Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 10.04.2020 07:44

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 96 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 24.03.2016 07:04 

Liitunud: 05.10.2015 14:01
Postitusi: 278
Mina ei väida midagi, mina pole su mootorit näinud, aga üldiselt selleks, et karteri tuulutusest õli välja ajama hakkab, peaks sul klapisääre tihendid üldse puudu olema. Selle jaoks on samuti olemas mõõteriist, et teha kindlaks kulunud kolvirõngad ja see ka veel, et kui sul seda tehnikaga tegelemise eelsoodumust kohe üldse ei ole, siis ehk oleks mõistlik mõne muu asja õppimisele pühenduda.
Vana audi kaheliitrine ei ole nüüd küll mootor, mille lahkamiseks oleks ulme spets tööriistu vaja või koostejoonistelt näpuga järge ajada. Hakka aga otsast harutama, saad kooli jaokski vähemalt midagigi kahe kõrva vahele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 24.03.2016 10:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.05.2013 20:56
Postitusi: 751
ma ütlen kohe ära, et ma pole plokikaasi maha võtnud. Aga issand halasta, küünluaaugust mööri sisse toppima. Kas sa tõesti üritad mootori kapremonti näpitsate ja vanaisa lehtvõtmetega teha? Suvaline IKH komplekt maksab 50 euri. Ma pakun, et see 12-torx maksab üksinda padrunina a la 3 euri. Ja kui sa kavatsed mehhaanikuks saada, tuleb sul niikuinii tööriistu osta.

Ega sa juhuslikult põltsamaal seda nalja ei õpi? Mul naabritüdruk käis seal seda õppimas, 2. kursuse lõpuks oskas autot pesta ja ratast vahetada. Sinu teema alusel jääb vägisi mulje, et koolis hoitakse teid kõikvõimalikest praktilistest oskustest eemal.

Kuule, ole hea, viska naljapärast oma tunniplaan või õppekava siia. Ma tahan siiralt näha, mida seal õpetatakse.

_________________
Pakun foorumlastele kvaliteetset puukütet. Saag on olemas ja võin kõigile ning kõigele puid alla panna.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 24.03.2016 11:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.06.2015 15:45
Postitusi: 68
Asukoht: Tartumaa
KopliKrahv kirjutas:
Mina ei väida midagi, mina pole su mootorit näinud, aga üldiselt selleks, et karteri tuulutusest õli välja ajama hakkab, peaks sul klapisääre tihendid üldse puudu olema. Selle jaoks on samuti olemas mõõteriist, et teha kindlaks kulunud kolvirõngad ja see ka veel, et kui sul seda tehnikaga tegelemise eelsoodumust kohe üldse ei ole, siis ehk oleks mõistlik mõne muu asja õppimisele pühenduda.
Vana audi kaheliitrine ei ole nüüd küll mootor, mille lahkamiseks oleks ulme spets tööriistu vaja või koostejoonistelt näpuga järge ajada. Hakka aga otsast harutama, saad kooli jaokski vähemalt midagigi kahe kõrva vahele.


Jah tean sellist mõõteriista, kui vaja siis saab laenatud kellegilt seda (hetkel veel ei näe vajadust ise tegemisel või ostmisel, kui ei teosta selliseid töid just tihti.)

Koostejoonised on siis abiks, kui mul enda juhe jääb pikaks aga kiiremini oleks vaja teada, mis edasi minnes vastu vaatab vms. :) Kuna pole spetsialist siis vahel on abimaterjal kasuks :) Aga pusib edasi mootoriga ja eks saab näha, kui hull asi seal on.


Viimati muutis HendrikSilm, 24.03.2016 11:29, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 24.03.2016 11:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.06.2015 15:45
Postitusi: 68
Asukoht: Tartumaa
Random Hero kirjutas:
ma ütlen kohe ära, et ma pole plokikaasi maha võtnud. Aga issand halasta, küünluaaugust mööri sisse toppima. Kas sa tõesti üritad mootori kapremonti näpitsate ja vanaisa lehtvõtmetega teha? Suvaline IKH komplekt maksab 50 euri. Ma pakun, et see 12-torx maksab üksinda padrunina a la 3 euri. Ja kui sa kavatsed mehhaanikuks saada, tuleb sul niikuinii tööriistu osta.

Ega sa juhuslikult põltsamaal seda nalja ei õpi? Mul naabritüdruk käis seal seda õppimas, 2. kursuse lõpuks oskas autot pesta ja ratast vahetada. Sinu teema alusel jääb vägisi mulje, et koolis hoitakse teid kõikvõimalikest praktilistest oskustest eemal.

Kuule, ole hea, viska naljapärast oma tunniplaan või õppekava siia. Ma tahan siiralt näha, mida seal õpetatakse.


