Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=9&t=60411
1. leht 2-st

Autor:  El Presidente [ 15.02.2011 00:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

[quote="krss"]Sellest tekkiski küsimus, et kas hooldamise all peeti silmas seda, et õlid on õigeaegselt vahetatud, või on inimene viitsinud tõesti ka klapid reguleerida, pihustite rõhud ühtlustada, kontrollida et pritsenurka muutev hoob pumbal korralikult liigub jms elementaarsed asjad[quote]

Kuidas sellised asjad saavad elementaarsed üldse olla? Pakun, et iga kolmas inimene ei tea nende vidinate asukohtagi, rääkimata tööpõhimõttest. Need tegevused, mis sina siia reastasid, on tõelise autofanaatiku pärusmaa, mitte iga suvalise venna teha.

Mitte, et su jutt vale oleks, aga ülepakutud kindlasti

Autor:  offline [ 15.02.2011 00:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

Mul täna hommikul veel 2.0 DTi Vectra käivitus miinus 17-ga. Homme enam ei pruugi, Aku tõin tuppa ja panin radika kõrvale sooja.
Kas mingeid diislilisandeid tasub usaldada millel kirjas igasugu imejutud?

Autor:  ruukki [ 15.02.2011 01:09 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

täna hommikul läks ka kuidagi jeeli-jeeli tööle ( bensukas ). Lisandeid ei usalda eriti , aga kui purk eetriga oleks autos olemas piisab sellest et läheks paremini käima? muidu on tutikas aku ja starter veab korralikult. tükk aega läks ennem kui hakkas lubama tööle minna.

Autor:  ökosohver [ 15.02.2011 08:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

igaks juhuks sylitan yle õla , pillideks 2 sigmat bensukad, käima lähevad ilusti, ka nyyd esmakordselt 27 miinuse juures. mõlemis kones määrib mootorit 5w 40 täis sünt, läbis6idud samuti kummalgi 350 tuh , akud on aastast m66gad ja kilbid, läbisõidud samuti kummagil 80km päevas ja 5 päeva nädalas. uksed avanevad nii nagu peavad ja rohkem nagu ei oskagi midagi öelda, ainus asi mida ette näha oskasin oli piduri suppordite ja sadulate hooldus sh määrded ,asjad. muid asju nagu õli ja jahutusvedelike kontrolli teen mitu korda nädalas nagunii kuna mootor on väärvalemiga ja eks natuke kaob nii korstnasse kui kuhu iganes.

muidu ma ise olen ka umbluud lugenud a la et suvel ja talvel tuleb s6ita eri viskoossusega mootori 6lidega ja miskit oli veel.
aga uste koha pealt sai just yhte hädas olevat prouat abistatud kes ise omale häda kaela tekitas kui oli sättinud nii auto et ainult 1 uks on avatav ja teised mitte, samuti ka pagass ainult seest poolt avatav. paraku vist see viimanegi uks mida avada oleks saanud muutus suletuks kuna ukselink jäi lihtsalt kätte.

kui mootor ei taha käivituda siis selle koha pealt jään vastuse v6lgu, uksi ja aknaid ma usun et iga 4s siinne kasutaja m6istaks lahti teha.

Autor:  No.1 [ 15.02.2011 09:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

ruukki kirjutas:
täna hommikul läks ka kuidagi jeeli-jeeli tööle ( bensukas ). Lisandeid ei usalda eriti , aga kui purk eetriga oleks autos olemas piisab sellest et läheks paremini käima? muidu on tutikas aku ja starter veab korralikult. tükk aega läks ennem kui hakkas lubama tööle minna.

Eeter on selline asi, millega auto ära harjub ja pärast ei lähe suvel ka ilma tööle enam :D
Pane vähe vedelam õli sisse, kui kannatab. Ja suvist käivitumist pole nagunii mõtet loota tänase külmaga, olgu auto kui korras tahes.

Autor:  martin5110 [ 15.02.2011 09:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

Uksed käivad ilusti, lukke ei taha proovidagi, kasutan parem pulti uste lukku ja lahti tegemiseks:D...
Auto käivitus hommikul peale teist katset(auto mootoriks 2.5tdi 103kw ), võib rahule jääda ma arvan... :)
Kuid kütusekulu on tõusnud kõvasti:(

Autor:  martin5110 [ 15.02.2011 10:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

Minu autol on kindlasti miinuseks talvel automaat käigukast:D ei ole nagu võimalik käima tõmmata ,kui aku peaks lõppema...

Autor:  sprintt [ 15.02.2011 11:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

auto käivitus hästi ja de-iceriga sai klaasid ka puhtaks...soojaks hakkas küll alles peale 4-5 km minema.

Autor:  offline [ 15.02.2011 12:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

offline kirjutas:
Mul täna hommikul veel 2.0 DTi Vectra käivitus miinus 17-ga. Homme enam ei pruugi, Aku tõin tuppa ja panin radika kõrvale sooja.
Kas mingeid diislilisandeid tasub usaldada millel kirjas igasugu imejutud?




Täna käivitus väga hästi, aku oli ööläbi toas ja starter ketras nagu miinus ühega.

Autor:  freelander [ 15.02.2011 12:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

Nii jagan ka siis kogemusi. Enda audi 2.5ts 103kw, läks eile käima, küll aga pika vindiga. Ca 15 sek käijamist, õnneks topelt akud ja jõuavad ikka vedada.
Täna öösel katsetasin esimest korda blokisoendust ja täitsa töötab, hommikul -27 ja poolest pöördest.


