Nüüd siis lähemalt sisselaske kollektori vahetusest. Nimelt on M52TUB28 mootori sisselaske kollektor sihilikult piiratud läbilaskega, et mitte ületada 142 kW piiri, kustmaalt edasi oleks Saksamaal vist märgatav maksutõsu tulnud. Lahenduseks on paigaldada M54 vabamalt hingav sisselase ja just B30 oma, sest see on omakorda parema läbilaskega kui B25-l. Väidetavalt annavad M54B30 mootorile ümber disainitud sisse- ja väljalaske kollektorid juurde 16kW/22 hp võrreldes vanema versiooniga. Nii, et tõesti saaks võimsust veel juurde paigaldades ka M54 väljalaske kollektor. Aga endal hetkel sellist plaani veel pole aga see mõte võib kunagi ehk muutuda
Et vahetus saaks üldse toimima, on vaja seguklapi paigaldamiseks uuele kollektorile adapterit, kuna M54 seguklapi juhtimine käib täiselektrooniliselt (drive by wire), M52TU-l aga on kombinatsioon mehaanilisest ja elektroonilisest juhtimisest. Internetis on olemas ka CAD joonised, mille järgi saab ise vastava plaadi valmis teha. Aga sellise plaadi puhul tuleb vist natuke seguklapi ühte nurka maha lõigata ja kinnituma jääb ta 2 poldiga. Ise tellisn vaheplaadi zroadsteri foorumi kaudu Poolast. Selle adapteri puhul pole vaja seguklappi lõikuda, kaasas on vajalikud kinnituspoldid ja on paigaldatud ka tihend. Miinuseks ainult see, et suht kallilt müüb valmistaja seda.
Vahetuses iseenesest midagi ülemäära keerukat pole, mõnes kohas oli natuke nuputamist aga internetis on mitu DIY teemat kust infot saab ammutada. Aega kulus kokku vahetuseks terve laupäev ning mõned tunnid ka pühapäevast, tulemuseks olid valutavad jalad ja ära kriibitud ning valutavad käed

Jube kitsas on seal neid kõiki jutmeid ja pistikud lahti lasta ning pärast kokku panna. Mõne suurema kämblaga mehel jääks see töö vist küll tegemata. Lisamärkusena veel, et kui kollektor on maas, on mõstlik ühelepoole vahetada välja karterituulutus süsteem. Aga sellest ma küll aru ei saa, kuidas seda tehakse, kui kollektor on peal. Tundub suht võimatu ettevõtmine, sest isegi kui kollektor oli maas, pidin korralikult pusima, et ühendused lahti saada ja pärast kinni korralikult panna. Peale kokkupanekut läks auto poolest pöördest tööle ja ühtegi veateadet mootori juhtelektroonika ei andnud. Väidetavalt tahab ECU suurenenud õhu juurdevooluga harjumiseks umbes 300 km linnasõitu, peal seda peaksid muutused tulema rohkem esile. Ja enamus võimsuslisa peaks olema tuntav alates 4000 rpm-ist. Aga esimesel proovisõidul oli juba tunda, et auto võtab ka madalatelt pööretelt teravamal kui varem. Internetis on olemas ka üks düno graafik, kus swapi teinud 328i omanik on masina võimsuse ära mõõtnud. Tulemuseks oli 177,7 whp ja 198,55 LbFt ehk masinale lisandus 10,5 hp ja 30,5 Nm. Arvestades seda, et minu masinal on nüüd M54 kollektor, ECU remap, K&N õhufilter, Remuse sportsummuti, võiks hinnanguline võimsus praegu olla ca 163kW/222 hp ja 335 Nm

Tahaks kunagi võrdlust saada mõne 330i-ga, siis saaks täpsemalt aru, kas selline hinnang ka paika võiks pidada. Aga nüüd mõned pildi ka juurde,
Kõik pistikuda/juhtmed lahti ühendatud ja kollektor mahavõtmiseks valmis

Kollektor maas

All M52TU kollektor, üleval M54B30 kollektor

Lähivõte kollektorite õhukanalitest, M54 on need D kujulised, M52TU-l ovaalsed

Kollektor puhastatud, komplekteeritud ja pealepanekuks valmis


Siin lõpuks kõik tagasi kokku lapatud, muutuste märkamiseks peab suht BMW spetsialist olema
