uzzac kirjutas:
Mul sai täna Pärnust 1401,1km Brnosse sügatud. Kui kiirtee poleks betoonblokkidega kinni pandud mingi 100km enne Tsehhi piiri, siis oleks lust olnud tulla. Igatahes tiirutades jõudsime lõpuks 18h-ga Brnosse. Peale Varssavit ootab kodanik .Alar.-i ees 120 km teeremonti

ja Varssavist väljasõites on lennuka lähedal üks ristmik üles kaevatud, kus 4 rida peab üheks suubama, et seda läbida. Peale seda algabki meeldiv teetöö. Aga lennuka ummikus liikus kiireimini kõige sisemine rida, edu. Meie passisime seal päeval kella 15 ajal terve tunni. Tsehhi üllatab mitte millegiga. Ilus sile kiirtee ja kaunid vaated nagu kord ja kohus.
Homme ees 800km, et jõuda Castello-Molina di Fiemme-sse, mis asub keset Itaalia dolomiite. Vinge värk see autoga reisimine ma ütlen.
Hetkel keskmine kulu kompuurti järgi 7.5, tangitud Tallinnas täispaak, Bauskas 32liitrit ja Varssavis 41liitrit. Nüüd saab veel 200km-i sõita järgmise tankimiseni, mis leiab aset Austrias.
Teemaksudest - Tsehhi 10 päevane vinjett oli 20€ ja sealt anti 10 midagi kopikatega Poola tõrri tagasi ka. Austria oma sai samuti Poola Tsehhi piirilt lunastada, kuid loobusin siiski sellest diilist. Homme aega küll.
Ups. Mäletan, et tahtsin ülejäänud tripist ka paari-kolme sõnaga kirjutada, aga näe, läks meelest. Parem hilja kui hilja.
Majutus oli päris kift, pisike kitsas maja kusagil kõrvaltänavas, aga korralik kinnine parkla ja rõduga tuba (
http://www.vvhotel.cz/en/). Hommikul panime Brno-st minekut kella 10 ajal. Otsustasin siiski kohe paagi täis võtta, et lähiajal uut peatust ei peaks tegema. Tsehhi kütus oli oodatust kallim, aga sai natuke vale tankla ka valitud.
Austria võttis vastu veel lummavamate vaadetega kui Tsehhi.


Teed olid siledad, liiklus linnade ümber tihedam, aga muudes kohtades vali ise millisel rajal sõidad. Päris otsemat teed pidi ei plaaninud Itaaliasse sõita, sest päev oli pikk ja aega nagu ka võis hukata. Seega sõitsime ümber Salzburgi ja sealt otse alla läbi Lienzi Itaaliasse. Esimene tankimine Austrias sai tehtud maanteelt eemal - Bischofshofenis, kus üllatas JET-i tankla väga mõistliku kütusehinnaga. Mäletamist mööda oli hind 1.38vms.

Ennem Itaalia piiri otsisin meelega kaardilt võimalikult siiru-viirulist teed ja selle ma ka leidsin. Kahjuks kaarti väga põhjalikult ei uurinud ja selgus, et tegu oli tasulise Grossglockner Alpenstassega(
http://www.grossglockner.at). Raha küsiti 32€, mis algul pani kukalt kratsima, aga noh kui juba siis juba. Õnneks pettuma ei pidanud, sest vaated olid tõepoolest seda rahanatukest väärt. Oleks aega rohkem tolleks etapiks varutud, saanuks seal terve päeva ära hukata, sest mida vaadata ja katsuda oli küllaga.


Tipus oli sooja vaid 5c ja lumi oli täitsa maas.


Peale sellist üles-alla ja väga aeglast pooleteise tunni pikkust kulgemist, olime jäänud kergesse ajahätta, ehk edasi tahtsin sõita vähe sirgemaid teid pidi, kuni ööbimiskohani. Suurelt kiirteelt ära pöörates lookles pisem tee veel mööda mäe serva mitukümend kilomeetrit, kuni Castello-Molina di Fiemme'ni kus meil majutus oli bronnitud. Hotell oli päris okei. Toa suurus täpselt paras ja isegi rõdu oli vaatega mäegedele. Keldris oli väike mini-spa, kus hotellikülastaja saab tasuta saunatada-supelda (
http://www.olimpionico.it/en/ - soovitan kindlasti). Linn oli väga pisike ja põhiliselt oli rõhk ikkagi talvehooajal. 20km sealt edasi sõites jõuab Val di Fiemme suusastaadionini, kus 2013 aasta mingiks suuremaks suusaürituseks juba ettevalmistused käisid.
Seal linnakeses viibisime 2 ööpäeva ja suurem osa ajast kulus niisama ringi lonkimisele. Korra ronisime ka mäkke, et vaadata mis värk on. Mägi kurat osutus päris järsuks ja mingi matkavarustust meil kaasas polnud. Alla ei andnud ja esimese suurema lagendikuni rühkisime välja. 1600m pealt 2100m-ni natuke üle tunni ronida ei olnud lihtne. Vaade korvas kulunud vaeva õnneks kiiresti.


