Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 13.05.2024 16:36

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 03.04.2013 00:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Vahepeal on kõik tellitud pudinad ükshaaval kohale jõudnud.

Pilt

Veetorude vedamine on paras nikerdamine. Õnneks vedeleb tööjuures piisavalt materjali, millest ehitada. Näiteks alumiiniumist konditsioneeritorud on väga head:

Pilt

Õhutorud ja -lõdvikud hakkavad ka looma:

Pilt

Pilt

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 03.04.2013 10:23 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.02.2008 00:20
Postitusi: 6582
Asukoht: Tln
Väga sheff, tahaks kuulda mis häält see pill nüüd tegema hakkab.

_________________
Ostan sõiduautosid, rehve , velgi jne jne... Tel 55522223


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 03.04.2013 11:05 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.02.2008 00:20
Postitusi: 6582
Asukoht: Tln
Õhuvõtt nüüd ju teistsugune ja sellega seoses hääl muutub täiega ju.

_________________
Ostan sõiduautosid, rehve , velgi jne jne... Tel 55522223


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 03.04.2013 12:05 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.02.2008 00:20
Postitusi: 6582
Asukoht: Tln
Ma ka pole asjatundja aga arvasin ,et on nii.
Kui ei ole siis ei ole sorry.

_________________
Ostan sõiduautosid, rehve , velgi jne jne... Tel 55522223


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 04.04.2013 01:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
DevilDeVille kirjutas:
offline kirjutas:
Väga sheff, tahaks kuulda mis häält see pill nüüd tegema hakkab.


Sellist häält, nagu enne seismajäämist tegi?

Auto on mul ikka pea iga päev kasutuses. Veetorusid vean õhtuti peale tööd ning nende pooleliolek sõitmist ei sega. Stange käib ka peale-maha mul juba väga kiiresti. Eile lihtsalt proovisin ja lõikusin cooleri lõdvikuid. Nädalahahetusel peaks saama bypassklapi ja tühikäigumootori väljavõtted keevitatud, siis saab õhutorud läbi cooleri jäädavalt ära ühendada. Siis selgub ka, kas on mingit muutust hääles, kuid mina seda ka eriti ei usu. Pealegi on kompressori krigin suht vali, nii et see summutaks pisemad muutused nagunii.

Või siis - kui nüüd mõtlema hakata, siis hääl on juba muutunud. Nimelt kui esimese hooga jahuti paigaldamiseks erinevad plastikud eemaldasin (mootori kate, tulemüüri kattev tükk, kapoti tihend jms), siis suurenes salongimüra märgatavalt. Eriti oli kuulda gaasipedaali lahtilaskmisel tekkivat kahinat, mida varem ei olnud. Nüüdseks olen tulemüürikattelt ja tihendilt coolerit segavad kohad välja lõiganud ning need tagasi pannud - müra on veidi vaiksem, kuid ikka rohkem kui varem. Eks selle müraga saab siis tegeleda, kui muud asjad valmis on (kui selleks ajaks juba harjunud ei ole).

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 04.04.2013 02:09 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.04.2003 15:33
Postitusi: 1739
Asukoht: Viljandi
Lugesin vaid 2-te viimast lehte,
saan aru,et panid külmemad küünlad, kas küünalde vahed ka ikka väiksemad nüüd on ? Mul peale 0,5 bar lisandumist juba küünalde vahed _peavad_ olema poole võrra väiksemad,et mootor üldse normaalselt töötaks ja jõudu oleks...


Hääles ei muutu midagi,peale selle,et tekib kompressori müra väikene või vilin. Oleneb mis filtrit kasutad ja Kas kasutad.

edit: 3 lehte tagasi kirjutad midagi maf-i maximumist, corvette puhul lahendakse see lihtsalt lisakütuse andmisega ühe tabeli kaudu,kuigi reaalselt on maf-maxed-out.

_________________
Chevrolet Camaro SS 2011 6,2l MT 318kw, Volvo XC90


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 05.04.2013 00:44 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Uued küünlad on küll pisut väiksema vahega (0.8mm vs 0.9mm), kuid isegi originaalküünaldega ei olnud mingit vahelejätmist mingil koormusel.

Õhufiltrit (K&N koonus) kasutan alati. Tegu siiski igapäevasõidukiga.

