Golf lännu ja uut oli asemele vaja. Algne plaan oli leida R32 Golf4, kuid võimalikus hinnaklassis olid saadaolevad masinad liiga peldikud. Kui 3-4k€ juurde panna, siis jah, aga vat vahendeid seda ei lubanud.
Olen varasemalt omanud paari turbokat, aga ei ühtegi päris nelikut ja ei ühtegi Subarut. Kuna soov oli millegi rohkem analoogse järgi, millega ei peaks pangaga uuesti ühte hetima, ei jäänudki sõelale palju valikuid. Seega eelmine nädal võtsin kätte ja sõitsin esimest korda Eestist välja autot tooma. Täpsemalt Vilniusesse.
Otsisin sobivat eksemplari juba paar kuud, sest kindlasti pidi olema turbo manuaal ja SG5. Eestis oli vaid üks sarnane üleval ja kui vaatamas käisin, siis osutus vägagi väsinud kerega isendiks. Tagakoopad nagu ikka olid totaalne error, lisaks palju muid kosmeetilisi vigu. Rootsis oli ka üks hea isend, kuid ei kõnedele ega meilidele müügiplats ei vastanud, seega jäi sinna sõit ära. Vilniuse tohutul autoturul aga leidus neid suisa 2tk - üks Šveitsi ja teine Hollandi päritolu. Kuna Šveitsi sugemetaga suksul oli sobilikum varustus, siis läksin seda esimesena vaatama. Auto oli korralik ja sõitis kenasti. Natuke õnnestus ka tingida ja käed saigi löödud.
Auto ise on 2002 aastast, 2.0 130kw EJ20 konega ja 5-käigune manuaal. Läbisõitu näitab 216k km. Lisadest kliima, istmesoojendused ja kruis olid esmatähtsad. Teised asjad on kõik nagu ikka. Hoolduste kohta null infot, raamat täitsa puutumata.
Mingi pilt ka, veel papist(lol) Leedu transiitisega.

Praegu on plaan sõita kevadeni nii nagu ta on. Barumi sooja kliima lamell tuleks millegi asisema vastu vahetada ja hooldus teha koos hammasrihmaga just in case. Siis on vaja tegeleda seadistamisega, sest 130kw on naaaaaatsa vähevõitu.
Kevadel hakkan tegelema vedrustuse ja velgedega. Feali coilid ja Wisefab käänmikud on selle auto tulevik. Sellega kaasneb muidugi üsna suur kõrgusekaotus, kuid täpselt sellepärast hea kerega ja tehniliselt puutumata isendit jahtisingi. Ülejäänud visuaal peaks ka aja jooksul parendatud saama kas STI või muu lahenduse näol.
Paar küsimust ka:
Mis on selle isendi hammasrihma välp?
Lisaks kompressiooni mõõtmisele, mida veel tsekkida?
Kes on pealinnas soovitatav tehnik, kelle poole hoolduse ja raviküsimustes pöörudada?
Üks võti ei ava ega sulge uksi, kas ainult esindusest saab uue hankida?
Hetkel otsin juurde STI Brembosid, sest orikad on üsna väsinud ja nende taastamisel ei näe pointi. Kel on vedelemas, siis olen avatud pakkumistele.