Tööriistu tahaks, aga kuu lõpp ja tõesti ei ole hetkel raha välja käia, et saaks mingid tööriistad :/

Ei õpi, Tartus. Ja ega ei imestagi et 2 kursuse lõpuks oskas autot pesta, sest praktilisi tunde ja asju on tõesti vähe. Ja nohh, mis tund see garaažis on kui õpetaja näitab midagi ja 15+ matsi seisavad tema ümber üritavad näha midagi :D
Kaks praktikat oli, need olid head (käisin ise Aasta Autos ühe ametlikult Eesti parima tehniku kõrval õppimas, sai ikka paljusid asju teha ja targemaks palju). Aga ei jaa, koolis kui üldse on midagi praktilist siis seda ka vaevu näed v saad teha, sest õpetajaid ja asju vähe - poisse palju.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 24.03.2016 13:42 

Liitunud: 08.04.2006 21:33
Postitusi: 3611
Ma täheldand, et toimib katse-eksitus meetodil õppimine. Eriti, kui tegemist on rubla ajal toodetud sõiduriistaga. Viska need joonised kõrvale ja hakka aga asju lahti poltima. Samal ajal nuputa kaasa, et mis võiks mida loogiliselt teha. Kui üldse aru ei saa mingist kohast, siis tõmba manual lahti ja uuri. Ilma ise ronti näppimata vist ei saagi õppida midagi seal koolis. Mul hea sõber lõpetanud autotehniku eriala, autot pole tal kunagi olnud. Teoorias oskab mulle seletada küll, kuidas automaatkast töötab, aga reaalsuses kui kutsusin appi tsiklimootorit lahti kiskuma (noh et ikka õppind mees ja ma ise tegin esimest korda sellist asja), siis ta ei teadnud, mis ja kus on saaled.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 24.03.2016 15:04 

Liitunud: 07.02.2007 22:27
Postitusi: 3101
Asukoht: Tartu
Karterituulutus kipub nendel vanuritel, mille õlivahetuseks peetakse tihtipeale Addinoli või mõne muu kättejuhtuva õlilaadse lisamist, lihtsalt ummistuma ja tulemuseks ongi vahva läbu mootoriruumis. Alusta selle läbipesust.

Üldiselt jalgratas on siiski leiutatud juba ghozt, ei pea seda ise tegema. Nii on elu lihtsam ja tõenäosus ilma kalli koolirahata korralikult toimiv komplekt kokku saada suurem. Lihtne guugeldamine pakub ilmselt sulle väga targa Haynesi raamatu konkreetse auto kohta, kus kirjutatakse kojameeste vahetusest mootorikomponentide pingutusmomentideni.

_________________
"Pumba õigetesse juhtmetesse süüte andmisel tuleb õrnalt voolu, seda sai keelega proovitud aga ilmselt pole piisav..."


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 27.03.2016 22:39 
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.06.2015 15:45
Postitusi: 68
Asukoht: Tartumaa
mehikemetsast kirjutas:
Karterituulutus kipub nendel vanuritel, mille õlivahetuseks peetakse tihtipeale Addinoli või mõne muu kättejuhtuva õlilaadse lisamist, lihtsalt ummistuma ja tulemuseks ongi vahva läbu mootoriruumis. Alusta selle läbipesust.

Üldiselt jalgratas on siiski leiutatud juba ghozt, ei pea seda ise tegema. Nii on elu lihtsam ja tõenäosus ilma kalli koolirahata korralikult toimiv komplekt kokku saada suurem. Lihtne guugeldamine pakub ilmselt sulle väga targa Haynesi raamatu konkreetse auto kohta, kus kirjutatakse kojameeste vahetusest mootorikomponentide pingutusmomentideni.


Haynesi laadse leidsin, pole veel seda õiget leidnud. Enamus materjal venekeeles mida kahjuks ei jaga väga palju, lugeda veerides oskaks... (autoga tuli kaasagi mitmesaja leheline raamat, vene keeles :ouh) Eelmise auto kohta ja muidu vajadusel olen alati Haynesi saanud aga selle auto puhul pole leidnud, samas on mingi komplekt manuaale ja juhiseid olemas, mis on küll napisõnalised aga piisavad.

Autost seda, et hetkel klapisääretihendid vahetatud, ainuke halb asi on see, et isa suutis poolkuu karterisse kukutada. Kas võib olla mureta, et see jääbki põhja pidama või tõmbab õlivõttur selle ikka sisse? Karterituulutuse käib uuesti lähiajal läbi ja siis ehk on kunagi lootust auto käima panna ja vaadata, mis häält teeb ja kas hakkavad asjad korda saama või on anomaalia ikka alles...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 27.03.2016 23:11 

Liitunud: 07.02.2007 22:27
Postitusi: 3101
Asukoht: Tartu
Loomulikult põhjustab ta häda. Kui joppas ja karterisse kukkus, siis on ju eriti tore kätte saada.

_________________
"Pumba õigetesse juhtmetesse süüte andmisel tuleb õrnalt voolu, seda sai keelega proovitud aga ilmselt pole piisav..."


