Audisid ise omanud ei ole, küll aga on väike kokkupuude olnud nendega.
2.3 R5- kindlasti tasuks välja jätta kui just mootor väga viisakalt ei käi, kui puterdama hakkab ja ta hakkab seda, siis on jama lugu selle paika saamisega. Kütet võtab 20l/100-le siis.
100 C4 2.0 85kw- Mõtlesin ise seda osta ja rääkisin tuttavaga ja uurisin ning puurisin. Minek tundub täitsa ok. Kütet peaks minema keskmiselt 9 vast, ruumi on ja mugav on ta ka. Kapoti all on ruumi ja kestma peaks ta ka iseenesest.
Mille kohta aga kaasa rääkida oskan oma kogemuste põhjal:
Sierra- varem sai selliseid asju 400 euri eest laias valikus ja üle selle polnud mõtet makstagi. Praeguse turusituatsiooniga pole kursis väga enam. Küsitakse 500-600 ka. Mina olen omanud 3-e sierrat. Üldiselt saab täitsa normaalse asja 400 euriga ja isegi odavamalt kui otsida... Ei saa persses tehnikaga ja persses kerega- sõltub ka mida pidada persses kereks. Minu jaoks ei ole määrav ja elutähtis kui mõnes kohas on veidi roostet. (Alguses tahad koheselt ju rohkem sõita kui pigem korraliku kerega ja siis remontida tehnikat). Samas see selline lahtine asi, kes mida ootab.
SIISKI, tutikat masinat selle raha eest ei saa ja hooldused(filtrid, õlid, küünlad, vb pidurid, väiksemad andurivead vms nipet näpet) saad kohe vahetada niikuinii kui tahad sellest VÄGA korraliku asja teha. Ruumi on sierras palju, edasi läheb viisakalt ja kütet võtab ka täitsa okeilt- 7-8 kanti. (2.0 DOHC) ja alla sele mootori ei ole väga mõtet võtta.
Mida tasub tähele panna, on see, et masin kuuma ei saaks, aga see on mitmetel masinatel , et kuuma väga ei kannata.
Bmw pealt selle eest ma saan nüüd peksa, aga...
E34 525 141kw bensukas. -Jah, kütet võttab 10-11 keskmiselt.
-Jah, esisillas on juppe palju
- Jah, kardab kuuma
-Jah, on 6 silindrit ja rohkem küünlaid ja õligi vist läheb oma 5-6 l sisse, mitte 3-4
Aga:
1) Kui on korras mootor, siis ta kestab ka.
2) Ise remontida annab ka teda(ei ole tehnika minuarust ulme seal enam). Ja seda ütlen mina, kes pole tipptasemel remondimees, kuid sain edukalt mõningaid asju koos targemaga kõrval lahata, vahetada, parandada ja ka ise remontida.
3) Võimsust on piisavalt, saab edukalt ja ohutult möödasõite teha, linnas viimasel hetkel ennast laksust päästa kui keegi peaks sisse proovima sõita ja otseloomukult tahab algaja juht mõnes kohas veidi vajutada.
4) Jupid ei ole enam nii kallid nagu varem ja neid on väga edukalt saada(kasutatud)
Naeratuse toob see masin näole (eriti kui esimeseks autoks osta ja midagi sellise hinnaklassiga) ja samuti, ei ole vaja hiljem lisavõimsust otsima hakata, mis juhtuks võib-olla kui esimene auto nõrgem osta. Samuti saab heade lisadega masina. See jutt, et mida vähem lisasid, seda parem- ma ei ole selle poolt. Ütleme, et annab el. aken sul otsad, läheb aega ja vahetad ära. See ei takista sul sõitu...küll aga on hull nu*s suvel üks käsi roolil ja teine käsi aknavändal, seda aken alla krudida, või sõidu aeg kõrvalistuja akent????
Kui kõrgemat kütusekulu ei karda ja võib-olla natuke rohkem maksta remondi peale, ja kilometraaž igapäevaselt 100km ei ole, siis võiks selle peale mõelda.
525 TDS- Väänet palju, asfaldil kannatab edukalt rullnokatseda, kütet läheb 7-8 keskmiselt, saad sõita ka sinisega 2x tavahinnast odavamalt. Samuti saad seda odava raha eest võimsamaks teha. Küll aga jääb chip-i lisamisega ära väheke kehvema kvaliteediga küttega sõit, sest chip on teoorias kütusekvaliteedile tundlikum.
Küll võib olla see probleemirikkam: talvel käivitamine, kui eelsüüteküünlad pole nii korras, aku pole nii hea, starter pole nii hea jne. Samuti sellel autol turbo ja kõrgsurvepump. Turbo tahab peale pikemat sõitu või rallimist kohapeal oma 30 sek-1 min-2 min käimist, et maha jahtuks, muidu keerad selle per*e ja käristad €€€€. Samuti soojeneb talvel ta aeglasemalt.
Kui jamasid ja natuke hoolikamalt hooldust ei karda ja oled valmis, etüksikul juhul suurem väljaminek teha, oleks masin missugune. Diislil peab õli siis ka tihedamini vahetama (a´la hiljemalt 8-9k km tagant)
Bmw 318- Lollikindel, odav, aga kui võtta, siis pigem ketiga variant (85kw). Paljudel neil mootorid tiksuvad.
Muidu on normaalne, sõita kannatab, aga võiks võimsam olla kui natuke mõnikord vajutada tahad ka. (Endal hetkel sama masin ja praegu on käimas võimsuse ja erksuse lisamine, summadega mis paljude jaoks on mõttetu 318 alla panna.
Ehk siis: igapäevaliikuriks kõlbab, kütet läheb nagu tdsi-l. 7-8l keskmiselt, aga probleeme võib olla vähem ja silindreid on ka 4 mitte 6. Ehk siis remont (kui peaks olema vajalik teha mootorile, on odavam).
Aga esimeseks autoks soovitaks ehk 525 bensukat kui on raha natukene ja väga palju ei sõida. Saad natukene ennast välja elada (loodame et ohutult, muidu saab siin peksa kellegi käest veel). Väikese rahaga äkki sierra.
Muude markide kohta räägib keegi täpsemalt ja võib-olla sobib tõesti golv vms japs paremini.
Japs iseenest peaks kestma, aga jupid on kallimad.
Edu
ja loodan et jutt aitas.