Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 03.05.2025 16:46

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 23.01.2010 22:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.08.2006 20:49
Postitusi: 319
Tere, kas seda õhkvedrustust saab teistele autodele kah panna nagu näiteks Sierra või Golf2-le?
Pakutakse praegu mulle sellist komplekti odavalt. On seda kerge paigaldada või raske?
Sheff asi muidu saab mõnusalt pilli LOW-iks ajada :twisted:

_________________
Tagaveoline auto on nagu noor naine, kui käest ära läheb siis on väga kallis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 23.01.2010 22:56 

Liitunud: 24.07.2005 20:38
Postitusi: 199
ei usu, et see asi nii lihtne on. aga kurat seda teab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 24.01.2010 00:47 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.08.2006 20:49
Postitusi: 319
Aga Xantia omad?

_________________
Tagaveoline auto on nagu noor naine, kui käest ära läheb siis on väga kallis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 24.01.2010 00:48 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.12.2005 02:07
Postitusi: 6897
Asukoht: Jüri
Kõik on võimalik.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 24.01.2010 01:03 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.08.2006 20:49
Postitusi: 319
Aga kas kah lihtsalt ja odavalt?
Plaanis varsti auto osta ja siis seda sinna peale panna.

_________________
Tagaveoline auto on nagu noor naine, kui käest ära läheb siis on väga kallis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 24.01.2010 01:06 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.12.2005 02:07
Postitusi: 6897
Asukoht: Jüri
Ei.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 24.01.2010 01:17 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.08.2006 20:49
Postitusi: 319
Mis seal ikka tegelikult rasket saab olla.
Panna need sinna külge kas keevitatuna või siis mingi lisa augud puurida kinnitusteks autole ja amortidele.
Siis vist kompressoriga asi töötab, see siis vast panna pagassi varuratta asemel, ja joystick kuhugile istmete vahele.
Lõpuks siis akupealt voolu.
Demo video kah kes ei tea millega tegu.
http://www.youtube.com/watch?v=DNO_Qu6a ... re=related

_________________
Tagaveoline auto on nagu noor naine, kui käest ära läheb siis on väga kallis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 24.01.2010 02:40 

Liitunud: 24.12.2008 02:26
Postitusi: 1006
Asukoht: Eesti :)
Õhkvedrustuse ostad ka järelmaksuga ? :kill

_________________
Digital Designs


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 24.01.2010 22:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.03.2005 15:29
Postitusi: 37
Tere
Mul on olnud 3 xm-i
see ei ole õhkvedrustus vaid hüdropneumaatiline vedrustus. Süsteemi toiteallikas on kolbpump, mis on võimeline andma ca 200 baari rõhku, pump on sisuliselt selline et kui ta väljalase sulgeda lööb kesta puruks, samas pumba tootlikus ei pea suur olema sest xm-i puhul saavad samast pumbast rõhu nii roolivõimendi kui ka pidurid, vedrustuse jaoks ei ole pidevat pumba uhamist vaja.
Aktiivosa, mis on ratta juures koosneb hüdrosilndrist, mille otsas on nn roheline pall, roheline pall on täidetud lämmastikuga, survega siis 40-120 baari, kui nüüd õli sinna silindrisse pumbata surub see ka pallis oleva lämmastiku kokku, auto vedrutabki seda pehmemalt mida vähem õli palli sees on, teatud piirini muidugi.
Auto kõrguse panevad paika hüdromehhaanilised kõrgusregulaatorid, mis on hoobade abil kummagi silla stabikaga ja omavahel ühendatud, sedasama kahevahelist hooba pikendades ja lühendades muutubki auto kõrgus.
Ebatasasuste kompenseerimiseks on lisaks ratta juures olevatele pallidele veel silla keskel olev pall, mis mõjub mõlemale rattale kahel moel: a) Lülitades elektromagnetklapi abil see pall järgi on auto pehmem, kuna nüüd liigub õli sinna lisapalli, vedrustuses olev õli maht suureneb ja sams suureneb ka kokkusurutava gaasi hulk. b) kurvides kaldub auto vähe, tänu sellesamale lisapllile, silla keskel olevas kobuskis on sisuliselt kahe vedru vahel kuul, mis liigub kurvis inertsi mõjul, kummagile poole ja lisapallis olev rõhk kompenseerib auto kaldumise.

