Lühike kokkuvõte autoga toimunust siis veel vanast arhiivist.....
29.10.2007 sai ühte bmw 325e-d vaatama mindud Tartu kanti, välimus oli enam vähem rahuldav.
Karbid heas korras, sidur libises, starterit ei võtnud järgi, esimene vasaku poritiiva alt oli tükk väljas, sumbuti oli pooleks.
Eelmise omaniku jutu järgi oli suvel tehtud järgmised asjad autoga:
Vahetatud:
süüteluku põhi
õlid mootoris,kastis, reduktoris
vahetatud mootori.-geneka.-roolivõimurihmad, ventikasidur,alumine simmerling
esimesed piduriklotsid,jagajakaas+rootor
reguleeritud klapid
Kaasa sai:2tk esimesed tiivad(üks uus)
uued tagumised piduriklotsid
Aga kuna kaua sai sellist autot endale otsitud siis sai see igatahes ära toodud, seisis garaaziz pakkude otsas, kile peal. Esimene vaatlus oli täitsa hea, kohe pakkudelt maha ja lükkasime käima, suht esimese matuga kohe (starter oli kutu) kerge sõiduproov ja saigi masin ära ostetud.
Oli kauge sõit ka aga masin sai igatahes ära toodud.
Masin sai rohkem ostetud mõttega talvel vähe lõbutseda kuskil rajal ja siis kevadel maha müüa aga eks vaatab mis saab.
tegemist siis:
1987a autoga
2.7l R6 95kw mootor
läbisõit spidomeetri järgi ostu ajal oli: 270452km
värvus hall
roolivõimendi, kesklukustus (puldiga), elektrilised välispeeglid, katuseluuk
tühimass 1140 kg
täismass 1580 kg
kandevõime 440 kg
Kohe sai järgmised probleemid leitud ja ära parandatud:
Starter ei tööta - peal oli vale starter, igatahes palju väiksem kui olema peaks, sõbralt sain korraliku starteri, uus pendiks (250.-) ja töötab ilusti
soendusmootor ei tööta - pika otsimise peale leidsin, et relee oli puudu ja suurem kaitse oli ka pandud kaitsmeblokki
Kõik võimalikud pirnid sai ära vahetatud mis olid läbi ja neid oli armatuuris palju.
Käigukast sai alt ära võetud ja paremas korras sidur ja sidurikorv sisse pandud, kuna eelmised olid ikka päris läbi.
Tehtud korda sumbuti. (Sport lõpupütt 900.- ja keevitamine 1000.-)
Käigukasti mahavõtmisel sai ka kõik need käigukangi plast puksid uued pandud, et see ei liiguks nagu pesumasin.
Elektripeeglid ei tööta - uksesse minevad juhtmed on puruks, tegeleb hiljem sellega
Sisse sai ka pioneer makk.



7-11-2007 kunagi mõõdetud silindrite surved:
6. silinder - 9bar
5. silinder - 11.5bar
4. silinder - 11bar
3. silinder - 13bar
2. silinder - 12.5bar
1. silinder - 13bar
ei ole kõige paremad.
5-12-2007 Töölepingu lõpetas originaal keskluku juhtmoodul, oli vett täis ja sellest enam töölooma ei saanud, seega panin uue gemini keskluku juhtmooduli.
Ostetud uus soendusmootor 705kr.- kuna vana lõpetas taaskord oma töö.
uus õlirõhu andur 65.-
tagumised "3 ribalised" kõlarid lendasid välja ja asemele tulid uued kõlarid, mingid clarion firma omad, aga paremad kui eelmised.
25-3-2008 käisin korra poes, võtsin vist liiga suure töö ette....



