Streetrace.Org http://www.streetrace.org/foorum/ |
|
Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=9&t=118203 |
1. leht 2-st |
Autor: | Re [ 17.08.2013 14:57 ] |
Teema pealkiri: | Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
Siin teemas võiks arutleda tuuningkultuuri arengu üle. Kümmekond aastat tagasi oli linnapilt tuunitud autosid täis - palju oli kehva tööd, kuid leidus rohkelt ka häid asju. Igas linnaotsas oli vähemalt üks tuuningusalong - mõned neist olid päris suured ettevõtted. Mis suuna on tuuning täna võtnud? Tuunitud autosid näeb väga harva, tuuningutöökodasid varsemal kombel enam pole. Näitusi ei korraldada. Majanduskriis on möödas - milline on Eesti tuuning tänasel päeval? Mida toob tulevik? Mis hetkel moes on? |
Autor: | tujula [ 17.08.2013 15:08 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
Ilmselt on tõsisemad tuunijad pööranud pilgu kapoti alla rohkem ja sportliku suunaga ehk rohkem. Spoilade ja tiibade kruttimine on jäänud rohkem Vadimmide ja Janeks'ite pärusmaaks ![]() |
Autor: | Paugupill [ 17.08.2013 15:12 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
Drag on jah driftiga asendunud, endale meeldis vanamoodi rohkem, aga mis sest... |
Autor: | tujula [ 17.08.2013 15:16 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
Võiks veel ära märkida, et trendi ja hetkeseisu noorte seas ja miks ka mitte vanemate olijate hulgas, näeb kindlasti Ülemiste olengutel. Mul endal pildimaterjali ei ole pakkuda, kuid juutuubist peaks ühtteist leiduma küll ja küll, võib proovida ka erinevate veebiajakirjanduse otsingumootoreid. Tegelt oleks huvitav arutada küll, et kuhu suund on? Vanu bemme jääb vähemaks, uuemad on nigelad, veel uuemad kallid. Tulihingelise striitreisseri autoks võiks olla mis? Mida saaks tuunida nagu omal ajal Calibrat?E36?jne. Praegusel ajal väga porri enam igaüks auto külge ei riputa nii kergekäeliselt kui varem, üldise pahameele osaliseks ei taha keegi saada, kuigi hing ihaldaks suurt antitiiba ja ulme suurte tuuleavadega stangesid... Hetke trend vist võiks äkki olla tehase sportpaketid? S-line, M, AMG, OPC, ST, jnejne |
Autor: | 360 [ 25.08.2013 13:52 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
Õnneks see jube "rättstiili" teema hakkab otsa saama (vanad roimad, makita madaldus jne) ![]() Mulle endale meeldib alati aegumatu klassika - kena värv, mõnus velg, väike madaldus, kerged stange lisad, kerge toon ja selline puhas soliidne joon, muidugi ise asi palju see tuuninguga kui sellisega kokku läheb. |
Autor: | charly [ 27.08.2013 09:58 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
"Tuuninguskene" on oluliselt mitmekesisem, kui näiteks 10-15 aastat tagasi. Kui tol ajal oli põhimõtteliselt 2 peavoolusuunda: Ulme "Läti" Spoilerid vs stock välimusega kuid ulme tehnikaga autod. Tänaseks on aga igale maitsele midagi. On JDM, on rally-look, on kergete aero lisadega tehaseautod, on rat-style, on Lowliferid, on hardcore offroad, on palju kõrvalsuundi USA raua ehitamises. On tugev USSR skene, on velje kummardajad, on oldskooli mehed. Nii et ütleks, et "tuunitud" autosi on tänavad täis. |
Autor: | Lauri.L [ 03.09.2013 21:24 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
Kas tehase spoilereid ja edevamaid velgi saab üldse tuuningu alla liigitada ? Sellisel juhul on pea 90% autodest tuunitud, sama ka toon klaasiga. Pigem võiks tuuningu alla liigitada sticker bomb`i, coilid ja madaldus vedrud, modifikatsioonid sportlikema istmete näol, mootori järgi aitamine, võimsam helisüsteem jne Ehk kõiksugu detailid mida tehase poolt autole lisatud pole üleüldises pildis (ei mõtle 20a vana audit või bemmi, vaid ka 5-6 aastat vanad autod). Minu arvates liigub väliselt tuunitud autosi võrdlemisi vähe, sama ka mootori tuunimisega. Ja kuidas üldse ulme tehnikaga autodega on ? Tundub et nende olemas olu varjatakse kiivalt kartes politseid. |
Autor: | charly [ 04.09.2013 09:19 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
Tuuningu korüfeed on kunagi lausunud: Kui sa lisad oma autole peegli külge lõhnakuuse vms tilulilu, siis see on auto personaliseerimine ehk tuuning ehk modifitseerimine. |
Autor: | Melter [ 04.09.2013 10:09 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
