Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 27.04.2024 13:38

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 64 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 16:46 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Kui see Part2 on siin varem figureerinud Liikluspardina, siis selle vennaga millegi üle diskuteerida ei ole nagu mõtet. Asjadest arusaamisvõime on väga kesine, kui mitte puudulik.

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 17:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2008 13:38
Postitusi: 1359
Asukoht: Tartu.
Part2 kirjutas:
Ära usu seda kompuutrit niipalju, kompuuter näitab null, kuna auto liigub, aga kütusekulu on väga väike, kui auto liiguks väga vaikselt, näitaks kompuuter ka mingit kulu nii.


Kas kella võib uskuda auto armatuuril?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 17:34 

Liitunud: 19.02.2009 18:57
Postitusi: 506
Olen aktiivne püsikiirushoidja kasutaja ja suurimaks eeliseks pean seda, et lubatud kiirust ületan vähem. Püsikiirushoidja on siiski mugavusvarustus ja nii kasutangi seda. Kütust ei üritagi säästa, vale auto selleks. Kohapealt kerge jalavajutusega minema ja siis sobiva pikivahe ja kiiruse juures vajutan nuppu. Vasakut jalga hoian jalatoe peal ja parema jalaga kasutan pidurit, sest +nupuga saab gaasi anda rooli pealt alates 30km/h ning saab kasutada kiirusemälu. Maanteel tavaliselt ei esine selliseid suuri pidurdusi ning süsteem õigustab end. Miinuseid ei oskagi nimetada, oleneb automargist ja/või käigukastist. Kütusekulule mõjub küll stabiliseerivalt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 17:40 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.12.2009 23:31
Postitusi: 258
Asukoht: uugametsa
Lihapirukas kirjutas:
Olen aktiivne püsikiirushoidja kasutaja ja suurimaks eeliseks pean seda, et lubatud kiirust ületan vähem. Püsikiirushoidja on siiski mugavusvarustus ja nii kasutangi seda. Kütust ei üritagi säästa, vale auto selleks. Kohapealt kerge jalavajutusega minema ja siis sobiva pikivahe ja kiiruse juures vajutan nuppu. Vasakut jalga hoian jalatoe peal ja parema jalaga kasutan pidurit, sest +nupuga saab gaasi anda rooli pealt alates 30km/h ning saab kasutada kiirusemälu. Maanteel tavaliselt ei esine selliseid suuri pidurdusi ning süsteem õigustab end. Miinuseid ei oskagi nimetada, oleneb automargist ja/või käigukastist. Kütusekulule mõjub küll stabiliseerivalt.


Endal on sul tõesti lihtsam, selle vastu ma ei vaidlegi ,eks maitse asi ka.
Kuid selle mugavuse rikub tallinn-tartul see ära, et sa võid selle püsika panna 95 km/h peale ja sa pead väga palju kordi aeglustama, sest keegi jääb jalgu sulle, ise kogetud.
Hõreda liikluse ajal, nagu on seda laupäeva õhtu, siis tõesti saab püsikaga rahulikult sõita ja kindlasti ka öösel, aga tööpäeviti või pühapäeviti pole püsikaga tallinn-tartu maanteel suurt midagi teha.

Üleüldse see roolis lebotamine on tegelikult ohtlik, tähelepanu ka väheneb ja nii see uni peale tuleb.
Pealegi ei anna minu arvates püsikiirusehoidja erilist effekti, kui pead roolis ikka väga tähelepanelik olema, et kedagi ette ei jää, mida peab nagunii olema.


Aga neile, kes arvavad et küttekulu läheb gaasi maha võttes nulli annan ma väga lihtsa idee, kuidas minu väidet testida.
Nimelt, sõitke oma autoga mäe otsa, keerake süüde välja, aga nii et rool lukku ei läheks, süüde välja, kuna muidu läheb auto käima lükates.
Seejärel pange käik sisse, pidurid maha ja las sõbrad lükkavad auto liikuma, kuulake, mis häält auto teeb, kas on sama hääl, mis käiguga pidurdades?
Mina ütlen, et ei ole, ometi on ju olukord täpselt sama, mootor käib ringi, aga kütust ei tule, järelikult ikkagi käiguga pidurdades tuleb kütust natuke peale, nagu ma väidan.
Ma kinnitan, et teil kostub kapoti alt ainult mootori kohin, mitte töötamise hääl.
Kui kellegi auto ei kannata sellist trikki, siis vastutab ta selle eest ise.
Diisli puhul sellise triki puhul on muidugi võimalik, et ta teeb paar turtsatust, kuna saab kütust kuskilt natuke kätte ja elektrit ei vaja oma töötamiseks, nagu seda bensiin vajab, vähemalt vanemad diislid ei vaja.

