ahto kirjutas:
Eeldan, et tegemist nn Narrow band lambda sensoriga. Sõltuvalt sellest kas lambda anduril on soojendus või mitte väljub seal 1 kuni 4 juhet. 1 juhtmega on korpus maandus ja väljuv juhe signaal, 2 juhtmega on üks juhtmetest signaal ja teine maandus, 3 juhtme puhul on korpus maandus üks juhe signaal ja kaks juhet soojendus (need kaks juhet on reeglina ühte värvi ja signaal teist värvi), 4 juhtme puhul on üks juhe maandus teine signaal ja kaks ühevärvilist soojendus. Mõõtmine toimub maanduse ja signaali juhtme vahel pinget (voldid V) mõõtes. Mõõtmist tuleb teostada SUURE sisendtakistusega voltmeetri abil nagu digitaalne volt/multimeeter. MITTE kasutada analoog (seieriga) volt/multimeetrit. Mõõtepiirkonnaks valida näiteks 2V (2000 mV). Mõõtmist teostada töötemperatuuril sooja mootoriga. Põhimõtteliselt peaks voltmeetri näit tühikäigul või madalatel pööretel (umbes 2000-3000 pööret) kui auto on closed-loop'is pendeldama 0,2 ja 0,9V vahel. Kõrgetel pööretel (üle 4000 pöörde) WOT reziimis peaks segu olema rikas ja voltmeeter näitama üle 0,45V (pigem 1V kanti). Samas ei anna selline mõõtmine kindlat informatsiooni, et viga just lambda anduris. Põhjus miks segu vale, võib johtuda ka mõne teise anduri rikkest (jahutusvedeliku temperatuur, MAP/MAF, TPS jne.), kuni ECU enda rikkeni välja.
Kõik õige aga iga digitestriga ei saa ikkagi seda kontrollida. Odavamad ei reageeri nii kiiresti kui lamda andur, ei fikseeri seda kõikumist yhesõnaga.