Liitunud: 08.08.2003 17:12 Postitusi: 327 Asukoht: Tallinn
"Purple People Eater"
Üsna raju kuuekümnendate ajastu stiilis altered dragsteril põhinev hot rod, mis eelmisel kümnendil omajagu kära tekitas. Kere on üsna tugevalt lõigatud Ford Model A, lühike teljevahe, 450 kuuptolline hiliste viiekümnendate racing ajalooga mootor, hulgaliselt vanakooli hopped-up juppe kõhus, kaheksa karburaatorit, blower, radiaatorit polnud, ilma piduriteta esisild, taga slickid jne.
"When it showed up at the West Coast Cruisin’ Nationals car show in Paso Robles, CA the next year, people LOST THEIR MINDS. Freaked out. Babies were crying, women were rushed to safety, windows were shuttered, the National Guard was called out and the hotrodders in attendance quietly ate themselves to death. Well, maybe all that shit didn’t really happen, but people were changed that weekend."
Mootori kohta veel niipalju infot: 1956 Pontiac Mill 316 c.i.d, punched out to 450 Cubic Inches CT Stroker Crankshaft First Production Mickey Thompson Aluminum Pistons 6-71 Roots type blower. Eight 2 Barrel Strombers. Backed up by a 2-speed powerglide w/400 stall converter.
"To this day, the car still commands attention and starts arguments: self-appointed drag racing experts say it can’t be run down the track. It has. People claim it’s dangerous. It is. Old guys shake their heads and say it’ll blow up. It hasn’t. Claims have been made that it was built all wrong and can only sit on a trailer. It’s been driven PLENTY. The Purple People Eater embodies the original spirit of the Rat Rod movement: built well with the right historical parts and the right attitude to bring excitement and inspiration back to hotrodding."
Liitunud: 08.08.2003 17:12 Postitusi: 327 Asukoht: Tallinn
Tanel kirjutas:
Risustan teemat
Sobib ju hästi
Nii nagu kustomid ja lowriderid ei pea ka rodid alati vaid veekaheksaga olema ja pole nad seda olnud ajalooliseltki. Päris tihti kasutati-kasutatakse ka four-bangereid ja mida rohkem see ajastukohaseid hopped-up juppe evib, seda lahedam. Vintage speed.
Kuid kõik ei pea alati perioodikorrektne olema ja nii tehakse ka igasuguseid muid põnevaid asju, muu hulgas näiteks Jeff Motes'i 1938 Austin Bantam. Ühe töökoja tagant leidis kere, lühendas seda 10" ja sektsioneeris 2" ning katuse lasi ka veel 4.5" võrra madalamaks. Esipidureid ei ole ning veljed on 19" Ford 9N traktorilt, tagaveljed on 20" International Harvester traktorilt. Rehvid muidugi diagonaalid.
Mootor on poleeritud välimusega ning 215-hobujõuliseks aetud Toyota 20R (2.2l), käigukastiks Celica viiekäiguline manuaal.
Esituled on Model T aftermarket jupid ning varustatud veel omakorda aftermarket bubble-klaasidega. Tagatuledest aga veidi allpool.
Niisiis - tagatuled. Järjekordselt hea näide, kuidas kustomkultuur on väga lõbus ala, tuleb lihtsalt silmad ja meeled lahti hoida. Mis te arvate mis päritoluga need tuled on?
Vastus - kuuekümnendatest pärit Dazey jääpurustaja
Liitunud: 08.08.2003 17:12 Postitusi: 327 Asukoht: Tallinn
Four-bangeri teemat jätkates - möödunud aasta Kustom Kulture Forever'il Hertenis Saksamaal oli ka vähemalt viis flathead neljasilindrilist rodi kohal, mõned jäädvustasin pildilegi.
Siin aga veel üks lõbus sõiduk - "Paper Bag Princess" - '29 Model T-l baseeruv speedster, mootoriks Mazda rootor.
Liitunud: 08.08.2003 17:12 Postitusi: 327 Asukoht: Tallinn
"The Golden Sahara" 1953 Lincoln Capri
Eelmisel nädalal kihas kustomimaailm uudisest, et viiekümnendate üks kuulsamaid kustomeid The Golden Sahara on pärast rohkem kui neljakümmet aastat oma hoiukohast välja võetud. Kuna omanik Jim Street (varasemalt Skonzakes) suri möödunud aasta novembris, siis tema autokollektsioon läheb nüüd oksjonile, teiste seas ka "The Kookie T", mis pani aluse t-bucket'ite popolaarsusele. Vahepeal oli lihtsalt nii palju tegemist, et ei jõudnud seda uudist operatiivselt postitada ning ei tahtnud kuidagi pooletoobiselt teha ka, sest see auto vajab veidi põhjalikumat lähenemist nagunii.
Auto kõige varasema versiooni (kuigi siis mitte veel Golden Sahara nimega) omanik ja modifitseerija oli tegelikult üldse George Barris ja ühtlasi oli see ka tema daily driver. Ühel päeval sõideti kaugemalt kandi näituselt tagasi kodu poole ja sõbra auto oli mootoririkke tõttu Lincolni slepis. Ilm läks uduseks ja ei-tea-kust olla ilmunud veoauto ning põrutas Lincolnile küljelt sisse, mille tagajärjel Barrise nägu sai viga. Kuna nad olid kuskil täiesti suvalises kohas, siis pidi ta arsti otsinguil kõndima mitu miili, kuni leidis ta kohalikust baarist. Arst oli küll juua täis, kuid suutis ta näo siiski ära puhastada.
Pärast avariid ehitati Jim Street'ile masina jäänustest Golden Sahara esimene versioon, mida esmakordselt esitleti 1954.
Golden Sahara oli pungil tolle aja kohta täiesti ulmelistest lisadest. Auto oli juhitav vähemalt viiel eri moodusel: - tavapärane roolist juhtimine, kuigi rool ise oli kaugel tavapärasest; - rool oli lihtsasti eemaldatav ning teiseks juhtimisvõimaluseks oli põrandal olev kang-hoob, millega sai manööverdada, kiirendada ja pidurdada; - samuti sai autot juhtida puldist - uksi avada, käivitada ja autot sõidutada; - armatuurlaual nii juhi kui kõrvalistuja ees olid väikesed puutetundlikud plaadikesed, mille peal sõrmedega libistades auto sai liikumiseks vajalikke käsklusi; - voice control.
Esistangedes olid antennid automaatse pidurdusüsteemi tarbeks.
Muude lisade hulgas olid näiteks helendavad rehvid, suunatuled ilukilpides, külmik-baar, televiisor, helisüsteem, telefon, lindistaja, massaažifunktsiooniga istmed ja palju muud. Auto läks maksma 75 000 dollarit, mis tolle aja kohta oli täiesti meeletu number.
Liitunud: 08.08.2003 17:12 Postitusi: 327 Asukoht: Tallinn
Jätk eelmisele postitusele
Golden Sahara oli tohutu hitt ning tuuritas aastaid mööda Ameerikat ja oligi Jim Street'i igapäevatöö. Näitustel käimise kõrvalt rentisid automüüjad seda oma esindustesse reklaamimiseks jne. Pikemat juttu sellest saab lugeda siit: https://www.customcarchronicle.com/cc-b ... r-display/
Goodyear'i helendavad "Glow in the Dark" rehvid ja ilukilpidesse integreeritud suunatuled:
"With the gold illuminated tires and white turn signals in the hub the look must have been totally out of space at the time… well actually it still is." Rohkem juttu helendavate rehvide kohta: https://www.customcarchronicle.com/cust ... ark-tires/
Liitunud: 08.08.2003 17:12 Postitusi: 327 Asukoht: Tallinn
Jätk eelmisele postitusele
Ka Golden Sahara II värvkate oli sel hetkel täiesti teisest maailmast. Pearl värvidega oli autotööstuses katsetatud küll ka juba varajastel kolmekümnendatel, kuid mitmel põhjusel polnud see siiski erilist populaarsust saavutanud. Seda eelkõige asjaolul, et kui kere sai viga näiteks avariis, siis värvi matchimine oli väga keeruline ja seetõttu lõpuks loobutigi seda pakkumast.
Koostöös paari pärleid ja pärlivärvi tootva ettevõttega katsetati GS II jaoks erinevate mikstuuridega ja põhimõtteliselt on tegu jahvatatud kalasoomustest valmistatud pastaga, mida siis segati lakiga. Näiteks Murano Pearl on ka üks selline vanakooli värvilisand, mida enam kahjuks ei toodeta, kuid mida peetakse pärliefekti saavutamisel siiani parimaks.
Esimesel värvimisel juhtus ka õnnetus - töökojas üks purjus töötaja oli just värvinud midagi roheliseks ja kõndis püssiga ringi, komistas kuskile ja käis käna ning kukkumise hetkel vajutas ka püssipäästikule, mis õnnetuseks oli suunatud GS poole. Õnneks oli pärl kaetud juba ka tavalise lakikihiga ja asi päästeti lihvimisega, kuid pleksiklaasist akendelt oli seda janti muidugi keerulisem maha saada. Autole läks peale ühtekokku 40 kihti värvi. Rohkem juttu Golden Sahara värvist: https://www.customcarchronicle.com/cc-b ... arl-paint/
Liitunud: 08.08.2003 17:12 Postitusi: 327 Asukoht: Tallinn
Jätk eelmisele postitusele
Nagu öeldud, siis märtsis 2018 tuli auto uuesti päevavalgele ja hetkeolukord on säärane:
2016 sai VooDoo Larry valmis oma tribüüdi Golden Saharast. VooDoo Sahara ehitusel on isnpiratsiooniks võetud elemente Golden Sahara mõlemalt versioonilt ning ühtlasi lisas Larry ka mõningaid enda ideid. Rohkem juttu VooDoo saharast: https://www.customcarchronicle.com/news ... ra-debuts/
Liitunud: 08.08.2003 17:12 Postitusi: 327 Asukoht: Tallinn
Hoonigani kanali saate Daily Transmission eilne episood oli Coby Gewertz'i projektist 1963 Ford Econoline "VanGo". Ei liialda kui ütlen, et see buss sai legendiks kohe pärast valmimist ja on siiani custom van'ide seas väga populaarne.
