Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 06.05.2025 16:07

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 33 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 29.12.2008 03:44 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
ViktorT kirjutas:
Salupa kirjutas:
ViktorT kirjutas:
Samas võib keegi uurida, kas eestis keegi ka genekaid ümber modib.
Mida seal ümber modida oleks?

Ma ei ole genekate hingeeluga isiklikult kursis, aga tean et seda tehakse, omal on saabumas genekas, mis on 140A pealt moditud 180A peale ja 15V pluss ümberlülitamise võimalusega 16V peale. Kindlasti pole see piisav igapäeva mürtsutamiseks, aga mingi lisa laadimis näol ja burpitamise juures kindlasti annab.
Hea ülevaade geneka modimisest SIIN

Pikem jutt kel inglise keel suus auto el süsteemi upgradimisest siin

No ilmselt piirdub see geneka modimine siis peamiselt pingergulaatori modimisega (selle arvelt tuleb ka pmst võimsust juurde). Paljudel generaatoritel on regulaator lihtsalt vahetatav "tablett", mida saab varuosapoodidest sobiva pingega osta. Ka vale pingega regulaator võib siin teemas kirjeldatud probleeme põhjustada, kuna lõunamaadelt toodud autodel võib see olla madalama pingega - näiteks 13..14V. Meil, põhjamaades, peaks laadimispinge olema vähemalt 14V, sest külm temperatuur, pidevalt põlevad tuled jm seadmed nõuavad aku intensiivsemat laadimist. Igapäevasõidukisse üle 15V laadimispinget aga ei soovitaks, sest nii kõrge pinge hakkab juba mõjuma auto lampidele ja muule elektroonikale.

Generaatori üldist amperaaži aga nii lihtsalt tõsta ei saa. See eeldaks sisuliselt kõikide osade välja vahetamist ning odavam oleks osta juba uus ja võimsam generaator.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 29.12.2008 04:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Salupa kirjutas:

Generaatori üldist amperaaži aga nii lihtsalt tõsta ei saa. See eeldaks sisuliselt kõikide osade välja vahetamist ning odavam oleks osta juba uus ja võimsam generaator.

Kuni 150A vist Bosch isegi teeb, 300A st paraku mitte, 500 poundiga saab aga uue moditud

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 29.12.2008 09:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.08.2008 09:32
Postitusi: 9
ViktorT kirjutas:
Salupa kirjutas:

Generaatori üldist amperaaži aga nii lihtsalt tõsta ei saa. See eeldaks sisuliselt kõikide osade välja vahetamist ning odavam oleks osta juba uus ja võimsam generaator.

Kuni 150A vist Bosch isegi teeb, 300A st paraku mitte, 500 poundiga saab aga uue moditud

Mercedes-Benz 200CDI 2.2 75 kW (07.2002 - ) Generaator, 12V 200A BOSCH +R150


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 29.12.2008 11:07 

Liitunud: 26.06.2003 23:53
Postitusi: 31
cilaper kirjutas:
Mercedes-Benz 200CDI 2.2 75 kW (07.2002 - ) Generaator, 12V 200A BOSCH +R150


kas see mitte juba vesijahutusega pole. Mõõtmetelt on need mersu genekad kah päris suured.
Suht hea ja odav lahendus on omega B genekas 130A. Romulas taheti vist mingi 1500-2000.- eeku saada


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 31.12.2008 21:51 

Liitunud: 18.12.2006 23:09
Postitusi: 409
Hey.Kirjutan nii ajaviiteks. Et autoks 97a mazda 626, mootoriga 2.0d 55kw. Seal peal miski ca ~3a? vana 55ah aku :D. See suve algul suht sai peale pantud üks võim. algul oli asi kõvv. 5h järjest kuulamist, ilma,et autokäiks, ja alles siis väsis aku ära. Aga auto käivitus ikkagi omal jõul. (edaspidi rohkem muidugi ei kuulanud kunagi niipalju järjest kõval volumel, ilma,et auto käiks). Siis sai vahepeal ostetud veelvõimsam võim, audsion srx2s. See tõmbas isegi siis auto kõik tuled vilkuma, kui auto kohapeal käis. Et muidu, kas siuke kuulamine võib kuidagi mõjuda ka halvasti genekale? Mõlten just,et kui auto käib, ja kõvasti kuulata/proovida.aku on see ära tapnud juba nagunii, aga no tegelikult 2-3a vana ka juba.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 01.01.2009 01:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.08.2008 09:32
Postitusi: 9
Blacky kirjutas:
Hey.Kirjutan nii ajaviiteks. Et autoks 97a mazda 626, mootoriga 2.0d 55kw. Seal peal miski ca ~3a? vana 55ah aku :D. See suve algul suht sai peale pantud üks võim. algul oli asi kõvv. 5h järjest kuulamist, ilma,et autokäiks, ja alles siis väsis aku ära. Aga auto käivitus ikkagi omal jõul. (edaspidi rohkem muidugi ei kuulanud kunagi niipalju järjest kõval volumel, ilma,et auto käiks). Siis sai vahepeal ostetud veelvõimsam võim, audsion srx2s. See tõmbas isegi siis auto kõik tuled vilkuma, kui auto kohapeal käis. Et muidu, kas siuke kuulamine võib kuidagi mõjuda ka halvasti genekale? Mõlten just,et kui auto käib, ja kõvasti kuulata/proovida.aku on see ära tapnud juba nagunii, aga no tegelikult 2-3a vana ka juba.

kui nii pidevalt "tümistada" siis genekal pikka pidu pole :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 01.01.2009 01:58 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
cilaper kirjutas:
kui nii pidevalt "tümistada" siis genekal pikka pidu pole :wink:

Kas sellele mingi seletus ka oleks ? :)

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 01.01.2009 14:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.08.2008 09:32
Postitusi: 9
geneka liigne koormamine vähendab tema eluiga. st et kui tarbimine on suurem kui genekas toota jõuab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 01.01.2009 14:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
cilaper kirjutas:
geneka liigne koormamine vähendab tema eluiga. st et kui tarbimine on suurem kui genekas toota jõuab.


