Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=9&t=165147
1. leht 2-st

Autor:  preda [ 23.10.2017 13:02 ]
Teema pealkiri:  K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

...või võib ka ilma, st et poldid hoiavad piisavalt ja ei hakka ratta all viskama

Autor:  SilverASH [ 23.10.2017 13:06 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

Ilmselt ikka hakkab viskama... väike võimalus on, et ei hakka. Pealegi on ohtlikum ka ju. Võimalus, et löökaugus poldi ära murrab vms on täitsa olemas, sest sul ju tühimik velje ja rummu vahel.

Minul on küsimus, et kui raske on tsentreerimis rõngad osta ja alla panna? Või on sellest mõnest eurost kahju, et selline küsimus?

Autor:  Tanel [ 23.10.2017 13:11 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

Ma ostsin kunagi ühed veljed ja sõitsin nendega peaaegu paar aastat.
Asi selles, et nad olid tulnud samasuguse auto alt nagu mul oli ja ma ei tulnud selle pealegi, et keskauk tegelikult suurem oli. Ma jebisin tükk aega ja mingi kerge vibra jäi peale tasakaalustamist ka. Asi selles, et mitte üks töömees ei öelnud mulle, et keskauk suurem on. Kaks aastat võeti rattaid alt ja pandi alati tagasi kuni üks sõber nokitses midagi ja siis ütles, et tead ka, et sul veljeauk on dohuja suurem kui auto enda keskosa :D Panin rõngad külge ja kõik kadus ära, sõitis nagu siid

Autor:  preda [ 23.10.2017 16:28 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

Tänud...selge, siis lähevad ikka rõngad vahele.
Pole ennem lihtsalt sellega kokku puutunud.

Autor:  ERR KAA [ 23.10.2017 20:17 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

Midagi ei murra polti ära ... Aga viga tehakse sellega et paugutatakse ühe hooga kinni püstoliga, tegelt tuleb pildid/ mutrid käsitsi diagonaalis ligi keerata ... Ja ei viska nad midagi . Endalgi olnud sellised veljed , et polnud lihtsalt saada sellist mõõtu tsentri rõngaid ... Aastaid hiljem alles sain. Sai sõidetud , ja polnud probleeme .
Aga kui on rõngad võtta, loomulikult pane , lihtsam omal ratast alla panna, eriti poltidega variandi puhul.

Autor:  v6sa [ 25.10.2017 14:37 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

ERR KAA kirjutas:
Midagi ei murra polti ära ... Aga viga tehakse sellega et paugutatakse ühe hooga kinni püstoliga, tegelt tuleb pildid/ mutrid käsitsi diagonaalis ligi keerata ... Ja ei viska nad midagi . ...



Need plastist rõngad on ainult paigalduspraagi kõrvaldamiseks. Ratas püsib all ikka pelga poltide tõmbejõust tingitud hõõrdumise tõttu.

Normaalselt diagonaalis polte/mutreid ligi keerates pole rõngast vaja, koonused tsentreerivad piisavalt hästi ära.

Autor:  SilverASH [ 25.10.2017 17:08 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

Teil on õigus - hakkasin uuesti mõtlema ja tegelikult ju tõmbavad poldid ratta tuugalt vastu rummu. See väike rummu äär, mis velje sisse istub ei hoia midagi erilist kinni seal.

Kuigi kindluse mõttes paneks ma siiski tsentreerimis rõngad.

Autor:  Canon [ 25.10.2017 17:23 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

Ma viisin sillakontrolli auto, pojad paigaldasid ise plastik rõngad sisse ja sai korda. Vaevalt niisama neid lõbupärast sinna topiti...

Autor:  ERR KAA [ 25.10.2017 19:10 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

Canon kirjutas:
Ma viisin sillakontrolli auto, pojad paigaldasid ise plastik rõngad sisse ja sai korda. Vaevalt niisama neid lõbupärast sinna topiti...

Pandi sellepärast, et mugavam on rattaid paigaldada .. ja ega nemadki käsitsi ei keera mutreid ,polte ligi, ikka paugutavad ühe hooga ja järjest kinni ...

Autor:  WhoIsTheMaster [ 26.10.2017 00:11 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

tsentreerimis rõngas on siiski vajalik. isegi kui plastist on, jaotub surve rõngale ühtlaselt. Näiteks löökaugust läbi sõites viskab ratta tsentrist välja kui jõud selleks piisavad on. Ei päästa ei koonuses poldid ega loomajõud nende keeramisel. Mul läksid ühed distantsflansid peeti suvel(just ostetud, eelmine omanik kasutas sama mudeli esisillal) minul läksid tagasillale kus rumm veidi rohkem välja ulatus, toetus rõngas murdus ära. 5 polti koonuses küll ja igatepidi sai proovitud kuid jäi ikkagi viskama ja seda originaal veljega. Uus flants ja asi korras.

Autor:  v6sa [ 26.10.2017 16:57 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

Kõik õige, aga selleks peaks tsentreerimsirõngas minema rummule üleminekuistuga. Ehk rõngas on ühekordne - paned üks kord peale ja maha võtmisel tõmbadüleminekuistu lõtkuks ja ongi kööga. Järgmisel korral ei kanna enam midagi.