Täpselt. Tuuning / personaliseerimine / customise'mine algab hetkest, kui vaatad autot ja mõtled, et mis siis, kui... Positiivne on see, et tänavatel veereb üha vähem stock masinaid ilukilpidega ringi ja juba täiesti tavaline pereisa saab aru, et juba ainult velje vahetusega võib palju muuta. Teab ta seda tänu sellele, et ta on seda oma silmaga näinud. |
Autor: | ORaamat [ 04.09.2013 12:29 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
Stance hakkab Eestis laialdselt levima. Otsitakse rohkem puhast stiili ja head fitmenti. Seda on näha kasvõi sellest kui palju Lowliferi kasutajaskond 2 a-ga kasvanud on. |
Autor: | rauno1 [ 04.09.2013 14:09 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
hetkel tundub see tänapäeva tuuning selline: makitaga vedrude kallale, kapott rooste ja lai plekk või siis kuskilt odavalt randiga valuvelg alla. pagassi suur wuufer ja väike võim vahele. |
Autor: | Lauri.L [ 04.09.2013 14:19 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
Inimestel on raha vähe ja korralik tuuning käib üle jõu rahaliselt ja kui minna tehnilise poole peale siis paljudel puuduvad teadmised. Paljud ei jaksa isegi kõige odavamat jom'i coilide komplekti enda autole osta, sealt tuleneb ka makita madaldus, sama ka roostes kapotiga, rikkam inimene käib pleki välja ja laseb vastavat tooni värvida või üle kleepida. |
Autor: | Six-Fo [ 04.09.2013 14:39 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
Minul siin teemas väga suurt sõnaõigust pole kuna vanust veel niivähe, et miskine 5-10 aastat tagasi ei osanud veel juhilubadest unistadagi. Aga noh, olin siis teismeline nolk ja kiired ja vihased oli igapäevane vaatamine, linna peal sai siis ilastatud erinevaid läti tuuninguid. Nüüd kui ise olen autoomanik ja liigun ringi siis ütleks, et näeb palju rohkem maitsekalt tuunitud autosid. Eks 10 aastat tagasi oli Kiired ja Vihased värske hitt ja igal calibral pidi räme stange ees olema. Autod eristusid liiklusest palju kergemini, aga no kaine mõistusega võttes siis mitte heas mõttes. Mul näiteks olid kodus aukohal igasugused tuuningajakirjad, praegu neid vaatad siis ikka väga palju üle mõeldud pornot tehti ![]() Praegused tuuningud tihtilugu ei tõmba kohe pilku, aga kui juhtud märkama siis tihti võid tõdeda et päris kena auto ikka. Võibolla ka sellepärast ei märka, et liikluspilt on päris kirevaks muutunud, uute autode disanid muutuvad üha julgemaks ja kirjumaks. Seetõttu pole kerge silma paista. |
Autor: | Inferno [ 04.09.2013 14:42 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
No tuning autosid selle foorumi mõistes on ikka väga väheks jäänud, ehk välist tuuningut. Mootorite ehitajad on nagunii teistes foorumites suht ala turboclub või usakate foorumis või siis oma margifoorumis. Ja ega linnapildis on ka ikka suht vähe, viljandis küll ,ega mujal ka parem olukord ei paista. Kalleimaid autosid on juurde tulnud (enam ei tuunita oma opelit vaid ostetakse lihtsatl uuem audi vms mis näeb ka palju parem välja vanast). Ja noortele on auto omamine muutunud tarbe-esemeks rohkem.. ja mis seal salata,raha paneb asjad paika. rat stylet ma ise eriti tuuninguks ei pea ,kuna see liiga lihtsalt saavutatav igale lambale, ei pea olema otseselt raha ega midagi. Tore vaheldus,aga isiklikult ei meeldi. Enda autot ei tuuni kuna A8-sale on tuuning jupid mis olemas on paar tootjat,väga räigete hindadega (kerged lipid auto ümber + nats veel on juba vist mingi 4-5k eur), ei näe mõtet. Vettega sama lugu - mis on saada, on kuskil kaugel usas ja niiväga enamus asju ei meeldi,et neid paigaldama viitsiks hakata. ![]() |
Autor: | ORaamat [ 04.09.2013 17:51 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti tuuningu areng ja hetkeolukord |
rauno1 kirjutas: hetkel tundub see tänapäeva tuuning selline: makitaga vedrude kallale, kapott rooste ja lai plekk või siis kuskilt odavalt randiga valuvelg alla. pagassi suur wuufer ja väike võim vahele. No päris 100% tõele su jutt ei vasta siiski. Lowliferis kasutaja olles võin öelda, et seal vähemalt enamus läheb coilide peale, kui on vähegi mõistliku hinnaga saada. Või ehitatakse mingi teise auto omad istuma. Ja päris paljud otsivad siiski haruldasi velgi. Rsid, oz fitibadid, keskinid jne. Ja see ka vale arusaam, et lai plekk hullult odav tuleb. Jooks velgi, keevitamine, pritsimine, värvimine, kokku tuleb suht normaalse velje jooksu hind. |
1. leht 2-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |