Tervist!
Teen siis samuti teema oma kullakeset siia.
Auto on valminud Mai (lõpp?) , 1988 aastal, läbisõit üle 67 tuhande kilomeetri, värvus on pärnaleheroheline
Aastal 88 sai vanaisa oma töökoha kaudu autoostu loa. Enne teda järjekorras oli mees, kes kangesti soovis Žigulit, kuna aga neid tol momendil polnud, kõndis too minema. Igatahes vanaisa sai Kombi endale, ning nagu pärast välja tuli, jäi mehel Žiguli saamata. Soetatud kaplusest Volga, hind ei meenu.
Auto kätte saadud, pidi ostma ohukolmnurga ja nippet-näppet veel teisest poest. Teekond Kohtla-Järve poole võis alata!Tehasest tulles oli pagasilukk praak ja tee peal pidi mitu korda luuki kinni siduma. Suhteliselt kohe aeti masin Kohtla-Nõmmel estakaadile ja tavotitati pehmelt öeldes ohtralt.
Masin on käinud Valgevenes ja edukalt tagasi tulnud. Auto on kasutuses olnud meie peres kogu oma elu, sõitnud ka talvel ning osalenud avariides - talvel tõmmati Kamazi poolt tööle tagurpidi künkast alla, ei saanud pidama ja taguosa mõlkis. Kõige vägevam fakt on see et vanaisa pole (selle) auto roolis meetritki sõitnud, kuna puuduvad load! Ta investeeris oma üleliigse raha autosse, mis tagantjärgi tundub õige teona.
Auto sõitis nii 12 aastat kuni viidi maale. Seal seisis ta (vahelduva eduga) 8 või 7 aastat, kuni jäi lõplikult seisma survelaagri (oldschool grafiit) purunemise tõttu. Selle autoga sai teenitud esimene AS Eesti Politsei aktsia - ilma tehnilise ülevaatluse, kindlustuseta ning juhtimisõiguseta roolis. Trahv tuli 3113.- mis aastal 2002/2003 oli ikka raha.
Ühel märtsikuisel päeval, aastal 2007 tärkas sõpradel ootamatu huvi auto vastu. Nad hakkasid seda sõidukorda sättima.
Lükkasime garaaži, eelnevalt "eemaldasime" sealt sugulase 01he. Käima ketrasime pool tundi stardiabi ja topkaga (karburaatorist tõusis mõnikümnesendimeetrine tulelont
).
Auto sai ikka päris jõhkrat offroadi nii mõned kuud. Tehniline taip arenes aja jooksul, ning nippet-näppet on tehtud
Kusjuures nagu selgus, peale 7/8t aastat väljas seismist oli autol ainult 3 nööpnõelapea suurust roosteauku. Masin oli kaetud vetikatega ning tagumiste logarite nurkadel ilutses sammal.
Pilti kohe päris algusest pole, aga suht selline oli ta mais 2007. ~ 3 kuud peale elustamist. Sorry, VGA mobiiliga tehtud.
Suvel sai alustatud "keretöödega" mis seisnes värvi ja rooste maha lihvimist kerelt, ning pahtli peale kandmist otse metallile. No ei teadnud kuidas asjad käivad noh.
(Nagu pärast selgus, oleks jäänud paar kohta tegemata.)
Pahtlit tuli välja ikka omajagu, juhiuksel oli pakseim koht ~7 mm. Terve juhiuks lendas n*hhui, kuna oli ikka kõver mis kõver - aitäh issile kes jogases pea välja hakkas tagurdama garaažist, võibolla ehk isegi mäletan hetke. Suht lingi keskelt hakkab koht kus rant on pahtlist. Uuem pahtel on minu geniaalne looming
Uue ukse sain täitsa lähedalt ja uue, ainult vanema 408/412 tüüpi, millel oli kroomlingi auk + natukene teistsugune seestpoolt.
Sai ette võetud ka põrand + pagass. Kõik puhtaks ja... spreikrundi ja spreiga mitu-mitu korda üle + põhjamastiks + veel värvi. Pagasnik sai kivikaitset, mõnusalt krobeline jäi.