Videos tutvustatakse ka bussi kallal toime pandud modifikatsioone, milles paljud on oma olemuselt küll väikesed, kuid terviku moodustamisel väga tähtsad. Nii nagu see ongi, sest devil is in the details.
Coby on ka brändi CHURCH autor, mille alt muu hulgas väljastab kollektsioneerimisobjektiks saanud samanimelist taskuajakirja. Buss ongi tal näitustel käies müügikioski eesmärki täitev - ühest küljest cool eksponaat ja teisest küljest praktiline. Sattusime Cobyga ükskord Yokohama näitusel põgusalt vestlema ning selgus, et suure osa ajakirja minevatest fotodest teeb ta lihtsalt telefoniga ja see asjaolu julgustas enda ajakirja valmistamiselgi veidike julgemalt lähenema. https://www.churchequipped.com/
Liitunud: 08.08.2003 17:12 Postitusi: 327 Asukoht: Tallinn
Õhkjahutusega Volkswagenid on pea iga nurga alt olnud osa kustomkultuurist - eelkõige just need, mille suunaks gasser, lowrider, cal-look jne. Ning muidugi ka volksrod. Panen täna siia lihtsalt mõned põnevamad variandid ja lisaks ka paar kastikat ning universaali.
Täispikalt ümber tõlkima ei hakka, aga teema siis selles, et Larry oli oma tolle aja kohta ülimadala T-Birdiga kruiisides kogunud juba nii palju trahvipunkte (ei tohtinud olla madal), et taheti lube käest ära võtta. Kohtussemineku ajaks laenas tuttava tüdruku ema käes tolle T-Birdi ning selle peal siis demonstreeris kohtunikele, et auto on ju stock kõrgusega. Punktid tühistati ja Larry kruiisis rahulikult edasi.
"I’m going to call this story “Watson cheats the law” If you read my previous post by now you know I had a phone conversation with LaVonne Bathke who was close with Larry Watson in the 1950’s, tonight she told me this story. In 1958 Larry accumulated so many lowered vehicle tickets while cruising in Downey to Harvey’s Broiler that his license was almost revoked. LaVonne who’s mother had a brand new stock black 58 Thunderbird was the perfect candidate for Larry to drive to the Downey Courthouse and prove his car was “legal height”. This trick Larry played worked and his tickets were waived. Right after that Larry returned LaVonne’s moms T bird and continued to low ride around Downey the rest of 1958."
Liitunud: 08.08.2003 17:12 Postitusi: 327 Asukoht: Tallinn
Tasapisi valmib ka üks kohalik projektike. Tänase sessiooniga lõpetasin pritsimise teel värvi pealekandmise ja nüüd tuleb kõik lahti teipida, lihvida ja siis pintsliga paari kilomeetri jagu triipe vedada. Pärast seda läheb see kõik veel omakorda laki alla.
Liitunud: 08.08.2003 17:12 Postitusi: 327 Asukoht: Tallinn
Eilsel Mecum'i oksjonil läksid müügiks Jim Street'i Golden Sahara II ja Kookie T (tuntud ka kui "Kookie's Kar"). Golden Sahara II hinnaks kujunes 350 000$ ja Kookie T läks 440 000$ eest.
Mõlemad autod on kustomiajaloos olulisel kohal - GSII kohta siin juba hiljuti kirjutasin, aga "Kookie T" on auto, millest sai alguse T-bucket'ite populaarsus.
Mäluvärskenduseks üks pilt ka Golden Saharast:
Kookie T algne omanik ja ehitaja oli Norm Gabrowski ning auto oli alguses üldse nimega The Lightning Bug. "Because California law required the use of fenders on all vehicles weighing over 1500 pounds, there was some question as to whether Norm's rod would qualify as legally fit. Fortunately for Norm, the car tipped the scales a few pounds below the mark. The build was completed in 1955 amd it was in its first black version that the car caught the eyes of TV producers. This version of the car was featured in The Ford Television Theatre - Season 4, Episode 36, - Mr. Kagle and the Baby Sitter."
1959 müüs Norm auto Jim Skonzakesele (muutis nime Jim Street'iks) ja too siis ehitas oma ideede põhjal edasi.
Erinevad versioonid läbi aegade:
1955
Ca 1957
1960
Eelmise versiooniga tuuritas Jim Street mõnda aega mööda näituseid ringi kuniks millalgi kuuekümnendatel sai auto sellise ilme ja on säärasena säilinud tänaseni:
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist
Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis