No see läheb nüüd ka natuke utoopia valda jälle, et ühe bussiga peab punktist A punkti B saama. Siis piisakski ühest liinist, mis kogu Tallinna läbi sõidab, sõiduaeg mingi 5-10h?
Pigem just ongi nõme, et kõik bussid ja asjad sõidavad kesklinna kokku. Pigem just võiks olla, et mingid niiöelda väiksemad vahejaamad, kuhu siis kesklinnast ette veetakse (muidugi see eeldaks vast juba mingit metrood, trammi või sellist. Sellisel juhul saaks ka nende punktide vahel ühendused tekitada. Samas eks teisalt on linna kuju ka kehv, kus merejoon paljuski määrab, seda kuskil keegi kommenteeris ka. Kogu liiklus kipubki väga kesklinna kokku.
See näide pole vast enam ainult päris linnapõhine, aga mida Saksamaal väga palju kohanud, et raudteejaama ümbruses siis on ümberistumised bussidele, mis siis juba kohalikus piirkonnas tiirutavad. Soomes peaks ju samamoodi olema, et kesklinnas käib rohkem metroo ja bussid linna ei roni. Vähemalt kui aastaid palju tagasi sõbra auto Soomes jonnima hakkas sõitsime ka ühistranspordiga Helsingi kesklinna ja Itakäeskuse vahel. Majutuskoht jäi kuskile vahepeale ja metroo peatuse juures oli kohe väike bussijaam, kust siis bussid hargnesid igasse suunda juba kohalikul tasemel. Samas kui teisalt jälle võtta, siis miks sa pead autoga kesklinna ronima kui sul on vaja Mustamäe-Lennujaam liikuda. Alternatiiv on sul ju järvevana jne ja seal pole mingeid ÜT radasid (täna veel)

, iseasi kuidas ummikutega. Aga nüüd peale ÜT radade loomist saad kindlasti bussiga 30-35 mintsaga tööle

. Eks auto ongi luksusese pigem ja kui sulle ÜT ei meeldi, siis peadki maksma, leppima ja aega võitma või kaotama (keegi meist ju ei tea palju sügisel hakkame aega kulutama ummikutes istumisele vs ÜT-ga sõitmine).
Minu kodukohas käis kooliajal (linn) buss korra 1,5h tagant. Alternatiiv oli jalad kõhualt välja ja umbes kilomeetrist lõiku jalgsi, siis sai juba tihedamalt liikuvale transpordile. Aga kui sa ikka võitsid oma tunnikese nii, siis ega muud üle ei jäänud.