02.03.2008 vahetatud asjad:
tagumised piduriklotsid 207kr
piduri klotside kinnituse plekid 71kr
tagumised rattalaagrid 735kr
ja ratta laagrite vahetus ei olnud nii hull midagi, kui vanakooli mehed rääkisid, kellel oli 20 tonnised pressid ka puruks läinud jne....vanakooli kuvalda ja toru jupiga sai asjaga ilusti hakkama
15.03.2008kaua ma siin ikka sõidan ja auto eest ei hoolitse, niisiis, tegin ka autole väikese kingituse, hakkasin natukene uusi juppe külge talle kruvima.
poest tõin korvikesega mõned jupid ja töö hakkaski pihta.
väikene nimekiri mis vahetatud on seni saanud peale eelmist nimekirja:
azev a veljed muretsetud 4x 16" ja 9"laiad ning 2x 7 ja pool" laiad veljed
Poest toodud hunnik juppe, võimalik, et kõike pole kirjas ka:
ventika sidur
kütusefilter
piduri voolik esimesed
siduri töösilinder
lambda andur
vaskmutrid 6tk
käsipiduri trossid 2tk
Pooltelje kaitsekummid 2tk
käsipiduriklotsid
esimesed stabika puksid 2tk
käigukasti õli 2tk
difri puks
õõtsapuksid
tagasilla puksid
tagumised õõtshoova puksid
roolivarda otsad sisemised/välimised
tagasilla stabika liigend
sarniirid
stabika liigendid esimesed
Simmer käigukastile
õhutusnipplid 4tk
piduritorud 4tk
summuti tihend 2tk
pidurivoolik taha 2tk
difri õli
diffri otsa simmerid
supporti plekid
käsipiduri klotsid
käsipiduri remont komplekt
õhutusniplid supportidele
numbrituled
kõik piduritorud
kõik pidurivoolikud
uus piduritoru kolmik
küünlajuhtmed
ristid tuledesse
4x uued klaasid
värv+pahtel
tagumised tiivaservad 2tk
nii, siis hakkas töö pihta, muretsetud press, et vanad sarniirid välja saada ja uued sisse. põhimõtteliselt sai ühe nädalavahetusega asjad kõik ära tehtud, vahepeal erinevaid probleeme tekkis, aga sai hakkama.
küll murdis pressil mõned nõrgad kohad puruks ja raud juppe lendas üle pea. tagasilla tala alt ära võttes, selgus kurb tõsiasi, et see vana tala oli ikka väga surnud, mõrad sees ja varsti oleks pooleks läinud

aga kohe telefon kätte ja helistama, kellel võiks olla e30 juppe, järjega jõudes siin foorumis kasutaja raimo juurde, selgus et tal on täitsa olemas, kiirelt kohale ja uus ja normaalsem oligi olemas > [b]https://lh3.googleusercontent.com/-6JBc9euUU1M/UUtJYkgX9uI/AAAAAAAAAkU/lxhqT0FxZKs/s640/DSC08904.JPG, siinkohal tänud talle, aitas välja hädast!
Reedel vastu laupäeva olime suht tööhoos, et magama sai alles kella 7-st hommikul, teisel ööl aga juba 5 paiku. Töö käigus sai mõned kruvikeerajad, puurid, võllid jne jne puruks keeratud, palju kirutud ja palju mahla joodud, enam sellist tööd vist ette ei võtaks.
mõned päevad puhatud ja töö jätkus jälle...
sõbra kaudu leitud ühed normaalsemas korras uksed, kui need mis mul hetkel küljes on.
poes kataloogi sirvides jäi silma ka tagumised poritiiva ääred, kuuldes hinda võtsin kohe mõlemad pooled ära ja oligi suur töö lisandunud Jälle....pisut keevitust ja hulka jama sobitamisega.
vahepeal sai ka velgede vahefalntsid kätte saadud. tallinnast sai ekstra üks tuttavast värvija toodud siia, et väheke "rulliga" asjad üle pintseldaks.
ennem:

ja pärast:




nii jamad möödas, aastaks jälle ülevaatus tehtud, kindlustus ka. Sai ka mõned uued jupid jälle poest toodud:
tulekustuti
tõkiskingad
mootoriõli
õlifilter
generaatori ja roolivõimu rihmad
esimene bensiinifilter ja üks jahutuslõdvik ka, mis pani juba pikemat aega muretsema.
leidsin ka ette naerusuuga luuptuled, mis varsti lähevad "hella blackiks"
veel koli seest leidsin laheda tahavaate peegli, mille sees on igavesti lahe valgustus.
ja see pole veel kõik

- öösel keerasin ühelt e30 alt ära 15" valuveljed, ees tutikad 195/60 rehvid, tagumised vahetuvad liiga kiiresti






--------------------------------

nädalake pidid siis auto seisma, selle aja sees sai kaks korda käigukasti maha ja peale tõstetud, kuna esimese korraga ei leidnud viga ülesse, kuna sidur lõpetas töölepingu, probleemiks oli mõraga sidurikorv, igatahes nüüd on uus sidurikomplekt sees ja töötab jälle ideaalselt.
vahepeal ka ette tekkinud luuptuled ja need tehtud "hella blackiks"
--------------------------------

kliki pilti.
tuttavaga oli igav, sai uut kaamerat katsetatud.....
-------------------------------------



Niikaua kui bmw on tõstukil ja differ on keevituses.....tuleb siis 100% lukus differ, niisama funnimiseks. Korra juba oli keevitatud aga pidas vastu vaid 2 kurvi - aga see eest lõbusad kurvid olid

Aga senikaua sai hääled sisse aetud ühele masinale, millega tuleb siis talvel sõita.
Kuna garages vedelesid ühed veljed, siis sai need kohe alla lükatud 4 x 9"laiad ja 16" kõrged. Kõva tümm sisse, "Dual" aku sai ka igaks juhuks lisatud pagassi, et ikka talvel käima läheks see paugupill.
http://img231.imageshack.us/img231/762/PA203236.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img231.imageshack.us/img231/2759/PA203239.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img231.imageshack.us/img231/5315/PA203219.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;