Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 25.03.2017 18:40

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 14.03.2017 14:06 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 94
Asukoht: Tallinn
Mõtlesin, et peaks siia foorumisse ka teema tegema, sest kindlasti on siingi inimesi kes neid stiile teavad ja neist huvituvad. Või siis inimesi kes ei tea, aga kelle jaoks on see täiesti uus ja põnev ning veel avastamata maailm.


Kustomiteema mul lihtsalt koguaeg kipitab ja mida aeg edasi, seda rohkem püüan Eestis sellekohast gospelit spreadida. Võiks öelda, et tekib juba tunne nagu oleks väikestviisi missioonil või ristiretkel. Võibolla mõni isegi peab mind veidike sõgedaks nende teemade tõttu, aga mis teha, sellised autod on mu kirg ja tahaks, et ka Eestis rohkem inimesi teaks neist stiilidest.

Kuna tegu on moditud autodega ning tegelikult üleüldse kogu automaailma modifitseerimise alustalad pärinevadki just rodi-kustomi skenest (ka näiteks rehvide stretch laias laastus oli olemas juba varajastel lowrideritel jne), siis vast ei pahandata kui ka siin esitlen mõningaid põnevamaid autosid-projekte jne.
Enda huvid on ajaga liikunud enim just traditional masinate suunas ja kohati isegi veel süvitsi lausa period correct liinil ja ilmselt vast enim tutvustakski just sääraseid. Kuigi mitte ainult.

Kui ikkagi üldse ei taheta seda teemat, siis nii on ja eks võetakse maha, aga loodan, et äkki pigem leitakse neist masinatest-teemadest inspiratsiooni.
Ka paljude modernse(ma)te autode omanikud tihtipeale ammutavad suunda just ajaloost ja seda on näha kasvõi ka Stancestil. Isegi kui inspiratsioon pole otsene, siis mingid kaudsed mõjud ikka (näidetena kasvõi Bedford, roostene VW-buss ja shakotani mõjudega Lada jne).




Alustaks seda teemat aga ühe kadunud kustomiga - LeRoy Goulart'i custom shoebox Ford 1951.
Auto ehitasid vennad Goulart'id (LeRoy ja Ray) ning Gene Winfield.

Auto varajane versioon ca 1957. paiku
Pilt

Pilt

Pilt


Keremodidest on näiteks flare'tud koopaservad '52 Fordilt; koopaservadega sobituv custom iluvõreavaus, kus sees 1956 Chrysleri iluvõrelt 2 centerbar'i, nö floating grille[/i;
esistange asemele Pontiaci kaheosaline stange; kapott sheivitud, [i]peaked
, kohandatud iluvõreavausega ning louversid sisse pressitud; tagatuled 1956 Oldsmobile 98 pealt ja nende ümber on ehitatud detailid 1946 Pontiaci stange küljest; taganumbri kohale fiibrist tehtud kuju; lingid sheivitud; originaalliistud eemaldati ja nende asemele pandi 1955 Dodge Lanceri liistud, kuid tunduvalt madalamale, et autole madalamat fiili anda. Madalamaks väljanägemiseks oli lisatud ka sidepipe'd.
Gene Winfield värvis auto kuldse alusvärviga laimiroheliseks, kulde alusvärviga ning Von Dutch tegi pinstripe'd.

Tolle ajastu stiilide kohta oli see auto väga radikaalselt madal, ühtlasi oli vedrustus ka staatiline.
The car was also heavily lowered by having the A arms reworked, reversed spindles, and C-d frame.


Pärast mõnda aega kasutamist ja mööda näituseid käimisi (ning paljusid auhindu) tuli isu autot jälle muuta ning seekord läks asi veel veidi radikaalsemaks.
Kuigi, tolleaegsete näitusereeglite ja muidu tunnetuse järgi oli auto veel siiski mild custom, kuigi siiski suhteliselt wild-mild custom.
Full custom või wild custom määratluse täitis auto siis, kui oli ka chopatud ja/või sectioned (auto kere igalt poolt madalamaks tegemine, horisontaalis vahelt tüki ära lõikamise näol).

Nüüd pandi originaalse kaheosalise esiklaasi asemele '52 mudelilt ümar ja ühes tükis klaas (koos enamvähem terve cowl'iga ning katuse esiosa ja A-piilaritega).
Suurimaks kohe nähtavaks muutuseks on aga canted esituled 1957 Chrysler Imperialilt ning tugevalt moditud rattakoopad. Ja uus värv - pearl white roheliste feididega.
Pilt

Pilt

Pilt


Siin näha kui madal see auto oli. Tollal (ja varem) suurem osa customeid olid tegelikult päris kõrged, kuigi originaalist siiski madalamad.
Pilt


Millalgi sai auto avariis kannatada ja korde tehes värviti jälle roheliseks
Pilt

Pilt

Pilt



1961 veebruaris sõitis LeRoy libeduse tõttu teelt välja ning käigukastipõhi sai augu.
"In February of 1961 LeRoy and fellow customizer Lanny Erickson decided to drive the Ford from Modesto‚ California to Lanny's hometown in Minnesota in the winter.
LeRoy raised the car before they took off. They slid off an icy road in Rawlins, Wyoming on the way home, and punched a hole in the hydro's trans pan. They left the car at a Chrysler dealership
in town because it had an indoor garage. LeRoy planned to come back for the car and loaded his tools and boarded a Greyhound bus. By the time he got back 24 hours later, his mom had 10 calls
from people in Rawlins that wanted to buy the car. In addition to the hole in the hydro trans pan, the freezing weather had started the lacquer paint to hairline crack in places, so he sold the car
to the shop manager for $950. He painted it in a cheap green enamel and gave it to his son as a graduation gift."

