Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 04.12.2025 23:48

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.  [ 15309 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508 ... 1021  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 17:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.04.2008 00:43
Postitusi: 3632
roland525 kirjutas:
Ei sellest saan väga hästi aru aga seda küll ei tahaks uskuda, et plokkis ratastega saab otse paremini pidama, kui korralikult toimiva ABS süsteemiga. Omanud nii ABS-ga kui ka ilma selleta autot. Asfaldil pole väga proovinud aga lume peal näiteks ilma ABS-ta läheb nagu kelk edasi ja hoog ei lange üldse plokkis ratastega.



Ma ei saa hästi aru kas kodanikel ei ole libedasõidu koolitust läbitud või mis?! ABS tööpõhimõttest arusaamiseks ei pea olema keskmisest suurem geenius!

Üks asi on kindlasti, et pidurile vajutades ei kaota ABS-iga varustatud auto nii lihtsalt juhitavust!

ABS kontrollib, väldib rataste blokeerumist. Blokeerumiseks on vaja rehvile pinnast millele haakuda! ABS ei ole ainult piduriklotside kokkusurumine! Asfaldil näiteks on meil hea pinnas olemas ja seal näitab ABS oma kõige paremat omadust.

Jää/lörts, vesiliug- siin ei ole rehvidel mitte kuhugi haakuda ja sellevõrra on ka pidurdusteekond pikem, sest ABS saab infot: läheb blokki- laseb vabamaks pidureid.

Ma lihtsamalt ei viitsi seletada:D

ABS- kui rehvidel on pinnas millele haakuda, siis on pidurdusteekond lühem.
Kui rehvidel ei ole pinnast, millele haakuda, siis on ABS puhul pidurdusteekond pikem!

Võimalus ABS väljalülitamiseks on olemas, kaitse välja ja olemas, muidugi see on viisakalt ühendatud auto juhtimist abistavate anduritega ja lakkavad ka need töötamast!

Paljudel autodel on võimalus lülitada välja veojõukontroll nupust, kuid siinkohal ma vastust ei tea, kas see lülitab ka ABS välja või rakendub ainult veojõu/stabiilus kontrollile!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 17:29 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.06.2004 12:37
Postitusi: 2077
Asukoht: Tallinn, Tartu
Kumb on sinu jaoks tähtsam? Kas see, et ilma ABS'ita pidurdades MÕNEL juhul (tõesti ainult kiilasjääl ning ka sellel juhul aitab korralik naast) jääb auto paar meetrit varem seisma või see, et tugevalt pidurdades oleks auto juhitav? Nupust ABS'i välja lülitamist ei tohiks ühelgi euroopas müüdaval autol olla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 17:33 

Liitunud: 07.02.2007 22:27
Postitusi: 3096
Asukoht: Tartu
No mis sellel teemal vaielda nüüd...fakt on see, et ABS on mõeldud tavainimesele ja tavaautole eesmärgiga muuta sõitmine ohutumaks, aga kui sa oled oskustega võidusõitja (ilmselgelt ju kõik seda ei ole) , siis sa sülitad ABSi peale ning pidurdad paremini ka ekstreemsemates tingimustes.

_________________
"Pumba õigetesse juhtmetesse süüte andmisel tuleb õrnalt voolu, seda sai keelega proovitud aga ilmselt pole piisav..."


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 17:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.01.2007 09:51
Postitusi: 404
Asukoht: Elva ja Espoo
Blacku kirjutas:
Kumb on sinu jaoks tähtsam? Kas see, et ilma ABS'ita pidurdades MÕNEL juhul (tõesti ainult kiilasjääl ning ka sellel juhul aitab korralik naast) jääb auto paar meetrit varem seisma või see, et tugevalt pidurdades oleks auto juhitav? Nupust ABS'i välja lülitamist ei tohiks ühelgi euroopas müüdaval autol olla.

