Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 14.05.2025 11:34

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.  [ 77 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 03.04.2010 16:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.11.2009 20:35
Postitusi: 459
Kõige ökonoomsem on jalgrattaga sõita :uhoh

_________________
Coupe 2,8Q


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 04.04.2010 11:55 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.06.2004 12:37
Postitusi: 2077
Asukoht: Tallinn, Tartu
Part, sa lammas ei saa ise kah aru mida sa ajad siin. Sa räägid, et tühikäiguga on ohutum ja ei lõhu sidurit ja blabla. Räägi nüüd ära, mida sa mõtled ökonoomsuse all? Kas auto juppide hoidmist või KÜTUSEKULU? Kütusekulu kokku hoides ON käiguga pidurdamine ökonoomsem. Kui käikugega räigelt pidurdada siis võid sa jah esimeseks õhtuks omal mootori või siduri kotti lasta aga selles on juba süüdi su oskamatus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 04.04.2010 12:05 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23.09.2009 01:40
Postitusi: 1460
Asukoht: elva
autokoolis ökosõitu tehes räägiti ka, et pidurda käiguga, siis ökonoomsem jne. Kui nüüd tähelepanna, siis nt bemmidel kasvvõi küttekuluseieri vahtides, siis see jookseb ka null kui käiguga pidurdad.

_________________
Lasen jalakäijad alati "üle"!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 04.04.2010 18:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.12.2009 23:31
Postitusi: 258
Asukoht: uugametsa
Sa blacku oled ise lammas, tühikäigul on ökonoomsem.
Sa ei tea, mida tähendab ökonoomsem? ehk siis vähem kütust kulub.
järgmisele vastuseks, ära vahi seda kompuutrit, see on vaid hetkenäit ja kompuuter pole täpne.
Ma ei saa aru miks inimesed mõtlevad nii kitsalt, seda kütuseasja tuleb palju laiemalt vaadelda ja laiemalt vaadeldes saad aru, et tühikäigule lükates on ökonoomsem.
See ,et hetkenäit on kompuutri järgi nullis ei tähenda midagi.
Ma bemmil lükkasin tühikäigule ja kui oli vähegi suurem kiirus näitas ka seier nulli, kuna ta ei suutnud nii väikest kulu näidata, kompuuter arvutas tühikäigu kule hetke sõidukuluks.

Olen ammu märganud, et paljud inimesed mõtlevad kitsalt, nad ei oska mõelda laiemalt millegipärast ja nii nad väga mööda mõtlevadki.
Autokoolides töötavad sõiduõpetajad pole mingid autoteadlased ega insenerid, nad on lihtsalt sõiduõpetajad, muud miskit.
Nende juttu tuleb peamiselt kuulata liikluseeskirjade alal ja natuke muud õpetust, aga 100% pole mõtet nende juttu kuulda võtta auto käikude valimise jne alal.
Sõiduõpetajaks võib iga töll hakata.

_________________
75 obest diiselpowerit !!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 04.04.2010 18:31 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23.09.2009 01:40
Postitusi: 1460
Asukoht: elva
Part2 kirjutas:
Sa blacku oled ise lammas, tühikäigul on ökonoomsem.
järgmisele vastuseks, ära vahi seda kompuutrit, see on vaid hetkenäit ja kompuuter pole täpne.
Ma ei saa aru miks inimesed mõtlevad nii kitsalt, seda kütuseasja tuleb palju laiemalt vaadelda ja laiemalt vaadeldes saad aru, et tühikäigule lükates on ökonoomsem.
See ,et hetkenäit on kompuutri järgi nullis ei tähenda midagi.
Ma bemmil lükkasin tühikäigule ja kui oli vähegi suurem kiirus näitas ka seier nulli, kuna ta ei suutnud nii väikest kulu näidata, kompuuter arvutas tühikäigu kule hetke sõidukuluks.

Olen ammu märganud, et paljud inimesed mõtlevad kitsalt, nad ei oska mõelda laiemalt millegipärast ja nii nad väga mööda mõtlevadki.
Autokoolides töötavad sõiduõpetajad pole mingid autoteadlased ega insenerid, nad on lihtsalt sõiduõpetajad, muud miskit.
Nende juttu tuleb peamiselt kuulata liikluseeskirjade alal ja natuke muud õpetust, aga 100% pole mõtet nende juttu kuulda võtta auto käikude valimise jne alal.
Sõiduõpetajaks võib iga töll hakata.



Ei hakka vaidlema teades, et käigupidurdus igakell ökom, aga eks sa jaura edasi.

_________________
Lasen jalakäijad alati "üle"!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 04.04.2010 18:46 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.10.2009 23:56
Postitusi: 166
Krt külla Part. Kui sinu bemm ei suuda tuvastada mingit kütusekulu, siis see juba igati sinu- ja su auto probleem. Mis tähendab et liiga väike kütusekulu?
Minu pardakompuuter näitab ilusti ära mis kulu hetkel on. Lihtne näide: sõidan 90 km/h, lasen gaasi lahti, veeren käiguga (sinu arvates lõhun sidurit, mootorit jne.). Sel ajal näitab pardakompuuter mulle igati müstilist numbrit 0 (null). Kui aga puudutada siduripedaali, siis kütusekulu kerkib koheselt. Mingi hetk näitab l/km, kuid lülitub ümber varsti l/h näidu peale. See ajakulu mis autol läheb tarvis et aru saada kas auto veereb ise või aidatakse gaasipeedaaliga teda kaasa on väga minimaalne.
Kompuuter näitab ka suht täpseid arve. Pole mingi 20 aastase bemmirondi nooleke, vaid ikka kaasaegne digitaalnäiduga värk :D
Näitab siis alates 0.1 l/km.
Niiet olen sunnitud ühinema eelnevate postitajatega ja nõustuma et sinu maailmas pole eriti kõik korras!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 04.04.2010 18:58 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.06.2004 12:37
Postitusi: 2077
Asukoht: Tallinn, Tartu
Part2 kirjutas:
Blablablabalbala.


