Mõtlesin et talv ja tagavedu on hetkel IN, et teen siis kah kõvatamiseks ühe vähese jutu ja paljude piltidega teema
19. septembril 2004 kukkus 500 krooni eest sülle 1974. aasta 412IE. Mõttes oli, et saan sealt oma 434-le mõned paremad salongijubinad.
Kuid juhtus nii, et mida rohkem ma garaazis 412 juures käisin, seda rohkem hakkas ta mulle meeldima. Ei leidnud mitte ainumatki asja, mis ei oleks originaal. Välja arvatud rehvid loomulikut. Aga jah - esimest korda elus nägin salongis olevat antenni katet, käigukasti õli valamise luuki, jms.
Kõik matid, tungraud, tööriistakomplekt, kõik on nii nagu ta 1974 aasta 28. novembril poest tuli. Mina olin nüüd siis teine omanik
Esimene oli hambaarstist naisterahvas, kes ta uuena 5165.- rubla eest Volga poest ostis
Roostet natuke oli, tiivaäärtel. Parem tagatiib aga natu rohkem roostest pureda saanud, kuna garaazi lagi olevat tiiva peale läbi tilkunud. Kõik talved aga olevat garaazis seisnud - seda kinnitas ka pilk põhja alla. Minul tuli vaid sidur lahti joosta, mahlad vahetada ning auto ülevaatusekorda seada, midagi muud polnudki vaja teha et tänavatele liikuma jõuda
Hullult meeldib mulle selle auto üleni nahast salong
Peale ülevaatust sai külge kruvitud ka väiksem ja mugavam rooliratas
Kuu aega hiljem aga algas üks hommik minu Kadrioru hoovis sellise vaatepildiga
Tagasi läks originaalrool ja nautisin aga tagaveolise talverõõme. Õhtuti kogusin internetist London-Mexico 1970. aasta maratonralli kohta infot. Ja otsustasin Uunikute Talveralliks mossele kleepsud teha.
Ja 2005 aasta Uunikute Talveralli lõppedes.
Mossega sõitsin igapäevaselt ka järgmise suve. Siin Vanatehnika Lustisõidust üks pilt.
Ja 2005 augusti Lustisõit
Augusti lõpus korjasin auto sõpru täis ja tegime Läti tripi, mingi ~1000km.
Igasugu huvitavaid kohti sealkandis
Üldiselt sai aasta aega ringi sõidetud ja midagi suurt remontima ja tegema ei pidanud. Masin töötas nagu kellavärk
Ka järgmine talv sai mosset reipalt igapäevaautona kasutatud ning "vanal rasval" 2006 Uunikute Talveralli läbitud
Ja ka Võrumaal lumerada nühitud oma lõbuks
Sel talvel vahetasin piduriklotsid ja kõik mansetid ning pea- ja töösilindrid uute vastu. Samuti viskasin vahelt minema pidurivõimendi, mis ei töötanud nii nagu vaja. Ilma võimuta pidurdab nüüd nagu kännu taha
2006 suvi.
2007 suvi.
Mitu talve igapäevasõitu hakkab tunda andma.
2008 aasta Talverallil taas mossega
Läbi aegade kõige porisem ralli oli
Õnneks olin vahetult enne seda kapoti alla elektrilise klaasipesu pumba paigutanud, mis oli vägagi abiks.
2008 suvi. Vähe juttu, palju pilte
Samal suvel võtsime osa Uunikute Tähesõidust, mis oli julm tolmuralli
Novembris 2008 tuli foorumis mitmele kasutajale idee et võiks kokku saada, nagu paljud autoklubid teevad. No orgunnisime siis kogunemise Sikupilli parklas. Kohale tuli peale minu vaid wolfe. Selline siis oligi Mosseklubi esimene ühisüritus
2009 maikuus Mosseklubi Saaremaa tripp
Praamijärjekorras.
Nagu piltidelt näha, on rooste juba mõnuga maiustanud ja auto nägi teiste ilusate klubi mossede seas ausaltöeldes koledam välja... Peale Saaremaal käiku sai 412-l ülevaatus läbi ning auto jäi seisma. Üks põhjus oli ka ühe huvitavama hobiauto kojutoomine, mis vajas garaazikohta ja tegemist.
Ja seal ta seisis 2009 aasta jaanipäevast kuni 2011 aasta maikuuni. Peaaegu 2 aastat. Võtsin siis kätte, lõin kummid täis, tõstsin aku peale ning sõitsin garaazi. Pidurid olid selle 2-aastase seismisega muidugi kuhugi ära jalutanud
Kuna garaazis vedelesid ühe usaka veljed, mõtlesin et proovin pullipärast alla. Ja ootamatu avastus - augud sobivad 1:1
Lähemalt paar pilti, mida meie talved vana autoga teevad.
Pagassis rattakoobas.
Sama koht.
Pagassi tihendi renn. Või õigemini see, mis tast järele oli jäänud.
Peale kleepsude eemaldamist ning rellakaga roostekohtade puhtakslaskmist nägi auto selline välja.
Vahepeal sai suve jooksul garaazi sisse ja garaazist välja sõidetud, (päikse käes ikka mõnus ja soe), ning ühel õhtul hooga garaazi sõites sain liiga hilja aru, et pidurid on veel tegemata, ja põrutasin hooga sisse
Õnneks sai see enamvähem talutavalt sirgeks tagasi tõmmatud
Veel keretöö käigust paar pilti.
Krunt seljas
Pagassipõhi värvitud
Ja auto ka
Kuna selle auto katus sai millalgi aastaid tagasi kannatada, ja lainetab mõnuga, siis minu eesmärgiks ei ole selle auto taastamine prillikiviks ja originaalkorda. Pigem on tegemist odava säästuprojektiga, mis võimalikult odavalt tänavatele saaks
Seepärast ka vaid alumise osa värvimine.
Selline ta 2011 sügiseks sai. Ise olen rahul. Jäid veel teha pidurid ja muud nipet näpet pisikest kala, mis seismisega tekkinud olid.
Ja jõuamegi "tänapäeva", aastasse 2012. Eesmärgiks oli mosse 2012 Uunikute Talveralliks sõidukorda saada, ja eesmärk on täidetud. Ülevaatus läbitud, ning Talveralli Eelkvalifikatsioon läbi tehtud. Selliseid teid pole see auto vist kunagi näinud
Kusjuures, salongi vett sisse ei tulnud
Uksetihendid on mul Lada omad. Ja eriti suur abi oli 10mm rauast karterikaitsest, mis jääkamakate kolinal oma tööd tegi ning õlifiltrikorpust kaitses. Samuti on sellel laial karterikaitsel see eelis, et hoidis kapotialuse kuivana
Mõnus oli!
Nädalavahetusel õnnestus soetada täiesti tutikas vanakooli katuseraam, mis rändab katusele.
Enne selle aasta Talverallit (25.veebr.) veel plaan porilapatsid külge kruvida, tahhomeeter uuega asendada, roolisammas ja rool ära vahetada, uued esituled ette panna, veel üks paar lisatulesid paigaldada, tagaosa kõrgemaks tõsta, uued küünlad+juhtmed, jagajad, ja öfkoors mingi kleepsutuuning ka.
Kevadel laseks aga auto kolinal maadligi, niipalju kui võimalik
Eks näis kuidas õnnestub