keremeister kirjutas:
steve6 kirjutas:
T88koda kus mina mina t88tan on asjad natukene teistmoodi kui euroopas, keremeistri t88s ma midagi valesti kyll ei n2e.
Aga meil tehakse j2rgmiselt
Lahtiv6tmine.
1. K6ik detailid PEAVAD olema lahti v6etud sh stange , tuled, liistud, lingid.
2. K6ik detailid mis on tyyblitega kinni PEAVAD olema asendatud originaal tyyblitega kui need on katki l2inud lahti v6tmise k2igus." Estimator " tellib tavaliselt igale autole uued tyyblid juba ennem lahti v6tmist.
3. Tagumiste tiibade v seal kus on klaasid liimitud peavad olema 2ra v6etud, seega kui on katuse / tagatiiva t88d siis tagumine kolmnurk ja esi/taga klaas v6etakse 2ra.
V2rvipool.
1. Laki hajutamist tehakse v2ga v2he, ykskord oli meil sees uuem ferrari ja vigstus oli k6rvalistuja tagumise tiiva all nurgas mingi imepisike m6lk , selleks siis v6eti katus ja juhipoolne tiib kaasa ,et ei peaks laki hajutust tegema tagatiiva ylemises osa.
2. Kui kinni katad siis pead teibi m88da rante panema kere tagumises / esimeses osas, teibi rante ei tohi j22da mitte kuhugi isegi kui sa ei n2e seda.
3. Uued uksed, "door skin ", auto kere v uued tagumised/esimesed tiivad peavad olema v2rvitud samamoodi nagu tehases , paljud autod on lihtsalt tehase primeriga yle v2rvitud seestpoolt ja auto originaal v2rvi on ainult natukene " overspray " yle servade, peame t2pselt samamoodi tegema. Kasutame PPG v2rve ja meil on olemas samplid " car interior repair " mille j2rgi valime tehase krundi tooni ja teeme selle j2rgi v2rvi + originaal v2rvi servadesse oversprayna
4. K6ik autod peavad olema poleeritud ja mitte yhtegi tolmut2pi ei tohi olla sees
Alguses kui ma sinna t88le l2ksin siis ma m6tlesin ,et nad m2ngivad lolli uute t88listega aga tegelikuses on see t6si.
P2rast k6ike seda tehakse igale autole t2ispesu nii seest kui v2ljast olenemata t88 suurusest, isegi kui oleks lihtsalt 6livahetus olnud.
Autod ja tase on kova.Kindlasti ainulaadne kogemus.
Kuidas Usas uldiselt vesivärvi kasutamisega lood on?Olen kuulnud, et kuna seal puuduvad euronormid ja vesivärv eriti popp pole.
Kogemus on kindlasti ainulaadne, t88 erineb k6vasti eesti omast ja palju uusi asju on 6pitud.
Siin n2iteks maaler ei tee pahtlit88d , plekksepad teevad k6ik pahtli t88d ise.
T88d tulevad ikka p2ris sirged , praktiliselt nii sirged ,et krunti ei ole vajagi....
Normide kohta ei oska ma midagi 8elda, v kui palju nad erinevad euronormidest, olen j2reldused teinud ,et usa on euroopast ikka veel paar aastat maas.
Edit: Seadused ja normid erinevad igas osariigis nii ,et ma ei oska yldisest USA turust r22kida
Suuremad diilerid ja firmad kasutavad vesiv2rve juba kaks aastat nagu ka meie firma , enamus v2ikesed firmad kasutavad ikka veel vanu v2rve...
Meil on oma kaamera ja labor ..Kasutame PPG vesiv2rve
Igast autost teeme pildi ja scannime arvutisse, arvuti annab meile " match number" ja k6ige parema variandi v2rvidest....Enamus juhtudel saame v2rvid p2ris h2sti paika ja ymber tegemisi on v2ga v2he....Juhtudel kui number on liiga suur siis teeme " spray out " kaardi erinevatest variantidest antud v2rvil ja kasutame ka v6imalust " Adjusted " kus siis arvuti annab enda arvamuse ja teeb enda variandi antud v2rvist mida olemas ei ole ....Sellistel juhtudel prindime v2lja plastikust kaardi mille kleebime hooldus raamatusse.
Lakk on meil Deltron DC 3000 ja DC 4000 kallimatele autodele, IMO parim lakk mida olen kasutanud ja mida on v2ga kerge poleerida....Ma ei kujuta ette ,et ma peaks seda lakki vahetama m6ne teise br2ndi vastu... Nii et soovitan ja kindlasti proovige seda lakki , aega hoiate ikka v2ga palju kokku..
PPG vesikat olen pea aasta isegi kasutanud-väga ok kama.Aga paari-kolme aasta pärast pidi euroopas olema kõigil tootjatel väljas nn.teise põlvkonna vesikad(karmistuvad nõuded jääkide lagunemisele) nagu Standoxi Standoblue.Tänu karmimatele nõuetele on sõbrad keemikud saanud valmis ka väga hea toote.Ei mingit eraldi vee lisamist, katmine ühe kihiga ja hüvasti kolmekihilistele värvidele.
DC3000 lakk tundus sama nagu teiste tootjate tipplakid,DC 4000 lakki pole proovinud.Mina jällegi hetkel pean parimaks Standoxi High-Pro lakki , mida hetkel kasutan ja mis on Standoxi sortimendi tipus.Aga eks sellega ongi nii, et mida keegi parasjagu kasutab.Tipus on tase konkurentsi tõttu tihe ja eks nad suht ühe pulga peal on kõik.See üleni poleerimine võib olla vajalik nii kallite autode puhul,kui neil lakk täitsa klaas on aga seeriautodel on lakil kerge struktuur sees ja siellisel juhul mõned klaasiad osad keskele ei sobi.Eemaldan samuti tolmutäpid aga ülen klaasi käiamine ei tule kõne alla.Laki struktuur peab klappima kõrvalolevate detailidega.
Reeglina hajutan värvi alati kahele poole ja solid colorite puhul kasutan toonimist kaamera/spektomeetri abil.Metallikute puhul on probleemiks, et ta tunneb ära värvi tooni aga tera määramisega eksib tihti ja silma ja UV lambiga leiab variatsioonidest alati parema värvi.
Lakihajutusi tagatiibade puhul teen samuti minimaalselt.Tavaliselt lakin piida lõpuni.
Erinevates kohtades samad asjad, erinevused on nüansides.