Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 21.09.2019 10:18

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ
PostitusPostitatud: 05.08.2019 21:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.05.2015 21:24
Postitusi: 6
Asukoht: Tallinn


Pilt
Pilt

--------------------

Mille poolest erineb tehaseseades STI’st?

Mootor:
- Mahle sepiskolvid
- RCM 11mm tikkpoldid
- RCM kaanetihendid
- Subaru 12mm õlipump
- HKS rihm koos originaal rullikute ja veepumbaga
- RCM 340 kütusepump (340l/h)
- Perrin’i õhuvõtt koos K&N filtriga
- Samco turbo sisselaskevoolik
- Koyo täisalumiiniumist radiaator
- mootorit määrivad/jahutavad Motul’i tooted (Sport 5W50 ester, Inugel)

Seade @ TKTK:
Pilt

Veermik/jõuajam:
- Competition Clutch sidur, nö. „Stage II“
- käigukastis-diferentsiaalis Motul Gear 300 75W90
- HEL armeeritud pidurivoolikud
- rõhk voolikutesse Motul RBF700 poolt
- Michelin Pilot Sport 4 225/45/17 rehvid
- coilover vedrustus BC Racing BR

Muu pudi-padi jaguneb ka igale poole, aga minu arvates pole see STI suguse auto juures absoluutselt oluline. Tähtis on see, mis jõudu teeb ja kuidas jõud masinat edasi tõukab.

--------------------

EELLUGU

Enne ostu nägi auto välja selline:
Pilt
Rohkem pilte: https://flic.kr/s/aHsmDQmeZh

Elu ei olnud armuline enne meie kätte sattumist sellele autole. Stance’itud nii, et ees polnud isegi logareid (kogu mustus jõudis ratastelt kapoti alla), kõvasti chav lahendusi (nt. turbo ilma igasuguse retsirkulatsiooniklapita), koledad ja ebakvaliteetsed Rota veljed mingisuguste koobaste poolt ära kraabitud Hiina rehvidega.
Mis mind tõmbas oli Alan Jeffrey juures remonditud mootor. Lisaks tuleb tunnistada laiskust nii palju, et koju tulemine läks väga kiireks ning mul polnud aega väga seiklemas käia ning erinevaid autosid vaadata. Kuna masin oli sobivalt lähedal, kotkasilma välimus alati tõmmanud ning hind oli ka kotkasilma kohta enamvähem, siis sai tehtud „mugav“ otsus antud masin võtta. 2. valik oleks olnud Forester STI Glasgow’s – 500 miili üks ots või lennureis.

Miks ja kuidas auto Eestisse sai? (inglise keeles)


Pilt

Ring Nordschleife’l:


Pilt

Vesi-etanool-värvaine mootorisisesel jahutusel sai veel Auto24Ring’ilgi käidud...


...ja sellest vähe pikem video:


Tunnuslause: „Hea kütusekulu Ander.“
Pilt

--------------------

Sellest, kuidas auto Eestis praegusesse seisukorda sai, saab lugeda siit:
http://www.subaruclub.net/foorum/viewto ... 16&t=13884

Pikemalt ei hakka siin remontimisel peatuma. Pildi ja videomaterjali on natuke igale poole sokutatud. Suurema furoori ja nõudluse korral võin lisada siia, aga muidu on igalt poolt sotsiaalmeediast ka midagi kättesaadav.
Kokkuvõtvalt – korda sai.

Täpsem kodu jääb teemale siia: http://www.subaruclub.net/foorum/viewto ... 49&t=14678

Tänud lugemast/vaatamast!
Joonas

--------------------

Rohkem pilte: https://flic.kr/s/aHsmAtGS1t

Värskeimad pildid
Autor: https://www.instagram.com/k.raudsepp_photography/
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

_________________
http://differ.ee/ -> http://bit.ly/DifferOU
-----------------------------------------------------------------------------
YT: https://bit.ly/AinultAutod / IG: http://bit.ly/MARGATSNI


Viimati muutis JoonasJJ, 10.09.2019 16:25, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ
PostitusPostitatud: 05.08.2019 21:30 
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.05.2015 21:24
Postitusi: 6
Asukoht: Tallinn
Mainin selgituseks, et kirjutan võhiku seisukohast teistele võhikutele ja „360-reverse-entry-clutch-kick-Scandinavian-flick-countersteer... ikka sõitsin rajarekordi“ poistel pole.