Ratast all hoidvad hõõrdejõud on umbes suurusjärk suuremad, kui plasti kandevõime. Mingit reaalselt kandevõimet plastrõngas ei paku. Kohe kindlasti mitte sellises ulatuses, mida eeldaks säherdune löökauk, mis lööb normikohaselt kinni keeratud poltide/mutritega ratta tsentrist.

Küll kannavad kenasti koormust meie kõigi poolt palavalt armastatud VAG/GM täpsed plekkveljed, mis istuvad rummule nii kõvasti kinni, et alt võtmiseks tuleb neid mitmekilose haamrikesega meelitada.

Igasugused laiendusflantsid on teema omaette - need on põhjusega liikluses keelatud. Eriti siis, kui kasutatakse ülipikki polte, mis pingutatakse materjali elastsuspiirini. Säärane asi peabki järele andma.

Autor:  WhoIsTheMaster [ 26.10.2017 17:33 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

Pakub ikka. Ega plastrõngas üksi ratast all ei hoia. Poldid tõmbavad tuugalt rummu vastu ja plastrõngas tsentreerib ning toestab. Mitte küll palju toestusjõudu kuid kindlasti parem kui tühimik rummu ja velje ava vahel. elastsusmoodul ei sõltu poldi pikkusest. Elastsus moodul on pikenemine protsentides ning pole vahet kas 5% 1m latist või 50mm. moodul on sama. Erinevus tuleb sellest et 1m puhul on pikenemine 5% näitel 50mm, 50mm puhul 2mm kui nüüd arvudesse minna. Lisaks veel katkevenivus, materjali plastsus ning väsimus katkemine on kriteeriumiteks. Distantsflantside puhul ratta toestamine käib siiski rummu ja flansi kandepindadele. Ehk siis pole karta poltide pikkusest tulenevat lõike jõudusid. Ainuke "probleem" on väga räigelt kurve võttes, kus ratta pööramise ajal väliskurvis ülevalpool ja sisekurvis allpool olevaid polte venitama hakatakse. Tingimus venimiseks on, et rehvi pidamisjõud ületaks poltide venimiseks vajalikud jõud auto ristteljes.

Autor:  moribundity [ 27.10.2017 02:20 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

väga suurel hulgal autodel ei ole valjuveljed koonuspoltidega all. mul mitmel autol olnud mutrid, millel seib vahel ja kannab ikka ainult keskmise rummu peal

Autor:  v6sa [ 27.10.2017 13:53 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

moribundity kirjutas:
väga suurel hulgal autodel ei ole valjuveljed koonuspoltidega all. mul mitmel autol olnud mutrid, millel seib vahel ja kannab ikka ainult keskmise rummu peal


Millisel tavalisel autol on tehasest ilma tsentreeriva seibita poldid/mutrid? Järelturu kaup on iseasi ja siin on kogu vastutus kasutajal. Tänavaliikluseks keelatud võidusõidurummud ja -veljed on teema omaette.

Kes on kokku puutunud keskmutriga rattakinnitusega, see teab, kui oluline on seal tsentreerimine keskava kaudu. https://www.youtube.com/watch?v=PeIqXgaoSNM

Arvutame natuke pikkade poltide ohtu.
Võtame "tavalise velje", mille poldi töötav pikkus rummu ja veljes oleva poldipesa istu vahel on 10 mm (et oleks lihtne rehkendada). Arvestatme, et nõutud momendiga (tavaliselt 100 Nm) kinni keeratud polt venib ohutult näiteks 3%, mis teeb 10*3/100=0,3 mm. Kui seesinase poldi töötav osa on aga 50 mm pikk (mis pole ju odava kinnituspoltideta flantsi puhul veel mingi pikkus), on sama momendi juures venimine juba 50*3/100=1,5 mm. Ehk sama momendi juures on meil velge rummu vastu suruv jõud kordades väiksem.

Paluks mitte minust valesti aru saada: tsentreerimisrõngas hõlbustab oluliselt ratta paigaldust. Aga ratta tsentrispüsimisele mingit reaalset mõju omamiseks peaks see rõngas minema pinguga velje avasse ja rummule mitte lobedamalt, kui üleminekuistuga. Ning omama kandevõimet vähemalt 3 kN jagu, mida paar mm lai PVC rõngas ei suuda kanda.

Aga kui keegi tunneb end tsentreerimisrõngastega kindlamalt, siis on ju ainult hea, et ratas saab alla täpsemalt tsentrisse 8)

Autor:  moribundity [ 27.10.2017 15:13 ]
Teema pealkiri:  Re: K: Kas peab panema tsentreerimis rõngad?

range rover l322 jaguarid sisuliselt kõik. https://www.google.no/search?q=jaguar+w ... zZsV4Bg_GM:
https://www.google.no/search?q=ford+whe ... gW40VXZBHM:
https://www.google.no/search?q=land+rov ... QaMolcjUsM:
neil kõigil mutrid loksuvad aukudes ca1-3mm

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/