Terves citroeni süsteemis on õli ca 6liitrit see on spetsiaalne mineraalõli LHM uuematel sidrunitel mingi muu taolise nimega, õli on roheline.

Mingile muule autole seda süsteemi ehitada on tõenäoliselt keeruline üsna mitmel põhjusel. esimene neist ei tundugi midagi erilist esialgu aga töö käigus osutub tõeliseks probleemiks, kõik torud, stutsid ja muud liidesed on tollimõõdus ja eestis ei ole kusagilt neid peale esinduse saada, ei hydroscandias ega dunlop-hiflexis, samuti on torude otste valtsimiseks spetsiaalset valtsi vaja.
Et asi ideaalselt töötaks on vaja väga väga palju vaeva näha niiet see ei tasu kindlasti ära, lihtsam on õhkvedrustus paigaldada.
Sobivate osade hankimine võib keerukas olla.
Süsteemi toimimispõhimõtetest on terve loogikaga inimesel väga raske aru saada.
Asi toimib ka ilma elektroonikata kuid xm-il on lisaks veel aju, mis arvestab rooli pööramiskiirust, pidurdamist, gaasivajutust, auto kõrgust, auto kiirust. Süsteem on sisuliselt tavalisest õhkvedrustusest suurusjärgu võrra keerulisem, asjaga on tegelikult praeguseks viis aastakümmet insenerid päid murdnud ja süsteemi keerulisemaks ehitanud.....
Muuseas rolls royse, jaguar ja mersu, bmw, peugeot kasutavad oma tagasildades mõnel autol väga sarnast süsteemi mis ei ole väga keerukas aga kui terve auto selle peale ehitada siis ei ole citroenile keerukuselt vist vastast.

Ahjaa, xantia actival, on kokku süsteemis üheksa palli ja see auto pidi teel püsima nagu liimitud.
XM-v6 mootoriga omaba aga sellist roolilatti, mis on kiirustundlik ja koha peal saab seda kasvõi imik väikse näpuga keerata, samuti kui koha peal rattad ühele poole välja keerata keerab ise otseks tagsi!!!

video sellest kuidas xm kurvides kaldub
http://www.youtube.com/watch?v=gVPXgvOl ... re=related

auto tõstab ja langetab ennast
http://www.youtube.com/watch?v=83WsORQ_ ... re=related

läbilõige
http://rallycad.sweb.cz/Rallycad/pic/cu ... oen_xm.jpg

Sisuliselt on see vist citroen ds-i hüdropneumaatika skeem mis ei olegi keeruline võrreldes xm-iga
http://oto.to/schematy/poradnik/suspensk.jpg

siin siis kurvides kaldumist regulliv klapp
http://oto.to/schematy/poradnik/soft_mod.jpg

ilus pilt citroen sm-ist
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _model.jpg

isekeerav roolilatt
http://xu10j4r.free.fr/diravi.jpg

xm-i vedrustuskontuur
http://www.pepon1.net/CITROEN%20XM_fich ... RAVI_2.gif

xantia activ siis slaalomil
http://www.youtube.com/watch?v=H3YxqjD8Rh4

ühesõnaga pikk jutt sitt jutt, ma ise saan aru aga teistele on raske seletada. Aga edu ehitamisel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 24.01.2010 22:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.03.2005 15:29
Postitusi: 37
lisaks veel et eesti citroeni teenindused ei taha vanematest citroenidest midagi kuuldagi ja remontida neid ka paraku ei osata ainult raha küsivad. Eestis on ma arvan et umbes kümmekond inimest kes selle vedrustuse tööpõhimõtetest täielikult aru saab ja seda remontida oskab. Kasutatud palle on kah paremmitte kasutada sest see lämmastik kaob sealt ajapikku, mina tegin omale riista, millega sai palle kontrollida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 26.01.2010 01:46 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.01.2010 11:51
Postitusi: 1061
kunagi kui veel luksepp olin sai ühel sellisel XM-il neid palle vahetatud. jube tüütu töö oli. pallidel olid sees membraanid katki läinud ja omanik õli süsteemi peale kallanud. sõita oli nagu vormeliga. vedrustus oli olematu. auto põrkas rehvide peal :)

korras autoga oli päris mugav sõita. aga kiire see süsteem ei ole. tõstab/langetab ikka jupp aega masinat. ei ole nagu räpi meestel :)