90a. alguse audidel küll saab nupust!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 17:36 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.06.2004 12:37
Postitusi: 2077
Asukoht: Tallinn, Tartu
mehikemetsast kirjutas:
No mis sellel teemal vaielda nüüd...fakt on see, et ABS on mõeldud tavainimesele ja tavaautole eesmärgiga muuta sõitmine ohutumaks, aga kui sa oled oskustega võidusõitja (ilmselgelt ju kõik seda ei ole) , siis sa sülitad ABSi peale ning pidurdad paremini ka ekstreemsemates tingimustes.

Ilmselgelt, kui sa tegeled tipptasemel võidusõiduga, siis su autol polegi ABS'i. Ma räägin olukordadest tavaliiklusest, igapäevasõidul.

vuchmann kirjutas:
Blacku kirjutas:
Kumb on sinu jaoks tähtsam? Kas see, et ilma ABS'ita pidurdades MÕNEL juhul (tõesti ainult kiilasjääl ning ka sellel juhul aitab korralik naast) jääb auto paar meetrit varem seisma või see, et tugevalt pidurdades oleks auto juhitav? Nupust ABS'i välja lülitamist ei tohiks ühelgi euroopas müüdaval autol olla.

90a. alguse audidel küll saab nupust!

Pildusin natuke pooliku fakti jah. Millalgi 90ndate keskpaigast alates, peaks ABS olema kõikidel euroopas müüdavatel autodel küljes ning alati sisselülitatud olema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 17:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.07.2009 11:35
Postitusi: 802
Asukoht: Ülemiste parkla
Tahaks näha siit foorumis kedagi, kes poleks omaarvates oskustega kiirendaja :D

EDIT: liiga üldine oli


Viimati muutis Kris2, 05.07.2011 17:49, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 17:43 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 17:32
Postitusi: 3200
Asukoht: Laagri
Kris2 kirjutas:
Tahaks näha siit foorumis kedagi, kes poleks omaarvates oskustega võidusõitja :D


mina.

_________________
Saksa autode remont,


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 18:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.10.2009 20:12
Postitusi: 326
Toivoku kirjutas:
Kris2 kirjutas:
Tahaks näha siit foorumis kedagi, kes poleks omaarvates oskustega võidusõitja :D


mina.

+1


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 18:17 

Liitunud: 02.10.2006 02:18
Postitusi: 255
Blacku kirjutas:
Kumb on sinu jaoks tähtsam? Kas see, et ilma ABS'ita pidurdades MÕNEL juhul (tõesti ainult kiilasjääl ning ka sellel juhul aitab korralik naast) jääb auto paar meetrit varem seisma või see, et tugevalt pidurdades oleks auto juhitav? Nupust ABS'i välja lülitamist ei tohiks ühelgi euroopas müüdaval autol olla.


Huvitavaid variante hakatakse siin juba tõepähe pakkuma. Tegelikult ka kiilasjääl peatub ABS-iga lühema distantsi jooksul kui plokkis ratastega. Ainsad teekatted millel plokkis ratas parem on, on lahtise lume või kruusaga. Ülejäänute variantide korral hoiab abs ratta haardumist teekattega kõige magusamas kohas ehk 10-30% on ratas plokeeritud. See tähendab et pidurdusmaa on kõige lühem ja samas on säilinud ka mingilmääral juhitavus takistuste võimalikuks vältimiseks.

Olen ise igatpidi katsetanud pidurdada nii absiga kui ilma ja igasuguste muude viguritega ning peab mainima, et kõikide vanakooli meeste ebausk nendesse süsteemidesse tõenäoliselt sellepärast, et piduri süsteemide korralik hooldus (ka absi andurite vahetus jne) oli või on kuradima kallis teatud sõidukitel ning seega need süsteemid kunagi ei tööta (teie?) auto peal ning see on puhtal kujul (teie!) isiklik usk et tegemist on jama süsteemiga, kuigi teaduslikult mõõdetud teekatsed näitavad vastupidist.