Liiga suur õhukulumõõturi näit on mul siiani probleemiks. Kui aju mingi hetk avastab, et õhukulumõõturi näit on liiga suur, siis ta läheb kohe avariirežiimi - veojõukontroll lülitub välja ning segu läheb jube lahjaks. Takisti on õhukulumõõturil küll vahel, kuid vahest ikka võtab vea sisse. Enam suuremat takistit ka ei taha panna, sest külmkäivituse segu läheb jube lahjaks. Ma täpselt ei teagi, mille järgi ta seda liiga suurt näitu hindab. Kuskilt foorumist lugesin, et üle 5V näit loetakse automaatselt veaks. Selle vastu peaks aitama zener diood, mis ei lase näidul lihtsalt üle teatud pinge tõusta ning sealt edasi saaks juba lisakütust lasta. Eks paremate ilmadega peab seda teemat pikemalt katsetama.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 05.04.2013 11:21 

Liitunud: 04.03.2009 14:05
Postitusi: 63
Salupa kirjutas:
Eks paremate ilmadega peab seda teemat pikemalt katsetama.

Kindlasti enne rajale minekut ära katsetada, palju muutunud võib üllatusi tulla küll. Tore et sul asi edeneb, loodab see aasta ilusaid numbreid lennuväljadel :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 07.04.2013 00:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Ultron kirjutas:
Salupa kirjutas:
Eks paremate ilmadega peab seda teemat pikemalt katsetama.

Kindlasti enne rajale minekut ära katsetada, palju muutunud võib üllatusi tulla küll. Tore et sul asi edeneb, loodab see aasta ilusaid numbreid lennuväljadel :)

Praktika ütleb, et nagunii saab auto alles avalaksule eelneval ööl valmis :) Eks ma ikka üritan võimalikult palju enne avalaksu katsetada, kuigi avalaks on iseenesest suht hea üritus katsetamiseks. Mina tilganäppimist ei salli, peale sõitu lähen otse stardirivvi ootama ja seetõttu saan umbes 10 sõitu teha. Miilisõit on selles suhtes palju keerulisem, et esiteks on ainult kaks katset ning teiseks on "andmise" aeg pikem, mistõttu oht mootorile näiteks detonatsiooniga liiga teha palju suurem.


Täna sain cooleri veevärgi valmis. Kuna cooleri veeühendused olid täpselt keskel, siis tekkis kahtlus, kas terve cooler läheb ikka vedelikku täis või jääb ühendustest ülespoole õhk? Selle välistamiseks panin cooleri ülaossa õhutustoru:

Pilt

Õhutuse tegin nö automaatse - toru on ühenduses paisupaagiga ning õhumullid pääsevad pidevalt välja. Kui pump tööle panna, siis voolab osa vedelikust läbi selle vooliku ning nii saab veenduda, et süsteemis on piisavalt vedelikku, pole õhumulle ning tsirkulatsioon toimib.

Pilt

Pump tarbis kuivalt 1.4A, kuid vedelikuga 2.66A. See teeb võimsuseks ~30W. Süsteemi läks vedelikku 3l. Eks aeg näitab, kas sellest kogusest piisab või on vaja lisada "akupaak" (mida saaks võistluste ajal näiteks jääga täita). Pumba tootlikkus on kirjade järgi 1200l/h, seega peaks üks veeosake tegema süsteemile ringi peale 9 sekundiga.

Pilt

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 16.04.2013 01:49 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Vaikselt edeneb avalaksuks. Vahepeal vahetasin ära siduri. Vasakul vana ketas ja korv, paremal Pidurimeistris taastatud ketas ning Sachs Race korv.

Pilt

Pilt

Muidu on kõik OK, kuid uus sidur ei taha päris hästi lahutada - seistes on jube raske käiku sisse panna. Peale ohtrat õhutamist (proovitud sai erinevaid meetodeid, alt üles suruda, alt välja imeda, kõige parema tulemuse andis ikka vanakooli pumpa-hoia meetod) läks asi paremaks - külmalt lähevad käigud nüüd hästi sisse, kuid päris hea ikka pole - soojalt ei lahuta ikka päris ära. Eks lähipäevil proovib veel õhutada. Ma täpselt ei kujuta ette, kust see õhk üldse sisse sai. Võibolla töösilindri eemaldamisega kojast, võibolla oli mingi õhk koguaeg sees, mis ei andnud pehmema korviga tunda. Ei tea. Hea uudis on see, et vähemalt sidur ei libise ning liikudes lähevad käigud hästi sisse - kiirendust ei tohiks see jama segada.

