Täna sai jälle korra düno stendi külastatud
Kõigepealt siis külastamise põhjuse tagamaadest. Nimelt oli mul probleem kütusenäidikuga, varsti peale paagi parema poole anduri vahetust ilmnes näidiku valetamine uuesti. Kontrollisin anduril pistikud ja sinna minevad juhtmed üle, kõik tundus ilusti toimivat. Aga sõites näitas näidik nulli või sinna lähedale. Samuti sai mõõdetud vahekiirendus ja ka nullist sajani kiirendust. Tulemustega ma rahule ei jäänud, kuna need olid tavapärasest aegdest ca 1 sek suuremad. Sai auto estakaadile aetud ja põhja alla pilk visatud. Kui panin auto tööle ja ronisin põja alla, sai selgeks ka veidrate plõksuvate helide põhjustaja, mis oli tekkinud peale kollektori vahetust. Nimelt auto tööle pannes, tõmbas paak mõne sekundiga vaakumisse ja paak tõmbas ennas vähemalt 5cm kokku

Sellest pilt ka:

Põhjustajaks pidasin algul vigast kütuseaurude filtrit. Igaks juhuks otsustasin ka kütuseaurude klapi, mis reguleerib aurude voolu sisselaskekollektorisse, DIS-iga üle kontrollida. Saigi siis arvuti taha ühendatud ja vastav klapp aktiveeritud. Kuid millegi pärast hakkas hoopiski DISA klapp pinisema. Siis lõpus jõudis mulle koheale, milles võis viga olla. Nimelt arvasin, et BMW-l on kõik pistikud erinevad ja neid pole võimalik omavahel segamini ajada. Aga tuleb välja, et DISA klapi ja kütuseaurude juhtklapi pistikud on täiesti ühesugused ja olingi need peale kollektori vahetust suutunud segamini ajada

Peale pistikute ümbertõstmist kadus ka see põlkusv heli peale auto seisma jätmist (ehk paak ei tõmanud enam vaakumisse) ja kütusnäidik ka ei jupsinud enam. Sai ka uuesti 0-100 km/h üle mõõdetud ja RaceChronoga oli tulemuseks 6,7 sek. Hetkel on probleem liiga kulunud tagarehvides, millega ei ole põhimõtteliselt võimalik korralikku pidamist leida, korralike rehvidega saaks tulemust kindalsti veelgi parandada.
Nüüd aga siis düno graafik, seekord sai tehtud 2 tõmmet, millest 2. tõmme oli tiba parem kui esimene. See on ka siis graafikul ja võrdluseks ka eelmise korra parima võimsusega tõmme:

Tulemuseks ca 151 kW (202,5 hp) ja 278 Nm ratastest ehk siis ca 173,6 kw (233hp) mootorist

Ja näha on, et graafik on nüüd vähe teise kujuga, DISA klapi rakendumine on selgelt eristatav. Väike video ka juurde järjekordselt:
http://www.youtube.com/watch?v=butkMw6Oi8UAh jaa, spidomeeter sai ka mõnda aega tagasi põhimõtteliselt 100% täpsusega tööle programeeritud, pole seal mingit puhvrit enam sees, väge hea nüüd tegelikku kiirust jälgida