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 28.03.2016 00:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.06.2015 15:45
Postitusi: 68
Asukoht: Tartumaa
mehikemetsast kirjutas:
Loomulikult põhjustab ta häda. Kui joppas ja karterisse kukkus, siis on ju eriti tore kätte saada.


:kill :kill :kill :kill

...umbes säärane tunne tuleb peale küll, pole absoluutselt tahtmist kõike hakata laiali kakkuma. Vaatab ehk leiab kuskilt teleskoopmagneti, vb saab veel kätte õlikanalist. Mingigi lootus on :waah


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 28.03.2016 21:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.06.2015 15:45
Postitusi: 68
Asukoht: Tartumaa
Otsin ka juba uut mootorit või siis samasugust alumist otsa, homme laon auto kokku lihtsalt ja vaatan mis häält teeb. Ilmselt ikkagi kolvirõngad surnud ja nende vahetust ei saa enam lihtsalt teostada. Lihtsam on mootor leida või kui hea pakkumine, siis alumine ots. Kindlasti ei jää auto pressi ootama vms, lihtsalt juba kere ja veermiku pärast ei taha seda seisma jätta või vanarauda viia. Väga kobedas seisus vanake väärib veel kilomeetrite neelamist :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 28.03.2016 22:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.06.2015 15:45
Postitusi: 68
Asukoht: Tartumaa
Hetkel siis pakutud juba 85kw alumist otsa, oskab ehk keegi siin öelda, kas see plokk kinnitub B3mele või on ikka mingid suuremad erinevused sees? Mingid väiksed erinevused ei ole nii olulised, need lahendaks ära aga mõni suurem erinevus ehk? Ning ka seda, et 83kw ülemine ots koos pritsega jms peaks istuma 85kw ploki peale? Või on ka seal mingi suur erinevus mille lahendus oleks tiba keerukam kui mootori aiste vahele istutamine?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 28.03.2016 23:21 

Liitunud: 05.10.2015 14:01
Postitusi: 278
Johhaidii aidaa, kui sa juba alumist otsa vahetad, siis mis ime sul on oma mootoril kolvirõngad vahetada, eeldusel, et hülss veel on ok :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 28.03.2016 23:22 
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.04.2012 20:53
Postitusi: 441
Mootor istub vahele küll. Ainuke suurem vahe ongi see, et 85kw in täis pritse. Kaane sobivust ei oska 100% öelda, aga idee järgi võiks ju sobida


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 28.03.2016 23:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.06.2015 15:45
Postitusi: 68
Asukoht: Tartumaa
KopliKrahv kirjutas:
Johhaidii aidaa, kui sa juba alumist otsa vahetad, siis mis ime sul on oma mootoril kolvirõngad vahetada, eeldusel, et hülss veel on ok :D


Sest et ma kardan et hülsid on ka läbi - hetkel saab aina rohkem selgemaks, et kutt kellelt ostsin suutis max 4 kuuga auto täiesti ära piinata ja hoorata. See on jube, kuidas on näha kui kuuma see mootor on saanud. Ja kutt ütles et ma hoolt kannaks - tema vanaisa süda hakkab valutama sest tema vanaisa vana auto. Hahahaha...

EDIT: ehk siis tema vanaisa oli autot nagu s...a pilpa peal hoidnud, mida on kerest ja sisust näha.

A asi ka selles, et vaja ka neid erilisemaid näpitsaid rõngaste jaoks ja siiski ei tea ju, kas on aind nendes asi või ongi silindrid koos kupatusega oma eluea ära elanud. Kui jõuab asi nii kaugele muidugi, peale kokkuladumist lendan kompressiooni ja lekke testimisega peale, eks näis mida nood numbrid ütlema hakkavad.

EDIT2: Ehk siis kui laon klapikambrikaane kokku ja kõik asjad külge panen jälle, homme siis. Kui hääled ei muutu (ilmselt mitte) siis tuleb sebida need testimisvahendid ja üks õhtu hakata vaatama numbreid.

Üks põhjus ka see, et miks mitte vahetada alumist otsa? Lihtsalt kasvõi hullumeelsuse ja paraja idiootsuse pärast :D


Viimati muutis HendrikSilm, 28.03.2016 23:34, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi 80 B3 2.0E 83kw - 90a - HendrikSilm
PostitusPostitatud: 28.03.2016 23:30 
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.06.2015 15:45
Postitusi: 68
Asukoht: Tartumaa
bemmimeees kirjutas:
Mootor istub vahele küll. Ainuke suurem vahe ongi see, et 85kw in täis pritse. Kaane sobivust ei oska 100% öelda, aga idee järgi võiks ju sobida


Seda minagi, kaas võiks jah sobida, ehituses ju tegelikult ei ole nii suured erinevused sees, plokid on üpris samad, pritse vahe ja veidi suurem silinder ja muud midagi (minu teadmiste järgi)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 96 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7