dellu kirjutas:
See läbisõidu jutu teooria Saksamaal viskab ikka jah päris tihti välja. Mul elab ka mitu tuttavat Saksamaal ja ei uha keegi iga päev mitusada km. Üks tuttavatest käis tööl umbes 100km kaugusel, aga ei ta ei sõitnud sinna iga päev, vaid üüris sinna korteri ja sõitis tööle esmaspäeva hommikul ja sõitis päris koju reede õhtul. Nii oli majanduslikult mõtekam, mis siis et naine kodus ootamas.
Loomulikult on seal tõesti ka neid, kes igapäev uhavad, aga ilmselgelt ei ole see suurem osa elanikkonnast, majanduslikult tasub ka asja ikka vaadata, mitte ainult oletada. Kui võtta, et peaks käima iga päev näiteks 150km kaugusel tööl. OK Autobahn hakkab kodu juurest ja viib ilusti tööle välja, seega noh tunniga või alla selle oleks ilusti tööl. Nüüd aga tuleb sisse kohe esimene aga, mida ilmselt 99% Eestlasi ei oska arvestada. Kiirusel 150 km/h ei võta auto mitte samapalju kui sama auto rahulikult 90ga tõristades nagu meil. Näiteks Passat mille just sõbrale tõime võttis 140ga tulles kuskil 8 kanti äkki, ilmselt 90ga sõites saab 5 kanti hakkama. Seega kui võtame, et 150-160 peaks koguaeg rauas olema (mida kiiremini sõita, seda rohkem jääb mõkutisi jalgu ja peab pidurdama ja kiirendama jälle) võiks kulu olla isegi 10/100-le. Seega kui võtta tänane hind siis kuluks igapäev tööle ja koju sõiduks juba tubli 30+ eurot, panna see nüüd kuu arvestusse, siis mingi lähes 700 eurot sõidaks juba ainult tööl käimisele maha. Iga ratsionaalselt arvestav inimene saab aru, et see ei paista väga mõistlik. See arvestus on tehtud tänase hinnaga, veel nii pool aastakest tagasi oli ju hind oma 30 senti kallim, seega isegi oma 850 võiks võtta. See arvutus on ökodiisli baasil, bensukaga võib ilmselt rahulikult summa 2ga korrutada sellise kiirusega tulistades, arvestamata et bens on seal oma 30 senti kallim kui diisel. Loomulikult võib ju 90ga rahulikult rekka tuules ka tiksuda, aga üle 3h päevas ainult töölesõidule kulutada, no ma ei tea.
Bensukaga kohe kindlasti ei ole see 2x. Diislitel see ökonoomne vahemik lihtsalt lõppeb ära mingilt maalt ja siis sama kulu nagu bensukal... enda autoga saksas 170 pysikaga+ siis need kiirendused ja pidurdused oli 12 sajale...