Tavaliselt ei kipu väga vaidlema aga teistele inimestele liiklusohutuse kohapealt valeinformatsiooni levitamine ajab vaidlema.

Arutame seni kuni asi selge.

Ohutut liiklemist. Ka ilma absita.

ET OT POLEKS: Täna sain vaielda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 18:51 

Liitunud: 27.09.2004 21:36
Postitusi: 857
ison.ts kirjutas:
Inimesed mõelge enne ikka väga korralikult järele kui täiesti võõrast inimest üritate üle üle lasta.
1. Teil ei ole õrna aimugi kellega teil tegu võib olla.
2. Eesti on õnneks väga väike ja alati keegi tunneb kedagi, kellest teie võite sõltuv olla.


Mind üritati avariiga üle lasta. Eks esmamuljelt vaadati, et mingi noor nolk, mis ta ikka teha saab. Lõppes sellega, et oli pilt sündmuskohast, hunnik tunnistajaid ja süüdlased kopsakas trahv õnnetuse põhjustamise eest.

Sinu juhtumi puhul on kõige nõmedam muidugi see, et heategu tõesti saab karistatud.

_________________
Wanker (auto) - see on mehaaniline olend, mis koosneb kahest lahutamatust osast: masinast ja juhist. Mõlemal neist on iseloom, tahe ja nõrkused.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 20:17 

Liitunud: 07.02.2007 22:27
Postitusi: 3096
Asukoht: Tartu
TC:Elite kirjutas:
Blacku kirjutas:
Kumb on sinu jaoks tähtsam? Kas see, et ilma ABS'ita pidurdades MÕNEL juhul (tõesti ainult kiilasjääl ning ka sellel juhul aitab korralik naast) jääb auto paar meetrit varem seisma või see, et tugevalt pidurdades oleks auto juhitav? Nupust ABS'i välja lülitamist ei tohiks ühelgi euroopas müüdaval autol olla.


Huvitavaid variante hakatakse siin juba tõepähe pakkuma. Tegelikult ka kiilasjääl peatub ABS-iga lühema distantsi jooksul kui plokkis ratastega. Ainsad teekatted millel plokkis ratas parem on, on lahtise lume või kruusaga. Ülejäänute variantide korral hoiab abs ratta haardumist teekattega kõige magusamas kohas ehk 10-30% on ratas plokeeritud. See tähendab et pidurdusmaa on kõige lühem ja samas on säilinud ka mingilmääral juhitavus takistuste võimalikuks vältimiseks.

Olen ise igatpidi katsetanud pidurdada nii absiga kui ilma ja igasuguste muude viguritega ning peab mainima, et kõikide vanakooli meeste ebausk nendesse süsteemidesse tõenäoliselt sellepärast, et piduri süsteemide korralik hooldus (ka absi andurite vahetus jne) oli või on kuradima kallis teatud sõidukitel ning seega need süsteemid kunagi ei tööta (teie?) auto peal ning see on puhtal kujul (teie!) isiklik usk et tegemist on jama süsteemiga, kuigi teaduslikult mõõdetud teekatsed näitavad vastupidist.

Tavaliselt ei kipu väga vaidlema aga teistele inimestele liiklusohutuse kohapealt valeinformatsiooni levitamine ajab vaidlema.

Arutame seni kuni asi selge.

Ohutut liiklemist. Ka ilma absita.

ET OT POLEKS: Täna sain vaielda.



Et siis pidur töötab on/off lülitina? Plokkis ratas pole tõesti kunagi ideaalne pidurdaja olnud ning ABS aitab samuti seda vältida, kuid kahjuks tihtipeale sekub ta liiga vara ning ei ole nii tõhus, kui töötav(!!!) inimese jalg. Just see viimane punkt on see, millele ei saa alati kindlaks jääda ning seega on abivahend nimega ABS ka leiutatud ning paljudele ka abiks!

