Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 03.05.2025 17:30

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: K: Kuidas testriga lambdat kontrollida saab?
PostitusPostitatud: 10.01.2010 16:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.01.2009 19:27
Postitusi: 49
Asukoht: Mustamäe
Otsisin küll aga ei leidnud vastust eriti :) vbla otsisin halvasti
Tahaks kindluse mõttes sierral lambdat kontrollida testriga ja varem pole kontrollinud nii :)et siis äkki keegi on kontrollinud siis võiks öelda kuidas asi käib :help
Aitäh.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: Kuidas testriga lambdat kontrollida saab?
PostitusPostitatud: 16.01.2010 21:52 

Liitunud: 09.03.2006 21:16
Postitusi: 50
Asukoht: tallinn
Vaata siia
http://www.neti.ee/cgi-bin/cache?query= ... 26t%3D5466


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: Kuidas testriga lambdat kontrollida saab?
PostitusPostitatud: 20.01.2010 13:34 

Liitunud: 15.10.2007 16:13
Postitusi: 21
Asukoht: Tallinn
Eeldan, et tegemist nn Narrow band lambda sensoriga. Sõltuvalt sellest kas lambda anduril on soojendus või mitte väljub seal 1 kuni 4 juhet. 1 juhtmega on korpus maandus ja väljuv juhe signaal, 2 juhtmega on üks juhtmetest signaal ja teine maandus, 3 juhtme puhul on korpus maandus üks juhe signaal ja kaks juhet soojendus (need kaks juhet on reeglina ühte värvi ja signaal teist värvi), 4 juhtme puhul on üks juhe maandus teine signaal ja kaks ühevärvilist soojendus. Mõõtmine toimub maanduse ja signaali juhtme vahel pinget (voldid V) mõõtes. Mõõtmist tuleb teostada SUURE sisendtakistusega voltmeetri abil nagu digitaalne volt/multimeeter. MITTE kasutada analoog (seieriga) volt/multimeetrit. Mõõtepiirkonnaks valida näiteks 2V (2000 mV). Mõõtmist teostada töötemperatuuril sooja mootoriga. Põhimõtteliselt peaks voltmeetri näit tühikäigul või madalatel pööretel (umbes 2000-3000 pööret) kui auto on closed-loop'is pendeldama 0,2 ja 0,9V vahel. Kõrgetel pööretel (üle 4000 pöörde) WOT reziimis peaks segu olema rikas ja voltmeeter näitama üle 0,45V (pigem 1V kanti). Samas ei anna selline mõõtmine kindlat informatsiooni, et viga just lambda anduris. Põhjus miks segu vale, võib johtuda ka mõne teise anduri rikkest (jahutusvedeliku temperatuur, MAP/MAF, TPS jne.), kuni ECU enda rikkeni välja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: Kuidas testriga lambdat kontrollida saab?
PostitusPostitatud: 21.01.2010 23:47 

Liitunud: 01.04.2009 15:46
Postitusi: 65
Asukoht: tartu
ühenda ostsilloskoop taha ja näed graafiku ära kuidas töötab käiva mootoriga,


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: Kuidas testriga lambdat kontrollida saab?
PostitusPostitatud: 22.01.2010 23:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.06.2006 18:50
Postitusi: 3066
Asukoht: Viljandi/Kuopio
ahto kirjutas:
Eeldan, et tegemist nn Narrow band lambda sensoriga. Sõltuvalt sellest kas lambda anduril on soojendus või mitte väljub seal 1 kuni 4 juhet. 1 juhtmega on korpus maandus ja väljuv juhe signaal, 2 juhtmega on üks juhtmetest signaal ja teine maandus, 3 juhtme puhul on korpus maandus üks juhe signaal ja kaks juhet soojendus (need kaks juhet on reeglina ühte värvi ja signaal teist värvi), 4 juhtme puhul on üks juhe maandus teine signaal ja kaks ühevärvilist soojendus. Mõõtmine toimub maanduse ja signaali juhtme vahel pinget (voldid V) mõõtes. Mõõtmist tuleb teostada SUURE sisendtakistusega voltmeetri abil nagu digitaalne volt/multimeeter. MITTE kasutada analoog (seieriga) volt/multimeetrit. Mõõtepiirkonnaks valida näiteks 2V (2000 mV). Mõõtmist teostada töötemperatuuril sooja mootoriga. Põhimõtteliselt peaks voltmeetri näit tühikäigul või madalatel pööretel (umbes 2000-3000 pööret) kui auto on closed-loop'is pendeldama 0,2 ja 0,9V vahel. Kõrgetel pööretel (üle 4000 pöörde) WOT reziimis peaks segu olema rikas ja voltmeeter näitama üle 0,45V (pigem 1V kanti). Samas ei anna selline mõõtmine kindlat informatsiooni, et viga just lambda anduris. Põhjus miks segu vale, võib johtuda ka mõne teise anduri rikkest (jahutusvedeliku temperatuur, MAP/MAF, TPS jne.), kuni ECU enda rikkeni välja.

Kõik õige aga iga digitestriga ei saa ikkagi seda kontrollida. Odavamad ei reageeri nii kiiresti kui lamda andur, ei fikseeri seda kõikumist yhesõnaga.

_________________
"sülearvutite remont ja hooldus" Tartus(ka saatmisega yle eesti) 51 936 191
Ford F-250 HDedition , Mitsubishi Eclipse GSX, Skoda Superb TSi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: Kuidas testriga lambdat kontrollida saab?
PostitusPostitatud: 28.01.2010 20:42 

Liitunud: 25.01.2010 12:51
Postitusi: 57
ja osad lamdad on titanium lamdad need t;;tavad teistmoodi.http://www.lambdasensor.com/main/mcolours1.htm
http://www.wellsmfgcorp.com/pdf/Counterpoint2_3.pdf


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7