Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=9&t=31218
3. leht 5-st

Autor:  torms [ 30.12.2009 22:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

ja kui esivedu võtab külje ette siis gaasi juurde anda.

Autor:  Blacku [ 30.12.2009 23:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

Btw mind on pikalt käima üritatud tõmmata (3. käik oli sees, kiirus 50km/h) ning minuarust tegi täiesti tavalist sõiduhäält. Mootor ei tee ju vabahooga liigutes/käiguga pidurdades mingit häält. Kui käik väga madalale lüüa siis tekkiv undamine on ju lihtsalt kõrgetest pööretest. Mootoril on täiesti suva kas teda veab ringi kütte plahvatused või auto inerts.

PS: Ma pole üldsegi kindel, et kütusekulu on 0 käiguga pidurdades. Lihtsalt minu kogemused.
Samas ma ei usu, et libedakoolituse inimesed iba ajavad käiguga pidurdamise kohta.

Autor:  Lihapirukas [ 30.12.2009 23:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

Niipalju, kui füüsikas õpitud, siis küttekulu saab null olla ainult siis, kui mootoriga pidurdades süüde välja keerata, aga mis krdi põhjusel? Sebige normaalsed rehvid ja vaadake, et pidurid mitte ainult rohelise paberi peal ei tööta :)

Autor:  Part2 [ 31.12.2009 00:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

Blacku kirjutas:
Btw mind on pikalt käima üritatud tõmmata (3. käik oli sees, kiirus 50km/h) ning minuarust tegi täiesti tavalist sõiduhäält. Mootor ei tee ju vabahooga liigutes/käiguga pidurdades mingit häält. Kui käik väga madalale lüüa siis tekkiv undamine on ju lihtsalt kõrgetest pööretest. Mootoril on täiesti suva kas teda veab ringi kütte plahvatused või auto inerts.

PS: Ma pole üldsegi kindel, et kütusekulu on 0 käiguga pidurdades. Lihtsalt minu kogemused.
Samas ma ei usu, et libedakoolituse inimesed iba ajavad käiguga pidurdamise kohta.


Ega libedakoolituse vennad mingid insenerid pole, seda 0 kütusekulu juttu räägitakse palju, aga see on vale.
Vaata, kui sind käima veeti, siis oli sul ju süüde sees ja kütust tuli peale, kasvõi natuke, see on hoopis teine asi.
Aga lase ennast ilma kütuseta vedada, siis on teine asi.
Kui sa ei kuule käiguga pidurdamisel oma auto mootori häält, siis otsi vaikne kohake ja tee aken lahti ning testi seal.

Samuti saad teha sellise testi, et kui käiguga pidurdad keerad süüte välja, siis näed et auto pidurdab kiiremini, kui käik sees.
Samuti käimavedamisel ,kui gaasi ei anna ja lased siduri lahti käik sees läheb auto käima, miks ta läheb kui kütust peale ei saa, järelikult ikka saab.

Autor:  Kaine [ 31.12.2009 00:51 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

Kui on sissepritsega bensiinimootor siis part, mis krdi moodi saab kütust ''kasvõi natuke'' peale tulla kui pihusteid ei avata!! ?
Lased gaasipedaali lahti, õhuklapp on kinni, asendiandur ütleb ajule, et gaasi ei anta, samas mootoril on tuurid üleval, seega kütust peale ei anta, kui pöörded langevad tühikäigu piirimaile, siis tuleb kütus.

See on soga mis sa oma mootori häälest järeldad, kui sul süüde väljas on ja mäest auto alla lükkad siis ei tööta bensiinipumpki.
Käiguga pidurdamine omab miinuseid jah karburaatormootoriga, miinusena on ka jõuülekande (sidur, käigukast, mootoripadjad jne jne) väsimine kui jõnksuga pidevalt käike alla lappida. Kõike tuleb teha mõõdukalt.

Autor:  Part2 [ 31.12.2009 00:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

Kaine kirjutas:
Kui on sissepritsega bensiinimootor siis part, mis krdi moodi saab kütust ''kasvõi natuke'' peale tulla kui pihusteid ei avata!! ?
Lased gaasipedaali lahti, gaasiklapp on kinni, asendiandur ütleb ajule, et gaasi ei anta, samas mootoril on tuurid üleval, seega kütust peale ei anta, kui pöörded langevad tühikäigu piirimaile, siis tuleb kütus.