Järgmine etapp oli Castello-Molina di Fiemme'st Lido di Jesoloni. See oli kõige lühem vahemaa, mis tuli päeva jooksul läbida (~190km). Eesmärgiks oli keset päeva Lidosse jõuda, et seal natuke juba ringi uudistada. See lubas masruuti natuke valida taaskord ja otsustasime jälle, et lähme mööda kõrvalteid. Üllatavalt jõudsime järjekordse teada tuntud mägiteeni, Passo-Rolle'ni, kus kaunid vaated ja käänulised teed jätkusid.


Nagu soovisime, siis jõudsimegi viimasesse sihtkohta päise päeva ajal. Tegime check-in'i hotelli ära ja läksime linnaga tutvuma. Ööbimiseks valisime Hotel Rosa, mis paistis silma hea hinna, asukoha ja tasuta rattarendiga (
http://www.hotelrosajesolo.it/). Lisaboonusena avastasime toa juurde kuuluva rõdu asemel 30+m2 terrassi. Seda kohta soovitan kõige parema meelega. Tegu on perekonna hotelliga, kus ema-isa-poeg asju ajavad. Poeg, Giovanni, oli põhiline asjapulk, koguaeg rõõmus nägu ees ja super abivalmis.
Kohapeal sisustasime päevi rannas vedelemise ja veini/õlle joomisega. Nagu õige puhkus ikka. Õhtul suri linn päris kiirelt välja. Kella 1 ajal öösel polnud nädalasees enam suurt midagi teha. Toidu hinnad olid väga mõistlikud, nagu ka poest veini ostmine. Lahtise veini pood oli kõrvaltänavas, kus 1L pudeli täitmine oli 1.50€, kui tahtsid mulliga(frizzante) siis see oli kallim lõbu @ 1.80€.


Ühel päeval käisime ära ka Veneetsias, mis jättis üpris kustumatu mulje. Puhtalt kultuuri nautimiseks jääb päevast kindlasti puudu, ehk mõistlik on võtta ette 2-3 päeva kui huvi on suurem. Meie hotelli Giovanni soovitas hunniku kohti mis kõik võiks läbi traavida. Osa neist olid nö avatud hotellid, kuhu võisid sisse marssida ja siis ringi vaadata. Enamus uhkeid/kalleid jne majutusi on Veneetsias uudistavatele turistidele suletud, aga kahes avalikus käisime sees ära. Vaade oli väga vinge ja suu kukkus paratamatult nätaki vastu maad.

Ühes saalis oli mingi ürituse tarbeks toolid-lauad sätitud. Kaustad olid aga tühjad


Seal enam nii odav ei olnud

Veel on Lidos iga suvi erineva teemaga liivaskulptuuride võistlus. Seekord oli teemaks Veneetsia. Uskumatu, mida valmis ei tehta liiva ja liimi segust. Pisidetailid ja haige täpsus võiks olla märksõnad.


Tagasiteega tegime algust pühapäeva (22.07) hommikul kell 9 ja Pärnusse jõudsime esmaspäeval 11 ajal, ehk kogu tee sai tuldud ühe hooga ja ilma magamata (kokku sõitu 26h ja ~2100km). Kusagil kella 4-5 ajal hommikul Leedu/Poola piiri kandis oli kõige raskem üleval hoida end. Peale päiksetõusu läks oluliselt lihtsamaks ja kindlasti aitas kaasa ka nö kodukanti jõudmine.
Tripp läks kokku kahe inimese peale maksma natuke alla 2000€. Majutused oleks võinud odavamad valida, aga mugavus maksab ka midagi ja päris backpackeri hostelis ööbimine ei eruta. Samas 10 päevase tripi kohta ei olegi kõige hullem. Küttekulu tuli keskmine 7.4L/100km ja teekonda valis Garmini laenatud GPS, mis Austrias tagasiteel pillid kotti pakkis 10minutiks

Tagavarana oli kaasas ka teede atlas, mis võimaldas GPS-i üle kavaldada aegajalt. Sealt oli niisama ka hea vaadata, kus oleme või kuhu suunas peame üldse liikuma.