tsimpa kirjutas:
kuigi tegu on osalt ostu-müügi-teemaga, siis suurem rõhk on ikkagi tehnilisel infol.
tahan osta kõige vaiksemad rehvid mis võimalik.
ma kujutan ette, et müra sõltub kahest faktorist - muster ja mõõt.
olin natuke üllatunud, kui vahetasin oma peaaegu slikid 215/55R16 suverehvid uute 195/60R16 lamellide vastu. tundub nagu oleks auto läinud isegi vaiksemaks!
kuidagi ajuvaba on mõelda et kõrge lamellmuster võiks olla vaikne nii linnas kui ka maanteekiirusel..
kuna suvekad läksid utiili, siis nüüd ongi küsimus, mis saab edasi.
minu valikud on:
1) uuesti 215/55R16
2) 205/55R16 - kuna spidokas on 215-ga täpne, siis see tähendab, et nüüd hakkab veidi üles valetama. aga sellest pole mingit lugu, küll ma ära harjun.
3) 195/60R16 - see tundub olevat mingi kaubikumõõt, ma ei kujuta ette kas vaikusele orienteeritud mustrit leiab. mingi ülikõva ja vastupidavusele orienteeritud segu tundub olevat.
kui tahta kõrgemat profiili, siis pean vahetama ära ka veljed 15" vastu.
paar küsimust siis ka igaks juhuks.
1) rehvide reklaamtekstides vist väga palju vaikusest ei räägita, pigem vastupidavusest ja sportlikust pidamisest, mis on üksteise vastandid. kumb omadus aitab vaikusele paremini kaasa? kas pehme kiirestikuluv sportlik segu? või jäik ja vastupidav economy kumm?
2) kas on õige et kõrge rehviprofiil on vaiksem kui madal?
Ma nägin siin viimase paari kuu jooksul kuskil autolehes rehvitesti artiklit, seal oli üpris hästi ära mainitud mis rehv oli hea pidamisega, missugune vaikne, lärmakas jne. kui otsid vaikset kvalikteetbrändi(ehk siis mitte kõige odavamat) rehvi siis võid proovida, äkki leiad kuskilt üles artikli, arvatvasti autolehest vms lugesin.