Kus on ametlikult tehase poolt öeldud, et see täiesti hermeetiliselt kinni läheb?
Minu loogika ja kogemused räägivad vastupidist.

Pealegi, isegi kui see läheks nulli, siis tühikäigul veeremine on ikkagi kasulikum, kuna veereb kiiresti, käigu saad varem välja võtta, ehk siis stabiilse sõidu kütusekulu kaob varem ära, mis on kõvasti suurem, tühikäigu kulust, samuti on tühikäigu kütusekulu väga väike.

Autor:  Kaine [ 31.12.2009 00:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

No kui pihustid mootoriga pidurdades hermeetilised ei oleks ja läbi laseks, siis laseksid nad läbi ka mootori töötamisel ja sellega halveneks mootori töö, suureneks kütusekulu jne.

Autor:  Inferno [ 31.12.2009 01:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

Part ära seleta, Kaine jutt on õige.
See jutt kehtib sissepritsega manuaalkastiga autode kohta üldiselt.

Kui pikemalt harida ennast tahad siis otsi internetist, foorumis faktideta vaidlemine = jura minujaoks.

Isiklikult suht suva ökosõit ja mingi julm ökotamise peale pidev mõtlemine. Mul preagu 20l sajale kulu diisliga... ei kurda.


EDIT:
http://www.ecodrive.org/The-golden-rule ... 249.0.html

Petrol and diesel cars manufactured from 1990 onwards, are generally equipped with fuel injection combined with an electronic function that cuts off the engine's fuel supply under engine braking (accelerator released and a gear engaged). The advantages of this fuel cut off function can be used by releasing the accelerator in time, for example when approaching traffic lights. This also reduces wear and tear on the brakes, reducing maintenance costs

need kes siduri pärast muretsevad(keski eelmisel lehel muretses)..no camoon :D:D sidur saab kiirendades sadasid kordasid rohkem vatti. Kojamehi ka ilmselt ei kasutata,sest kuluvad liigselt vihmaga.

Autor:  torms [ 31.12.2009 01:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

minu meeli hea käigu pidurdada, kurvist väljudes on kohe käik sees ja anna tuldei pea kuskil käiku sisse tagasi jälle ragistama

Autor:  Blacku [ 31.12.2009 01:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

Part, sa muidu päriselus kah kiirendad 50ni ning siis veered foorini vabahooga nii, et jääd pmts sesima ilma piduriteta? Sinu mõttekäik toimiks tõesti pikal teel kus on vaja pikalt veereda. Linnas on selline asi mõttetu ju. Käiguga mõistlikult pidurdades on võimalik üpris pikka vahemaad inertsi abil läbida. Vaba käigu eelis ongi ainult see, et veereb kauem kuid linnas ei ole see ju oluline.

Autor:  Part2 [ 31.12.2009 01:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

Blacku kirjutas:
Part, sa muidu päriselus kah kiirendad 50ni ning siis veered foorini vabahooga nii, et jääd pmts sesima ilma piduriteta? Sinu mõttekäik toimiks tõesti pikal teel kus on vaja pikalt veereda. Linnas on selline asi mõttetu ju. Käiguga mõistlikult pidurdades on võimalik üpris pikka vahemaad inertsi abil läbida. Vaba käigu eelis ongi ainult see, et veereb kauem kuid linnas ei ole see ju oluline.


Ei pidurdama peab igaljuhul, aga ma ei pea tugevalt pidurdama.
Kui on võimalus siis enne foori võtan paraja maaga käigu välja, et saaksin ilusti sujuvalt pidurdada, kui käiguga pidurdaks siis algaks see pidurdus hiljem, mis tähendab, et peaksin sõitma stabliise sõidu kütusekuluga kauem.
Ma sõidan sedasi stabiilselt, stabiilselt hoog üles ja stabiilselt hoog alla, eks kiirendus on veidi erksam, aga stabiilne samas ja mitte mingi suur kiirendus.
Ega see lahja diisel, mul just väga hästi ei kiirenda kah.

