to djelton:
Vaatan et enamik materdab ideed maha, kõik pehmoks muutunud et kiivik enam ei kära
Esmatähtis on et auto oleks tehniliselt heas korras (ootamatuid rikkeid ei välista miski, ka tuttuus auto võib saba anda, isiklik kogemus). Teiseks hea seltskond, keda tuntakse veidi kauem kui "kaks õlut baarileti taga", et välistada pinged pikal teekonnal.
Kolmandaks BS on mingi pikk planeerimine, rusikareegel on see et ootamatud ja üleöö tehtud üritused on super, samas kui mõni pikalt planeeritud "kaua tehtud kaunikene" kukub totaalselt läbi.
Kui ei taha et autoreisist tuleks ainult üks kilomeetrite mõõtmine, siis pakutud 800km päevas on igati norm. Sellega on võimalik ka teele jäävates linnades pikemaid kui 5min peatusi teha ja midagi muud ka peale autoklaaside näha. Lisaks juhtide vahetusele tasub võimalusel ka istekohti vahetada. Civic pole küll kõige mugavam aga ees on siiski parem kui taga.
Rääkigu siin kes mida tahes, kui kiiresti keegi saksas käis või kui kaua keegi üksi kettas on olnud, alati on naabrimehel kõvem

, siis kiirust väga palju ületatada ei soovita, mendid on väga maiad ja trahvid suht soolased, rääkimata kiiruskaameratest. Pole vist mõtet üks päev täiega uhada, et siis järgmisel päeval laiba kombel pool päeva maha magada
Ning oma ohutusele mõeldes, ma olen 99% veendunud et üleväsinud juht on ohtlikum kui promillise joobega juht, ei tasu vahemaadega ülepingutada. Sest see nn. uus ja puhas juht kes tagaistmelt kettasse ronib ei ole peale pikka sõitu enam sama puhanud kui hommikul otse rooli istunud juht, teekond väsitab kõiki.
Samuti unusta ära soovitus alustada sõitu õhtul, ma tean jah - hõre liiklus, poola rekkad, blä blä blä... - BS. Öine sõit väsitab väga palju, pigem alusta sõitu hommikul ja kui vaja/suudad siis jätka pimedas, öösel ja siis ka päeval sõita on ikka paras piin. Pealegi ei ole päeval midagi väga hullu liiklust või midagi ületamatut neil teedel.
Pigem mõelge selle peale kuidas teie vanemad omalajal roadtrippe tegid, zigullide ja mossedega

Vot nemad saavad tänapäeval vastu rindu taguda. See kui keegi oma uue mersu või mazdaga mitme tkm reisi teeb pole tänapäeval midagi erilist. Seega peaks üheks positiivseks motivaatoriks olema ka see kui hiljem saate öelda - ära tegime

Endal mõlgub juba mingi aeg mõtteis midagi analoogset, st. pikem tripp mõne erilisema autoga. Siiani võin ainult öelda et kõik minu ~30a vanused klassikud on baltimaad risti-põiki läbisõitnud. Tänapäevaste autodega on loomulikult ka kaugemal käidud, aga tahaks ka veidi kaugemal ekstriimi teha
Kui plaanis säästureis, siis soovitan lennuk+rendiauto kohapeal. Aga kui tahad ka vahepealset euroopat näha, siis vali võimalikult öko auto, vahel tasub isegi rendikas ära. Ehk et arvuta kokku palju sul kütust kulub ja palju see maksma läheb, siis arvuta mõne öko rendika küttekulu hind ja vaata kas vahe eest saaksid autorendi tasutud. Lisaks saad korralikust rendifirmast suht uue auto millel on ka euroopas kehtiv hädaabi teenus. Kusjuures osad kohalikud rendifirmad pakuvad rendikaid ka vahtralehega juhtidele. Ning kui peaksid enne reisi veel oma autot spetsiaalselt putitama, siis võiksid sele raha samuti eelarvesse võtta.
Küttekulust rääkides, siis isiklikult on siiani üks parimaid kogemusi sõbra diisel v70, mille istmed on vist ühed parimad ja ei väsita üldse, ning millel sai 70L paagiga sõidetud 1450km (ei sõitnud vanaisa stiilis, 3in autos ja pagass laeni täis)
Ööbimisest, unusta kämpad. Bronni kas paar päeva varem kodus bookingu (pole veel siiani kaudu normaalne hotell (mis hinnalt tuleb soodsam kui kämpa ja mugavuselt parem, pealegi neljase toa saab kõvasti soodsamalt kui kaks kahest

). Või kasuta looduses tasuta telkimist, pole minu telkimise ajaloo jooksul mind siiani keegi kusagilt ära ajanud või trahvi teinud või mõni karu öösel kummitanud

Liigset kola pole samuti mõtet kaasa vedada, eriti veel kiiviku pisikese pagassis, enamik riided-tarbed-toit, mujal suht sama hinnaga mis meil.
Ühesõnaga pikk ja loll jutt aga kuna vaja öösel üleval olla, siis unepeletuseks andsin näppudele valu

Lisaks endal ka plaanis juuli lõpus jälle kuhugi lõuna poole ära veereda.