_________________
75 obest diiselpowerit !!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 17:51 

Liitunud: 19.02.2009 18:57
Postitusi: 506
Seda küll. Ma lihtsalt lähtusin sellest vaatenurgast, et kas kasutada või üldse mitte. Kui on võimalus valida, näiteks pikal sirgel maanteel, siis iga kell püsikas peale. Ja kui vähemalt pidur alati jala all on, siis ei tohiks probleeme olla. Une suhtes ei oska midagi öelda, kõvad istmed panna ehk?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 17:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Püsikiiruse hoidjast on kasu isegi siis, kui liiklus tihe on. Kiirendad mööda ja lased gaasi lahti, auto jääb õige kiiruse peale taas pidama. Maanteel seda reaktsiooniaja vahet kah pole. Kas tõstad jala põrandalt pidurile või gaasipedaalilt. Nikuiniigi vaatad ju liiklust paar käiku (autot) ette.
Mida rahulikulmalt juht rooli taga istuda saab, seda rahulikum on sõidumaneer. Seega on püsikiiruse hoidja liiklusohutusele sammuti kasulik.

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 17:59 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.12.2009 23:31
Postitusi: 258
Asukoht: uugametsa
charly kirjutas:
Püsikiiruse hoidjast on kasu isegi siis, kui liiklus tihe on. Kiirendad mööda ja lased gaasi lahti, auto jääb õige kiiruse peale taas pidama. Maanteel seda reaktsiooniaja vahet kah pole. Kas tõstad jala põrandalt pidurile või gaasipedaalilt. Nikuiniigi vaatad ju liiklust paar käiku (autot) ette.
Mida rahulikulmalt juht rooli taga istuda saab, seda rahulikum on sõidumaneer. Seega on püsikiiruse hoidja liiklusohutusele sammuti kasulik.


Enamus aega sul pole võimalik mööda sõita, veel enam pole sul võimalik kohe mööda sõita, mistõttu pead ikkagi aeglustama.
Juht ei tohi rooli taga ka liiga rahulik olla, siis muutub ta lojuks, reaktsioon halveneb ja ka tähelepanu halveneb, juhtimist ei tohi teha liiga lihtsaks, liikluse tajumine väheneb.
Olen luksautodes roolis olles märganud, et liikluse ja ümbritseva tajumine on vähenenud.

_________________
75 obest diiselpowerit !!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 18:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.11.2008 16:14
Postitusi: 2382
Asukoht: jüri
vägaväga hea mugavus

_________________
Veo-ja sõiduautode remont
Hooldus-ja värvitööd. http://www.pettompluss.ee/
Uued rehvid ning rehvitööd.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 18:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.11.2008 16:14
Postitusi: 2382
Asukoht: jüri
ja mis krdi + ja -, üks suur PLUSS on, aga part vaidleb vastu muud polegi

_________________
Veo-ja sõiduautode remont
Hooldus-ja värvitööd. http://www.pettompluss.ee/
Uued rehvid ning rehvitööd.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 19:39 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.12.2009 23:31
Postitusi: 258
Asukoht: uugametsa
"Argumendid" ja teemakäsitlus on sul muidugi "viimasepeal". :lol
Väga "laialt" paistad sa samuti "mõtlevat".

_________________
75 obest diiselpowerit !!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 21:28 

Liitunud: 19.02.2009 18:57
Postitusi: 506
Tegelikult meenub üks lugu, kus mingi vend autobahnil Renault Megane'i 200 peale piiras ja siis kiirushoidjat enam maha ei saanud, gaasi sai ainult juurde anda. Olukorra päästis selline lihtne asi nagu vabakäik, süüde välja ja sisse tagasi. Kui asi ei toimi ja reageerida ei oska, on kellad. Ses suhtes on algajatel juhtidel isegi turvalisem ilma hoidikuta sõita ja linnas nagunii mitte kasutada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 21:35 

Liitunud: 14.02.2006 22:29
Postitusi: 158
Avastasin sellise lehekülje
http://ecomodder.com/forum/EM-hypermili ... riving.php


Siin leiduvad punktid 41-43 kinnitavad, et kiirushoidik on abimees mis säästab sinu jalga, tõesti, kui peaks sõitma üle 200km sirget teed, tuleb aeg-ajalt jalg gaasilt maha võtta ja jalalaba liigutada, jääb lihtsalt krampi, kiirushoidik vabastab sellest murest.

Mina pean üheks olulisemaks punktiks 45, nimetatud meetodit kasutan igal võimalusel, siin ei ole vahet kas sul on automaatkäigukast, manuaal, 1 silindriline või W8- paljugi kütusest saab säästa hoides autot liikumises, isegi Tallinnas sõidan Tipptunnil Nõmmelt lasnamäe lõppu, peatudes mitte rohkem kui 5 korda.

51)Linnast väljas saab liikluse puudumisel kõik ringteed ja kurvid otse sõidetud.


Part2,

Kas sa leiaksid ehk ka mõne artikli, mis konkreetselt tooks välja selle "minimaalse" kütusekulu mida mootor tarbib käiguga pidurdamisel?

