dellu kirjutas:
Part2 kirjutas:
Samas, kui mootor käib siis päris null ei saa kütusekulu kunagi olla, aga väga väike küll, sellega olen nõus.
Kütust ei anta sellel hetkel peale, mootorit veavad rattad ringi. Selle asja nimi ongi seetõttu mootoriga pidurdamine.
Miks siis muidu kompuutriga autod 0 näitavad kütusekuluks. Vabalt veeredes on loomulikult kütusekulu, sest siis peab mootor end ise töös hoidma.
Ära usu seda kompuutrit niipalju, kompuuter näitab null, kuna auto liigub, aga kütusekulu on väga väike, kui auto liiguks väga vaikselt, näitaks kompuuter ka mingit kulu nii.
Ma ütlesingi, et hetke kütusekulu on väike, sestap kompuuter seda ei näitagi.
Kui kütust üldse peale ei läheks, siis sureks mootor välja ja mootori häält sa enam ei kuuleks, see oleks sama, mis veereda autoga käik sees, seisva mootoriga seda lihtaslt ringi ajades.
Kuna käik sees pidurdab autot omajagu, siis tegelikult sa pidurdad oma hoogu maha, aga pidurdamine on kütuseraiskamine ,sest hoog on üles võetud kütusega.
Vabajooksuga sa kasutad oma üles kiirendatud hoogu rohkem ära, kuna veered kauem ja kiiremini, kui käiguga, samuti võtad käigu varem välja, ehk siis stabiilse sõidu kütusekulu langeb varem ära, mis on tunduvalt suurem, kui tühikäigu kütusekulu veeredes.
Sest hetk, millal sa käigu välja lükkad on varem, kui käiguga pidurdades.
Oletame, et lükkad käigu välja 200km enne ristmikku, aga käiguga pidurdades 80m enne ristmikku, seega sõidad sa stabiilse kiiruse kütusekuluga 120m kauem, kui tühikäigule lükates.
Stabiilse sõidu kütusekulu on aga suurem, kui tühikäigu kütusekulu.
uued mootord on tühikäigul väga ökonoomsed.
Kui sa tead, et jääd kindlalt seisma ja pargid võid ka süüte hoopis välja keerata, enne muidugi käik välja võttes ja veered 0 hetke kütusekuluga parkimiskohta, osad inimesed teevad nii.
Kuid ei ole mõtet taga ajada sead hetke kütusekulu näitu, seda asja tuleb vaadelda palju laiemalt, nagu ütlesin käiguga pidurdamine on pidurdus ja pidurdamine on kütusekulu surm, enne ristmikku peab pidurdama, aga pidurdust ei tohi jätta liiga lõppu, see raiskab kütust.
Käiguga pidurdades võid keskmise kiiruse küll suuremaks saada, aga seda kütusekulu arvelt.
Näiteks nende inimeste kütusekulu on kõvasti suurem, kes sõidavad hooga rismtikuni ja väga ristmiku lähedal löövad täiega pidurid peale, sest see on kõik kütus, mille nad maha pidurdavad, pluss pidurite kulu.
Eriti mõttetu on käiguga pidurdamine vanadel mootoritel.