Mõtlesin mõned kommentaarid viimasest võistlusest kirja panna enne kui ära ununevad. Võinoh tesipidi lugedes esimesest võistlusest, kus ise osalenud olen.
Ootasin põnevusega autode hindamist ja oletasin, et see tomub rangelt EMMA plaadi põhjal. Kohapeal siiski selgus, et EMMA liikmestaatus on meil aegunud ja tegelikult ei tohikski antud plaadiga me autosid hinnata. Võtsin siis kaasasolnud plaadid kiiresti läbi ja valisin välja mõned lood.
Hindamiskritrriumide kaupa:
Lava - kõrgus, laius, sügavus - seda hindasin siiski vastava testplaadi abil, muusika järgi on seda ehk keeruline hinnata eriti kui hinnagud peavad skaalal võrreldavad olema?
Kõrged, keskmised, midbass, subbass - nende jaoks valisin välja järgmised muusikapalad:
Sub-bass: Sade - Love Is Found, selles loos on (minu meelest) eriline jäme tümakas mis peaks piisava volüümi korral rindkerega tunda olema.
Midbass ja keskmised - kasutasin rocki, täpsemalt Hurriganese lugusid plaadilt Roadrunner (1974) - see on väga vinge saundiga salvestatud plaat, mõnusad naturaalsed pillid ja eriti käre kitarr. Näiteks "Tallahassee Lassie".
Keskmised, kõrged - kasutasin Diana Kralli (nt, Wonderful), samuti mõned palad testplaadilt. Jazziga saab ka üldise tonaalse balansi minu meelest kätte - näiteks kuidas kõlavad klaver, kontrabass jms. Samuti on hea kontrollida laulja asukohta laval.
Viimane ehk tähtsaim hinne, kuulamise üldmulje, noh läks subjektiivselt nagu see vist mõeldud oligi.
Esimesena kuulasingi meie klassi võitja-autot, Audi80, passiivne süsteem s.t. ilma viideteta. Üldmulje oli päris hea aga minu maitsele liiga vähe bassi ning ka lava oli vasak-parem skaalal täiesti paigast ära. Seetõttu oli võit minu jaoks üllatav.
Järgmine oli valge Passat. Üldmulje hea, bass ja midbass mõnus aga üks asi mind veidi segas. Midbassid ustes on pandud mängima väga madalale mis tagab selle, et bass kõlab ilusti eest aga samas kõvemini kuulates püksisääred hakkavad võbelema ja ka kogu esiukse vibratsioon on tunda - ma oma autol lõikasin heaga midbassid 80 pealt ära, et saaks rahulikult paugutada ilma et auto väriseks - kuigi mõnes moodsas loos seetõttu basstrumm tagant kostab. Aga no võistluse jaoks vist peab nii tegema nagu Passatis tehtud oli, ametlik hindamine käib ju ka suht vaikse nivooga, 85dB. Ahjaa, midagi võibolla kraapis kõrva kuskil kesksagedustel - ehk saab selle probleemi EQ-ga elimineerida?
Siis kuulasin Volvot. Sade tümpsu puhul oli päris ehmatav näha otse silme ees meeletult võbelevat subwooferit

Lava oli päris hea aga ilmselt saab veel palju asju selles autos paika häälestada.
Edasi kuulasin Mersu bussi. See oli minu jaoks arusaamatu. Bassi oli vähevõitu ja kõla kuidagi harjumatu. Sai minult kõige vähem punkte.
Viimasena hindasin BMW. Ka see auto tegelikult mulle meeldis, rocki kuulamiseks mõnus saund.
Sellega oligi hindamine läbi. Huvi pärast kuulasin pärast veel punast mersut, vot seal oli eriti hea midbass ja minu meelest oli ka sub-bass hästi paigas kuigi auto omanik kurtis, et kohtunike meelest oli bassi vähevõitu. Suletud kestades 6,5 tollised midbassid autopõrandal andsid ikka väga mõnusa saundi. Kui see auto ära viimistleda ja täppishäälestada siis on tulemus võimas minu meelest.
Ja oligi vist kõik. Pärast oma autot kuulates ikka kriipis koledasti kõrva.