Käik sees veeredes on kütusekulu 0, tühikäigul sõites on u 1L/h.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 04.04.2010 20:15 

Liitunud: 22.02.2010 17:38
Postitusi: 717
Blacku kirjutas:
Part2 kirjutas:
Blablablabalbala.


Käik sees veeredes on kütusekulu 0, tühikäigul sõites on u 1L/h.

pritsungil jah, karburaatormootoril vist pole vahet. Parandage kui eksin.

_________________
ma olen ainukene mees, kellel on vahetusjalatsid tööl kaasas!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 04.04.2010 20:17 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.06.2004 12:37
Postitusi: 2077
Asukoht: Tallinn, Tartu
Karburaatormootoril see nii ei toimi jah.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 04.04.2010 22:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.06.2005 12:35
Postitusi: 633
Huvitav, kas autom. kastiga sõiduki omanikud peavad kah sir Part 2 teooria kohaselt sõidukiiruse vähendamisel käigukangi neutraalile lükkama :think


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 04.04.2010 22:27 

Liitunud: 22.02.2010 17:38
Postitusi: 717
R peale pead lükkama siis.

Härra part on lihtsalt mingi ajupuudega.

Kui käik sees autol lasta veereda ja gaasipedaali ei näpi, veab mootor lihtsalt inertsist autot edasi ja pihustid on kinni. Kui sa võtad vaba peale on see sama hea, kui auto seisab ja mootor tiksub tühjalt ehk siis kütusekulu on ~0,7-1L/tunnis olenevalt masinast. Mis siin keerulist on, et selle üle 5 lehekülge jama peab ajama?

_________________
ma olen ainukene mees, kellel on vahetusjalatsid tööl kaasas!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 05.04.2010 00:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.09.2007 21:07
Postitusi: 1085
Asukoht: Tallinn
Ma päris kindel poleks, et käiguga pidurdades kulu päris 0 on. Aju map'is võib vabalt olla tilk programmeeritud, et kompressioon ja nii jääks (aga tõesti tilk, mis ei muuda eriti küttekulu). Alates mingitest pööretest tavaliselt antakse küte tagasi ka. Minul peaks olema see pööre kuskil 1500 kandis.

_________________
https://www.facebook.com/estoniancarimport // http://www.eci.ee
http://www.gazland.ee - parima kvaliteedi ja hinnaga gaasikütuselahendused Sinu autole! Tule külla ja ära maksa üle kütuse eest!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 05.04.2010 10:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Mis kuradi siduri kulumisest te siin jahute. Igapäevaautodel on ju automaatkast ja gaasi maha lastes lööb kohe pihustid kinni ja veered mõõdukalt aeglustades foorini. Uuemad autot lülitavad seisma jäädes mootori ise välja kah. Lased piduri lahti, mootor käivitub ja hakkad liikuma.
Part2 on seda ühte ja sama ila ajanud siin pikka aega. Sinu arvutustes on üks fundamentaalne viga sees. Lähenedes ristmikule ja valmistudes "käiguga pidurdama" ei ole auto kütusekulu 7-l 100 km vaid umbes 3-4. Lükates tühikäigule väheneb see 2 peale sekundi-paari jooksul (tühikäik). Kui aga gaas maha lasta (käiguga pidurdamine) siis väheneb hetkega 0 (või 0,05 või 0,1).
Käiguga pidurdamine (kütusekulu kokkuhoiu koha pealt) ei tähenda 90 pealt 3-da sisse raiumist. Piisab, kui 5-nda käigu pealt lased gaasi lahti. Kui pöörded kukuvad 1000 kanti paned 4-da jne jne.

Part, palun...me kõik juba teame, et sa pole teravaim pliiats pinalis.....

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 05.04.2010 10:42 

Liitunud: 22.02.2010 17:38
Postitusi: 717
charly kirjutas:
Käiguga pidurdamine (kütusekulu kokkuhoiu koha pealt) ei tähenda 90 pealt 3-da sisse raiumist. Piisab, kui 5-nda käigu pealt lased gaasi lahti. Kui pöörded kukuvad 1000 kanti paned 4-da jne jne.


ja lisaks veel niipalju Pardile infoks, et käiguga pidurdamine on lihtsalt tore lisaväärtus piduritega pidurdamise kõrval, mis aitab kütust kokku hoida...minimaalselt küll, aga kokkuhoid on ostujõud, mitte et peadki linnas käigu ja siduriga pidevalt tõmblema ja piduripedaali ei puutu. Võid muidugi ka nii teha, kui närvi on ja viitsimist on.

_________________
ma olen ainukene mees, kellel on vahetusjalatsid tööl kaasas!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kumb on ökonoomsem käiguga pidurdamine või vabakäik
PostitusPostitatud: 05.04.2010 11:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23.09.2009 01:40
Postitusi: 1460
Asukoht: elva
Part2 üks kõigi vastu oma mitteökoteooriaga- lase aga edasi, siis saab teema "huumori" alla juba liigitada.

_________________
Lasen jalakäijad alati "üle"!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.  [ 77 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7