, ootan põnevusega :)


Läksin täna ühes foorumis veidi kirjutamisega hoogu, las tulla see tekst siis siiagi.

Tegelikult üldse kogu see rodi- ja kustomimaailm on niivõrd hoomamatu.
Mida rohkem süvenen erinevatesse materjalidesse, seda enam hakkan servast tasapisi taipama, et kui SUUR kogu see kultuur on olnud. On suur muidugi ka praegu ning õnneks tulevad tasapisi tagasi ka veidike unustusehõlma vajunud žanrid nagu custom vanid ja seventies streetmachine jne, kuid see mis toimus viie-, kuue- ja seitsmekümnendatel USAs....

Autod tuuritasid aastaid mööda näitusi, omanikud teenisid sellega raha, mänedžerid organiseerisid järjest suuri üritusi jne. Kusjuures väga suur osa publikut oli lapsed ja sealt on ka see teema, et paljudest toonastest showrodidest tehti mudeleid, mida müüdi sadade tuhandetega, kui mitte rohkem. Paljud siin teemaski olnud masinad on olemas ka mudelite näol. Ühest küljest tohutu bisneks, kuid samas kasvatas see kõik skenet järjest edasi ja edasi. Mitmed ehitajad on öelnud, et lapsena kuskil näitusel nähtud Orbitron või Road Agent või Uncertain T või X-Sonic võimisiganes pill jättis hinge nii suure jälje, et ei jõutud oodata kuniks suureks saadakse ja ise autosid ehitada saab.

Rodide telesarjades ning filmides osalemine oli kohati isegi peaaegu lausa reegel ja mitte erand. Barris ja muud gurud ehitasid spetsiaalselt tellimustöid.



Samas kuskil seitsme- ja kaheksakümnendatel oli customite osas suhteliselt kehv aeg, sest peale oli tunginud kogu muskliteema ja streetrodid. Vahepeal nüüd on ring täis saanud ning traditional on jälle väga tugevalt esindatud, samuti sixties kustom ja early lowrider jne. On päris suur vahe nö modernse ja varajase lowrideri kultuuri vahel, alustades veljevalikust (varajastel 13", 14" ja max 15" Supreme, Rockets, Keystone, Cragar S/S, Star Wire, Tru Spoke ja muud, modernsetel seevastu tavaliselt väikesed Daytonid ning suure diameetriga kodarveljed) ja lõpetades värviskeemidega. Selles mõttes on ikka väga põnev, et kui võtta omale mingi projekt ja mõelda välja, et mis suunda sellega üldse minna tahaks, siis saabki omale selgeks teha, et millised detailid või suunad defineerivad näiteks mingit žanri või ajastut jne.



Üks hea näide - eelmisel aastal toimus Rootsis esimest korda üritus "Customs & Kustoms", mille fookus on selline:
"A meet for you that have a traditional custom
No street rods - no lowrides - no factory stock cars - no MC
Custom cars built in the traditional way on an American car made between 1935 to 1964".

Ürituse teemas siis paljud huvilised uurisid, et kas nad enda autoga sobituksid sellisele üritusele ja ühe näitena oli keegi pannud välja oma '57 Buicki. Korraldajad vastasid, et jah, muidu on kõik okei ja auto on ise ka enamvähem sobituva välimusega, kuid velgedeks olid 17" Cragar "S/S. Need veljed iseenesest oleks muidu väga sobiv, sest need tulidki välja just 1964. aastal ja leidsid toona kohe selles skenes ja tollastes trendides kasutust, kuid kohe kindlasti ei tulnud sel ajal neid velgi välja nii suure diameetriga.
Ehk siis - devil is in the details.

Võib ju küsida, et miks peab nii hullusti tähte närima - ei peagi, aga lihtsalt selle konkreetse ürituse fookus ongi see, et inimestele tutvustada just period correct autosid. Loomulikult võib igaüks ehitada omale sellise masina nagu tahab ja segada stiile ja see ongi lahe, aga kui kellelgi on konkreetne soov ehitada perioodikorrektne pill, siis peaks muidugi jälgima kõike, sest nii kasutatavad jupid kui kustomtrikid võiksid olla ajastukohased.



Sealt edasi omaette teema on veel vanade rodide ja kustomite leidmine ja taastamine. Põhimõtteliselt nagu auto restaureerimine ikka, ainult keerukuses on veel omajagu nüansse juures.



