Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 16.07.2018 09:49

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1531 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 99, 100, 101, 102, 103  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 14.04.2018 07:35 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.02.2005 12:47
Postitusi: 3643
Asukoht: Tartu
Samas pole avalikku foorumisse autoriõigusega kaitstud asja kopeerimine isiklik eesmärk. Muidu ju sama, kui ostad mingi muusikapala või filmi ja paned avalikult üles.

_________________
2018.Datsun masuudipress CVT. 1988.Turist, manuaal. 3 punnvõrri.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 14.04.2018 16:37 

Liitunud: 12.02.2008 00:20
Postitusi: 1118
Asukoht: Pärnu
Umx kirjutas:
Samas pole avalikku foorumisse autoriõigusega kaitstud asja kopeerimine isiklik eesmärk. Muidu ju sama, kui ostad mingi muusikapala või filmi ja paned avalikult üles.

Kas siin polegi kõik sõbrad:D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 17.04.2018 11:41 

Liitunud: 22.05.2009 21:42
Postitusi: 927
Asukoht: Tallinn
Ehk keegi saab seda mulle orgunnida :)

https://arvamus.postimees.ee/4471475/ta ... 1513539280

_________________
Accord CB7 - 2.2l 110kw (Daily Drive)
Civic EG6 - 1.6l 118kw (Sunday Drive)

Fb.com/WROMD
Fb.com/EltonLauringMusic


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 17.04.2018 12:27 

Liitunud: 20.12.2007 01:20
Postitusi: 456
Asukoht: Tartu
djelton kirjutas:
Ehk keegi saab seda mulle orgunnida :)

https://arvamus.postimees.ee/4471475/ta ... 1513539280

Facebooki andmete kuritarvitamine pole keeruline ja Facebookil on raske kasutajaid kaitsta, tõdeb tehnikaülikoolis sooritatud eksperimendi põhjal TTÜ võrgutarkvara professor Tanel Tammet.

Kaks aastat tagasi tegime Tallinna Tehnikaülikoolis koos magistrandiga Facebooki kuritarvitamise eksperimendi: eesmärk oli prooviks laadida alla paari tuhande inimese andmed, neid analüüsida ja kategoriseerida. Põhimõtteliselt seesama, mida Briti andmeanalüüsifirma Cambridge Analytica Brexiti ja Trumpi kampaania mõjutamiseks tegi.

Cambridge Analytica skandaal pani Mark Zuckerbergi äsja kogu maailma ees vabandama ja viis Facebooki aktsia langusesse. Mida tegi Analytica? Kui jätta kõrvale intrigeerivad seosed Donald Trumpi kampaaniakorraldajate, Peterburi teadlaste ja Lukoiliga, siis levitasid nad koostöös Cambridge'i ülikooli psühholoogi Aleksandr Koganiga tüüpilist väikest Facebooki küsitlusrakendust, mis avamisel küsis tüüpilise rakenduse moel luba ligipääsuks sinu sõbralistile ja teistele põhiandmetele.

Et rakendus paremini leviks, pakuti küsitluse täitmise eest kolm kuni neli dollarit: nii saadi kokku paarsada tuhat inimest. Seejärel küsis Analytica tarkvara ametlike Facebooki tarkvaraliideste kaudu hulga täiendavat infot kõigi nende inimeste sõprade kohta, mis andis kokku juba vähemalt viiekümne miljoni ameeriklase Facebooki-andmed, ilmselt ka laigid ja postitused.

Facebooki kasutustingimused keelavad andmete allalaadimist, mida nende endi dokumenteeritud, avalikud ja reklaamitud tarkvaraliidesed samas võimaldavad. Lubatu piir on tinglik ja sõltub sisuliselt kasutusmahtudest. Avastanud massiivse Analytica-poolse allalaadimise, nõudis Facebook, et andmestik tuleb kustutada, mida Analytica lubas ka teha.

Umbes samal ajal muutus Facebook murelikuks, et ettevõtted saavad kasutajate andmestikke – Facebooki põhivara – liiga kergelt kätte, ning nad muutsid oma tarkvaraliideseid, et seda enam nii lihtsalt teha ei saaks. Seepeale asusime koos magistrandiga katsetama, kas ja kuidas uutes tingimustes andmeid ikkagi kätte saada.

Me ei kasutanud üldse Facebooki tarkvaraliideseid ja ei teinud mingit Facebooki rakendust, mille kaudu sõbralistidele ligi pääseda. Tudeng tegi paarteist libakontot ja ehitas tarkvara, mis käitus nagu inimene, kes kasutab harilikku veebibrauserit: logib sisse, vaatab, mis ekraanil, sirvib, vajutab linke ja kopeerib leitud infot andmebaasi. Sellist robotsüsteemi on Facebookil raske takistada: kasutajale Google captcha taoliste robotivastaste lisaülesannete andmine vähendaks Facebooki mugavust ja kasutajaskonda. Maailmas ei ole olemas ka mingit universaalset ID-kaardi taolist lahendust, millega kasutajat pärisinimesena üheselt ära tunda. Kuna meie libakontodel ei olnud sõpru, siis saime kätte ainult avalikud postitused ja avalikud sõbrad: umbes kolme neljandiku kasutajate lehed olidki avalikud.