Samas ema passat 2000a 1,9 tdi läks eile ja täna poolest pöördest. Kuradima hästi läheb käima, aku peal veel originaal.

Enamusel autodel siiski lõppevad akud ära, mis jeeli jeeli veavad mootorit ringi ja kiiresti ära lõppevad. Käima minemise põhjuseid on nii palju, et lihtsam on need kolm päeva aastas muud moodi liigelda, kui oma ajusid *****. Võta näiteks kas või minu audi, mis eriti tundlik on süütenurga suhtes, olenevalt siis pumba ja muude asjade kulumisest. Keegi ei oska täpselt öelda mis see olema peaks, kõigub nii palju autolt autole, et ongi ainult katsetamise asi. Aga igaüks ei taha sellsit raha sinna auto alla panna.

Kindlasti ühel kohal on kütusekvaliteet.

Autor:  Tegelane5 [ 16.02.2011 18:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

Eile sai veendutud Boosteri headuses :rokib ja tõenäoliselt meie talvediisli viletsuses. Igatahes 1,9 TD Xsara läks käima peale minutist veenmist ja lubamist-lihtsalt hoidsin gaasi põhjas ja starterit all et käima jääks :uhoh 10w40 õli ka muidugi ei aidanud aga tänaseks sai käima pandud 2,0 bensukas Audi 80 mis nüüd hommikul läks poolest pöördest. Selles siis 5w30 Valvoline.
Samas sai 80 manuaali vaadatud ning selles oli soovitus -15 kuni 25 juures winterdieselile 30% bensiini juurde panna. Oskab keegi öelda kas 90 alguse Saksa talvine diisel oli viletsam kui meie praegune? :think 80l muidugi olid tol ajal peal need pommikindlad Boschi pumbad, TDId b3le ei pandud. Mina muidugi ei vastuta kui keegi oma auto kotti laseb :?

Autor:  moribundity [ 16.02.2011 21:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

natukese bensiini lisamine ei tee halba midagi´aga 30 % tundub natukene liig...

Autor:  creativ [ 16.02.2011 21:28 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

Tegelane5 kirjutas:
Eile sai veendutud Boosteri headuses :rokib ja tõenäoliselt meie talvediisli viletsuses. Igatahes 1,9 TD Xsara läks käima peale minutist veenmist ja lubamist-lihtsalt hoidsin gaasi põhjas ja starterit all et käima jääks :uhoh 10w40 õli ka muidugi ei aidanud aga tänaseks sai käima pandud 2,0 bensukas Audi 80 mis nüüd hommikul läks poolest pöördest. Selles siis 5w30 Valvoline.
Samas sai 80 manuaali vaadatud ning selles oli soovitus -15 kuni 25 juures winterdieselile 30% bensiini juurde panna. Oskab keegi öelda kas 90 alguse Saksa talvine diisel oli viletsam kui meie praegune? :think 80l muidugi olid tol ajal peal need pommikindlad Boschi pumbad, TDId b3le ei pandud. Mina muidugi ei vastuta kui keegi oma auto kotti laseb :?

Pigem on sul mootor kohvi, mitte ei ole küte süüdi.

Autor:  micare [ 16.02.2011 21:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

-26 kraadiga 1,5 päeva seisnud TDI käivitus täna varahommikul esimese korraga (3x eelsüüdet), kuigi starterit pidi üpris pikalt andma. Akut tuppa ei ole toonud ja polegi kuidagi nagu talveks autot ette valmistanud.

Kas see pikalt ketramine rikub/kurnab starteri ära (loogiliselt võttes vist ei tohiks nii hoorata seda)? Võrdluseks proovisime täna BMW X5 diislit käima panna ja tollel ei lasegi üldse starteriga pikalt järjest kedrata ja tänu sellele ei hakanud peale 3 korda rohkem proovimagi.

Ja kui pikalt peaks laskma autol käia koha peal enne sõitma asumist? Autokooli lõppastme koolitusest on meelde jäänud, et eriti pikalt autot koha peal soojendada pole mõtet (vähemalt seal räägiti nii). Ise olen nüüd talvel ikka ~5 minutit lasknud tal enne sõitma asumist käia tühikäigul.

Autor:  wtf_ [ 16.02.2011 21:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Talv, külm, ei käivitu, lukud-hoovad kinni, mida teha?

Nii. See talv saan ka oma elu esimese diisli ära katsetatud. Nõrgaks kohaks osutus aku. Muidu läks mõned päevad tagasi laetud (lühikesi sõita saanud + palju käivitusi) akuga ilusti käima. Ei oleks uskunudki. :D

Aga siis paljud räägivad, et panevad eelsüüdet mitu korda(et on parem). Samas osad räägivad, et ei tohiks mitu korda eelsüüdet panna, et põletab eelsüüte küünlad läbi. Kumb on siis õige jutt?

Siis järgmine asi, et igalpool räägitakse ja uus LE, artiklid jutustavad, et võimalikult vähe autot kohapeal käiata lasta, et hakake kohe sõitma, siis parem. Kuid ma mõtlen rohkem ohutuse koha pealt. Klaasid ju jumala jääs, see ei ole ju ohutu. Kui nt kraabid jääst puhtaks väljast/seest, siis ikkagi külma klaasi ja külma salongi korral läheb tagasi uduseks ning see on juba liikluses väga ohtlik. Okei, vb sõites läheb auto tõesti kiiremini soojaks, kuid ei ole ka patt lasta tal kohapeal tiksuda ja puhaste klaasidega ohutult liikuma hakata.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/