Tervist! Ilma pikema jututa asun asja kallale. Autoks on siis '95 aasta Scorpio, mis sai soetatud pühapäeval. Kindel ostumõte tuli küll alles laupäeval, kuid ilma pikema mõtlemiseta asusime pühapäeval kuskil 5 kanti Haapsalust Tartu poole teele. Autost teadsime nii palju, et esiklaasis on mõra, automaat, roostet minimaalselt, esistange pisut puruks, el. katuseluuk ja muidugi, et kapoti all 2,0 100kw. Auto on Eestisse registreeritud 2006 aastal ja selle aja jooksul on olnud sellel üks omanik. Nimelt vanem meesterahvas, kes kasutas seda autot pmst kodu ja poe vahel käimiseks. Tänu sellele on auto läbisõit circa 186 000. Kohale jõudes esimene asi, mis häiris, oli see, et auto oli väga must, nii seest kui ka väljast. See väidetavalt minimaalne rooste ei vastanud ootustele, seda oli rohkem kui veidi. Sisse istudes tundsin, kuidas kolmest tunnist sõidust väsinud tagument puhkas istmetel, kuid laudahais nullis ka selle mõnu ära. Enne proovisõitu saime teada, et summuti katki. Okei, kohe me veel Haapsalu poole panema ei ajanud, vaid tegime oma sõidu ära ja sai selgeks, et midagi hullu ei tohiks olla, pisut keevitust ja done. Minekut masinal ei tundunud olevat, kuid sellega olin arvestanud. Kapoti all veel tiir, pluss jutt müüja poolt ,et seal on asju palju vahetatud..kõike ei mäletagi aga sarniirid ja mingid puksid kõlasid seal..Igatahes diili me tegime, sest tundus odav hind auto eest, mis sõidab ja millel on kehtiv ülevaatus ja kindlustus veel 3 kuud. Bauhofi parklast Statini sõites tuli välja, et spidokas ei tööta. Rattad täis pumbatud ja 30 euri paaki valatud võis sõit alata. Kuna tagasisõit on pikk, jõuab selle ajaga palju autos ringi vaadata ja tuli välja paar viga: katuseluuk ei tööta, kõrvalistuja poolne ukselink kippus väljast kinni kiiluma, tahavaate peegel puudus, tagumised udutuled ei põlenud, tagumine vasakpoolne tuli ei põlenud, kuigi need esimesed on ka üsna pasteedid. Üllatuseks märkasime Alpine makki, mis tõstis tuju( eile avastasin, et see ei mängi CD-sid mingil põhjusel) ning ei olnud auto liikumisel ka mingit viga, kui gaas ikka põhja vajutada, tõmbas kogukas masin endal jalad kõhu alt välja ja hakkas kiirendama. Ka bena ei võtnud ta nii palju, kui kartsin, jõudsin koju ja veel järgmisel päeval nati tiirutada.
Esmaspäeval selgus tõsiasi, et auk sumpsis on kuskil 10x5 suur ning ootab nüüd lähipäevadel keevitust. Samuti sain autosse võimu sisse, kuid + juhe tuli vedada tagumise tule juurde. Kui muusikat valjemalt mängida hakkavad vilkuma kõik tuled nii seest kui ka väljast, kuid muusikarütmis. Kui nüüd tekib küsimus, et miks ma idioot seda akuga ei ühendanud, siis seda põhjusel, et polnud nii pikka juhet, kuid ka see nüüd kohe käes, nii et virisemiseks pole enam põhjust.
Täna tegi mul naine autole seest suurpuhastuse, mis kestis vähemalt 2,5h. Oleks ka kauem kestnud ,sest istmetel oli roppu moodi mustust, kuid kahjuks lõppes enne veluurpuhastuse purgil kannatus ning ta andis alla. Paksu porikihi alt tulid välja uksevalgustid ning mitmed väiksed roostekohad.
Mingit tuuninguteemat siit ei tule, pigem see, kuidas teha vanast saanist väärikas auto.
Tegemist vajab:
Sumpsi parandus-tehtud
Katuseluugi mootori vahetus-
Rooste eemaldus-
Esistange vahetus-
Tagumised udutuled korda-
Tagumine vasakpoolne tuli korda-tehtud
Tahavaate peegel tagasi-tehtud
Ukselink korda-tehtud
Juhi päiksesirm korda-tehtud
Tuled tumedaks-tehtud
Mõned pildid ka(TELEFONIGA TEHTUD):
http://www.upload.ee/image/2580328/08082012_006_.jpghttp://www.upload.ee/image/2580336/08082012_017_.jpgÜks pilt koos kasutaja --heido--
http://www.upload.ee/image/2580345/08082012_012_.jpgVigadest:
Vasakpoolne tagumine tiib.
http://www.upload.ee/image/2580346/08082012_001_.jpgParempoolne.
http://www.upload.ee/image/2580352/08082012.jpgJa stange:
http://www.upload.ee/image/2580360/08082012_007_.jpg