Auto vedeles minu käes päris pikka aega. Algselt oli ta keredoonorina mõeldud teisele sarnasele autole kuid jäi siiski seisma.
Vahepeal ei olnud mingeid plaane sellega. Mingi aeg tuli selgus et mulle pole seda konkreetset mudelit enam vaja. Auto läks koos kõigega avalikku müüki , kuulutused rippusid natuke aega siin ja seal. Lõpuks helistas mulle reaalne huviline. Tuli järgmine päev Edgriaaniast kohale ja vaatas kere üle. Vaatas mu hoovi peale ja vaatas töökotta. Talle sobis mida ta nägi. Ütles et teeme auto korda ka siis juba. Mulle see idee sobis kenasti.
Muudatused võrreldes varasemaga.
Arvele võetud eestis siis august 2010.
Tumeroheline passis ja nii ta saab ka.
Mootor saab asenduse 1,9 VS 3,0
Automaatkast saab asenduseks Getrag 240 seeria manualkasti.
Kogu veermik koostada vaid uutest osadest.
Kerel kõik aukus kohad välja vahetada serv servaga tasa meetodil.
Mugavam salong kuid originaali lähedase kujuga, Senator A must samet.
Kerelt kõik iluliistud kaotada ja alles jäävad vaid kroomstanged.
Kapott asendada diiselmudeli scoobitud kapotiga.
Kergelt madaldada, vanakooli kärgveljed alla mis mahuvad koobastesse liikuma.
Siiani tellitud uute asjade nimistu( see on see mida siiani veel saab)
esimesed kettad
esimeste sadulate rem. komplekt
esimesed klotsid
esimesed rattalaagrid
zarniirid 4tk
tagaklotsid
tagatrumlid
tagatöösilindrid
klotsipaigalduskomplekt
plokikaane tihend
õlipõhja tihend
esimese otsa tihendid
mootori esisimmer
mootori tagasimmer
klapikaanetihend
küünlad
küünlajuhtmed
jagajakaan
rootor
õlifilter
käigukasti esimese otsa simmer
käigukasti tagumise otsa simmer
tagasilla simmer
tagarattalaagrid
esimesed amordid ühesuunalised
tagumised amordid ühesuunalised
siduriketas
sidurikorv
sidurisurvelaager
stabilisaatorvarda kondid
ilmselt on kola veelgi kuid hetkel ei tule kõik meelde.
Puhastatud detaile lademes.
Kogu käigukasti ärakäivad metallosad
Käigukasti korpus
mootorikorpus
mootori esimene kaan
jagajakorpus
mootorikäpad
kõik mootori juurde kuuluvad alumiiniumdetailid
starter
veepump
generaator
sisselaskekollektor
väljalaske kollektor
sillatala
kõik õõtsad
tagasild
stabikavardad
tagastabika kondid
käändteljed
hooratas
suurem enamik polte ja muud peenemat
Kõik detailid on käsitsi puhastatud ja värvitud.
Mootor on ühe 128tuhat sõitnud Opel Senator B pealt( Üle katuse käinud auto) Lahti võetud minu poolt esimest korda, tehase tihendid igal pool, lahtivõtmine oli omaniku soovil igaksjuhuks. Selgus et kõik on heas korras ja kokku läks uute tihenditega ja poltidega.
Kõik agregaadid on eelnevalt kontrollitud ja tunnistatud heas korras olevaks.
Ajujuhtmestik ja pihustid ning sissepritse osad saavad asenduse 1985 a Senator A2 ilma lambda andurita süsteemi pealt. Asenduseks tuleb ka hallanduriga jagaja mis asendab uuema sissepriste kohustuslikku osa , väntvõlli pöörete andurit.
NB! Kõik ehituseks vajalikud osad on välja sorditud oma varudest.
Kere on juba saanud põhjaliku põhja keevituse.
Kõik paigad on tehtud võimalikult kõrge täpsusega selleks et tagada originaalse kere kuju järgimine.
Ainult käigukangi asukoht on viidud 15cm tahapoole.
Kerel on vahetamata veel vaid tagumine põll, mis on uuena tellitud.
Ustel on paaril ära vahetatud alumine serv. Kõik detailid on üleni lihvitud ja eeltöö saanud ning kaetud täitekrundiga.
Valmis plekid:
tagaluuk
kapott
kõik uksed
esitiivad
Kere on alt kaetud keeviste ja oluliste kohatade pealt kerehermeetikuga, ning kogu kere põhi alt ohtra mastiksiga, PVC baasil
Mootoriruum põhjalikult puhastatud ja krunditud, tulevik toob sinna mattmusta katte.
Kuna teiste tööde vahelt aega on napilt siis teeb seda tööd tihti nädalavahetuseti ja siis süvenenult ja ei lase ennast segada muust.
kõik suurem töö on tegelikuses ära tehtud novembri kuu sees. Nipet näpet ka varasemalt kui kuna oli uue töökoja sisse seadmise periood sii ei jäänud vaba aega ööpäevas üldse üle.
Värvimise aeg hakkab lähenema ning ilmselt uuemaid pilte enne kohale ei jõua kui kere juba värvi all on.
Mõni pildike konkreetse auto ajaloost. Järjekord on selline noh enam vähem kronoloogiline.

see oli siis kui me ta Aloga kokku ladusime

liivaprits sõi nõrgad kohad välja

kolmeliitrilise sobitus ja äralõigatava metalli märkimine

ette uued jalgealused

taha uued kinnituse katted

viimane hetk enne uste maha raiumise algust

mootor avatud kujul

suurem hunnik laiali võetud esi ja tagasilla detaile liivapritsis

mõned kenad asjad ka mis auto alla lähevad

veel natuke asju ja natuke üleliigset

kere saab ka nii lihtsalt liigutada kui vaja peaks olema

põhja all siis alumised raamid keevitatud ja mitmeid väiksemaid kohti asendatud, kõik epokrunditud ja ootavad mastiksit.

mootoriruum sai ka valmis, ära on lõigatud see plekiosa mis segab ridakuuese paigaldust

palju vahvaid uusi ja taastatud osi

mõned uued asjad veel

ja ongi mastiks all ja aeg plaanida kere tagasi keeramist ja sildade paigaldust

veel üks kena asjake mootori juurde

veel natuke uusi asjakesi
Seniks aga kena jõulu aega. Mul aega pole,vaja valmis jõuda.
PS. lisan kohe ka vastuse tekkivale küsimusele: Sillaosa pukse enam uusi ei saa ja kõik puksid on sobitatud teiste autode puksidest ja kohandatud, kõik on ilma tühikuteta puksid et oleks vähe konkreetsem juhitavus.
Ning lõpetuseks lisame ka väikse nalja viluks tehtud nn TEASERI.( tegelikkuses sellist madaldust ja velge praktilisuse ja projekti eelarve tõttu ei tule)

Küll aga endale oleks, sellisel kujul ta ehitanud küll.