_________________
"Pumba õigetesse juhtmetesse süüte andmisel tuleb õrnalt voolu, seda sai keelega proovitud aga ilmselt pole piisav..."


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 21:14 
Eliit

Liitunud: 05.04.2003 20:20
Postitusi: 5761
Hommikul ennem tööleminekut lugesin siit viimase postina seda, et "poleks olnud ABSi" ja nüüd peale tööd lugedes on viimati tehtud postid nutt ja hala selle ASBi üle. Naiss, teil pole vist muud sittagi teha. Ja ma ütlen kohe ära, et vähemalt 2 korda elus oleks päästnud mind ABSi olemasolu, ja teine samapalju ma olen teinud idiootilisi piruette ja võsas maandumisi kuna loll ABS rikkus kõik ära.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 22:58 
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.08.2003 09:06
Postitusi: 243
Asukoht: Tallinn, Valga
Kes veelkord ABS kirjutab on ment.

btw, pooleveosed on tittedele, quattro viib edasi :rokib


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 23:09 
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.05.2006 21:47
Postitusi: 3356
Asukoht: Tartu
Viisin eelmine esmaspäev telefoni elisasse garantiisse, kuna telefon järsku ei toimind enam. Elisast mulle helistati paar päeva hiljem, et garantii on kehtetu kuna telefonist leiti suures koguses metallipuru. Kui olen nõus siis tehakse plaadipesu mis on 25 euri. Ütlesin, et selge, tehke see plaadipesu, kuna telefoni on ikkagi vaja.
Eile saadeti sõnum, et telefon on tagasi elisas ja võin järgi minna.
Täna käisin järgi, läksin sinna ja kuna enne mind oli üks tüüp kellel ka telefon oli remondis ja läks tasuliseks, siis juba hõiskasin et mul ka telefon remondis ja läks tasuliseks. Teenindaja siis vaatas natuke oma ekraanilt mingeid asju ja tegi üllatunud näo pähe, et mis tasulisusest ma räägin.
No vaatasime uurisime, no käsitlustasu 0 euri ja kõik.
Ütles, seal on kirjas, et telefoni ei saanud kvaliteetselt remontida kuna emaplaat on vigastatud. Seega telefon saadeti mulle tagasi ilma midagi puhastamata ja raha samuti ei küsitud.

No selge, teenindaja soovitas, et kuna garantii nagunii kehtetu siis viigu kuhugi tavalisse töökotta, et saab kiiremini ja odavamalt.

Nüüd kodus nii huvi pärast võtsin telefoni lahti, et kuna garantii nagunii kehtetu siis uurin ise ka mis seal siis on sees ka. Võtan lahti, vaatan, ongi metallipuru. No pintsel kätte, vaikselt puhastasin ära kõik ilusti, käisin klemmid asjad puhtaks, lappasin kokku tagasi ja voilaa - telefon töötab.

Vb veel tiba vara hõisata, aga igatahes ma ei saa aru mis idikad seal teeninduses töötavad, et ei taheta isegi raha teenida. Nad oleks ju võind selle plaadipesu ära teha ja 25 euri kasseerida, või kasvõi niisama selle raha kasseerida nagu tänapäeval tavaline on.. aga ei, nemad saadavad täiesti puutumata telefoni tagasi mulle.

Muidugi ma olen rahul sellega, et telefon sai korda täiesti null euriga(va kütusekulu mis viimise-toomise peale kulus) :D
Pikk romaan aga mina olen rahul :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mis siis täna juhtus? €lame €nnast välja 2011
PostitusPostitatud: 05.07.2011 23:37 

Liitunud: 27.12.2009 20:47
Postitusi: 2884
Asukoht: Põhja-Läti
Abs jutupeale :D
Pilt

_________________
BMW


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.  [ 15309 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508 ... 1021  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7