Kuna 911 hoolduse ajal sai 2 päeva kasutada kõige uuemat 2017a Porsche Panamera 4s-i, siis natuke muljeid sellest.

Välimuselt on edasminek eelmise mudeliga kindlasti, kuigi minu arvates on liiga mainstreamiks mindud ja eelmine mudeli tagumine osa oli oma erilisusega meeldivam.
Tagumine antitiib tuleb kerest välja, eriti transformerlik on see Turbo mudelil nagu videost näha
https://youtu.be/3E77FG46TWU?t=39s 

Sisse istudes on wow effekt enamusel garanteeritud, näeb ikka päris futu välja ja egas kole pole tõesti.

Keskkonsoolis olevad nupud on touch-feedbackiga ning vajuvad ka mõõdukalt alla, samas teelt pilku keeramata õiget nuppu siiski ei leia ja see on minu jaoks päris suur miinus vana mudeli ees. Roolil olev Ferrari Magneto stiilis nupuke, kust saad valida 3 eelseadistatud ja ühe personaalse sõiduseade vahel on igati tervitatav lisa, kuigi oleks piisanud BMW M5-l olevast M laadsest nupust, mille saad siis vastavalt enda soovidele seadistada. Hea mugav lisa möödasõitudeks.
Kui sõitma asuda, siis esimene asi mida tähele panin oli auto vedrustus, mis tegi Tallinna tänavad tunduvalt siledamaks, kui Cayennega sõites olin kogenud, rääkimata 911-st. Kusjuures mõlemal autol olid all täpselt samad Pirelli 21" rehvid. Eeldatavasti mingit sorti nõiakunsti on Porsche kasutanud uuel mudelil, sest vahe oli tõesti tuntav.
Järgmine ihaldusväärne omadus on maatriks LED tuled, mis lubavad pimedas täistuledega koguaja sõita ning lülitavad täpselt selle osa välja, kus vastutulev või siis eesliikuv auto asub. Kaugtulede osa oli parem, kui uuel Audi A8-l, lähituled tundusid umbes samad.
Elektriline rool on igati mugavaks reguleeritud, aga siiski mehhaanilise rooliga auto pealt ümber istudes on vahet tunda.
Mootorid on igasugu säästu norme järgides suht alamõõduliseks läinud ning nüüd saab tavalise S mudeli koos 2 turboga, mis 2.9L mootorist pigistavad 440hj välja ja viivad auto 4.4sekundiga 0-100ni.

Täitsa üllatavalt võttis 2017a viimase tehnoloogiaga mudel reaalsuses marginaalselt vähem kütust, kui 2010a 400-500kg raskem ja suurem Cayenne. Maanteel ühtlaselt kulgedes oli 100km/h liigeldes kulu pool liitrit väiksem, 130-ga sõites ehk 1 liiter. 911, mis on 11a vanem mudel ja omab pea 300hj rohkem on küttekulu ühtlasel sõidul sama või väiksemgi. Progress my ass, kenasti kõlavad mootorid on ära kaotatud ja asendatud mikromootoritega (no 2.9L on tunduvalt väiksem, kui 4.8L ju

) mis on küsitava vastupidavusega.
Võibolla oli põhjus läbisõidus, sest antud auto oli alles oma teist paagitäit kasutamas -

Kui nüüd parem vedrustus ning maatriks LED tuled välja jätta, siis 2010a Cayenne Turbo koos täis lisadega on minu silmis parem valik, seda eriti veel arvestades lisade hinda, mida uuel Panamerale saab päris palju lisada. Sealt listist päris mitmed asjad veel puudu, ehk siis üle 200k pole mingi probleem jõuda ja ei tasu unustada, et erinevalt GT3 RS-ist mille hind salongist välja sõites 30k tõuseb, kukub Panamera hind välja sõites 30k ja järgmine aasta teist sama palju veel lisaks. Seega viisin võtmed tagasi ilma eriliste emotsioonideta ning võtsin paljude emotsioonidega 911 võtmed tagasi

