Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 13.12.2019 10:41

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 88292 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5877, 5878, 5879, 5880, 5881, 5882, 5883 ... 5887  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 01.02.2019 17:45 
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.07.2006 14:05
Postitusi: 842
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Eestis ka sellist asja tehakse?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 01.02.2019 20:22 

Liitunud: 19.09.2014 19:55
Postitusi: 536
Asukoht: Keila/Tallinn
l6vikuningas kirjutas:

Eestis ka sellist asja tehakse?


Ma ei tea mida sa sealt nägid...
puurimine ja hoonimine on päris paljude poolt tehtav tegevus...

_________________
Ükski auto pole omanikust parem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 01.02.2019 21:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.07.2006 23:32
Postitusi: 1283
Asukoht: Roolis
tegemist on hülssimisega.
seda ei tee paljud, kuna ei saa kindel olla enam, et hülss pidama ka jääb. On juhtumeid, kus ka tutikas plokis hakkab hülss ülesalla käima... Kui originaalhülsid on juba kahjustunud või muul põhjusel vaja vahetada, siis enamasti ongi alumine ots kallis osta ja odavam on lasta hülssida ja saab ka sellega ehk töömahtugi kasvatada. :)
Noh, Tartus teeb Astromoto nt. Hinnakiri on neil olemas 65 euri per silku, kui ainult ühe lased teha, siis 85.. aga no tegijaid on palju ja peab lootma, et jääb ka pidama.

_________________
I'm here mostly for the chicks!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 04.02.2019 14:42 

Liitunud: 15.12.2004 17:12
Postitusi: 335
mario. kirjutas:
tegemist on hülssimisega.
seda ei tee paljud, kuna ei saa kindel olla enam, et hülss pidama ka jääb.
...
aga no tegijaid on palju ja peab lootma, et jääb ka pidama.


Ja mitte ükski enesest lugupidav wärkstuba ei peaks sellisele asjale andma 100% garantiid, kuna tegemist on "lubamatu modifikatsiooniga" ehk tehakse asja, mille kohta poel kõiki muutujaid teada.

Enamasti jäävad asjalike inimeste pandud hülsid siiski pidama ja arutu hinnaga plokid saavad elupäevi juurde.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 04.02.2019 20:35 

Liitunud: 01.01.2012 15:19
Postitusi: 80
müüge mulle üks 5miinuse müts.
kellelgil pakkuda siis ps.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 04.02.2019 21:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.01.2005 16:34
Postitusi: 6334
3+ ei sobi?

_________________
4WD igapäevasõiduks, FWD töötegemiseks, RWD pühapäevasõiduks


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 06.02.2019 19:36 

Liitunud: 19.09.2014 19:55
Postitusi: 536
Asukoht: Keila/Tallinn
keegi klaasplastiga viitsib möllata?
Vaja üks klaasplastist tuuning jubin veidi kohendada.
Esistange lisa, mis arvatavasti hakkab paremini ette sobima, kui keskelt üks 1-2cm jagu juppi vahelt ära võtta, et lisa veidi kitsamaks saada.

_________________
Ükski auto pole omanikust parem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 07.02.2019 07:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.09.2006 20:05
Postitusi: 329
Asukoht: Allilm
Laupäeval kuskil keegi Tallinnas Jeepil 2 tagaukse kõlarit saab ära vahetada? Kõlareid mul ka ei ole. Enamus kohti laupäev kinni, või on kuskil midagi lahti?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 14.02.2019 00:58 

Liitunud: 19.09.2014 19:55
Postitusi: 536
Asukoht: Keila/Tallinn
Põletav küsimus.
Kas kuskil sõidukite CAN bus süsteemidele kursuseid ka peetakse?
Omal oleks vaja hobi korras mõned asjad toimima saada, aga omamata ühtegi praktilist oskust signaalide lugemise ja kodeerimise alal on pelgalt arduino ja youtube õpetuste najal üsna raske midagi saavutada.
Olen vaadanud mõne kooli õppekavasid ka, kuid "sõidukite elektrisüsteemides" pole siiani ühtegi can sisulist temaatikat õppekava osa silma jäänud.

Ilmselt projektiautode ehitamisel ja tänapäevaste moodulite kasutamisel canbusi süsteemide tundmine tuleks igati kasuks ja unikaalne nišš oleks täitsa olemas.

_________________
Ükski auto pole omanikust parem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 14.02.2019 20:02 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.07.2006 23:32
Postitusi: 1283
Asukoht: Roolis
kui tehniku amet omandatud ja veedad veel 1.5a lisaks diagnostikale, siis saad CAN võrgud täitsa selgeks. Margiesinduses töötades saad seda pidevalt, ma alles eile tulin Vana-Vigalast, kus jälle 2 päevaga tuletati diagnoosimine meelde ja kuidas CAN võrk reageerib...
Ühesõnaga, niisama kokkadele sellist kursust ei saa kahjuks. Ja ilma CAN võrguta autol CANvõrku tööle saada on tubli saavutus.
Lada insenerid said lõpuks Niva peal 1.3JTD diisli käima, mis on ka CAN süsteemi mootor, aga suudeti kuidagi progeajuga käima saada ja diisel-Niva oligi sündinud.
CAN võrk on ikka suur tervik koos kiire Cani, aeglase Cani ja LIN võrguga. Niisama lihtne see ei ole jah, kuigi iseenesest on lihtne, kui kuskil ühendus katkeb, siis nii kaua kuni teine juhe on terve, saab info ikka liikuda ja auto ei loe viga, kuni tal on kuskilt midagi kätte saada. Ja veakoodid on üldjuhul ka CANil juba üldiselt päris täpsed, iga vea kohta võib olla 4-5 erinevat veakoodi, mis ka lihtsamal Antsul on kerge seedida.