---

Käisin esimest korda Auto24Ringil peale auto värskenduskuuri ja oli tunne, et viimastel ringidel hakkasin lõpuks auto ja rajaga vähesel määral sinapeale saama.
Tulemus: 0.7 sekundit kiirem, kui seniste külastuste kiireim aeg ja tundsin tekkivat mingisugust järjepidevust


Pilt

Siiamaani olin kasutanud pidureid väga konservatiivselt, siis seekord olin vaimselt veelgi rohkem valmis usaldama autot, pidureid ja rehve. Mentaalselt aitas kaasa kõvasti see kogemus:


Auto sees istumise elamusest olid tähtsamad sõnad, mida roolis olnud isik ütles peale ringi lõpetamist: „You must trust the car.“

See ei tähenda, et kõva sõidumees valmis olen, aga lõpuks tekkis tunne, et saavutatud on mingisugune baas teadlikult kiiremini sõitma hakkamiseks. Jahutusringidel lasin oma tegevuse peas läbi, korrigeerisin pidurdamist ja trajektoori ning kulminatsioon oli eelpool postitatud enda kiireim ring.

Eelkõige olen olnud konservatiivne just piduritega seetõttu, kuna (tagantjärgi tark olles) MINU ARVATES on olnud palju häma selle ümber, et „mis ketas ja klots ikkagi peaks seal auto all olema rajal käimiseks“ ja see on tekitanud ülearust vaoshoitust.
Teisipidi olen sundinud ennast rahulikumalt sõitmise kunsti tundma õppima, mis on (ükskõik, millise nurga alt vaadates) äärmiselt mõistlik.

Puudutaks siin seda „vana head“ pidurite teemat. Mina olen veendunud enda autode rajavalmiduses järgnevalt:
1. ettevalmistus piduritega enne rajale minekut: (HEL) armeeritud pidurivoolikud + Motul RBF660
2. ettevalmistus: pädeva mehaaniku positiivne hinnang auto all olevatele ketastele ja klotsidele rajakasutuse suhtes

Komplektid, millega olen peale läinud Auto24Ringile:
1. kord rajal: armeeritud voolikud; RBF660; pole õrna aimugi, mis ketas/klots, aga eelmist omanikku teades tõenäoliselt mingi adekvaatselt kvaliteetne toode
Kiireim ring hakkab 3:41 peal:


2. kord rajal: HEL armeeritud voolikud; RBF660; JapanParts’i kõige odavam Lancer’ile sobiv ketas; mingisugune „ralli kollane klots, mis ka uuematel Evo’del all“
Kiireim ring hakkab 2:03 peal:


3.-4. kord rajal: viimased 2x olen sõitnud (samad rehvid, samad pidurikomponendid) - HEL armeeritud voolik; RBF660; kõige odavam 5x114.3 „widetrack“ STI’le sobiv komplekt kettaid ja klotse, mis mul autot ostes kergelt kättesaadav oli, hind 400£ kokku (esimesed kettad Pagid, mõlemad klotsid ja tagumised kettad Brembo)
Eelmise korra kiireim ring hakkab 0:19 peal:


Olen lähenenud talupojamõistusega (teema, millel võtan veel sõna seoses radadel sõitmisega) ja ennäe imet – tehnika on kestnud (isegi jahutusvedeliku jõul sõitsin koju), ise olen elus ja toksin siin. Jäin ellu ka nende pidurikomplektidega, milledest teise mehe klotsid rohkem maksavad.
Siin ei tasu mind valesti mõista – ka edaspidi ei suhtu ma kuidagi kergekäelisemalt ohutuse teemadel, kuna tunnen nüüd „ennast äärmiselt teadlik ning osav olevat“, aga - nagu ikka - tuleb teine kord temaatikaga seotud veidraid stigmasid ümber lükata.