Kui Cambridge Analytica sai kätte umbes 90 miljoni kasutaja andmed, siis tudeng piirdus kahe tuhande kasutaja ja nende kolme viimase kuu postitustega. Otsustasime võtta tuhat inimest algusega ühelt poliitiliselt neutraalselt Facebooki lehelt ning teine tuhat inimest algusega poliitiliselt angažeeritud lehelt.

Ootuspäraselt andsid nende postitustes kasutatud võtmesõnade analüüsid üpris erinevad tulemused. Meil oleks olnud võimalik neid inimesi profileerida sarnaselt Analytica analüüsiga: kindlasti mitte nii hästi, aga piisavalt selleks, et saaks seda profileeringut edasi müüa või siis hakata ise eksperimenteerima suunatud ja isikustatud postitustega. Viimane on omaette keeruline töö ja ka sisuliselt meie eksperimenti ei mahtunud. Analytica läks siitkohast kaugele edasi ja aitas reaalselt välja töötada ja levitada profiilipõhiselt valitud poliitreklaame ja libauudiseid.

Kui Facebook ütleb, et nad hindavad kasutajate privaatsust ja takistavad andmete allalaadimist, siis mõtlevad nad seda osalt oma turueelise kaitsmise, osalt maine säilitamise võtmes. Meie eksperiment näitas, et reaalsuses on Facebookil oma andmeid raske kaitsta: kui kasutaja tahab postitusi kõigile nähtavaks teha, siis on need nähtavad ka inimese käitumist jäljendavatele tarkvarasüsteemidele, mis suudavad neid endale tõmmata, salvestada ja analüüsida. Facebook ise hindab, et enamikus on nende kahe miljardi kasutaja andmed jõudnud kolmandate osapoolte kätte.

Üks oluline töövõte – pea omaette tööstusharu – on massiline usutavate libakontode tegemine, keda paljudele sõbraks moosida ja kelle kaudu nende sõbralistidele ja postitustele ligi pääseda ning ise suunatult postitama hakata. Eelmise aasta suvel lõi grupp eesti magistrante katseks sellise Anna Malvara, kes suutis oma sõpradeks meelitada hulga poliitikuid ja riigiametnikke.

Turul on tegutsemas tuhandeid Google'ile ja Facebookile sarnaste eesmärkidega organisatsioone, mis kokkuvõttes finantseerivad enamikku suuri igapäevaseid internetiteenuseid. Jälgimismajanduse ettevõtete põhitegevus on liita kokku eri allikatest hangitud infot, selle põhjal inimeste kohta detailseid analüüse teha ja siis tulemust edasi müüa. Siin püüavad ka euroliidu seadused piire seada. Samas soovivad asutused ja ettevõtted niimoodi hangitud andmeid ikkagi kasutada. Pangad võivad tõsta teie laenuprotsenti, kindlustajad keelduda kindlustamast, politsei võib määrata teile suuremaid trahve.

Poliitkampaaniate jaoks kasutas Analytica teise Cambridge'i teaduri Michal Kosinski loodud tarkvarasüsteemi, mis segmenteeris ja hindas iga inimest kümmekonna poliitilise eelistuse järgi: juba paarisajast laigist piisab, et luua kasutatav eelistuste profiil. Mispeale hakati koostöös poliitkampaaniatega neile inimestele saatma just nende eelistustele kohandatud reklaame ja postitusi. Kui efektiivsed Analytica loodud profiilid just olid, on vaieldav. Samas on just see suunatud reklaamimise võime nii Facebooki kui Google'i ligi viiesaja miljardise turuväärtuse alus.

Võib mõelda ka niimoodi, et Facebooki ja Google'i domineerimine meie andmete, huvide ja profiilide ainuteadjatena on ohtlik, ning kui teised ettevõtted saavad samu andmeid mingil määral kätte, siis see vähendab praeguste monopolide võimu.

Analytica skandaali valguses mõtlevad paljud, et võiks Facebookist lahkuda. Facebooki-sõltuvusest pääsemiseks võib see olla hea otsus, aga profileerimisest pääsemiseks tuleks võtta ette palju drastilisemaid meetmeid. Google, Twitter ja teised meid profileerivad internetireklaamifirmad on ainult rõõmsad, kui Facebooki kasutajaskond väheneb.

Kui meid saab sotsiaalmeedia, otsimootorite, meili, säutsude, mobiilpositsioneerimise ja kõige muu elektroonilise kaudu massiliselt jälgida, kaardistada, mõõta ja meiega manipuleerida, siis lahendus ei ole tehnoloogiast loobumine. Lahendus on aktiivsem ja targem võrgukäitumine.

Sotsiaalmeedia jälgib sind, aga on samas vägev vahend, millega asju mõjutada. Paar kuud tagasi nägime, kuidas hästiorganiseeritud võrguseltskond Virginia Woolfi Facebooki grupi ümber oleks peaaegu maha võtnud justiitsminister Urmas Reinsalu. Praegune Eesti metsa avalik kaitse on organiseerunud Facebooki grupi ümber ning ilma võrgustumiseta oleks Emajõe-äärne puidurafineerimistehas varsti reaalsus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 18.04.2018 08:28 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.04.2003 15:33
Postitusi: 1745
Asukoht: Viljandi
Kui ma vajutan aastas maksimum paar korda reklaamidele siis ma ütleks,et vähemalt mulle on väga-väga tühine mõju üldse reklaamidel. Täielik raharaiskamine .

_________________
Chevrolet Camaro SS 2011 6,2l MT 318kw, Volvo XC90


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 21.04.2018 13:28 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.04.2007 00:55
Postitusi: 123
Asukoht: Tallinn
Tänan tagasiside eest!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 22.04.2018 11:32 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.10.2008 13:44
Postitusi: 4612
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Inferno kirjutas:
Kui ma vajutan aastas maksimum paar korda reklaamidele siis ma ütleks,et vähemalt mulle on väga-väga tühine mõju üldse reklaamidel. Täielik raharaiskamine .



Reklaamidel vajutamine on interneti lisaväärtus, enne seda käisid telekas reklaamid samamoodi. Lisaks pole (interneti)reklaami eesmärk vaid klikkide saamine, vaid ka nt brändituntus ja alateadlik mõjutamine. Sa võibolla ei saagi aru mille pärast sa toidupoes ühte asja teisele eelistad. Tõsi on muidugi see, et internetis on reklaamide valik meeletult lai ja päris paljud on selliste teenuste või toodete omad mida sa kunagi ei kasuta või ei vaja...aga kui üks kord läheb seda vaja, siis aju kaevab kuskilt sopist mingi pildi välja, et näed see urgas pakkus seda ja seda teenust. Muidugi mida aeg edasi seda rohkem hakkab iga inimene saama internetis suunatud reklaami, rohkemgi kui praegu.

Ühesõnaga mida ma tahan öelda on see, et reklaamid toimivad ja kui sa sellest aru ei saa, siis tihti seda paremini nad toimivad. :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 03.05.2018 15:59 

Liitunud: 26.09.2016 19:40
Postitusi: 52
Mis krdi jama see nüüd siin on? :kill
Ma soovitan teil nendele linkidele mitte vajutada, tundub kahtlane isiksus olevat see "e5Hx4v36XN"...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 03.05.2018 17:19 

Liitunud: 14.04.2017 13:59
Postitusi: 120
SilverASH kirjutas:
Mis krdi jama see nüüd siin on? :kill
Ma soovitan teil nendele linkidele mitte vajutada, tundub kahtlane isiksus olevat see "e5Hx4v36XN"...

Tundub tavaline foorumi külastaja IMHO.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 09.05.2018 05:49 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.07.2017 20:53
Postitusi: 34
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/ekspress/polenud-miljonari-moistatus-salaparastel-asjaoludel-surnud-mees-oli-kindlustatud-ligi-800-000-euro-peale?id=82022125

aitäh


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 12.05.2018 07:38 

Liitunud: 27.09.2004 21:36
Postitusi: 880
http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/pik ... d=82068031

Ette tänades!

_________________
Wanker (auto) - see on mehaaniline olend, mis koosneb kahest lahutamatust osast: masinast ja juhist. Mõlemal neist on iseloom, tahe ja nõrkused.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 18.05.2018 16:14 

Liitunud: 08.02.2013 19:07
Postitusi: 95
http://m.publik.delfi.ee/article.php?id=82138685

Seda palun


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 29.05.2018 11:05 
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.11.2007 20:11
Postitusi: 1798
Asukoht: vantaa
Kui keegi siia artikleid ei viitsi panna enam, siis paneks äkki selle postituse üldse kinni?

_________________
1 tekiila, 2 tekiila, 3 tekiila, 4 tekiila, 5 ketila, 6 kilate, ... , 10 telika


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 29.05.2018 13:37 

Liitunud: 08.04.2007 22:22
Postitusi: 828
analyzethis kirjutas:
Kui keegi siia artikleid ei viitsi panna enam, siis paneks äkki selle postituse üldse kinni?


Äkki tellid ise lugemisõiguse ja hakkad jagama?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Populaarsed jutud eestimaalt
PostitusPostitatud: 30.05.2018 06:15 
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.11.2007 20:11
Postitusi: 1798
Asukoht: vantaa
Ära kuule targuta! Milleks see teema särab siin siis? :kill Peale selle, mul pole ühekordseks lugemiseks võimalik seda tellida.

_________________
1 tekiila, 2 tekiila, 3 tekiila, 4 tekiila, 5 ketila, 6 kilate, ... , 10 telika


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1531 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 99, 100, 101, 102, 103  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7