Antud hetkel aga Blackyl seda ohtu ei ole, eeldades et 2.0D mazdal on vähemalt 65A genekas !
Võimendi maksimum RMS-ni jõutakse nagunii ainult siinustooni lastes, vaevalt et Blacky igapäevaselt 70% gi võimu lubatud võimsusest kasutab. Seega soovitan kaabeldus üle vaadata ja sutsu parema aku peale panna ;)

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 01.01.2009 18:28 

Liitunud: 18.12.2006 23:09
Postitusi: 409
Ei. See, kui võim ikka kuumaks aetakse, toimub jube vähe. endal ültse aint 200w rms gas. aga mõltsinseda,et kui sõbra 123prod proovind oleme, ja siis ikka küll 20min uhad seal nii, kuis tuleb torust( sellisel vol. et ei moonutaks ) . Genekat ka eitea kurat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 02.01.2009 12:13 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
cilaper kirjutas:
geneka liigne koormamine vähendab tema eluiga. st et kui tarbimine on suurem kui genekas toota jõuab.

Kui tarbimine on suurem, kui genekas toota jõuab, siis tuleb ülejäänud vool akust. Genekas võlgu ei anna ja seepärast ongi autodel akud.

Üldiselt ma arvan ka, et ei ole häda. Eks geneka tavalisest suurem koormamine vähendab ta eluiga küll, kuid ma arvan, et seda võib võrrelda ala järelkäru vedava autoga - koormab küll rohkem, kuid seda, et järelkäru auto kohe perse keeraks, päris öelda ei saa.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 03.01.2009 13:22 
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.03.2006 11:19
Postitusi: 1292
Asukoht: Harjumaa
Kui juba tuled vilguvad ei anna ka aku enam piisavalt voolu ja koormatakse otseselt genet + mittevilkumise hetkel üritab aku jälle laaduda. Nii et genel kogu aeg selline koormus peal mida ta üldse jaksab anda. Eriti kui kõrgemate pööretega ka see ära ei kao. U sama keiss kui lahja autoga vedada haagissuvilat-klots vastu põrandat ja tuuleiil vahepeal viskab kiiruse 90 pealt 80 peale.
Osadel japsi diislitel on vaakumvõimuga gene- neid niipalju ei liigu ja on kallimad ka. Niiet võib siiski tekkida tahtmine 1 lisa gene aretada.

_________________
quote oopc /naljakas ka neid videoid näha kus mingi aeg tuntakse eest sõites end nagu mingis kosmose laevas kuid muis politsei auto kaamerast näeb välja nagu ajast räsitud silo käru kus lugematu hulk hingavaid organisme sees./


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 03.01.2009 15:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Suht lihtne on välja arvutada kogu süsteemi tarbimist ja võrrelda akuga.

Üldiselt 500-700w süsteemid ei vaja muud kui korralikku kaabeldust, alates "suurest kolmikust" aku ja geneka juhtmetega lõpetades aku ja võimu vahelise + korralik aku !
Genekas ei puutu sellistel puhkudel absoluutselt asjasse, kui et jälgida, kas laeb korralikult :beer

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 03.01.2009 21:40 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.08.2008 09:32
Postitusi: 9
ViktorT kirjutas:
Suht lihtne on välja arvutada kogu süsteemi tarbimist ja võrrelda akuga.

Üldiselt 500-700w süsteemid ei vaja muud kui korralikku kaabeldust, alates "suurest kolmikust" aku ja geneka juhtmetega lõpetades aku ja võimu vahelise + korralik aku !
Genekas ei puutu sellistel puhkudel absoluutselt asjasse, kui et jälgida, kas laeb korralikult :beer


eeldan et räägid ikka rms võimsusest. see tähendaks et kõik autod on ehitatud nii, et ca 70A lisakoormus poleks probleemiks.
on see ka reaalselt nii?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vool püsivaks autos
PostitusPostitatud: 03.01.2009 22:05 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
cilaper kirjutas:

eeldan et räägid ikka rms võimsusest. see tähendaks et kõik autod on ehitatud nii, et ca 70A lisakoormus poleks probleemiks.
on see ka reaalselt nii?


Tõin numbrid: 500-700w keskmiseks näiteks
700w süsteemi kohta on meil vaja ca 50A, eeldades, et laadimine toimub 14v juures, põhjamaa autodel peaks see ju 14.6 isegi olema, mis on ainult pluss.
Teine aspekt on see, et subbarite jaoks mõeldud võimendite puhul räägime me tavaliselt rms väärtusest, mis saavutatakse siinus tooni abil max volume juures nö, st et igapäevaselt ei kasuta meist keegi RMS-na antud max võimsust ! Seega võime rahus 10-15% sellest maha arvutada ja jõuame järeldusele, et tegelikult pole meil ka 50A vaja oma nö 700w rms võimu toitmiseks
Audill on stockis 100A genekas ntx, väiksematel autodel ka 60A, mõnel veel väiksem, kindlasti loeb voolu tarbimine autos, tuled, puhurid ja muu bling nõuab oma osa, kes palju lisasi kasutab, seega ei saa me öelda et kõik autod siia alla liigituks.

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 33 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7