Üks veidike erinevusi seletav näide veel kahe kohaliku moditud auto näol - chopatud ja muidu modifitseeritud mattmust Mercury ning paar aastat tagasi valminud ja BMW põhjal olev punane Moskvitš 401. Mõlemad on customid, aga kumbki ei ole kustom. Mõlemad on lahedad autod, aga näiteks traditional näitusele nad ei sobiks.

Igaks juhuks mainin ka, et ma ei ürita nende näidetega tekitada mingit vastasseisu ega kuulutada mingit ühest tõde, vaid lihtsalt seletada erinevaid suundi ja lähenemisi ning et sõnad hotrod ja custom on ainult jäämäe tipp, kuid seal on veel omakorda palju alaharusid.
Leian, et igasugune modifitseerimine on eelkõige põnev, kuid edasi on juba igaühe individuaalne maitseküsimus, et kas endale pakub mingi konkreetne teema huvi või mitte.
Ühel päeval on ilmselt ka streetrodid jälle moes ja kohati tunduvad nad juba praegugi kui tegelikult omapärane ja põnev žanr. Kas ise niipea midagi sellist hankida tahaks, see on juba iseküsimus.



Ma lihtsalt tahaks, et Eesti inimesteni jõuaks ka rohkem teavet kogu sellest maailmast.
Kustomkultuuri nii-öelda sisemine kasvamine on väga põnev areng. Tavaline programm on tihtipeale umbes selline, et mingil hetkel hakatakse enesele teadvustama, et on olemas näiteks ratrodid, mis oma radikaalsusega on muidugi väga põnevad ja tihtipeale see ongi selline entry level žanr, sest oma ägedusega nad tõmbavadki inimesi ligi teemasse sisenema. Mida rohkem huviline teemakohaseid autosid jälgib, siis hakkab silm aja jooksul eristama ka erinevaid detaile ja sealt edasi juba ka erinevaid stiile ning kuidas näiteks mõnel projektil on kasutatud koos mitmeid erinevaid suundi. Jube põnev on see kõik. Ühel hetkel tekibki arusaamine, et mis asi on näiteks 49-51 period correct kustom või early lowrider või taildragger või hi-boy või kõik see üleüldse kokku segatuna jne.

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 19.04.2017 10:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 104
Asukoht: Tallinn
Üks väga huvitav custom Inglismaalt.
Kas arvate ära millisest Euroopa autost see tehtud on? Ühel pildil on ka väike vihje.
Vastuse kirjutan postituse allosas.

Mõningate proportsioonide osas on see masin mu arvates nii ja naa, kuid sellest hoolimata on tegu põneva aparaadiga.
Tüüp ehitas selle auto linnatänaval oma maja garaaži ees.
Mattmust on IMHO küll veidike liiga igav valik sellele keretüübile, kuid eks seegi on maitseküsimus.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt































Baasiks on 1989 Citroen BX. Tehnika on ka sama - 1.6 bensiinimootor ja sitika hüdrauliline vedrustus.
Hea näide sellest, et üsnagi ootamatust ja suhteliselt lihtsasti kättesaadavast materjalist saab valmistada midagi väga põnevat.

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 19.04.2017 18:39 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.09.2009 15:48
Postitusi: 116
Väga meeldiv sellist teemat siin näha!

Olen rod'idesse, kustomitesse kui ka customitesse ja sellesse teemasse viimase paari aastaga väga sisse elanud, samuti ka sinu tegemistel silma peal hoidnud Jarmo!

Enda isiklikuks lemmikuks on kujunenud õige korraliku patina'ga kaetud rod'id ja ninad õhus gasser'id. Loodan, et ka nende jaoks on siin teemas ruumi.

Pilt

Pilt

Üks ilus päev saan ka mina garaazis midagi sellist ehitada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 20.04.2017 10:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 104
Asukoht: Tallinn
Jizzy kirjutas:
korraliku patina'ga kaetud rod'id ja ninad õhus gasser'id. Loodan, et ka nende jaoks on siin teemas ruumi.

Loomulikult on :)
Kõik nad on sama skene.

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 20.04.2017 11:29 
C4V6
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2008 13:40
Postitusi: 3710
Asukoht: Kilulinn
Gasser ei ole muidugi kindlasti välimuse pärast see mis ta on vaid puhas perfoormantsi ots.

Ette pandi talasillad kaalujaotuse pärast ning samuti saadi sellega kaaluvõit.



Et ärge jumala eest mingit 1.6 bensukas või 1.9 diisel gasserit keegi tegema hakake, see oleks naeruväärne :D

_________________
"I'm Winston Wolf. I solve problems."
www.HLautoosad.ee HL'i Facebooki leht tanel@Hlautoosad.ee 53 039 002 E-R 09:00-17:30


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7