Mina pidurdan küll käiguga, mis siis et mootor on karburaatoriga, neutraalis veeremine tekitab kuidagi sellise "alasti" tunde, et ma ei saa autot maksimaalselt kontrollida, mis läheb ka LEga vastuollu, talviste teeolude puhul ainult käiguga pidurdangi, 5. käik sees- 60 pealt nulli.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 21:39 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.11.2008 16:14
Postitusi: 2382
Asukoht: jüri
Lihapirukas kirjutas:
Tegelikult meenub üks lugu, kus mingi vend autobahnil Renault Megane'i 200 peale piiras ja siis kiirushoidjat enam maha ei saanud, gaasi sai ainult juurde anda. Olukorra päästis selline lihtne asi nagu vabakäik, süüde välja ja sisse tagasi. Kui asi ei toimi ja reageerida ei oska, on kellad. Ses suhtes on algajatel juhtidel isegi turvalisem ilma hoidikuta sõita ja linnas nagunii mitte kasutada.


ega peast kinni hoida ja vaadata mis juhtub ei ole ka mõtet.

_________________
Veo-ja sõiduautode remont
Hooldus-ja värvitööd. http://www.pettompluss.ee/
Uued rehvid ning rehvitööd.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 21:55 

Liitunud: 19.02.2009 18:57
Postitusi: 506
torms kirjutas:
ega peast kinni hoida ja vaadata mis juhtub ei ole ka mõtet.


Kui inimene on nõrganärviline ja tehnikast midagi ei tea, siis võib ka seda juhtuda :D
Muidu igati kiirushoidja poolt, sest pole negatiivseid külgi täheldanud. Häiriv asi on võib-olla ainult see, et automaatkastiga BMW puhul kipub pikema "+" hoidmise peale kickdown rakenduma ja ma ei tea kedagi, kes oleks püsikiirushoidjaga mängides möödasõite teinud, et maanteekiirusel 3.käik vajalik oleks, rääkimata ökonoomsusest :lol


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Püsikiirushoidja kasutamise + ja -
PostitusPostitatud: 30.12.2009 22:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.12.2009 23:31
Postitusi: 258
Asukoht: uugametsa
sc0u7 tühikäigul ristmikuni sirge peal veeremine ei ole liiklus eeskirjadega vastuolus, sest see pole ohtlik, kui sa vähegi sõita oskad ja autot tunnetad.
Minul pole sellega kordagi probleemi olnud libedaga, hoopis näiteks esiveolise auto puhul on mulle käiguga pidurdamine just libisemist põhjustanud, aga mitte kunagi vabakäik sirge peal.

Tõesti kui on tee paksult lund täis või väga libeda jää all, tasub seda aeglustamist teha pikemalt käiguga ja väga vaikselt ühtlasi, kuigi ma sellises olukorras rohkem pidurdan õrnalt, algselt jah lasen gaasi vaikselt tagasi.

Esiveo puhul võib käiguga pidurdamine talvel isegi ohtlikum olla, sest esiratastele tekib surve, mis võib tekitada libisemist või muidu vibamist autole, tagaveoga on tõenäosus väiksem, et midagi juhtub.
Aga, kui on kindel sirge ja lükkad vabakäigule, siis ei juhtu midagi ka talvel.
Linnas ei juhut ammugi midagi maanteel on kasulik võibolla suurem kiirus lasta vähemalt tagaveolisel autol käiguga maha, ma sõidan tagaveoga nii et räägin eelkõige sellest.
Lõpuks lükkan vaikselt piduripeale, mis neljaratta õrna ja ühtlase pidurdamise näol stabiliseerib auto ka libedaga kenasti ära ja midagi ei juhtu, kui ka vahepeal blokeeruvad rattad, vabastan korraks piduri ja pidurdan uuesti, mul ABS Ei tööta:P.

Kurvis on mul tõesti käik sees, aga minu arust tagaveolisel jättes käik libedaga sisse põhjustab tihti just seda, et tänu veole tõmbab libedaga rattad kurvis ringi ja külg ette.
Ma küll toon auto sellest olukorrast välja, aga lihtsalt üks väike näide sellest, autokoolidki ju õpetavad et kui auto libisema hakkab siis sidur alla, tõsi neil on tavaliselt esiveolised, aga autokoolis õpetavad just seda, et vedu järelt ära.
Profid kiruvad selle maapõhja, algajate juhtide puhul on aga see ohutum variant, et asi ei lähe vähemalt hullemaks enam, nagu ta veo puhul saaks minna.


Ma tõin hea näite, kuidas testida auto käiguga pidurdamise kütusekulu, kuulae, kas mootor teeb sama häält, süüde väljas käik sees mäest alal sõites, kui ei, siis järelikult käiguga pidurdamine süüde sees ikkagi võtab kütust natuke.

_________________
75 obest diiselpowerit !!!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 64 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 34 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7