Lühidalt: tuleb minna ja sõita – sõita, aga võtta mõistusega. Sõida enne, mölise pärast.

Ka sellised õnnelikud näpukad on vajalikud:


Aitab endal teadvustada, et tegemist on ikkagi kõrgendatud ohtlikusega tegevusega ning hoiab ülearu uljaks minemast. Enda vabanduseks võin öelda, et see juhtus 1. 30-minutilisel sessioonil, kus olin rajal veel tänavarõhuga - külmalt 2,0bar’i sisse pandud, mõõdik näitas 2,5bar’i rajasoojalt enne rehvirõhu vähendamist.

-

Kuna autonduses on kontingent, kellele on kütusekulu põletavalt huvipakkuv ja mind huvitab igasugune statistika, siis viimase 30 minuti näitajad Auto24Ringil:
40km – 14l - 10 ringi (kiired + jahutus) – 35l/100km

-

Päeva lõpetuseks sai proovitud auto kiiruslikke omadusi mingisuguse esimese ettejuhtuva rakendusega. Tundus nagu, et 1. korral sai kohe enamvähem täpsed andmed (pildil), aga järgmised 3 korda näitas aiateibaid:
Pilt

-

Neile, keda huvitab, väike vlog stiilis video ka:


---

Kuna hiljuti lugesin ühte arutelu teemal, et „milline (sisesta element) peaks see olema mu autol, et rajale minna“, siis kirjutan ühe julgustuskirja „ühelt algajalt teisele“.

Julgustuskiri ühelt algajalt teisele

Mida on vaja rajal käimiseks?

1. Talupojamõistus
ÜLIM ABIMEES IGALPOOL ELUS. SELLE OLEMASOLU AITAB VÄLTIDA JULGELT 90% „PROBLEEMIDEST“.
Mida tähendab antud kontekstis „talupojamõistus“?
Oma võimete adekvaatne hindamine: kui lähed esimest korda rajale, siis käitud vastavalt sellele. Arvestad, et kogemused oskused/puuduvad, auto piirid on teadmata, etikett ei ole selge.
Kõigile avatud ajal ei ole tegemist võidusõiduga: saad aru, milleks oled ise rajal - eelkõige tundma rõõmu elamusest ilma üleliigseid riske võtmata. „Kiiresti“ sõitmise eest karikat ei saa, aga võimete ülehindamine võib lõppeda alates auto lõhkumisest kuni millegi muu hullemaga. Hoidkem ennast selle eest.