Ning mingi mitmenda järgmise omaniku käes sattus auto uuesti õnnetusse ja pärast seda on kadunud.
"... lost it on a tight curve around 1965 or 1966, flipping it into a ravine. Supposedly the smashed roof was cut off, and the interior ended up in a 1955 Ford.
The relatively undamaged customized front end was sold to someone with a 1949 - 1951 Ford in Las Cruces. No one has according to the book Lost Hot Rods ever reported seeing a shoebox
with that front end in that area."


Rohkem juttu ja pilte:
Varajane versioon autost: http://www.customcarchronicle.com/custom-cars/leroy-goulart-shoebox-1/
Hilisem versioon: http://www.customcarchronicle.com/custom-cars/goularts-shoebox-2/
Kustomrama: http://www.kustomrama.com/index.php?title=LeRoy_Goulart%27s_1951_Ford

Erinevatel allikatel on kohati veidike erinev info. Eks ajaga on palju infot kaduma ja segaseks läinud.

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 16.03.2017 11:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 94
Asukoht: Tallinn
Stocksucksinosis (lad. custom custom) - haigus, mis tekitab tungiva vajaduse autosid modifitseerida.



Richard Zocchi 1962 Pontiac Grand Prix.
Tuntud ka kui Richard Zocchi's Second 1962 Pontiac, sest see on laias laastus kloon autost, mille ta lasi Gene Winfield'il neli aastakümmet varem endale ehitada. Tahtis aga uut sarnast ning nii sündiski teine versioon.

Auto on madaldatud, uputatud ja eri suurusega esituled, 1962 Imperiali tuleklaase aluseks võttes custom tagatuled - keskel kroomtoru ja selle otstes Imperiali klaasid ning tipuks veel väiksed bullet-detailid; originaal tagatulede ümbruse plekki moditud, lingid-liistud sheivitud, custom iluvõre paljude bulletitega, chrome steelies veljed bulletitega keskel jne.
Lisaks on sellel versioonil ka kerge chop ja fadeaway paintjob.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt



Rohkem pilte: http://www.kustomrama.com/index.php?title=Richard_Zocchi%27s_Second_1962_Pontiac

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 20.03.2017 13:56 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 94
Asukoht: Tallinn
Pärast viimatist Jaapani kustomnäitusel käimist hakkas mul järjest enam küpsema mõte kustomajakirja tegemisest.

Eks sääraseid väljaandeid on maailmas palju, kuid kuna mu minu eriline huvi on suunatud veidike ebatavalisemast toorikust valmistatud pillide vastu,
siis saabki selle ajakirja põhiline fookus olema just sellistel masinatel. Läbiv nimetaja on siiski traditional, elik üldjuhul peab
auto olema ehitatud mingis osas traditional stiili silmas pidades. Küllaltki tunnetuslik küsimus muidugi ja päris rangeid reegleid endale
paika ei pane, usaldan oma sisetunnet ja teen ajakirja enda maitse järgi.
Sekka kindlasti ka mõni populaarsem toorik nagu Model A või '50 Merc ning miks mitte ka mõni põnevam stancemaailma esindaja.


Igatahes, täna toimus Yokohamas esimene ametlik Diskustom Magazine fotosessioon. Mul on seal üks kohalik sõber fotograaf ja tema
hoolitseb Jaapani autodest pildistamise eest.

Seega, siin väike teaser toredast kustom Ford Falconist - "Pantastic".
See aparaat on mulle juba aastaid väga meeldinud ja detsembris lõpuks nägin Yokohama näituse nö backstage's selle ka oma silmaga ära.
Foto autor on Hiroaki Kageyama (http://thekageblog.blogspot.com

Pilt


Kui õige aeg käes, siis tuleb ka rohkem sellekohaseid uudiseid.
Kena päeva jätku ja head kevade algust!

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kustomid, rodid
PostitusPostitatud: 23.03.2017 11:47 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.08.2003 17:12
Postitusi: 94
Asukoht: Tallinn
Veel üks ilus Richard Zocchi kustom - 1960 Dodge Pioneer.
Tänasel päeval pesitseb auto Austraalias.

Chopatud katus, sheivitud lingid ja embleemid, mootorikattel ja tagaluugil ümardatud nurgad, ees on Cadillaci stange, custom iluvõre, frenched (uputatud) esituled, 1959 Buick'i tagatuled, numbrikohat viidud tagastangesse, stange sheivitud ja lisatud bulletid, tagasillal õhkvedrustus, pastelne kahetooniline värv jne.

Eriti meeldib mulle sisu. Eks see on muidugi maitseasi, kuid veluur on mõnus. Põnev üldse, et kuidas või miks just nahksisu on tänapäeval saanud niivõrd luksusliku staatuse. Vanasti olid just kangad hinnatuimad ja Jaapani luksusautode tööstuses on siiani veluursisu kõige tipus.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Rohkem juttu ja pilte:
http://fueltank.cc/blog/dream-dodge

_________________
225 1980 | 318 1999 | B20 1966
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Priiiit ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7