Kui on selline olukord, kus näen et ma jään punase taha, sinna on paras maa ja taga kedagi pole, siis lükkan juba väga vara käigu välja ja veeren kohale, kasvõi lõpuks 10 km/h, kuna nagunii pean foori taga seisma, tühikäigu kütusekuluga, siis seisan lihtsalt vähem aega seal ja hoopis veeren selle sama tühikäigu kütusekuluga, millega muidu oleksin kauem foori taga seisnud, nii saan stabiilse sõidu kütusekuluga vähem aega sõita ja kütust ning pidureid säästa.

Autor:  Kaine [ 31.12.2009 01:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

Pidureid peab ka vahel tõhusalt kasutama, muidu kui ainult veered ja viimased 10 km/h maha pidurdad, siis lõpuks on nad kinni ja mitte nii ergud.

Autor:  Part2 [ 31.12.2009 01:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

Kaine kirjutas:
Pidureid peab ka vahel tõhusalt kasutama, muidu kui ainult veered ja viimased 10 km/h maha pidurdad, siis lõpuks on nad kinni ja mitte nii ergud.


Pidureid tasub vahepeal hooldada ka, kuid nad saavad mul ka järsemaid pidurdusi, sest ega ma alati ei viitsi ökotada ja lihtsalt tuleb ka ootamatusi ette.
Tuleb ka selliseid ootamatusi, kus mingi jobu mulle peateele ette keerab.
Ma pidurdan ja veeren foorini ja ristmikuni tavaliselt sedasi mõnuga ja mõnuga parajalt pidurdades ühtlaselt.
Kuid nagu ütlesin, seda pikemat veeremist tuleb ka ette, kui ilmselgelt pean seisma foori taga, kaugemal.
Ma ei ole tihe tallinnas käija muidu.

Autor:  Blacku [ 31.12.2009 01:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

Part2 kirjutas:
Kui on selline olukord, kus näen et ma jään punase taha, sinna on paras maa ja taga kedagi pole, siis lükkan juba väga vara käigu välja ja veeren kohale, kasvõi lõpuks 10 km/h, kuna nagunii pean foori taga seisma

Ma olen üpris kindel, et ma veeren selle sama maa maha ka siis, kui lasen lihtsalt gaasi lahti. Homme lähen mõõdan ära, kui pikalt minu auto sirge tee peale 50km/h gaas lahti lastes veereb (õigel ajal käike alla vahetades ikka, et pöörded tühikäiguni ei langeks). Ma olen üpris kindel, et kaugemale kui enamik vahemaadest, mis sa vabakäigul linnas eemalt punast foori märgates läbid.

Kui see on nii, siis pmts võime me ühel ajal gaasi lahti lasta. Ainus vahe on selles, et sinul kulub samal ajal tühikäigu kütusekulu, minul mitte.

Autor:  Part2 [ 31.12.2009 02:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -

Blacku kirjutas:
Part2 kirjutas:
Kui on selline olukord, kus näen et ma jään punase taha, sinna on paras maa ja taga kedagi pole, siis lükkan juba väga vara käigu välja ja veeren kohale, kasvõi lõpuks 10 km/h, kuna nagunii pean foori taga seisma

Ma olen üpris kindel, et ma veeren selle sama maa maha ka siis, kui lasen lihtsalt gaasi lahti. Homme lähen mõõdan ära, kui pikalt minu auto sirge tee peale 50km/h gaas lahti lastes veereb (õigel ajal käike alla vahetades ikka, et pöörded tühikäiguni ei langeks). Ma olen üpris kindel, et kaugemale kui enamik vahemaadest, mis sa vabakäigul linnas eemalt punast foori märgates läbid.

Kui see on nii, siis pmts võime me ühel ajal gaasi lahti lasta. Ainus vahe on selles, et sinul kulub samal ajal tühikäigu kütusekulu, minul mitte.


Käiguga pidurdades veereb su auto tunduvalt vähem ja aeglasemalt, kui tühikäigul.
Eks tee mõõtmised ära:)
Kui veeremise inerts ajab mootorit ringi, siis ilmselgelt osa energiat läheb sinna ja selle võrra ka veereb aeglasemalt ja vähem.

Muidu mainin selle ära, et paljud autotootjate tehtud lahendused ei ole kuigi mõtekad, ei pea seda kütuse pealevoolu niiöelda sulgemist silmas hetkel.

3. leht 5-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/