_________________
I'm here mostly for the chicks!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 14.02.2019 22:00 

Liitunud: 19.09.2014 19:55
Postitusi: 536
Asukoht: Keila/Tallinn
Mõte oli rohkem vabakuulajaks minna.
Sisuliselt oma tarbeks vaja kahe mooduli vahel olev suhtlus välja peilida, ja asjad vastavalt hard programmeerida, et tööle saada(kahe täiesti erineva auto ABS ja ECU moodulid). Lisaks 1 või 2 vahemoodulit, et 3 can signaal analogiks teha(aku tuli, check engine, kliima pumba lülitus) ja 4 analogi caniks(püsikiiruse nupud, auto sõidukiirus). Võib-olla midagi veel, mis praegu ei meenu.
Ilmselt sellise teenuse sisseostmine läheks rohkem maksma, kui asi väärt on.


Ilmselt kohe tekkib küsimus, et miks sama auto pealt, kust mootor pärit on, ABS plokki kaasa ei võtnud. Probleem on selles, et abs plokk saab rooliasendi andurilt rooli asendi nurga suuruse... CAN busi kaudu. Kuna ühel on andur väike 4 juhtmega junn roolivõlli küljes, aga teisel on rooliasendi andur koos kogu tulede- ja kojameestehoobade killavooriga, siis seda ümber visata ei saa.
Ja asendades lihtsalt abs ploki hakkab spidomeeter ka ilmselt villast panema(kui üldse tööle saab). Pole üle lugenud, kuid veovõllil peaks hammaste arv erinev olema.

_________________
Ükski auto pole omanikust parem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 17.02.2019 14:19 

Liitunud: 15.12.2004 17:12
Postitusi: 335
Tjah, see, mida Sa plaanid, eeldab kahe auto süsteemide suguelu finesside mõikamist. Kui ära teed, pole enam tööd teha vaja.

KUI ära teed ...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 19.02.2019 00:01 

Liitunud: 03.02.2005 19:00
Postitusi: 262
guugelda can logger vms ja saad ka valmis skeeme kindlasti jebaist või mõne tegija käest osta. Üldiselt on see next level teema ja diagnostikasse kohe kuidagi ei puutu ning keegi seda siin koolis ei õpeta. Kui leiaksid kellegi, kellelt see teenusena sisse osta, siis see on kindlasti odavam kui ise aretada. Üks asi on salvestada can liiklust, teine asi on sellest aru saada ja kolmas asi seda kasutada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 19.02.2019 05:10 

Liitunud: 19.09.2014 19:55
Postitusi: 536
Asukoht: Keila/Tallinn
Hetkel ongi asi sealmail, et hiinast on can logger tellitud ja sai juhuslikult sõbralistis sobratud ja leitud inimene, kes tegeleb peen elektroonika ja loogika skeemide, trükkplaatide jms, ning temal omakorda on tutvused sees inimestega, kes kiipe ja asju programmeerida oskavad jne.

Ühesõnaga data saab ilmselt maha loetud, filtreeritud ka ilmselt kuidagi(kõige kõvem pähkel kogu protsessist), ja edasi tehakse mulle vist asjad ära. Elektroonik ütles, et can-analog-can moodulite valmisamine on imelihtne tegevus. Ausaltöeldes ma ei saanud päris kõigest aru, mis ta mulle seletas üldse :D Aga kui ajud on taga, siis saab äkki ka kuidagi tehtud.

ABS ja ecu vaheliseks suhtluseks pakkus välja üldse versiooni, et ei ühenda otse kahte moodulit, vaid paneb vahele tõlgi(converteri), kuna võimalik, et üks moodul räägib ühel kiirusel ja teine teisel üldse.

_________________
Ükski auto pole omanikust parem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Küsimused, mis elada ja magada ei lase. Vol. 2
PostitusPostitatud: 19.02.2019 23:22 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.07.2006 23:32
Postitusi: 1283
Asukoht: Roolis
Selleks on Gateway. Gateway on iga auto juhtseade ja otseselt tema järel on OBD pistik, kust arvuti infot ammutab. Aga selleks, et üldse mingit infot saada, peab plokkidel mingi variant coding peal olema, edasine on juba suht lihtne oskaja mehe jaoks.. noh, ma räägin, et kui Lada insenerid said ühisanumpritse Niva peal käima, siis eks ruumi on... Aga mina mõtlen, et milleks üldse asjadega jebida, on olemas universaalkeeltega Arduino baasil autoajud, jne.. Seal on vaid koodikirjutamisel täpset kätt vaja, muidu juhtub, et anduri signaali kõikumise puhul hakkab kogu krempel kalama.... Üldiselt väga kaasa rääkida ei oska sel teemal, hea kui saad mõne tehase inseneriga jutule... :D :D :D

_________________
I'm here mostly for the chicks!!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 88292 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5877, 5878, 5879, 5880, 5881, 5882, 5883 ... 5887  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7