Njah, sai ka "tehtud" polstrisse augud kõllide jaoks, mis ei olnud ikka päris tark mõte. Ega mina kehvem mees polnud kui igasugu tuuningossid ja nii saigi endale valmistatud spetsiomm käigukanginupp. Pärit Jawa 50sest mootorist, mutter sisse + vedelat tina, et suts raskem oleks + et hoiaks mutrit kinni.
Tuleb ikka uuesti sisu üle teha, seekord ikka "päris" värvidega.
Puhastades alumist pagassi, (2 kordne, nagu tänapäeva modernsematel autodel
) sai ette võetud ka bensiinipaak. Keset suuremat lihvimist sädemepilve sees märkasin et augud on tekkinud paaki. Oli tore võimalus koos sõbraga lahkuda maisest elust.
Ka see tuleb kõik normaalselt teha.
Veidikene tavotipilte.
Iga suvi, mis auto väljas seisis, eraldus temast suuremal hulgal tavotti, kõik oli sellega koos, kuid see sama hea aine päästis auto. Tiibadest sain kätte nii 8 kg. Osa sellest läks plekist manna purki - tulevastele põlvedele.
Novembris 2007 sai soetatud Moskvich 2140 Super Lux'i differ. Vana ei saanud kuidagi eemaldada, üks pooltelg oli ikka tõsiselt kinni, midagi ei aidanud. Sõber mõtles et prooviks leeklambiga, kuid see vedas meid alt - oleks hoovi peal õhku lennanud. Keegi soovitas vardaga välja lüüa - tulemus, varras ümber diffri. Ainus lahendus oli sild pooleks lasta.
Sõber ametis:
Siin on siis difrikogu: vasakul nn piruka tüüpi (originaal) ja paremal tavaline. SLi oma all.
Eralduda ei soovinud ka mootori karteri kork, mis oli umbes 4 aastat näppimata. Tulemus- kandid maas. Sõber vägistas kuuskandi sisse ja välja ta tuligi. Suvel sain uue.
2008 kevadel jõudsin järeldusele et nii ei lähe teps mitte ja lasin relakaga asja puhtamaks. Kuna lamell oli ikka liiga jäme siis tõmbas mõnuga sisse. Loobusin relakast (päris palju oli tehtud) ja hakkasin igivana Black & Decker'i drelliga edasi puhastama. Ütleme nii et aega läks, ja pehmelt öeldes mõnuga. Katusel testisin keemilist värvieemaldajat, aga kuna pinda ei pesnud, siis peale mõnepäevast naasimist garaaži oli katus roostes. Ei soovita.
Lasin katust ikka mitu korda trelliga üle kuni rahule jäin. Kere sai puhtaks sügiseks.
Siin pilt värvieemaldajast (ja jubeda rooste tekitajast - ratstyle'i sõpradele midagi
)
Mõned klõpsud telefoniga.
Tiivad läksid tegemisse (kuna pole rahapoiss ja lasen teha jupikaupa ) aprillis ja kätte sain mais.
Sügisel, mõned päevad ja hetked enne värvi minekut.
Ja teele!
Vanaisa pealt vaatamas, naabrimees sättimas ja mina puldis.
Omanik nõutult oma džiibi kõrval
Auto on ikka perversselt kõrge.
Käkk, millega viidi.
Värvitud! Peale läks Lada 325 (:D) Vahetusse läksid karbid ja tagapaneel.
Enne:
Pärast:
Enne:
Pärast:
Kõige kenamad pildid:
Pure street dragracer.
Kodus:
Täitsa hea sai... tundus alguses. Nüüd juba on killud tulnud karbilt, eest ja veel mõnest kohast. Sitt eeltöö
Tolm/värviklimbid.
Kui raha leiab suvel, siis lasen uuesti üle teha, seekord lakiga.
Kes viitsib, see loeb, kes viitsib, see vaatab pilte
Loodan et liiga OT ei tulnud. Mõni päev proovin veel enne ja pärast pilte lisada+ hetkeolukord + vahetatud detailid ning veel huvitavat.
PS: Pildid tehtud sõbra poolt. Minu omad on ainult telefonipildid...
Trükkisin ja valisin pilte 2h. Kombimiis over and out