Vältimaks foorumihärraste kisa, et ma siia liiga palju "venelasi" topin ja plastmassautode omanike/lõhnakuuseriputajate teemade vahele mingeid panne lisan, teen oma mõlemast hobikast komplektteema.
"Kui aasta jooksul ikka uut Ladat ei osta, siis pole aasta korda läinud" ütles Kytt ja muretses oma autoparki järjekordse Lada
Seekord osutus väljavalituks siis 21063, ja valisime me kaua. Mingi hetk võisin ma ennast lausa Põhja-Eestis müügis olevate Ladade spetsialistiks pidada, vaatamas sai käidud mitmeid, helistatud veelgi rohkematele - ma arvan et oma veerandsaja müüjaga sai suheldud. Järeldus oli, et Põhja-Eestis ei ole müügis yhtegi Ladat mis ei vajaks rohkemal või vähemal määral keevitust või värvkatte uuendust. See, et müüja manab telefonivestluse käigus mu silmeette ideaalse auto, osutus enamusel kordadest tõeliseks pullikakas, aga see selleks.
Muretsetud sai see 2009 aasta algul. Auto, mida vaatama läksin, nägi välja selline:

Hoolimata sellest, et ilmselgelt ei kuulunud see auto 80-aastasele kirikuõpetajale, kes masinaga vaid suveti jumalateenistusele sõitis, oli see siiski parimas korras siks mida ma peale mitme kuust otsimist näinud olin. Oma osa konkreetse auto ostul mängis ka see, et ma suutsin leida ka auto varasema omaniku kontaktid ning peale pisukest taustauuringut veereski 06 mu hoovipeale.
Selline nägi see välja enne rahvaralluri karjääri:

Nimekiri, mis autoga minu käes tehtud on, tõotab tulla üpris pikk, kronoloogiliselt ei vasta see absoluutsele tõele ning tõenäoliselt jääb nimekirjast välja niimõnigi detail, 2 aastat on liiga pikk aeg, et kõik tehtu meeles oleks.
Mootorivahetus 1,3 asendus 1,6 liitrisega
Jämedam nukk
Reguleeritav nukaratas
Kergem hooratas
Elektronsüüde
Tootlikum õlipump
Mehaaniline karpa suuremate düüsidega
110-seeria aknapesuvedeliku paak/pump
Veidi väbam hingamine suvekuudel

Ees topeltstabikas
Muudetud esisilla geomeetria
Tugevdatud õõtsad
Kiire rool
Kõik esi- ja tagasilla detailid vahetatud
Kõik puksid asendatud polüuretaanpuksidega
Pidurisüsteem vahetatud
Tagumine stabikas
Tagumised lühikesed vardad tugevdatud
LSD
Custom väljalase
5k kast(nüüdseks paraku jälle neljane)
Taga Sachs Advantage amordid ja lühemaks lõigatud 2102 vedrud
Ees suvel Sachs Advantage amordid ja lühemad vedrud, talvel KYB gaasikad ja orig. vedrud
Rool allapoole toodud
Tundmatu "sportrool" asendatud ajastutruu Luisi tootega(pildil puudub)
Juhiistmeks Kadett GSI iste
Tavalised "paelad" asendatud rullikutega turvavöödega
Turvavöid dubleerivad Norma traksid(nüüdseks ka kõrvalistujal samasugused traksid nagu juhil)

Talvel all plekid Conti naeltega
Suvel laiendatud plekkveljed 185/60r13 Falkenitega
peale üht eelmise suve päeva Rapla kardirajal olin sunnitud ühe rehvipaari samas mõõdus Barumite vastu vahetama, põhjust näed pildil:

Ees valged suunad, samuti vahetatud reflektorid, mõlemad stanged, lisatud kroompeeglid, küljes kärukonks, karteri- ja põhjakaitse, vahetatud veel hunnik pudinaid, alates kasti simmeritest kuni veepumbani(viimast, tulenevalt vene varuosa kvaliteedist, korduvalt).
Mõned pildid ka siis:
Eesti Ladaklubi vigursõidu päev Vana-Võidus


Eesti Ladaklubi SummerCamp2010 Rutjal


Eesti Ladaklubi WinterCamp 2011 Savernas
