Lihapirukas kirjutas:
Olen aktiivne püsikiirushoidja kasutaja ja suurimaks eeliseks pean seda, et lubatud kiirust ületan vähem. Püsikiirushoidja on siiski mugavusvarustus ja nii kasutangi seda. Kütust ei üritagi säästa, vale auto selleks. Kohapealt kerge jalavajutusega minema ja siis sobiva pikivahe ja kiiruse juures vajutan nuppu. Vasakut jalga hoian jalatoe peal ja parema jalaga kasutan pidurit, sest +nupuga saab gaasi anda rooli pealt alates 30km/h ning saab kasutada kiirusemälu. Maanteel tavaliselt ei esine selliseid suuri pidurdusi ning süsteem õigustab end. Miinuseid ei oskagi nimetada, oleneb automargist ja/või käigukastist. Kütusekulule mõjub küll stabiliseerivalt.
Endal on sul tõesti lihtsam, selle vastu ma ei vaidlegi ,eks maitse asi ka.
Kuid selle mugavuse rikub tallinn-tartul see ära, et sa võid selle püsika panna 95 km/h peale ja sa pead väga palju kordi aeglustama, sest keegi jääb jalgu sulle, ise kogetud.
Hõreda liikluse ajal, nagu on seda laupäeva õhtu, siis tõesti saab püsikaga rahulikult sõita ja kindlasti ka öösel, aga tööpäeviti või pühapäeviti pole püsikaga tallinn-tartu maanteel suurt midagi teha.
Üleüldse see roolis lebotamine on tegelikult ohtlik, tähelepanu ka väheneb ja nii see uni peale tuleb.
Pealegi ei anna minu arvates püsikiirusehoidja erilist effekti, kui pead roolis ikka väga tähelepanelik olema, et kedagi ette ei jää, mida peab nagunii olema.
Aga neile, kes arvavad et küttekulu läheb gaasi maha võttes nulli annan ma väga lihtsa idee, kuidas minu väidet testida.
Nimelt, sõitke oma autoga mäe otsa, keerake süüde välja, aga nii et rool lukku ei läheks, süüde välja, kuna muidu läheb auto käima lükates.
Seejärel pange käik sisse, pidurid maha ja las sõbrad lükkavad auto liikuma, kuulake, mis häält auto teeb, kas on sama hääl, mis käiguga pidurdades?
Mina ütlen, et ei ole, ometi on ju olukord täpselt sama, mootor käib ringi, aga kütust ei tule, järelikult ikkagi käiguga pidurdades tuleb kütust natuke peale, nagu ma väidan.
Ma kinnitan, et teil kostub kapoti alt ainult mootori kohin, mitte töötamise hääl.
Kui kellegi auto ei kannata sellist trikki, siis vastutab ta selle eest ise.
Diisli puhul sellise triki puhul on muidugi võimalik, et ta teeb paar turtsatust, kuna saab kütust kuskilt natuke kätte ja elektrit ei vaja oma töötamiseks, nagu seda bensiin vajab, vähemalt vanemad diislid ei vaja.