_________________
AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
Remondifirma.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 26.01.2010 02:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.08.2006 20:49
Postitusi: 319
Ega räpimeestelgi need kiiremad ei ole võid youtubest vaadata.
Ja kui mõtled Low Riderit siis need täiesti erinevad asjad.

_________________
Tagaveoline auto on nagu noor naine, kui käest ära läheb siis on väga kallis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 26.01.2010 20:40 
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.03.2005 15:29
Postitusi: 37
kui xm korras on peaks kuni 30 sekki olema alt üles. Pallide vahetamise kohta niipalju et see on tegelikult väga lihtne, tuleb lihtsalt õigeid tööriistu kasutada, peitliga on ju ka **** kruvisid keerata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 26.01.2010 21:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.01.2010 11:51
Postitusi: 1061
antud masin oli seisnud kusagil aianurgas tubli aja. pallid olid isuga kinni roostetanud. kuna sidruni esinduses ei töötanud siis sai ise õige tööriist ratsitud. tunnike jebimist tööriista ehitamisega tasus hiljem kuhjaga ära.
algul oli ainult keeruline defekteerida kuna keegi täpselt ei osanud öelda/teadnud kuidas see süsteem töötab. aimu oli aga 100% kindel ei olnud. tulemus sai siiski lõpuks 5+. arvestades süsteemi üldiselt siis ma ei saa ise küll aru miks keegi tahaks seda mõnele teisele masinale külge ehitada. ei usu et end ära tasub. lihtsam vast XM ümber ehitada välimuselt :)

_________________
AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
Remondifirma.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Citroen XM Õhkvedrustus teisele autole.
PostitusPostitatud: 27.01.2010 02:24 
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.03.2005 15:29
Postitusi: 37
XM-i kohta ütleks et tegu on tegelikult ülikõva autoga, eriti 3,0 automaat, 3,0 24v ja 2,5 td. Kahjuks on ronte liiga palju ja väga raske korralikku leida. Ja see on auto mida ei saa hooldamata jätta ja asjatundmatuid remondimehi ei tohi kallale lasta.

Suurim viga mis tehakse on see et palle ei kontrollita ja vahetata. Kui pallid läbi siis auto jäik ja paneb esimesed amordipadjad nahka. Rõhujagaja peab ka palju vaeva nägema ja kulub ruttu ära, siis läheb pump. Tagasillal on õõtsad laagrite peal, kui õigel ajal korda ei tee on ainus lahendus õõtsavahetus. Rooliotsad peavad korras olema muidu hakkab roolilati peale ja selle erinevad variandid on ainult a osana ja esinduses vastavalt siis 12k ja 32k. Palli hind on 500 krooni tk kui õigest kohast osta. Tüüpvigade kohta veel niipalju et soojenduse juhtnuppude tagune tahab vahest puhastust, mõnikord katkevad aknatrossid aga kõige hullemad vead just hooldamata vedrustusest.

Headest külgest niipalju et autol on ülihead pidurid (piduritesse mineva rõhu lööb üles pump, mida ajab ringi mootor niiet 150 baari on võtta kohe), korras vedrustusega pole auke peaaegu tundagi aga teel püsib väga hästi samas, ruumi on sama palju kui scorpas, kuluosad on odavad, diislid on ökonoomsed, istmed on väga head, hästi avar seest tänu suurele aknapinnale, kõikvõimalikke lisavidinadi on meeletult alates ajuga juhitavatest jahutusventikatest ja lõpetades tagaismesoojenduste ja elektriliselt liigutava käetoega, auto on väga silmatorkav, see on auto inimesele, kellel on aega autoga tegeleda.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7