krss kirjutas:
Welllo kirjutas:
Millisel mandril korraliku maastikusuutlikusega maastureid toodetakse?
Mandritest minu teada Euraasias, Põhja- ja Lõuna-Ameerikas, Austraalias ja Aafrikas. Antarktise osas ei tea.
Siin jutuks olnud X6 teema on natuke eksitav, kuna olgem ausad,
X6 on lukkudega tõsimaasturitest üle vaid pidamise poolest - täislukud tähendavad ühtlasi ka seda, et kehvema pidamisega ratas võib oma pidamise kaotada, samal ajal kui intelligente nelivedu suudab rakendada veojõudu eraldi igale rattale just sobival määral. 4x4.ee foorumis korraldatavad linnamaasturite safarid, mida "turvavad" tõsised kollid, on selles osas kõigile huvilistele vast piisavalt tõestusmaterjali pakkunud. Aga maastikusuutlikkus tähendab lisaks pidamisele ka seda, et auto all ega plekiringi küljes pole kergelt purunevat edevat plastikut jms, mis maastikule mineku väga kulukaks võib teha. Talasild on puhtalt praktiline lahendus maastikule, mis halvendab oluliselt asfaldisõiduomadusi - milleks üldse tahta seda igapäevasõiduks mõeldud autole, millega ei võistelda maastikul koos absoluutsete tippudega? Vahekast kui selline ei tohiks olla üldse maasturi tunnus, kuna seda leiab ka paljude madalate neliveoliste sõiduautode alt. Ka redelraam on üsnagi eilne päev, kuna juba ammu osatakse saavutada samaväärset kere jäikust ka kandevkerega. Nii kaua, kuni Eesti maksusüsteem võimaldab pidada suht madalate kuludega mitut autot, ei pea ka tegema selliseid imelikke valikuid, et maastikuauto peab sobima linna ja linnamaastur maastikule. Ma ise kah täna pool päeva teinud maasturiga ikka sellist tööd, mida omalgi raske uskuda, aga kui elaks linnas ega vajaks otseselt maastikul roomavat asja, võiks ju kah kuulutada, et "ei ostaks kunagi".
Loe nüüd ise ka, mis kirjutasid.
Kui sul on sild lukus, ala tagasild ntx, siis kas mõlemad rattad kaotavad korraga pidamise?? Jah, kui esivedu pole järel või lased drifti.
Kui sul on 4wd seades, enamustel on ka keskdiffer siis lahtises asendis, lisaks mõlema silla difritele, siis max vedu võib olla kõigil 4-l rattal, kuid väga kehvas olukorras ka ainult 1-l rattal. Lülitad keskdifri lukku, on MIN 2-l rattal vedu, valid kõik difrid lukku (saab ka taga ja esisild eraldi valida) on kõigil ratastel 100% vedu järel ning kinnijäämis võimalus on juba juhi kätes. Intelligentse neliveoga saad vaadata, kuidas arvuti tööd teeb ja sinu eest juhti mängib, kuid kinni oled sellegi poolest.
Võttes kõige kehvemad situatsioonid aluseks.
Millegi prärast möödunud talv sai näha, kuidas Quatro kinni istus, ning Subaru Legacy pidi min 5x edasi-tagasi siiberdama, et üldse edasi jõuda, takistuseks oli 40cm lumevall, olles ise hooga mööda 15cm lund tulnud. Arvestades antud auto kliirentsit, tekib küsimus tolle symmetrical 4wd kohta. jah, oli näha, kuidas arvuti peale möllab ja otsib pidamisega ratast. Tulemuseks oli siiberdamisega saavutatud hoovõtu rada.
Intelligentne neliveo värk on pigem linnasõitude ja lipsukandjate pärusmaa, kes kord kuus maakodu lähevad ja läbi niitmata muru peavad sõitma.
Minu arvamus. Ise eelistan lukkudega autosid.