Uue korviga on siduripedaal märgatavalt raskem (mõned arvasid, et ei ole). Mitte, et jalg ära väsiks, kuid igakord sõitu alustades on võõras tunne. Tõenäoliselt harjun sellega ära.

Siis ventilaatori teema. Mehaanilisest ventilaatorist loobusin juba kompressorit paigaldades ca 2a tagasi. Minu praktika ütleb, et meie kliimas ei ole see vajalik. Elektriventikas lülitub nagunii jahutusvedeliku 91°C pealt esimeses astmes ning 104°C pealt viimases astmes tööle. Lihtsalt tuleb kontrollida, et ventikas ning takistid oleks töökorras. Kui on, siis suudab elektriventikas igas olukorras temperatuuri kontrolli all hoida. Igatahes cooleri radikas läks elektriventika asemele ning seepärast tuli ventikale muu koht leida - teisele poole radiaatoreid, sinna, kus varem mehaaniline vetikas oli:

Pilt

Pilt

Kuna elektriventikas on pisut väiksem, kui mehaaniline ventikas oli, siis jäi ventika ja koja vahele vahe. See tuli millegagi täita, sest muidu imeb ventikas õhku sealt vahest, mitte läbi radiaatorite. Õnneks leidus jällegi tööjuurest vanu ventika raame, millest sain võtta klappe, mis sõites tuulega avanevad lastes õhku läbi, kuid seistes sulguvad, et ventikas sealt läbi õhku ei imeks:

Pilt

Cooleri õhutorustik on ka paigas:

Pilt

Viimaks on jäänud cooleri veepumba juhtimine. Tulevikuplaan on panna cooleri veevärgile temperatuuriandurid vahele ning pump nende järgi vastavalt vajadusele automaatselt lülituma, kuid hetkel sai ajutiselt tehtud selline käsitsi lülitatav lahendus:

Pilt

Esimest korda nuppu vajutades hakkab indikaator põlema ning veepump tööle, teist korda vajutades hakkab indikaator kiirelt vilkuma ning lisandub ka ventilaator. Kolmandat korda vajutades lülituvad kõik välja ja nii ringiratast.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.04.2013 01:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Seekord avaldati SR avalaksu tulemused eriti kähku. Minu parim aeg tuli 12.48 lõppkiirusega 184 ning 60jala ajaga 1.98. Tulemusega olen väga rahul, eesmärgiks sai võetud ju alistada 13 sek piir. Lõppkokkuvõttes üheksas aeg tsiklite ja treila pillide hulgas. Igapäevakasutuses oleva masina kohta pole paha.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.04.2013 07:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 681
Sul juba start on väga hea. Suur ajavõit seal kinni ilmselt.
KOrra oli võimalus sulle kõrvale tulla, aga õnneks jäi ära :D

Masin üsna vaikne niisama, vajutades aga mõrgab korralikult.

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.04.2013 09:34 

Liitunud: 04.03.2009 14:05
Postitusi: 63
Super tulemus ! Viimase sõidu 60 jalga nagu oleks slikid alla pannud 8) Muidugi päeva lõpuks kütab päike raja soojaks ja pidamist on siis alati rohkem kui päeva alguses. Ma küll su auto võistluskaalu ei tea aga lõppkiiruse järgi võiks oletada, et ca 450 hobust tagarattas. Pakun vahejahuti tegi tööd kogu raha eest :) Tahaks ise ka juba 12s sisse sõita aga polegi sellised klubiüritusi enam kus slickiga vabalt sõita saaks, hakka või ise korraldama :D
Edit: Vaatan viimane sõit ongi slikkidega tehtud :)
Pilt
Btw mul V8'l sama sidurikorv all ja tõesti jalavaeva on vaja palju rohkem näha, suurem clamping force peab ju kusagilt tulema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.04.2013 10:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 24.11.2005 23:58
Postitusi: 835
Asukoht: Tallinn
Tundus nagu, et parem raja peal oli pidamine parem. Ise sõitsin teised sõidud kõik vasakul rajal millegipärast. Aga ilus oli vaadata et sama värvi BMW veel ka sõidus on.

_________________
http://siller.planet.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.04.2013 11:48 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 681
Paremal rajal oligi parem mingil põhjusel. Stardi tulesi nägi ka selgemalt.

Palju siuke slikk maksab ja kaua sõita kannatab?

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 62 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7