2. „Heas“ tehnilises seisukorras auto
Eks siin kannataks kõvasti debateerida, et mis see „hea seisukord on“, aga mina ikkagi seaks paika kriteeriumid:
• rehvid: vähemalt sportliku suunitlusega tänavarehv.
EI, ESIMESEL KORRAL EI TASU MINNA PEALE KÕIGE ODAVAMA SÄÄSTUREHVIGA, OLGU SEE SIIS KASVÕI UHIUUS. Ettearvamatu käitmisega rehv, mis on ükshetk alajuhitav ja siis võib olla ülejuhitav ei käi kokku väheste kogemuste ja auto tundmaõppimisega.
EI, EI PEA OLEMA ERALDI JOOKS AINULT RAJAL SÕITMISEKS. Tuleb lihtsalt arvestada, et kui on vaja osta enne 1. rajaleminekut jooks rehve, siis tuleb rahakotiraudu natuke rohkem kergitada, kui need hea hinnaga Westlake’id K-Rautast.
Edasi peensusteni ma kirjutamiseks vajadust ei näe, sest 1. on #1 ja normaalne inimene ei lähe 1. korral sõitma 1.6mm kulunud „pastlaga“ jne. jne. jne.
Usaldusväärne rehvimüüja oskab pakkuda küsimise peale „sportliku suunitlusega tänavarehvi“ – rehvil ja rehvil on vahe sees ning tasub maksta pigem (natuke) rohkem, kui vähem.
• pidurid: armeeritud voolikud ja kõrgema temperatuuritaluvusega pidurivedelik (mul alati Motul RBF660).
Eeldan, et 1. on #1, seega ei pea hakkama siin lahti kirjutama, et ketas/klots võiks olla „heas tehnilises seisukorras“.
• ülejäänud sõiduk: puuduvad komponendid, mille ekspluatatsiooniiga on lõpule jõudmas.
Kui ülejäänud sõiduki ressurss on piisav, et pädev mehaanik annab rajale minekuks rohelise tule, siis selleks väheseks sõitmiseks, mida esimestel kordadel teha jaksad.
Ideaalis on mootoriõli ka rajakasutuseks sobiv, mitte see punases anumas vedelik, mida umbes 15€ eest 5l Maxima’st hetkel saab.

3. Eelarve
1 tund Auto24Ringil – 30€ (ise olen pannud üles autokuulutusi Auto24’s selle 30€ paketiga, kus saad rajapileti 1 tunniks „tasuta“). Esimesel korral tunnist tegelikult piisab.
Kütus – rajal kordagi paaki alla poole ei lase, turbomootoriga autodele ALATI RON98 (1. on #1) - aitab vältida probleeme.
Viimane kord: Tallinnast välja sõitsin täispaagiga (enne tankimist oli pooltäis), tagasi jõudes panin paagi uuesti täis (kütus RON98):
Circle K 29.12l @ 40.13€; Olerex 7.2l @ 9.86€; Alexela (raja ääres) 14.37l @ 20.10€; Olerex 14.83l @ 19.92€ ; Olerex 16.81l @ 23.25€
Kokku: 143.26€

Alustuseks nendest teadmistest piisab. Mine proovi järgi.

Pilt
Pilt

_________________
http://differ.ee/ -> http://bit.ly/DifferOU
-----------------------------------------------------------------------------
YT: https://bit.ly/AinultAutod / IG: http://bit.ly/MARGATSNI


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ
PostitusPostitatud: 05.08.2019 23:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2005 19:55
Postitusi: 5307
Asukoht: Rae
Väga kena lugemine :hail


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ
PostitusPostitatud: 06.08.2019 19:11 

Liitunud: 05.02.2012 20:44
Postitusi: 447
Kuidas eestis regamine oli? Mingeid probleeme ka ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ
PostitusPostitatud: 06.08.2019 20:56 
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.05.2015 21:24
Postitusi: 6
Asukoht: Tallinn
Reimers kirjutas:
Väga kena lugemine :hail

Rõõm kuulda, et meeldis.

TemK kirjutas:
Kuidas eestis regamine oli? Mingeid probleeme ka ?

Esimesest küsimusest ei saa hästi aru. "Hea" oli?
Probleeme ei olnud.

_________________
http://differ.ee/ -> http://bit.ly/DifferOU
-----------------------------------------------------------------------------
YT: https://bit.ly/AinultAutod / IG: http://bit.ly/MARGATSNI


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ
PostitusPostitatud: 09.09.2019 22:15 
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.05.2015 21:24
Postitusi: 6
Asukoht: Tallinn


---

Sai tehtud hooldus piduritele ja tavapärane õli + filtrid.
Pidurite hooldusega seonduvaga saate tutvuda postituse päises olevas videos.

Pilt

_________________
http://differ.ee/ -> http://bit.ly/DifferOU
-----------------------------------------------------------------------------
YT: https://bit.ly/AinultAutod / IG: http://bit.ly/MARGATSNI


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7