krss kirjutas:
Samuti võiks siit jätta välja maasturid, mille kõrgemaks tõstmine on hoopis teine teema ja ka teostatakse hoopis teisiti, samuti maasturi raamile tõstetud sõiduautokered
Ja siis on kohe all pilt country golfist
krss kirjutas:
Kui osta nn täiskummist rõngas, võib see vedru ära murda (vedru pole nähtud ette ristipidisele painutamisele, ilma aukudeta täiskummist rõngas on väga jäik). Need vedrukeerdude vahele käivad kummiklotsid painutavad samuti vedrut külgepidi ja lisaks kipuvad ka ära lendama. Soomes ja Rootsis müüdi kunagi metallklambreid, mis samal moel käisid vedrukeerdude vahele, müük lõpetati kuna autodel läks massiliselt vedrusid katki, st neid ka ei soovita.
Ma peaksin paar sellist klambrit üles leidma kui keegi väga katsetada tahab. Pole ise kunagi proovinud aga olemas on neid küll kuskil riiulis.
Mis aga puutub vedrule kummist lisatüki meisterdamisse siis kõige mõtekam oleks teha tugilaagri alla tükk, mis hästi vedru peale istub (veidi u profiil) ja õige diameetriga. Võib olla igalt poolt samapaks, näiteks 2-3cm. Kui on auto, millel vedru sirge otsaga (viimane keerd kõver) siis istuks lihtsalt vahele, nagu täisring. Kui aga on vedru, mille ots lõigatud, siis saaks selle vahetüki paigaldada mitte O vaid U kujuga, mille otsad lähvad peaaegu kokku, kuid ühenduskoha jätaks sinna, kus originaal vedrutaldrikul on viimase keeru lõpp. Ei oska paremini seletada aga selles pole ka väga midagi keerulist.
Pigem on probleemiks see, et pikem vedru sobiks kokku pikema amordiga ja seetõttu on mõtekam mäkpersoni puhul teha metallist vahetükk, mis tugilaagri ja vedrutaldriku sobiva kõrguse võrra madalamale viivad. Muidugi müüakse osadele amortidele ka pikendustükke ja kui ei müüda saab lasta need valmis treida. Mu ühel autol on sellised 1,5" pikendavad detailid olemas.
Ennast huvitab ka üks auto, mille kohta netist infot pole leidnud. Umbes 10 aastat tagasi käis maasturite suvesõidul tõstetud ja a8/v8 juppidega tuunitud audi 200 avant, tiimi nimeks "audi mis/kes ronib". Põhi ilusti kaetud ja olevat päris hästi liikunud kuni kinni jäi, jõupuudust polnud. Kindlasti polnud tegu millegi ainulaadsega aga oleks tore kui keegi midagi masinast teaks.