Osa 4. Yeah baby, kõikide teede ema (või vähemalt tädi) Stelvios Pass
Järjekordne hommik, kus sai mõnuga magatud. Minu maailmas tähendas see muidugi seda, et 6.48 hommikul sai luugid lahti aetud. Naist äratama ei söendanud hakata, las magab. Õnneks oli hotelli poolt tasuta interneedus võimaldatud, veetsin aega sellega, kuniks naine ärkab. Õnneks ta seda varsti ka tegi. Asjad kokku ja autosse. Sihtkohaks sai sisestatud Passo di Stelvio, samuti sai navile karm käsk antud vältida maksulisi kiirteid. Navi tarkuse järgi oli sõita 307km, mille läbimiseks oleks pidanud kuluma 5 tundi ja 5 minutit. Oleks mööda kiirteed läinud, oleks numbrid olnud 349km ja 4 tundi 15min. Esimesed 50km oli suht küka küla otsa, igasugu venivad Fiate ja muid loomi. Seejärel tee vaikselt muutus, vaated muutusid mägisemaks ning sõit vabamaks.
Sai ca 80km peale Veneetsiat tangitud meeldivalt kallist Itaalia kütust:

Marsruut oli Mestre-Treviso-Montebelluna-Trento.
Kuskil peale Trentot sai satutud teele, mis kandis nime Lõuna Tirooli Veinitee:
http://www.weinstrasse.com/en/ mis oli paarikümne kilomeetri ulatuses ääristatud veiniistandustest ja oma veine pakkuvates veinikeldritest. Ütleme nii, et kui oleks viitsinud vähemalt 5-te neist külastada, oleks mul tatt suurest (tasuta) veini joomisest ripakil. Õnneks või kahjuks oli käes itaalastele kohane siesta aega ning enamus kohti kinni. Ühte siiski sai külastatud ja meene kaasa ostetud:

Uskumatul kombel näitas auto müstilisi kulunumbreid:

Kui Stelvioni oli jäänud ca 50km, sai üritatud eine teha aga kus sa krt sööd, kui igalpool siesta. Õnneks sai leitud väike kohake, mis pizzat pakkus. Sooje oli sel hetkel väljas 31 kraadi. Külm õlu oli mõnus.
Sai hakatud siis vaikselt Stelvio poole sõitma, põues erutus vaikselt kasvamas – on tegu kohaga, kuhu ma olen üritanud jõuda alates hetkest, kui Top Geari osa nägin, kui see trio selle guru läbis. Tee hakkas ainarohkem looklema ning lumiseid tippe aina rohkem paistma.


Liiklust oli suht vähe, kui välja jätta kihutavad tsiklid, pensinärid oma SLK cabriodega ja krdi velomehed, kel vaja vändata keset teed. Lõpuks, peale 48 nõelasilma, sai tippu jõutud.

See, et all orus oli 28 kraadi sooja ei tähendanud üleval miskit, kus oli vaid 16 kraadi aga ikkagi, 2757m kõrgusel. Üleval oli nagi Kadaka turg oma parimatel aegadel, mitmed müügiputkad pakkumas kalli raha eest odavat nänni. Samuti oli seal kümneid ja kümneid tsiklimehi oma saavutuse üle mõnu tundmas.
Tipus sai veidi ringi patseeritud, väike lumeingel lumes tehtud:
Ning sai edasi sõidetud Bormio poole, kus hotell bronnitud. Peab mainima, et teiselepoole allasõit meeldis mulle rohkem, teed olid meeldivamad, vaated ilusamad ning sai peale satutud, kuid filmiti uue Aston Martini proovisõitu.


Siinkohal peab rääkima hotellist, kuhu sai ööbime bronnitud. Super hind, ilus koht mäejalamil jne olid märksõnad, mis booking.com-ist meelde jäänud. Tegelikuses asub hotell 2300 km kõrgusel, kus viimased 2km on OK läbida 4x4 masinaga. Meie vaene japs kraapis vahel tühja. Aga ülesse sai. 35 euro eest sai hotellitoa supervaatega kogu orule.
Rohkem täna kirjutada ei viitsi. Homsest suund Chamonix poole. Kas viitsib sinna korraga välja sõita, see paistab homme.
Vabandan kirjavigade pärast, ei viitsi parandada.